GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vanillia

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 10:19

Geen antwoord op je vraag Geryon, maar wel heel veel herkenning in je post! Het zou zo'n opluchting zijn om gewoon niet de hele dag in mn hoofd met eten bezig te zijn.

Logisch verhaal Eleeke :j

Midoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 10:26

Ik was in de eerste week zelfs 500 gram aangekomen.

Inmiddels gaat het wel goed. Afgelopen week 1,8 kilo gevallen.
In totaal 3 kilo na 3 weken Mounjaro.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 12:39

Ik heb het net binnengekregen! Spannend toch wel, het is toch wel een hele stap. Vanavond ga ik beginnen, vrijdagavond is een mooie avond ervoor. Als ik dan wel last krijg van bijwerkingen raakt het niet direct mijn werk :=

Amahoela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 12:43

eerste spuit kijk je tegenop, volgende x ben je weer blij dat je mag!

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 13:09

Poeh gister begonnen en toch wel last van bijwerkingen..

Vanmorgen wat yoghurt gegeten omdat ik verder geen trek had en daarna meteen maagzuur en kokhalzen.

Zojuist 10 minuutjes yoga gedaan en voel me nu helemaal slap en trillen. Heb wat sap gedronken zodat ik snel wat suiker binnenkrijg maar daar word ik tegelijk ook misselijk van ;(.

Hopelijk vind ik snel een nieuwe balans want moet dit weekend ook werken.
Gelukkig ben ik vandaag wel vrij.
Even rustig aan doen

Amahoela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 13:11

zorg dat je ondanks dat je geen zin hebt, toch gezond eet, niet zo veel, maar wel regelmatig, veel vezels, veel eiwitten.

geen snelle suikers

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 13:12

Morgen ga ik over op 1ml, ik heb mij vanmorgen gewogen en weeg nu 76,5. Dus toch weer wat kwijt *\o/* nog effies en ik heb mn doelgewicht behaalt! *\o/*

Vriendin die nu sinds 3 weken op ozempic zit is ook al iets van 4 a 5 kilo kwijt, geen idee wat haar start gewicht was (of huidige gewicht, dat wil ze niet delen) maar wel een bmi rond de 35/36 schat ik.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 13:13

Weet iemand hoeveel klikjes 3,75 is bij een 5mg ozempic spuit?

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 13:18

Amahoela schreef:
zorg dat je ondanks dat je geen zin hebt, toch gezond eet, niet zo veel, maar wel regelmatig, veel vezels, veel eiwitten.

geen snelle suikers

Heb nu de eiwit oats van upfront klaargemaakt :j

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 13:27

Liselot schreef:

45 klikljes

mnka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 13:37

Oyeru schreef:

Vanmorgen wat yoghurt gegeten omdat ik verder geen trek had en daarna meteen maagzuur en kokhalzen.

Zojuist 10 minuutjes yoga gedaan en voel me nu helemaal slap en trillen. Heb wat sap gedronken zodat ik snel wat suiker binnenkrijg maar daar word ik tegelijk ook misselijk van ;(.

Even rustig aan doen

Had hier gisteren ook heel erg last van. Vandaag is de tweede dag en het gaat al stukken beter, hopelijk heb je dat ook!

Probeer idd wat meer eiwitten te eten zoals eerder is gezegd en goed water te drinken

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 13:52

Eleeke schreef:
Voor de mensen die aankomen van lucht : mocht er een hongersnood komen ...... : jij redt je een stuk langer dan die anderen. *\o/*

:')

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 14:11

opisop_shop schreef:
Eleeke schreef:
Voor de mensen die aankomen van lucht : mocht er een hongersnood komen ...... : jij redt je een stuk langer dan die anderen. *\o/*

:')

Dat is de enige juiste instelling!! :))

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 14:12

Oyeru schreef:

Even rustig aan doen

Oh jeetje, inderdaad ff pas op de plaats.. Maar zorg wel dat je voldoende blijft drinken.. :)

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 14:44

Meelezer hier, die hard nadenkt of ik de stap naar GLP medicatie ook wil zetten..

Nog even als aanvulling op de discussie over gewicht verliezen. Mijn coach geeft aan juist wel elke dag even te wegen, en dan een meet moment per week te pakken. Als je een keer per week op de weegschaal gaat staan, dan kan dat heel teleurstellend werken (weet ik alles van), terwijl je bijv nog niet naar de wc bent geweest of vocht vast houd na het sporten. Het geeft beeld en ook wat bijv je cyclus, weer, slecht slapen op je gewicht heeft.
Ik was vanmorgen 2 kg zwaarder dan gister; veel gestaan op een beurs, slecht geslapen, zout gegeten.. Ik kan het nu dus in perspectief zetten en denken ok, prima.
Daarnaast, ga ook meten omdat die weegschaal dus zo verrekte beïnvloedbaar is. Ik was paar weken geleden vanwege mn cyclus 0.5 kg aangekomen de hele week maar wel 15 cm kwijt (7 meetpunten).

Gewoon even als tip, doe ermee wat je wilt!

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 15:01

Liselot schreef:
3,75 mg Ozempic?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 15:03

Sodera schreef:
Meelezer hier, die hard nadenkt of ik de stap naar GLP medicatie ook wil zetten..

Nog even als aanvulling op de discussie over gewicht verliezen. Mijn coach geeft aan juist wel elke dag even te wegen, en dan een meet moment per week te pakken. Als je een keer per week op de weegschaal gaat staan, dan kan dat heel teleurstellend werken (weet ik alles van), terwijl je bijv nog niet naar de wc bent geweest of vocht vast houd na het sporten. Het geeft beeld en ook wat bijv je cyclus, weer, slecht slapen op je gewicht heeft.
Ik was vanmorgen 2 kg zwaarder dan gister; veel gestaan op een beurs, slecht geslapen, zout gegeten.. Ik kan het nu dus in perspectief zetten en denken ok, prima.
Daarnaast, ga ook meten omdat die weegschaal dus zo verrekte beïnvloedbaar is. Ik was paar weken geleden vanwege mn cyclus 0.5 kg aangekomen de hele week maar wel 15 cm kwijt (7 meetpunten).

Gewoon even als tip, doe ermee wat je wilt!

Als je 't zo zegt, klinkt 't heel logisch inderdaad.. Ik dacht juist 1x pw, zodat 't niet obsessief zou worden.. :')

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 15:08

Daarom plaatste ik vorige pagina een foto van mijn grafiek. Zou ik af en toe toevallig net meten op de pieken dan zou ik balen. Nu niet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 15:10

Liselot schreef:

Bestaat dat?? Ozempic gaat maar tot 1 mg bij Wellis en ik weet dat er ook 2 mg bestaat. Maar meer niet dacht ik.

Hiermee reken je klikjes uit:

https://ozempiccalculator.com/

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 15:16

nine1987 schreef:
@koekie73

Troost je, je bent meer kwijt dan ik..

Vorige week vrijdag de eerste gezet en gewogen in de avond notabene.. Startgewicht 85.7

En ondanks dat ik mijn prikdag ga verschuiven naar zaterdag, wilde ik vanmorgen toch wel ff wegen..

85.6

Ik kon wel janken..

Komt wel goed! Ieder lichaam reageert anders. Misschien gaat het bij jou pas echt werken na ophoging. En de grootste clue zit hem in minder eten natuurlijk. Deze medicatie zorgt ervoor dat je minder eet en sneller vol zit. Dus dat is toch waar je winst zit. Als je zeker weet dat je minder eet dan komt het vanzelf. Als je geen honger hebt dan maak je verstandigere keuzes als je toch iets moet eten. Dat is voornamelijk de kracht van GLP1. Het is geen wondermiddel waarbij je jezelf vol kan duwen met vet eten en waarbij je als sneeuw voor de zon vet verliest. Maar dat vette eten wil je als het goed is niet meer door de medicatie. Of veeel minder.
Houd vol, het komt goed. Na ophoging merk je echt wel iets. Op hoeveel zit je nu?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 15:46

We veranderen allemaal snel van kledingmaat.
Is er behoefte aan een kleding-doorschuif/weggeef topic?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 16:04

rien10 schreef:
We veranderen allemaal snel van kledingmaat.
Is er behoefte aan een kleding-doorschuif/weggeef topic?

Haha nou heb inderdaad wat kleding naar zolder gebracht voor de rommelmarkt hier in het dorp.
Heb leuk geshopt recent en ik heb ruim een kledingmaat minder nu, erg leuk. Bijna 2.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 16:09

Suzanne F. schreef:
Liselot schreef:

Bestaat dat?? Ozempic gaat maar tot 1 mg bij Wellis en ik weet dat er ook 2 mg bestaat. Maar meer niet dacht ik.

Hiermee reken je klikjes uit:

https://ozempiccalculator.com/

Ho! 0,375 bij een 0,5 spuit. Zat een factor 10 verkeerd :')

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 16:12

Suzanne F. schreef:
nine1987 schreef:
@koekie73

Troost je, je bent meer kwijt dan ik..

Vorige week vrijdag de eerste gezet en gewogen in de avond notabene.. Startgewicht 85.7

En ondanks dat ik mijn prikdag ga verschuiven naar zaterdag, wilde ik vanmorgen toch wel ff wegen..

85.6

Ik kon wel janken..

Komt wel goed! Ieder lichaam reageert anders. Misschien gaat het bij jou pas echt werken na ophoging. En de grootste clue zit hem in minder eten natuurlijk. Deze medicatie zorgt ervoor dat je minder eet en sneller vol zit. Dus dat is toch waar je winst zit. Als je zeker weet dat je minder eet dan komt het vanzelf. Als je geen honger hebt dan maak je verstandigere keuzes als je toch iets moet eten. Dat is voornamelijk de kracht van GLP1. Het is geen wondermiddel waarbij je jezelf vol kan duwen met vet eten en waarbij je als sneeuw voor de zon vet verliest. Maar dat vette eten wil je als het goed is niet meer door de medicatie. Of veeel minder.
Houd vol, het komt goed. Na ophoging merk je echt wel iets. Op hoeveel zit je nu?

Ik heb pas 1x geprikt, dus 0.25..

Ik begrijp absoluut dat 't geen wondermiddel is, maar het snel vol voelen, heb ik totaal niet.. Het enige verschil dat ik tot op heden merk, is dat ik niet de hele dag de behoefte heb om te snaaien..

Daarom is het nu ook makkelijk voor me om mijn dieet vast te houden.. Maar gezien mijn werk (lopend beroep, dagelijks makkelijk 15.000-20.000 stappen, soms meer) heb ik wel iets nodig om te verbranden..

Maar er komt geen fastfoos meer naar binnen, ik zoek 't nu in mijn eiwitten, vezels en gezonde vetten..

Bijv ontbijtje met Griekse yoghurt met blauwe bessen, een gekookt ei, halve avocado en een appel..

Lunch meestal een groene salade met wat gegrilde kip of tonijn..

Avond eet ik thuis met de rest mee, maar wel minder..

Voorheen was m'n ontbijt 2 ham/kaascroissants of chocoladecroissants en dan nog geen uur later weer iets slechts..

Dus daar let ik gelukkig wel op.. :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 16:13

Oh je bent net pas begonnen. Komt echt goed!