Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lammie2701

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:37

tjah ik was het gewoon zat om elke dag wat te moeten slikken en eraan te moeten denken...en had altijd enorme menstruatiepijn in mijn buik en rug (had ik voor de pil ook al)...maar nu wordt ik niet meer ongesteld en heb ik die pijn niet meer...

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:13

Erretje schreef:
Pinacolada schreef:
Heb Maxalt smelttabletten meegekregen en tadaa mn hoofdpijn is weg! Wel beetje moe en gummibenen, maar klaar.

Topspul he ;) !

Nou niet echt, toen ik die innam had ik het gevoel dat ik een hartaanval kreeg, jezus mina, dat neem ik dus echt nooit meer!

Ik heb nu al zeker 2 weken het gevoel dat er echt een aanval moet komen, en die komt maar niet, ook heel irritant. Hopelijk niet volgende week, dan ga ik met vakantie....

@ joyce2; de microgynon 30 is niet echt licht, die had ik eerst ook, en toen kwam ik om van de migraine. Ik heb nu lovette, en daarmee valt het in vergelijking met de microgynon wel mee met de migraine.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 09:30

Gewoon een aantal maanden de pil achter elkaar door blijven slikken helpt natuurlijk ook, bijv. 3 of 4 maanden, als je een pil jebt met een stopweek erin. Je leest steeds meer dat je sowieso zou kunnen blijven doorslikken en dat voorkomt wel weer migraine in je stopweek.

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 15:20

@ simodi, heb ik geprobeerd, maar had geen succes. mijn migraine is overigens ook niet menstruatie afhankelijk, dus bij iemand die dat wel heeft, zou het heel goed kunnen helpen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 09:05

Voor zover ik weet is mijn migraine niet menstruatie afhankelijk, maar nu had ik toevallig deze keer wel net aan het begin van mn stopweek dus migraine.

Ik ga gewoon eens een paar maanden met de pil stoppen, kijken wat dat voor me doet!

@farfalla: mij was juist verteld dat het een lichte pil is, maar dat is dus niet zo... Hmm... Overstappen naar een andere pil is dus zeker de moeite!

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 09:15

Bij mij lijkt het wel menstruatie afhankelijk, maar dan wel in combinatie met factoren als stress/drukte. Het is niet standaard prijs (gelukkig).
Op advies van de huisarts heb ik een paar jaar geleden m'n Mirena spiraal laten verwijderen en heb ik ook geen andere anti-conceptie meer gekregen omdat ze me zo naturel mogelijk wil hebben. Ze had bij mij het idee dat de migraine verergerde van de hormonen. 't Duurt wel heel lang voordat die echt helemaal uit je lijf verdwenen zijn.

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 18:42

Ik heb ook regelmatig behoorlijke migraine-aanvallen.

9 vd 10 keer een paar dagen voor mijn menstruatie (sinds ik de pil slik is het alleen maar erger geworden eigenlijk), en tussendoor ook nog +/- 2 keer..

Mijn arts wil me alleen geen medicijnen oid geven, omdat i ker nog 'overheen kan groeien'.

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 18:47

Ik had al heel lang geen migraine meer gehad, en ja gister was het weer raak. dacht ik er eindelijk een beetje overheen te zijn. :\
gelukkig hielp de immigran wel na een tijdje, alleen nu voel ik me al de hele dag zo slap. :\ echt irritant.

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 18:55

joyce2: Het is wel een ''lichte'' pil als je het bekijkt in vergelijking met wat je allemaal nog meer hebt, maar er zijn nog zeker andere lichtere pillen. (zoals de lovette, want die heb ik ;) )

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 18:55

Tijd geleden, maar vandaag toch echt weer pijn in m'n pet, bah, heb wat ingenomen, maar zweef boven de grond geloof ik.

Verder iedereen redelijk in z'n vel hier?

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 19:01

Ik heb al jaren migraine. Het maakt geen zak uit wat ik eet of drink.

Sumatriptan (Imigran) werkt voor mij het beste, ook al word ik er altijd wel erg groggy (bijna stoned) van. :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 19:07

Hier is het sinds vorige week weer rustig. Deze week nog wel een paar keer "gezeur" gehad in mn hoofd, maar werd geen migraine. Dus ik mag op dit moment niet klagen! Ben dus gestopt met de pil en ga nu afwachten of dat ook nog wat doet voor de migraine!

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 19:15

Spannend Joyce, benieuwd hoe het gaat uitpakken.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 19:59

nou hier was het donderdag en vrijdag weer raak...oorzaak: overbelaste schouder wat doortrok naar mijn nek...

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:16

Melisje: ben je nog zo erg jong dan dat je arts niks wil voorschrijven?

Lammie en Laurabram: :(:) .

Joyce: hopelijk werkt dat ... ben benieuwd. Hoe snel moet je effect merken van het stoppen?

Ik van de week ook weer regelmatig, maar dat kwam door onprettige spannende dingen, dus ik wist al wel dat 't er aan zou komen. Flinke voorraad imigran in huis gehaald dus. ;)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:23

simodi, dank je...boel is overbelast bij de fysio...maar kwam daar pas een uur later achter toen de klachten kwamen...
mijn voorraad is nu bijna op...morgen maar even nieuwe bestellen...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:24

Ik heb geen flauw idee hoe snel je iets merkt als je gestopt bent... Van sommige mensen hoor ik dat je het binnen een maand al merkt, laatst hoorde ik 3 maanden en later weer iemand die een paar maanden niet ongesteld was geweest en na een half jaar pas weer een beetje regelmaat had.

Dus ik wacht het rustig af en ga jullie op de hoogte houden ;)

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:41

Regelmaat zat er bij mij al weer snel in na het verwijderen van de spiraal. Maar ik heb gehoord dat het wel heel lang kan duren voordat je lichaam helemaal hormoon vrij is, ik hoop voor je dat het een positief effect heeft op je hoofd en dat het snel werkt.

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 17:09

Sinds een mislukte ruggeprik, waarbij ik/we er (veel) te laat achter kwamen dat hij lekte, heb ik last van migraine.
Ik heb er vooral last van tijdens mijn ovulatie en menstruatie, dus 2x per maand 2 dagen knallende koppijn.
Op internet heb ik eens de migrainetest gedaan en daar kwam uit dat ik waarschijnlijk migraine had.
Deze lijst heb ik uitgedraaid en meegenomen naar de HA en hij heeft me SUMATRIPTAN 50 voorgeschreven.
Krijg ik een aanval, dan neem ik zo'n tablet en meestal is de aanval dan binnen 1 a 2 uur over. Komt hij terug, dan mag je na 24 nog een tablet nemen.
Vooralsnog werkt SUMATRIPTAN geweldig bij me en ik heb er echt veel baat bij.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 18:36

Pieteritus: goed dat dat helpt bij jou! Datzelfde zit ook in imigran, werkt bij mij ook altijd goed! Wel balen dat het door zo'n fout ontstaan is ...

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 19:50

Simodi, ik had een operatie ondergaan om een paar pennen uit mijn been te halen en ik werd in het ZH al even niet goed. Toen dachten ze dat dat kwam omdat mijn blaas te vol zat (ruggeprik).
Verder niet over nagedacht en naar huis.
Toen ik een dagje later de stallen uit aan het mesten was, begon een ENORME hoofdpijn, zo erg dat ik wenste dat ik dood was.
Als ik stond, was 'ie er, lag ik, dan was er geen hoofdpijn.
Dus ik heb toch even het ZH gebeld en ik moest meteen plat voor 3 dagen. Hoewel het gaatje zichzelf heeft geheeld, heb ik er wel een heerlijke migraine aan overgehouden.

Hebben de gebruikers van SUMATRIPTAN ook bijwerkingen?
Ik heb de bijwerking dat ik een heel warm gevoel krijg in mijn hoofd, dáár waar mijn migraine altijd zit (achter linkeroog, via schedel en oor naar mijn nek).

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 19:55

ik word alleen erg duf/ moe, maar dat kan ook van de aanval zelf of de paracetamol met codeine komen die ik erbij slik bij heftige aanvallen...heb overigens imigran neusspray 25mg...de tabletten hielpen bij mij niet...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 20:00

tabletten hielpen bij mij ook niet, de neusspray en de zetpillen wel! Maar ik word er vaak nogal duf van!

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 21:36

Suf/duf niet echt, moe word ik er wel van. Maar ik denk ook dat die migraine zelf een uitputtingsslag is voor je lichaam.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 19:04

Joepie zeg, gister voelde ik een aanval komen en ik dacht dat ik hem wel had uitgeschakeld met de neusspray, maar ik werd vanacht al beetje wakker van het gebonk in mn hoofd en vanochtend was het helemaal niet te harden. Iets te vroeg lopen juichen gister... Maar ik schoof het eerst nog af op "gewone" flinke hoofdpijn, maar toen ik mn bed uit ging wist ik zeker dat het toch migraine was. JEMIG! Gelijk ook misselijk en ik moest toch echt naar mn werk, omdat mn collega nog geen sleutel heeft. Dus ik een zetpil Imigran en een zetpil tegen de misselijkheid erin en binnen no time was ik een soort van stonede zombie. Uiteindelijk heb ik vanmiddag een vrije dag genomen, want ik trok het echt niet, ik was zo moe, kon bijna niet meer op mn benen blijven staan. Voelde me opeens zo uitgeput, terwijl ik normaal wel redelijk door kan als ik medicijnen heb gebruikt... Maarja, nu lijkt het wel weer oke te gaan! Ga nu lekker eten, knap ik denk ik ook wel van op!