Meer mensen met burn out/overspannen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 17:11

Ik zou nog even laten weten wat ik van het boek Mediteren voor Dummies vind. Het mediteren bevalt me goed. Al gaat het de ene dag natuurlijk beter dan de andere dag. Het boek is op zich heel leuk, maar heb ik even aan de kant gelegd, omdat ik eerst wat meer thuis wil zijn in het mediteren. De cd die bij het boek zit vind ik niet zo praktisch. Het is niet echt een cd die je begeleidt bij het mediteren stap voor stap zeg maar. en dat is wel wat ik een beetje gehoopt had.

Ik ga nu eerst beginnen in het boek "Mindfulness en bevrijding van depressie", omdat dat op dit moment wat beter bij mij aansluit. Bij dit boek hoort een cd die je (vind ik) beter begeleidt bij het mediteren. En dat vind ik wel prettig omdat ik er net mee begin.

Kortom: Positief wat betreft het mediteren op zich en het boek "Mediteren voor dummies" leuk voor in een verder stadium.

Pollewoppy

Re: Meer mensen met burn out/overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 17:12

Hoe is het trouwens verder bij jullie?
Met mij gaat het eigenlijk wel aardig goed.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 17:40

Wat leuk dat het zo bevalt, fijn om te horen.
Indd met cdtje erbij is in het begin makkelijker, maar je bent op weg dus das al super.. :D
altijd fijn als je iets probeert en je hebt er wat aan.
Ben blij dat het doeg gaat met je, hier is alles een beetje vaag, iedere dag weer nieuwe beproeving lijkt het wel.
Nu is alles financieel en huiselijk goed, wordt ik weer op de proef gesteld door mensen om me heen...
Word er onzeker van en vraag me dan af of ik wel goed bezig ben...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 09:29

Ik heb zo een intakegesprek voor de basiscursus cognitieve vaardigheden. ben benieuwd wat ik er van kan verwachten en wanneer die start. vind zo'n intakegesprek altijd wel spannend, weer een nieuw persoon waar je (een deel van) je verhaal moet doen...

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 10:55

Komt vast goed , gewoon jezelf zijn en je verhaal doen.
Ik duim voor je en laat ff weten hoe het gegaan is. :(:)

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 16:13

:wave:

Heb de afgelopen dagen carnaval gevierd.
Dus beeetje van de wereld af. Soms wel fijn hoor, even nergens aan denken een paar dagen.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 16:13

Pollewoppy schreef:
Ik heb zo een intakegesprek voor de basiscursus cognitieve vaardigheden. ben benieuwd wat ik er van kan verwachten en wanneer die start. vind zo'n intakegesprek altijd wel spannend, weer een nieuw persoon waar je (een deel van) je verhaal moet doen...

:(:) Ik moet maandag voor t eerst naar de psych. Ga toch wel woensdag vragen of de afspraak nog steeds staat.
Heel veel succes PW

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 16:32

Het was een fijn intakegesprek. Ik hoefde gelukkig niet het hele verhaal van A tot Z te doen. Dat scheelde een hoop.

@ Samantha: jij succes maandag!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 16:42

Tijdje geleden dat ik hier was.
Wou even laten weten dat het deels goed gaat en ik meer naar de heden en toekomst kijk en deels wat minder.
Ik heb net een intakegesprek gehad voor de veluwe; therapie met paarden en in juni ga ik waarschijnlijk voor een week naar Spanje toe, naar een ranch waarbij je intensief bezig bent met de therapie om ervoor te zorgen dat ik eens helemaal op mijn gevoel ga ipv op mijn verstand.
Veel sterkte iedereen!

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:38

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 16:16

Nee, geen contact meer gehad. Ze zien nu toch wel in dat ze mijn keuze maar beter kunnen respecteren en dat doen ze gelukkig nu ook.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 15:37

Pfff, ben nerveus voor morgen zeg :o Nu ja, die man is er om me te helpen, en hulp moet ik gewoon aanvaarden, hoe moeilijk het ook is om me bloot te geven.

Vanmorgen ben ik naar een proefles Zumba geweest, errug leuk moet ik zeggen. Ik wil toch voorzichtig aan proberen wat te gaan bewegen. Goed op mn voeding letten, geen ( iig veeel minder ) snoepen en regelmatig eten!

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 17:29

Dat je zenuwachtig bent is logisch dat zou ik ook zijn!
Je hebt de goede stap genomen nu doorzetten!

Ik vreet mezelf echt op van binnen. Heb vorig weekend eruit gefloept dat het niet goed gaat tegen mijn vriend maar volgens mij is hij t al vergeten net als een jaar geleden toen ik het hem ook al zei..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 17:31

Hoe is het gegaan samantha? Of wil je er liever niks over zeggen?

@ Fairytail: Vervelend dat je vriend je niet lijkt te horen. dat lijkt me zo moeilijk, je twijfelt in deze situatie al zo snel aan jezelf, laat staan als je partner je ook niet lijkt te begrijpen.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 17:35

Fairytail, dat is echt zo'n verschrikkelijk gevoel he! Al je moed en kracht verzamelen om iets heel belangrijks en persoonlijks te vertellen, en dat er dan zó met jou wordt omgegaan.

Dat is trouwens ook iets waar ik heel erg achter ben gekomen bij mijn psych, dat ik wil weten dat ik een gelijkwaardige boodschap terugkrijg wanneer ik iets persoonlijks aan een ander blootgeef.. Vandaar dat mijn 'muur' ook heel dik is ;) Mensen moeten oordelen op mijn woord, niet op mijn uiterlijk of eerste indruk. En dat is (door de periode voor mijn bvk) heel erg lastig geworden om mij daar toch wel echt voor open te stellen!!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 17:35

Ik ben vandaag trouwens weer bij de bedrijfsarts geweest en op school. Heb er even een flinke dip van. Ik ben bang dat ik mijn baan kwijt raak omdat het allemaal zo lang duurt. Op school vandaag besefte ik maar weer eens hoe lang ik er uit ben en hoeveel ik gemist heb. Echt raar om even zo met je neus op de feiten gedrukt te worden. Ben er even down van. Hopelijk word ik straks van het mediteren weer wat rustiger...

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 17:36

Grappig dat je ook in het onderwijs zit PW, ik studeer aan de Pabo en ga dus ook het onderwijs in :)

Probeer weer even je rust te pakken, en te relativeren wat je vandaag voor een situaties bent tegengekomen.

Crizztel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:19

Hallo allemaal,
ik heb een vraagje..
Ik zit nu al een paar weken thuis met symptonen van 'overbelast'. Er is bij mij dus (nog) geen diagnose gesteld van een burnout maar ik denk dat ik wel heel dicht tegen aan heb gezeten en op tijd aan de bel heb getrokken.
Voorlopig ga ik 2x4 uur per week werken.
Nu ben ik al anderhalf jaar gestopt met paardrijden wegens verhuizing en een nieuwe baan.
Helpt paardrijden tegen de symptonen van een burnout? Ik moet nl. een sport uitkiezen maar ik vind fitness niet leuk dus ik wil gaan hardlopen met mijn honden en gaan paardrijden.
Bedankt!
groetjes en sterkte allemaal

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:26

Tjee Crizztel vervelend goed dat je al een stap terug doet met werken en dat je optijd erbij was. De sport die je kiest moet je doen op basis van wat je leuk vind. Als je het leuk vind dan kun je alles loslaten en even ontspannen. Ik heb dat met rijden op mijn oude verzorgpaardje alleen omdat ik nu eigenlijk niet meer langs mijn ouders ga rijd ik haar niet meer. Als ik bij haar ben lijkt het soms net alsof ze weet als ik weer een dip heb.

Ik heb weer enorme last van mijn pols en moet dus eigenlijk niet op de pc zitten maar als ik niet achter de pc zit kan ik mezelf niet bezig houden en ga ik piekeren. Ik moet een afspraak maken voor mijn pols en zit er echt aan te denken een dubbele te maken maar wat zeg je dan..als je er een maal zit..

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 10:48

Zou ik zeker doen! Inderdaad, je bent er dan toch en je verlaagt de drempel voor jezelf omdat je er (je zegt t al) dan toch al bent!

Wat moet je zeggen? Leg uit dat je niet lekker in je vel zit, noem voorbeelden en ook de lichamelijke klachten die je er aan over houdt!

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 13:16

Dames, soory was ff niet in de stemming...

Sam hoe is het gegaan? Ben benieuwd.. :-)

Fair ik zou inderdaad gewoon zeggen wat je dwars zit,gewoon je gevoel volgen en eerlijk tegen over jezelf blijven!!

Polle voel jij je al wat beter na je dippie?

Crizztel, als je paardrijden leuk vindt dan moet je het doen, ik kon toen mijn paard even niet zien, teveel druk zat erop en werd iets te driftig in zijn aanwezigheid... maar nu is alles weer vanouds bij ons. Kies echt iest waar je je goed bij voelt.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 16:44

Ik hang nog een beetje in m'n dip. Heb pas 13 mrt weer een gesprek bij mijn behandelaar en er zit me nog zoveel dwars. Het wachten begint me een beetje op te breken. Ben weer zo aan het piekeren bijvoorbeeld over mijn baan. Ben zo bang dat ik mijn baan kwijtraak als dit te lang gaat duren. Zucht...

Inderdaad Crizztel, doen waar je je goed bij voelt. Ik heb vandaag onze driejarige voor het eerst gelongeerd en voor de tweede keer een hoofdstel aan gehad. Dat was wel even een oppepper. Ze pakt het allemaal zo braaf op.

Crizztel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:48

Bedankt allemaal..Heb vandaag een proefles geregeld voor volgende week..Stiekem blij dat ik me er ruim een week op kan voorbereiden..=)
Ik heb vandaag hardgelopen..en dat voelde goehoed!

@Fairytail: ik heb dan geen last van mn pols (sterkte ermee) maar ik zit ook heel vaak achter de computer om mijn gedachten te verzetten. Is eigenlijk ook niet goed.
@Daijano: gelukkig dat het weer goed gaat om naar je paard te gaan!
@Pollewoppy: ik snap het heel goed dat je je er druk om maakt alleen het klinkt heel stom (heb het zelf ook) maar met piekeren en negatieve gedachten verander je een situatie niet. Voor alles is een oplossing en een uitweg!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:54

Mooi dat het hardlopen goed voelt, dat is belangrijk.

Ik weet dat piekeren niet helpt. Heb net ruim 3 kwartier gemediteerd, dat helpt mij om mijn hoofd leeg te maken. Voel me daarna 'opgeruimder' en kan op die manier mijn negatieve gedachten stoppen.
(mediteren volgens het mindfulness programma, misschien kent iemand het?)

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:42

Bekend indd, heerlijk!!
Super om t ehoren dat het jouw echt helpt je klinkt helemaal SEN..

Crizz Hardlopen, toe maar.Als het goed voelt dan is het top.
Ben benieuwd hoe je les zal verlopen ,niet op voorbereiden in de zin van druk maken, eerst je dagne ervoor genieten van wat je hebt, zonde on je druk t emaken over die dag, mis je de andere dingen om je heen.