Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
benangelique schreef:de website van nuvaring zegt iets anders....
Als je net bevallen bent en je geeft geen borstvoeding, dan kun
je in de vierde week na de bevalling met NuvaRing beginnen.
Je bent dan direct beschermd. Als je later begint dan dien je de
eerste 7 dagen dat je NuvaRing gebruikt aanvullende anticonceptie, zoals een condoom, te gebruiken. Als je in de tussentijd onbeschermd geslachtsgemeenschap hebt gehad, dien je eerst een zwangerschap uit te sluiten voor je met NuvaRing start. Als je borstvoeding geeft en toch een betrouwbare anticonceptie wilt gebruiken, is er een oestrogeenvrije pil verkrijgbaar. Je arts kan je hierover meer vertellen.
MamboBeach schreef:Lynn_Nikita schreef:en bij het kolven de plekken wegmasseren. Ik heb ook erg snel harde schijven in mijn borsten, en masseer die altijd weg
vannacht had ik zulke harde borsten niet normaal, bijna net zo erg al bij de stuwing eerste week
heb zeker 8 keer de bh pads moeten verwisselen, zeikenat waren ze
ga zo eens kolven, en krijgt senna nooit weggedronken
Als je gaat kolven produceer je alleen maar meer en komt het nooit op de behoefte van het kindje...
Lynn_Nikita schreef:MamboBeach schreef:
Als je gaat kolven produceer je alleen maar meer en komt het nooit op de behoefte van het kindje...
ik moet eerst wat wegkolven van de kraamzorg, zodat de druk eraf is voor hem, anders verslikt hij zich steeds
maar nu ik ontsteking blijk te hebben, kan dat best met elkaar te maken hebben gehad
ik moet nu 3 keer daags antibiotica slikken voor 10 dagen, masseren mag dus niet ivm verspreiden van de bacterie, wel kolven en gewoon voeden
ankem schreef:Ba, dat herken ik wel. Heeft Elianne ook een poos gehad. Soms overstrekte ze zich helemaal aan de borst. Ze had krampjes tijdens het drinken. Door haar gedoe aan de borst, had ik ook pijn aan mijn rechterborst. Dit werd beter, toen zij rustiger werd tijdens het drinken. Elianne had krampjes van de spruw, die in haar darmen zat.