Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 10:57

http://www.wasborddieet.nl/ <--- dit denk ik.

Ben overigens wel zeer benieuwd of het werkt, dus Loesss je moet ons wel op de hoogte houden hoor :D

Ik doe overigens zelf WW.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 10:57

Het principe van dit dieet is dat je spieren opbouwt. Spieren verbruiken veel energie. Door een pond extra spiermassa, mag je dan ook 50 calorieen meer eten. Extra spieren, verhogen dus je ruststofwisseling. Waardoor je 'automatisch' meer (vet en calorieen) verbrandt.

Dit opbouwen van de spieren doe je door krachtrraining en het eten van de juiste voedingsmiddelen. Deze bestaan uit veel eiwitten, (goede, dus langzame) hoolhydraten en (goede, dus onverzadigde of omega 3) vetten.

Hierbij moet je denken aan: bonen, volkorenproducten (brood, pasta, ontbijtgranen, zilvervliesrijst), groene groente, eiwitrijk en mager vlees en vis (zoals kip, kalkoen, rundvlees, tonijn), magere zuivel, noten (ongebrand en ongezouten), lijnzaad(olie), whey-eiwitpoeder, bessen (of bramen, frambozen), grapefruits, appels, pindakaas (zonder transvetten en zonder suiker).

Hier zijn heerlijke gerechten mee te maken.

Het principe van het wasborddieet in tegenstelling tot andere dieeten is dat je spieren opbouwt in plaats van verbrandt. Dit voorkomt jojo-en.

Het dieet is beschreven in het boek 'het wasborddieet' en is geschreven door David Zinczenko en Ted Spiker (redacteurs van Men's Health)
aanvullende informatie: het wasborddieet voor vrouwen, ISBN 978 90 274 2714 4 bevat ook oefeningen voor het wasbordcircuit, welke je thuis met eenvoudige hulpmiddelen kunt uitvoeren

Loesss

Re: Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 10:58

Ik hou jullie op de hoogte! Maar begin pas over 1,5 week, heb nu eerst een heeeeeeele belangrijkte toets te leren, dus vandaar :)!

Ik ga alleen niet heel streng de eetroosters eten, is nl zonder brood of wat en dat is nogal moeilijk op school enzo :)!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 10:59

Ik mag ook geen brood(Atkins) eigenlijk maar ik heb Atkins brood.Brood vult gewoon heel erg dat heb ik juist nodig.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 11:00

Ja ik wil geen honger gaan lijden hoor!

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 11:10

dus in de zomer lopen er allemaal vrouwen met enorme wasbordjes?? sexy haha.

sorry flauw. ik ben heel benieuwd of het werkt loess. eerst succes met je toets, daarna hoor ik het graag van je

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 12:13

Ik ben ook erg benieuwd!

Net even de eetprogramma's doorgelopen, maar die vind ik niks, het idee is leuk, maar het is erg amerikaans. 's ochtends een hamburger enzo (wel mager dan enzo) en in de middag een moeilijke salade en een rare shake (super voor huismoeders, maar niet handig mee te nemen naar de uni, waar je niet zomaar een koelkast tot je beschikking hebt)! Dus ik denk dagt ik er wel wat ideeen uithaal, maar niet precies alles overneem!

Eetplannetje voor vandaag:
O: 1 boterham kipfilet
T: 1 appel
L: 2 bruine boterhammen lightkaas en 1 bruine boterham kipfilet
T: 1 cracker + cup a soup
A: poffertjes (oeps, niet super gezond, wel megaaa lekker voor een keer)
T: Peer

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 12:27

's ochtends een hamburger? gatver!
vind ik 's avonds al ranzig.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 12:31

hmmmm wasborddieet..... gaat naar bol.com :D

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 12:35

Mijn dagplanning is al redelijk standaart:
O: VB jam en thee
T: ontbijtkoek & fruit
L: 3 a 4 VB, deels met kalkoenfilet, mosterd, sla en augurk, deels met slankiesmeerkaas, plakjes tomaat en zout
T: ontbijtkoek & fruit
A: vandaag macaroni met smac, kaas en ketchup (vent eet niet mee :D ) en sla zonder dressing

Dranken zijn allemaal calorieloos, dus water, thee, koffie of light fris (en dat laatste beperkt vanwege de aspartaam).

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 12:37

Haha naja was een voorbeeld Lijntje!
Of tussendoor: 2 eetlepels pindakaas! KOTS!

Ja mijn planning is doordeweeks ook vrij standaard hoor! Alleen in weekend weleens wat extra :)!

En ook drinken is hetzelfde bij mij: vooral water en 1 blikje light frisdrank, maar daarnaast drink ik ook 2 glazen zuivel. Of 1 glas zuivel en 1 bakje magere kwark ofzo!

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 12:51

Mijn broer is heilig overtuigd van het wasborddieet en ik heb de boeken van hem eens doorgelezen en ik geloof hier idd veel meer in (dus spieren opbouwen door middel van krachtraining) waardoor je stofwisseling verhoogt. Dus heel veel succes Loes!

Ik pak het boek er ook maar bij want vooral de oefeningen zijn errug goed, nu nog de motivatie!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 13:10

Spieren bouw je sowieso op door krachttraining te gaan doen. Dat verhoogt tevens je stofwisseling. In principe is het dan niet nodig enkel eiwitten (of meer eiwitten, proteïne dus) te gaan eten, want daar haal je er genoeg van uit je dagelijkse eten als je tenminste vlees eet (of vervangers). Eigenlijk is dat dieet dus nergens voor nodig en kun je beter gewoon een keer of 3, 4 in de week aan de apparaten gaan hangen voor spieropbouw en mager eten.
Sowieso zijn eiwitten goed, want die zorgen ervoor dat je langer het gevoel hebt vol te zitten dan met andere soorten voedingsmiddelen.

*geleerd van voedingsdeskundige op mijn sportschool

Nu nog in de praktijk brengen... :+

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 13:46

noem eens wat goede oefeningen dan? ben daar wel benieuwd naar, het eten hoeft niet, 2 eetlepels pindakaas?? ik denk dat ik dood zou gaan

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 14:11

marleen_usar schreef:
Ik mag ook geen brood(Atkins) eigenlijk maar ik heb Atkins brood.Brood vult gewoon heel erg dat heb ik juist nodig.

@ marleen: waar haal jij dat Atkins brood? Ik doe weet hoe je eet en daar mag je ook beperkt koolhydraten. Een gewone bruine/volkoren boterham is 13 khd, Atkins is vast minder :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 18:58

Lijntje, de beste oefeningen doe je eigenlijk met fitness. Laat een circuit voor je samenstellen waarin je de grotere spiergroepen traint (buik, rug, billen/bovenbenen) en doe nog wat erbij voor je armen.
Je eten er op aanpassen hoeft eigenlijk niet omdat bewezen is dat zelfs bodybuilders spieren kunnen opbouwen als ze een reguliere portie vlees per dag eten (daar haal je de meeste proteinen uit). ;) Al is het wel lekker voor jezelf, omdat je daardoor langer een vol gevoel hebt. En natuurlijk moet je onder 'gewoon' eten verstaan: gezond eten. ;)

ik zou ook niet blij worden van die eetlepels pindakaas...

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:09

Hms geloof op zich best in dat spiermassa verhaal.....Maar ik hoef er echt niet uit te zien als de een of andere bodybuilder hoor... Maar sporten is absoluut belangrijk als je af wil vallen.
Ik ben nu niet echt netjes qua mijn eten maar sport wel veel... Dat scheelt echt!

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 22:03

stond vandaag weer op de (slechte) weegschaal. bijna een kilo aangekomen.
óf ik ben raar (wat heeeul goed mogelijk is) of die weegschaal is de kluts kwijt.
het is best een nieuwe, digitaal.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 11:04

Volgens mij neemt je weegschaal je in de maling :=

Je begint het bij mij nu echt goed te zien dat de kilo's verleden tijd zijn :D

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 11:06

Goedemorgen!

Zoo al paar bladzijdes gelezen van wasbordieet, het is goed theoretisch onderbouwt enzo, maar wel ook erg Amerikaans! Maar klinkt toch wel goed, dus ik denk dat als ik het boek uit heb er eens 6 weken aan ga starten en kijken naar het effect :)!

Aaah joh Lijntje, niks van aantrekken! Gewoon doorgaan zoals je bezig bent!

Voor en na foto Miep :P?

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 11:08

Op mijn hyves kan je wel foto's zien van mijn dikke periode na de ingreep
ik weet namelijk nog steeds niet hoe ik hier foto's moet laden gaat altijd mis
:o?

En ik zal vriendlief vandaag of morgen eens vragen wat nieuwe plaatjes te schieten :+

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 11:17

Oooh nu ben ik benieuwd! maar ik ken je hyves natuurlijk niet :P!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 11:22

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 11:25

mmmm worteltjes... mmmm

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 11:27

lijntje87 schreef:
stond vandaag weer op de (slechte) weegschaal. bijna een kilo aangekomen.
óf ik ben raar (wat heeeul goed mogelijk is) of die weegschaal is de kluts kwijt.
het is best een nieuwe, digitaal.

Mijn weegschaal zit me ook altijd voor de gek te houden.
Ik verzet hem dan elke keer een tegel, dan geeft hij elke keer een ander gewicht aan.
Ik stop bij het lichtste gewicht :o ;)

Nee, even serieus. We hebben een oud huis en het is allemaal schots en scheef. Het is echt belangrijk dat je weegschaal recht staat, anders kan hij hele andere dingen aan gaan geven die erg demotiverend kunnen werken!