Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BeFunny schreef:Als de bestemming wonen erop komt. Kun je de grond verkopen als bouwkavel.
Dan krijgen mensen er wel een hypotheek op.
De grond als bouwkavel heeft die waarde al zeg maar![]()
Tevens komt er als het bestemmingsplan rond komt. Er ook een bouwvergunning voor het bouwen van een woning van 90m2 en een bijgebouw dat is ook al aangevraagd en dat komt tegelijk rond als er woonbestemming komt.
Ik ga geen huis bouwen. Mogelijk wordt het chalet in de toekomst vervangen door een nieuwer chalet of woonwagen want daarna is mijn budget wel overschreden.
Maar dat is wel wat er dan met de grond mag. Maar dat valt of staat wel met de bestemming. Als de bestemming niet rond komt dan is dat idd een domper en dat is iets om toch iig goed te onderzoeken en proberen te rekken
Zo lang de bestemming recreatie is wordt financiering via de bank moeilijk. Als die bestemming gewijzigd wordt in wonen is het een heel ander verhaal. Maar dan is dit ook weg binnen no time.
Alle bewoners/eigenaren van de woningen in de noenes moeten eenmalig 3duizend nog wat betalen aan de gemeente om onderhoud/verbetering aan de infrastructuur rond om te doen de weg erheen bospad verbeteren en dat soort dingen.
Er zijn al een hoop dingen voorbereid ook vanuit de gemeente is een plan richting uit mijn hoofd Staatsbosbeheer om het gebiedje te onderhouden daar gaan bewoners voor betalen (gemeente belasting zal dat onder vallen)
Het is een risico. Maar het is ook een kans op een uniek stukje grond wat ik kan bezitten waar mogelijk op gewoond kan worden dus dat moet ik bekijken.