Het ik ben begonnen met hardlopen topic [deel 2]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 15:10

SAKKIA schreef:
:+ Sorry :D

Oh ik heb mijn enkelbanden een keer geschuurd toen ik op vakantie in een kuil stapte terwijl ik naar een groepje leuke jongens zwaaide :') Zooooo charming :D :')

Volgens mij ben jij een beetje een doos... _O- Nog leuk contact met de jongens? :D

Maar... doe enorm pijn he?! :j

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 15:11

:D als je wedstrijden loopt of wil lopen moet je bij alles kunnen rennen bij 30 graden wordt de wedstrijd vaak afgelast maar 25 graden is zeer goed te doen als je getraind bent

Pebblesther

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic [deel 2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 15:42

Ik heb net ook gelopen. Weet niet hoe warm het was maar volgens mij wel 23 graden en het ging eigenlijk wel prima. Heb wel lekker gezweten, daarom ga ik NU douchen :P

Lopen op een loopband lijkt mij sowieso wel saai eigenlijk. Als ik hier in de buurt ga lopen loop ik langs de weilanden, kom ik schaapjes en paardjes tegen die mij aanmoedigen en voor ik het weet ben ik dan weer thuis.

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 15:43

_O-
Ziet schapen en paarden aan de kant die schreeuwen dat je het kunt :+

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 15:48

_Rosa schreef:
_O-

Whahahaha _O- Helaas is het enige wat ze doen mij nakijken en denken: welke gek gaat er nu hardlopen :? Tenminste zo ziet het er wel eens uit van die paarden die mij verbaasd nakijken :P

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 15:49

tita schreef:
:D als je wedstrijden loopt of wil lopen moet je bij alles kunnen rennen bij 30 graden wordt de wedstrijd vaak afgelast maar 25 graden is zeer goed te doen als je getraind bent

Je moet niets! :D
Die mensen willen zelf lopen en dat moet een ieder ook zelf weten maar goed is wat anders hoor...
Mijn man is marathonloper en moedigt zulke dingen ook echt niet aan. Als het enorm warm is loop ik zelf ook niet hoor, ja, op de meest koele momenten, zoals ochtend of avond.
Daarbij is drinken dan ook erg belangrijk en dat wordt ook nog wel eens voor het gemak vergeten.

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 15:51

Pebblesther schreef:
_Rosa schreef:
_O-

Whahahaha _O- Helaas is het enige wat ze doen mij nakijken en denken: welke gek gaat er nu hardlopen :? Tenminste zo ziet het er wel eens uit van die paarden die mij verbaasd nakijken :P

Haha, ja die ervaring heb ik ook inderdaad :+
Dieren staan je meestal heel raar aan te kijken als je lang komt rennen :P

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 15:52

Yonker schreef:
Heb geen ipod heb een simpele mp3 speler.
Evy schreeuwt in je oor wanneer je moet lopen en wanneer je moet wandelen, ideaal als je het mij vraagt :)

Mijn idee :D

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 16:53

SAKKIA schreef:
:+ Sorry :D

Oh ik heb mijn enkelbanden een keer geschuurd toen ik op vakantie in een kuil stapte terwijl ik naar een groepje leuke jongens zwaaide :') Zooooo charming :D :')

Whaha _O-

Pebblesther schreef:
Lopen op een loopband lijkt mij sowieso wel saai eigenlijk. Als ik hier in de buurt ga lopen loop ik langs de weilanden, kom ik schaapjes en paardjes tegen die mij aanmoedigen en voor ik het weet ben ik dan weer thuis.

Inderdaad, heb je nog wat te kijken! Alleen die koeien die ik tegenkom zijn wat minder, want die roepen alleen maar boeee.. :')

Ben net nog wezen lopen, en kan nou niet zeggen dat het een top prestatie was. Begin ging nog wel lekker, maar op een gegeven moment wou het niet meer. Was maar gaan wandelen en kwam in het bos een bankje tegen waar ik op ben gaan zitten. Heerlijk rustig. :D En toen ben ik de laatste paar kilometer ook maar naar huis gewandeld. Normaal gesproken baal ik er van wanneer het lopen niet ging zoals ik wou, maar ik kan er nu niet mee zitten. Vond het wel lekker eigenlijk.

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 17:00

Had ik net ook hoor. Had op het eind gewoon geen puf meer. Had lekker met mijn hond gerend, ging wel erg goed :D (hond moet nog leren om normaal te doen tijdens hardlopen en naar hardlopers toe, daardoor neem ik hem steeds mee)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 17:06

ben nog steeds op het werk !!! IK WIL VAKANTIE!!!!
maar manager is vergeten bijlagen bij de mail te doen en heeft de aanpassingen niet opgeslagen dus die zit nu heel druk te typen en ik te wachten tot ik het door kan sturen.....

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 17:09

:(:) Succes nog even Sakkia! Komende week wel vrij?

Zal maar niet te hard zeggen dat ik al de hele middag vakantie aan het vieren ben..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 17:13

Ja volgende week lekker vrij.

En nu eindelijk klaar, dus nu snel naar huis.

Fijne Q-day allemaal :wave:

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 19:56

Iedereen dus lekker vrij nu? Op naar Queensday/night!

Ik heb net lesje 6 gelopen. Evy kondigde aan dat 'we onze grenzen zouden gaan verleggen', want: 'we gaan vandaag 3x 3 minuten lopen!'. Maar dinsdag heb ik tijdens les 5 ook al 3x minuten gelopen :o? Ging lekker, ben bijna niet meer buiten adem aan het einde.

Hebben jullie ook zo'n last van vliegjes en mugjes? Was net op weg en toen had ik al een beestje in mijn linkeroog en halverwege stikte ik bijna in een mugje :+

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 20:47

Zooooooooooooooooooooo hardloopspulletjes zitten in de sleurhut. Morgenochtend heeeeeel vroeg gaat 't wekkertje en we hopen dan zaterdagmiddag een heerlijk koud biertje aan de middellandse zee te kunnen drinken :9 En zondagochtend over het strand rennen met Evy :D

Iedereen fijne dagen en tot over 2 weekjes :wave: :wave:

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 20:57

Lekker joh! Veel plezier!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 21:01

Veel plezier, geniet ervan!

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:35

veel plezier hetbommeke!!!
Heerlijk lijkt me dat langs het strand!!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:40

Veel plezier hetbommeke!

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 23:28

Veel plezier Bommetje!

Ik ga morgen even hardlopen.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 00:35

patos schreef:
Hebben jullie ook zo'n last van vliegjes en mugjes? Was net op weg en toen had ik al een beestje in mijn linkeroog en halverwege stikte ik bijna in een mugje :+

Ja, vreselijk! Ik kom ze bij vlagen tegen, niet leuk! 8-)

Ik heb echt moeite met mijn ademhaling! (jaja, ik loop nog steeds hard, bijna les 2 uitgelopen en dit gaat best okay eigenlijk!) Vooral wanneer ik begin is het erg lastig. Het lijkt alsof ik een hele tijd mijn ademvast houdt en de paar minuten hardlopen gaat ook echt niet. Dan ben ik net mijn 23-jarige paard die na een heftige sprint aan het uithijgen is. Daarna gaat het echt lekker. En loop ik met gemak 3 minuten.. (iets harder in tempo gaan dan?).
Hebben jullie dit ook met hardlopen? Ik heb inspanningsastma, maar al die pufjes e.d. gebruik ik niet. Misschien toch maar een keer langs dokter om dat weer te kopen.
Ik heb mezelf trouwens ook beloofd dat wanneer ik les 8 uitgelopen heb,ik nieuwe hardloopschoenen van mezelf mag kopen! :) Ben benieuwd of dit gaat lukken!!!

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 13:37

Pfoe, eindelijk weer gelopen net. Was al een week niet geweest, maar het ging nu erg soepel. Heb maar 4 km gedaan, maar kon wel flink sneller lopen dan voorheen. Dus ik ben weer blij.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 16:32

Oeh heel veel plezier bommeke!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 10:30

Mirkim schreef:
[

Hebben jullie dit ook met hardlopen? Ik heb inspanningsastma, maar al die pufjes e.d. gebruik ik niet. Misschien toch maar een keer langs dokter om dat weer te kopen.
Ik heb mezelf trouwens ook beloofd dat wanneer ik les 8 uitgelopen heb,ik nieuwe hardloopschoenen van mezelf mag kopen! :) Ben benieuwd of dit gaat lukken!!!

Ik heb ook inspanningsastma en ik kan je echt aanraden om Ventolin oid te gaan gebruiken voor het hardlopen. Ik gebruik standaard Flixotide, maar bij les 1 en 2 liep ik zo te piepen en te hijgen, voelde net of ik door een rietje ademde.
Nu puf ik een kwartier voor ik mijn warming-up doe en gaat het stukken beter. Alleen de eerste paar minuten gaan wat moeizaam, maar daarna heb ik geen last meer. Daarnaast merkte ik dat het lopen 's avonds beter gaat, waarschijnlijk omdat de temperatuur dan hoger ligt dan 's ochtendsvroeg waardoor je minder bronchusvernauwing krijgt.

Hardloopschoenen zijn echt een aanrader, ik heb ze vrijwel direct aangeschaft en het lopen gaat veel fijner. Ze zijn ook een beetje een stok achter de deur, zo van: je hebt die dure schoenen niet voor niets in de kast staan, lopen met die hap :Y)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 16:05

Klinkt heel lekker hetbommeke, veel plezier!
Mirkim, mijn huisgenootje die af en toe meegaat heeft ook moeite met ademhalen, maar door er heel bewust op te letten dat ze goed uitademt gaat het wel wat beter. Maar voor jou lijkt me een bezoekje aan de dokter geen slecht idee, hopelijk heeft die een goede oplossing.

Vandaag geen puf om te lopen (aardig intensief paardgereden), maar ik ga morgen weer voor de 6 km.