Logisch verhaal Eleeke

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Oyeru schreef:Poeh gister begonnen en toch wel last van bijwerkingen..
Vanmorgen wat yoghurt gegeten omdat ik verder geen trek had en daarna meteen maagzuur en kokhalzen.
Zojuist 10 minuutjes yoga gedaan en voel me nu helemaal slap en trillen. Heb wat sap gedronken zodat ik snel wat suiker binnenkrijg maar daar word ik tegelijk ook misselijk van.
Hopelijk vind ik snel een nieuwe balans want moet dit weekend ook werken.
Gelukkig ben ik vandaag wel vrij.
Even rustig aan doen
Oyeru schreef:Poeh gister begonnen en toch wel last van bijwerkingen..
Vanmorgen wat yoghurt gegeten omdat ik verder geen trek had en daarna meteen maagzuur en kokhalzen.
Zojuist 10 minuutjes yoga gedaan en voel me nu helemaal slap en trillen. Heb wat sap gedronken zodat ik snel wat suiker binnenkrijg maar daar word ik tegelijk ook misselijk van.
Hopelijk vind ik snel een nieuwe balans want moet dit weekend ook werken.
Gelukkig ben ik vandaag wel vrij.
Even rustig aan doen
Sodera schreef:Meelezer hier, die hard nadenkt of ik de stap naar GLP medicatie ook wil zetten..
Nog even als aanvulling op de discussie over gewicht verliezen. Mijn coach geeft aan juist wel elke dag even te wegen, en dan een meet moment per week te pakken. Als je een keer per week op de weegschaal gaat staan, dan kan dat heel teleurstellend werken (weet ik alles van), terwijl je bijv nog niet naar de wc bent geweest of vocht vast houd na het sporten. Het geeft beeld en ook wat bijv je cyclus, weer, slecht slapen op je gewicht heeft.
Ik was vanmorgen 2 kg zwaarder dan gister; veel gestaan op een beurs, slecht geslapen, zout gegeten.. Ik kan het nu dus in perspectief zetten en denken ok, prima.
Daarnaast, ga ook meten omdat die weegschaal dus zo verrekte beïnvloedbaar is. Ik was paar weken geleden vanwege mn cyclus 0.5 kg aangekomen de hele week maar wel 15 cm kwijt (7 meetpunten).
Gewoon even als tip, doe ermee wat je wilt!
Liselot schreef:Weet iemand hoeveel klikjes 3,75 is bij een 5mg ozempic spuit?
nine1987 schreef:@koekie73
Troost je, je bent meer kwijt dan ik..
Vorige week vrijdag de eerste gezet en gewogen in de avond notabene.. Startgewicht 85.7
En ondanks dat ik mijn prikdag ga verschuiven naar zaterdag, wilde ik vanmorgen toch wel ff wegen..
85.6
Ik kon wel janken..
Suzanne F. schreef:Liselot schreef:Weet iemand hoeveel klikjes 3,75 is bij een 5mg ozempic spuit?
Bestaat dat?? Ozempic gaat maar tot 1 mg bij Wellis en ik weet dat er ook 2 mg bestaat. Maar meer niet dacht ik.
Hiermee reken je klikjes uit:
https://ozempiccalculator.com/
Suzanne F. schreef:nine1987 schreef:@koekie73
Troost je, je bent meer kwijt dan ik..
Vorige week vrijdag de eerste gezet en gewogen in de avond notabene.. Startgewicht 85.7
En ondanks dat ik mijn prikdag ga verschuiven naar zaterdag, wilde ik vanmorgen toch wel ff wegen..
85.6
Ik kon wel janken..
Komt wel goed! Ieder lichaam reageert anders. Misschien gaat het bij jou pas echt werken na ophoging. En de grootste clue zit hem in minder eten natuurlijk. Deze medicatie zorgt ervoor dat je minder eet en sneller vol zit. Dus dat is toch waar je winst zit. Als je zeker weet dat je minder eet dan komt het vanzelf. Als je geen honger hebt dan maak je verstandigere keuzes als je toch iets moet eten. Dat is voornamelijk de kracht van GLP1. Het is geen wondermiddel waarbij je jezelf vol kan duwen met vet eten en waarbij je als sneeuw voor de zon vet verliest. Maar dat vette eten wil je als het goed is niet meer door de medicatie. Of veeel minder.
Houd vol, het komt goed. Na ophoging merk je echt wel iets. Op hoeveel zit je nu?