Nog meer meiden die gaan voor baarmoederhalskanker prikken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jootjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:46

Weet dat het niet helemaal ontopic is...maaaar... :+
De uitstrijken voor het bevolkingsonderzoek gaan er in de (nabije) toekomst ook uit.. Ze gaan dan eerst simpele HPV testen doen..heeft iemand geen HPV; dan geen uitstrijk. Dit zijn simpele moleculaire testen waarbij wordt gekeken of je het virusDNA van de verschillende hoog risico vormen (oa type 16 en 18 dus) hebt. Dus niet meer sowieso uitstrijken om de 5 jaar vanaf je 30ste dus :D

Fireheart

Re: Nog meer meiden die gaan voor baarmoederhalskanker prikken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:20

ik heb vorig jaar alle 3 de prikken gehad,
en heb geen bijwerkingen gehad,
dus het viel allemaal reuze mee!

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:54

Ik heb vorig jaar ook alle 3 de prikken gehad. Wat spierpijn daarna maar dat is logisch. Verder nergens last van :)

annelindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:04

Bij mij precies hetzelfde, ik vond het doodeng, maar heb het overleefd :+ De volgende dag alleen een beetje spierpijn.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 01:11

Ik heb ze ook alledrie gehad, geen bijwerkingen en alleen een beetje spierpijn na de eerste, je moet eigenlijk gewoon precies doen wat je normaal ook doet, dus lekker veel bewegen dan is er niks aan de hand :)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 01:40

Bizzybijtje schreef:
Jawel, het verschil is dat je 70% minder kans hebt om BMHK te krijgen.
:) Da's toch een mooi verschil, vind ik persoonlijk :j

Nee de vaccins bieden als het goed is resistentie tegen 70% van de virussen die bmhk zouden kunnen veroorzaken.
Ze weten nog nieteens zeker hoe lang precies, ook nog.

Ik ben geen voorstander van vaccineren hoe dan ook, als het niet heel erg levensbedreigend is, maar dat is mijn mening.

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 16:19

ik ben van mening dat als ik nog zo jong was (33 nu) hem zou gaan halen omdat ik namelij.k weet wat baarmoederhalsk met je kan doen...en hoe erg het je wereld op zijn kop kan zetten....en dan praat ik nog niet over de nadingetjes...dus ik zou zeggen ja.
verder wil ik nog wat toevoegen de kans op baarmoederk word vergroot doordat iemand geen kinderen heeft gehad na bepaalde leeftijd

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 16:55

Ik heb ook 3 prikken laten zetten (1 of 2 jaar geleden)
heb geen bijwerkingen gehad.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 18:27

Jootjee schreef:
Weet dat het niet helemaal ontopic is...maaaar... :+
De uitstrijken voor het bevolkingsonderzoek gaan er in de (nabije) toekomst ook uit.. Ze gaan dan eerst simpele HPV testen doen..heeft iemand geen HPV; dan geen uitstrijk. Dit zijn simpele moleculaire testen waarbij wordt gekeken of je het virusDNA van de verschillende hoog risico vormen (oa type 16 en 18 dus) hebt. Dus niet meer sowieso uitstrijken om de 5 jaar vanaf je 30ste dus :D

Waar heb je dit gehoord?

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 00:04

Ik ben 21 dus te oud voor die prikken. Wel stom, ik was maandag nog bij de dokter en ik wilde ook meteen laten testen op soa's. Ik kreeg een doorverwijzing naar het ziekenhuis voor bloedprikken en ik dacht een uitstrijkje, maar was dus met urine. Omdat ik dacht dat het met een uitstrijkje zou zijn vroeg ik of ik ook meteen op baarmoederhalskanker getest kon worden, ik ben een keer daarop getest met een uitstrijkje. De dokter zei dus dat dat niet kon omdat ik alleen bij de bloedprik afdeling kwam. Maar er blijkt dus gewoon een bloedtest voor te zijn... :?

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 11:56

Ik ben een van de testpersonen geweest in der tijd. Ik zat bij de eerste lichting meiden die hem kreeg en heb toen ook flink moeten dokken ervoor := maar ik heb er nooit bijwerkingen voor gehad. Ik ben blij dat ik ze heb genomen :j iedere kans om de kans te verkleinen is een mooie kans :j

caroliin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 14:27

Ik ben vorig jaar al geweest. Heb er verder geen last/klachten aan over gehouden gelukkig. :)