Bewust kinderloos.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:57

Onassa schreef:
Only_Hellen schreef:
Hoe kun je nou 2315 bruto verdienen en 2400 uitgeven?

Daar zijn er meer van hoor, hele programma's tegenwoordig van op tv.

Ja, maar hij schrijft dat ze 2750 verdienen per maand.

eekhoornerik

Ze hebben een gezamelijk inkomen van 2700,- netto.

Dus beide netto inkomens bij elkaar opgeteld.

Is dat voor 40 uur voor allebei?

Onassa

Das dan wel weer heel modern, jongere man met oudere vrouw ;)

kris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:59

laetitia schreef:
Ze hebben een gezamelijk inkomen van 2700,- netto.

Dus beide netto inkomens bij elkaar opgeteld.

Is dat voor 40 uur voor allebei?

1FT en 1 4/5de

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 00:00

1 4/5de....wat moet ik me daarbij voorstellen??

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 00:02

Onassa schreef:

32 uur denk ik?

kris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 00:03

Onassa schreef:

4 werkdagen werken en 1 werkdag niet. 4/5de dus.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 00:04

36 uur?

Maar goed, jullie hebben een vrij luxe leven als ik het zo lees.

100,- per maand aan boeken, 500,- per maand aan auto's, 2 paarden...

En dan te bedenken dat ik vandaag gehoord heb gekregen dat ik het met 820,- in de maand moet doen (dat is de WW die ik krijg na jarenlang keihard werken...).

Wat gebeurd er als jullie straks kinderen hebben, allebei fulltime werken en er 1 werkloos raakt? Of jullie gaan scheiden?

Dan zijn je kinderen er nog wel die van alles nodig hebben...

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 00:05

Ohhhh okee.
En als de fulltimer een dagje vrij kan krijgen.....dan zijn er al 2 dagen die er voor een kind beschikbaar zijn.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 00:06

Ohjee laetitia , hoe ga je dat doen in hemelsnaam???

eekhoornerik

Re: Bewust kinderloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 00:10

Weet ik nog niet...morgen met het UWV bellen in ieder geval.
Eerst maar eens proberen te slapen ;-).

Op dit moment ben ik dan ook erg blij dat ik geen kinderen heb...Die zorgen die je hebt als je je baan verliest, je gaat scheiden, je in de bijstand terecht komt...
Terwijl je je kinderen alles gunt, maar niet kunt.

kris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 00:13

Ik ben pas ontslagen om economische redenen :D
Maar ik verdiende dan ook iets meer. Maar ik zal nu dus terugvallen op dat modale 2315€ bruto, net zoals mijn partner een modaal loon heeft, omdat ik bij een nieuwe werkgever moet starten en dan krimpen ze even je loon in...
Misschien gaan we wel over op beide 4/5de. Dan hebben we inderdaad 2 dagen in de week + 2 dagen in een weekend.

En luxe... We hebben hier grote afstanden (werk-wonen was voor beiden 50 km, geen openbaar vervoer). Onze paarden staan op 12km van huis,... dan is twee wagens bijna noodzakelijk. Die 100€ boeken zijn studieboeken voor de jobs.
Misschien dat ik in de toekomst in de stad kan gaan werken en dat ik dan met openbaar vervoer kan gaan maar dat is niet zeker. Jobs liggen niet voor het rapen.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 00:16

laetitia schreef:
Op dit moment ben ik dan ook erg blij dat ik geen kinderen heb...Die zorgen die je hebt als je je baan verliest, je gaat scheiden, je in de bijstand terecht komt...
Terwijl je je kinderen alles gunt, maar niet kunt.

Ja, dat kan ik me heel goed voorstellen!
Slaap ze en succes morgen met bellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 07:55

kris_ schreef:
Onze paarden staan op 12km van huis,... dan is twee wagens bijna noodzakelijk.

Sinds wanneer zijn deze twee punten noodzakelijk?

kris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 08:04

Mijn vrouw is nu net gaan werken (vandaag heeft zij wagen nodig voor haar werk), hoe ga ik dan deze middag de paarden gaan verzorgen als ik naar de weide waar ze nu staan 80L water moet brengen en een zak van 25kg biks en bovendien ook nog een zadel? Met mijn fiets? Bovendien had ik bij mijn vorige job ook een wagen nodig omdat er geen openbaar vervoer naartoe was. Hoe doe je dat met 1 auto?

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 09:13

Ja, maar heel rationeel gezien zijn paarden een luxe en dan dus die 2e auto ook. Dingen waar je niet over mag klagen denk ik. Een keuze die je maakt.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 09:36

Precies, je moet prioriteiten stellen: wat wil je graag en wat misschien iets minder. Het is maar net wat je wilt (komen we weer bij keuzes maken).

@Laetitia: wat erg! Hopelijk vind je snel weer een andere leuke baan!
Het is op zich maar goed dat je niet alles van tevoren weet; toen ik zwanger was, stopte de baan van mijn man (overname van de zaak), dat wisten we dat dat te gebeuren stond, maar 'het' moment bestaat nu eenmaal niet. Op zich kan ik niet tegen onzekerheid, maar toen heb ik me er maar gewoon aan over proberen te geven. En uiteindelijk komt altijd alles wel weer op zijn pootjes terecht (hoe dan ook). Mijn man heeft vanaf dat ik weer ging werken de zorg voor onze dochter op zich genomen en kreeg weer een baan toen ze anderhalf was en een plekje bij de opvang had. Achteraf gezien was dat erg fijn (al was het ook vaak erg stressy hoor, werkeloos zijn en niet weten hoe lang zoiets gaat duren is niet fijn) voor onze dochter en de band die ze met haar vader zo kon opbouwen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 10:27

kris_ schreef:
Als je 1500€ verdient kom je hier echt niet mee rond hoor. Of zijn diegenen die vinden dat men een kind niet mag opvoeden als men beide werkt?

En toch zijn er genoeg mensen die (met moeite maar toch) hiervan rond moeten komen met kinderen.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 10:30

Daar kun je zeker wel mee rond komen. Maar dan niet met 2 auto's een paard en nog eens ver weg op vakantie en daarnaast nog andere sporten of hobbies. Dat lijkt tegenwoordig de norm. Kun je dat niet ben je arm. Prioriteiten stellen, keuzes maken.
Als ik nu beslis dat ik een kind wil, dan houd dat voor mij ook in dat de veestapel in moet krimpen, omdat het anders financieel niet gaat.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 10:34

Modaal inkomen is het meest voorkomende inkomen voor een gezin (met kinderen). Dus heel veel mensen zullen daar wel van rond moeten komen. Maar dan zal je het inderdaad zonder paarden (lijkt mij ook wel logisch dat niet iedereen zich een paar paarden kan veroorloven, dit is toch behoorlijk luxe) en zonder tweede auto moeten doen.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 10:34

_sparta_ schreef:
Daar kun je zeker wel mee rond komen. Maar dan niet met 2 auto's een paard en nog eens ver weg op vakantie en daarnaast nog andere sporten of hobbies. Dat lijkt tegenwoordig de norm. Kun je dat niet ben je arm. Prioriteiten stellen, keuzes maken.
Als ik nu beslis dat ik een kind wil, dan houd dat voor mij ook in dat de veestapel in moet krimpen, omdat het anders financieel niet gaat.

Precies. En als ik de optelsom van Kris bekijk, is het ook mogelijk zonder die luxe dingen. Dus geen auto's, geen paarden, geen uitjes. Dan moet het kunnen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 10:38

Inderdaad, als je een luxe leven gewend bent met een eigen huis, twee auto's en wat eigen paarden en 2 keer per jaar op vakantie, dan wordt het wel even flink omschakelen en dus heel erg moeilijk, maar niet onmogelijk. Het is wel degelijk mogelijk om rond te komen van 1500 euro in de maand met kinderen, vooral als je een beetje creatief bent in bepaalde dingen. :)

kris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 10:46

Als 1 kind betekent dat ik geen paarden meer kan houden, de vrouw een hele dag thuis zit, ik een job in het dorp moet zoeken, ik mijn bakken water en fruitsap op de fiets moet zeulen, niet meer kan uit eten, niet naar een film kan,... dan leg ik er beter vandaag een knoopje in. Dat zou dan willen zeggen dat een kind een maandloon kost. :-p

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 10:49

Nee, het kost geen maandloon. Je geeft dan een maandloon op. Is iets anders. Maar een knoop is wel heel effectief.

kris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 10:56

LOL. En als ik de paarden verkoop vertrekt mijn vrouw ook zegt ze ;-) Ze heeft onze oudste merrie al 20 jaar. (En dan zal er ook geen kind komen natuurlijk)
Dan kan dat eten ook gedeeld worden door 2 :-p