Diagnose BK en verder.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Re: Diagnose BK en verder.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-25 16:14

Gister heb ik weer chemo gehad. Nog 7 te gaan. Ik ben nu vooral moe.
Mijn bloeddruk is weer normaal
En ik ben nu wel aangekomen op deze kuren en dat gaat snel dus dat is minder haha. Maar overal gaat het zo lang ik niet teveel doe.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 16:37

Wat fijn je bloeddruk weer normaal is!

Jaa deze kuren staan er om bekend :))

Hier ook moe en mijn eetlust is deze week verdwenen maargoed ik had al 8 kilo reserve dus ik kan wel wat hebben nu :=

Nog even volhouden met 7. Ik moet er nog 5 van deze en nog 1 akelige die ik deze week ook gehad heb maar totaal nog 5x dus het einde komt voor ons beide in zicht *\o/*

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-25 17:18

Ja hè
Ook heb ik het chassis nummer van de vervangende brommobiel (een Canta gehad) dus kon de verzekering al over zetten. Hoop dat hij a.s of week erop komt dan kan ik rijden.
Zal je net Ien krijgen we vies glibberig weer natuurlijk.
En volgende week zaterdag ga ik naar een leuk stekje kijken in een natuurgebied.
Dus hier even wat dingen die mij positieve vibes geven in aantocht.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 18:12

Leuk dat stekje in een natuurgebied. Klinkt goed. En voor jou ook het aftellen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-25 18:15

Stekje in natuurgebied bij Noenen. Er komt waarschijnlijk officieel woonvergunning op. Geen camping wel in het bos.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Woonoppervlak iets meer dan 50m2 voor mij voldoende.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 18:42

Dat ziet er heel leuk en knus uit BeFunny! Ik wens jou nog heel erg veel meer positieve vibes toe voor 2025, die heb je verdient! :D

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 20:01

Da s een leuk huisje!

Ik dacht altijd dat het onze 8x10 was maar het is 6x10 voor 2 personen dus 50 moet zeker voldoende zijn hoor!

Bovendien ook wel een plus dat je er eventueel officieel mag wonen!

Ik duim mee!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 20:19

Wat een mooi plekje!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 20:20

Wouw als dat toch eens zou lukken. Ook gaaf voor de hondjes!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 21:39

Is dat bij de N. bij H.?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-25 00:52

Ja klopt.
Het is wel spannend want de gemeente komt eerste of tweede kwartaal van dit jaar met officieel besluit.

Het huisje is wel al 50 jaar oud :j en gebeuren best al aan de prijs. Maar binnen budget en ik vond het zo van de foto echt heel leuk dus dat het oud is dat heeft misschien voor mij juist wel zijn charme maar zo'n huisje heeft geen eeuwig leven.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 11:45

Ik ken het park wel. Onze zoon woont in deze woonplaats, vandaar.

Het enige wat ik er eigenlijk over zeggen: die legalisatie loopt al jaren en het is nog geen gelopen race of dat er uberhaupt wel komt. Zonder woonbestemming is het niet meer dan een leuk hutje op een mooi park. Het is niet voor niks dat het al zo lang te koop staat. Op dit moment is het een soort staatslot ;)

Ik vind het lastig om er iets over te zeggen want ik gun het je zo.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-25 11:46

Het staat 3 maanden te koop.
En dat is omdat de geïnteresseerden geen hypotheek krijgen ivm de huidige bestemming.

Ik heb wel brieven van de gemeente. Het loopt officieel sinds 2021.
En waar het nu om gaat is dat ze de bestemming van de grond over zetten van "nationaal park naar bos" want in een nationaal park komt geen woonbestemming. Dus ze zijn dat aan het wijzigen. Is in bijv Ermelo ook al gebeurd :j

De gemeente is al mee dus :j alleen met de grond bestemming komt er meer bij kijken en wat dat betreft toch spannend idd.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 11:50

Ja, ik ken de situatie. Weet ook dat er al bekenden geweest zijn om te kijken enzo.

Ik gun het je van harte. Het is een prachtige locatie in een geweldig deel van Brabant. Maar ik zou het ook niet tof vinden als ik er iets over zou weten en dat niet je zou delen zodat jij straks met de gebakken peren zit. Dat zou ook niet netjes zijn.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-25 11:56

Nee idd en ik moet echt e.a uitzoeken. Ga niet zomaar een bod doen. Zaterdag ga ik kijken maar nog geen bod doen.

Ik vraag wanneer de huidige eigenaar echt moet tekenen voor haar huisje. Dan kan ik ondertussen meer onderzoek doen.

Het is echt wel een ding gaat echt ergens over. De gemeente komt in kwartaal èèn of twee van dit jaar met een definitief besluit. Dus ik ga eerst proberen om dat toch even af te wachten :j Maar ik kan het ook niet zomaar laten lopen dus hoop dat ik iig de makelaar een beetje met mij bezig te laten zijn (kan hypotheek vrij kopen) en zonder verdere voorwaarden. Dat lijkt me wat waard. Maar ik ga niet een huis kopen voor dat bedrag en dan bedrogen uitkomen. Dus dat ze afhankelijk is met haar appartement van de verkoop hiervan dat is niet mijn probleem natuurlijk ;)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 13:59

Wat een gaaf huisje!!

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 14:21

Befunny; ik gun jou vanuit de grond van mijn hart een plekje voor jezelf in de natuur.

Maar ik wil je ergens op wijzen.
Los van de problematiek van het bestemmingsplan zie ik een groter probleem.
Op funda staat het volgende bij de woning: "De woning betreft een houten, voormalige mobiele woning op stalen frame".
Dit houdt in dat de woning voor een bank geen woning is, maar een stacaravan.
Dit vindt ook steun in de volgende tekst van funda: "Een unieke kans om een (bouw) perceel te bemachtigen in een schitterende groene omgeving". Je koop feitelijk de kavel + een stacaravan.
Dat jij de woning hypotheekvrij kan kopen is geen situatie die voor veel mensen geldt.
Indien jij deze woning ooit weer wilt verkopen dan heb je een moeilijke situatie en moet je op zoek naar kopers die ook hypotheekvrij kunnen kopen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-25 14:24

Als de bestemming wonen erop komt. Kun je de grond verkopen als bouwkavel.
Dan krijgen mensen er wel een hypotheek op.

De grond als bouwkavel heeft die waarde al zeg maar ;)

Tevens komt er als het bestemmingsplan rond komt. Er ook een bouwvergunning voor het bouwen van een woning van 90m2 en een bijgebouw dat is ook al aangevraagd en dat komt tegelijk rond als er woonbestemming komt.

Ik ga geen huis bouwen. Mogelijk wordt het chalet in de toekomst vervangen door een nieuwer chalet of woonwagen want daarna is mijn budget wel overschreden.

Maar dat is wel wat er dan met de grond mag. Maar dat valt of staat wel met de bestemming. Als de bestemming niet rond komt dan is dat idd een domper en dat is iets om toch iig goed te onderzoeken en proberen te rekken :j

Zo lang de bestemming recreatie is wordt financiering via de bank moeilijk. Als die bestemming gewijzigd wordt in wonen is het een heel ander verhaal. Maar dan is dit ook weg binnen no time.

Alle bewoners/eigenaren van de woningen in de noenes moeten eenmalig 3duizend nog wat betalen aan de gemeente om onderhoud/verbetering aan de infrastructuur rond om te doen de weg erheen bospad verbeteren en dat soort dingen.

Er zijn al een hoop dingen voorbereid ook vanuit de gemeente is een plan richting uit mijn hoofd Staatsbosbeheer om het gebiedje te onderhouden daar gaan bewoners voor betalen (gemeente belasting zal dat onder vallen)

Het is een risico. Maar het is ook een kans op een uniek stukje grond wat ik kan bezitten waar mogelijk op gewoond kan worden dus dat moet ik bekijken.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 04-01-25 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 14:35

Ik wil de pret niet bederven hoor en inderdaad, het plekje is prachtig.
Mijn dochter heeft met twee kleine kinderen in een dergelijk chalet moeten overwinteren jaren geleden. Ook een prachtig plekje, maar mijn hemel wat een ellende. Ze kwam er eind augustus en het was er werkelijk bloed en bloedheet. Vanaf oktober vréselijk koud en ontzettend vochtig. Was niet tegenaan te stoken. Schimmel stond op de matrassen.
De stookkosten rezen de pan uit, en dat was al jaren voor de oorlog in Oekraïne.

Op de foto lijkt het huisje waar jij je oog op hebt laten vallen wat ouder, kijk goed uit wat je (eventueel) koopt!!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-25 14:38

Ik weet dat het chalet ouder is namelijk 50jaar oud.
Vandaar dat ik zeg die wordt mogelijk vervangen
Maar dat moeten we ook gaan zien of dat nodig is.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 16:21

BeFunny schreef:
Als de bestemming wonen erop komt. Kun je de grond verkopen als bouwkavel.
Dan krijgen mensen er wel een hypotheek op.

De grond als bouwkavel heeft die waarde al zeg maar ;)

Tevens komt er als het bestemmingsplan rond komt. Er ook een bouwvergunning voor het bouwen van een woning van 90m2 en een bijgebouw dat is ook al aangevraagd en dat komt tegelijk rond als er woonbestemming komt.

Ik ga geen huis bouwen. Mogelijk wordt het chalet in de toekomst vervangen door een nieuwer chalet of woonwagen want daarna is mijn budget wel overschreden.

Maar dat is wel wat er dan met de grond mag. Maar dat valt of staat wel met de bestemming. Als de bestemming niet rond komt dan is dat idd een domper en dat is iets om toch iig goed te onderzoeken en proberen te rekken :j

Zo lang de bestemming recreatie is wordt financiering via de bank moeilijk. Als die bestemming gewijzigd wordt in wonen is het een heel ander verhaal. Maar dan is dit ook weg binnen no time.

Alle bewoners/eigenaren van de woningen in de noenes moeten eenmalig 3duizend nog wat betalen aan de gemeente om onderhoud/verbetering aan de infrastructuur rond om te doen de weg erheen bospad verbeteren en dat soort dingen.

Er zijn al een hoop dingen voorbereid ook vanuit de gemeente is een plan richting uit mijn hoofd Staatsbosbeheer om het gebiedje te onderhouden daar gaan bewoners voor betalen (gemeente belasting zal dat onder vallen)

Het is een risico. Maar het is ook een kans op een uniek stukje grond wat ik kan bezitten waar mogelijk op gewoond kan worden dus dat moet ik bekijken.

Heel lang geleden heb ik zo'n gelijkbaar risico niet durven te nemen.
In het kort, de auto snelweg waar toen tegen gevochten werd is er niet gekomen, en 40 jaar later is dat huisje dat we toen voor 90.000 gulden konden komen vele vele male duurder.
Dus dat hadden we toen beter wel kunnen doen. Want het was een gouden plekje.
Dus ik begrijp je dilemma heel erg goed. Soms heb je ook geluk nodig. Als die autobaan et wel was gekomen dan hadden we spijt als haren op ons hoofd gehad dat we het wel gekocht hadden.
Altijd moeilijk dit soort zaken.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-25 16:30

Ja geluk heb je nodig. Maar ik heb ook echt een woning nodig. Als de bestemming recreatie blijft kan ik enkel inschrijven zo lang het gedoogd wordt en hopen dat ik het verkocht krijg. En voor een recreatie woning is het duur terecht met 500m2 eigen grond en geen park problemen ;) maar mensen die een 2e huis kopen hebben daarvoor gespaard en dit bedrag is wel hoger dan dat mensen gemiddeld aan een tweede huis uitgeven en dat ze zo even kunnen betalen. Voor mij is het geen tweede huis maar het moet echt mijn huis worden. Dus ik snap de reacties heel erg goed.

Maaaar het is een kans die ik wel serieus moet bekijken want het is een hele gave plek :j en bied mij de kans nu de woningmarkt zo lastig is. En juist voor mensen als mij die niet makkelijk kunnen huren komen deze kansen ook vrij :j

Dus ik ga het heel goed bekijken. Ook kijken wat de gemeente zegt.

Hopen dat de makelaar met mij in zee gaat, dus even wachten wil nog om zo gedegen onderzoek te kunnen doen en als het bevalt dan doe ik uiteindelijk een bod. Als het allemaal tegen valt of ik wordt niet meer wijzer dan doe ik nog geen bod (zaterdag doe ik sowieso nog geen bod maar als ik het zou zien zitten laat ik wel oprechte interesse zien, bij een recreatie woning is een mondeling bod al bindend dat werkt ook anders) Maar ik moet wel iig van mezelf dit echt bekijken want ik vind het een te gave plek en dat kan ik niet helpen maar soms gebeurd er iets en dan denk je dat moet zo zijn of juist andersom. Dit komt niet voor niks op mijn pad. De makelaar belde mij niet andersom.

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 18:37

Ik lees met interesse je topic, en idd, soms moet je gewoon wat risico’s nemen in het leven en kansen pakken.
Stel dat, in worst case scenario, het toch recreatie blijft. Hoeveel geld verlies je dan, als je het als recreatie bouwgrond zou moeten verkopen weer?
Nu staat er een oud huisje op natuurlijk, maar als de locatie uniek is, en er een mooie nieuwe (recreatie) bungalow op komt dan is het alsnog aantrekkelijk denk ik?
Zou je, of een toekomstige koper, het dan ook voor recreatie kunnen verhuren, via air b&b bijvoorbeeld?
Daar kan volgens mij ook wel goed geld mee verdiend worden.
Dat zou ik ook nog onderzoeken :)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-25 18:46

Nou het probleem is dat als recreatie grond het niet door mensen gekocht kan worden die het met hypotheek moeten doen. Daardoor staan de duurdere recreatie woningen ook altijd lang te koop.

Mensen hebben niet even 350k die ze vrij kunnen uitgeven.

Zo lang ik het dan niet kan verkopen kan ik zelf ook geen huis kopen dus dat is wel een ding. Ik denk niet dat ik er op hoef te verliezen want het is 500m2 eigen grond op echt naar mijn idee een mooie locatie maar er moet dan net iemand zijn die dat kan bekostigen.

Als ik dus zelf nog een extra potje had waarmee ik dat zou kunnen overbruggen dan zou ik dat veel minder spannend vinden. Maar ik krijg dus geen hypotheek ivm gezondheidsstatus palliatief. Dus moet het doen met mijn mogelijkheden.

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 18:54

Ja, of je zou het moeten kunnen aanhouden en dmv verhuur er inkomsten uit genereren. Waardoor je weer ruimte zou kunnen krijgen om een hypotheek op een nieuw huis te krijgen. Maar dat zijn wel veel ‘als, als, als’ scenario’s natuurlijk.
Ik weet ook niet of dat een gebied is waar veel vakantie wordt gehouden, en voor hoeveel je dat dan per week zou kunnen verhuren.
Is ook te ver weg van je doel om nu een fijn woonhuisje voor jezelf te vinden.
Maar ik dacht er ineens aan, dat dat mogelijk nog een interessante invalshoek is.

Edit; je ziekte maakt het nog complexer allemaal, dan zal een nieuwe hypotheek krijgen moeilijk zijn.
Sorry voor mijn niet doordachte post.