Zwanger, begin en voorjaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 09:46

Ik vind een WhatsAppgroep leuk. Ik zit momenteel in een WhatsAppgroep bestaande uit Bokkers met kinderen geboren in eind 2021/begin 2022 en we zijn daar heel actief. Dankzij die WhatsAppgroep bloedde ons topic op Bokt wel vrij snel dood. Dat is voor de niet-WhatsAppers natuurlijk wel een domper, als dat hier ook gebeurt.

Jolliegirl

Re: Zwanger, begin en voorjaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 10:05

Ik wil ook geen doodbloedend topic, zou ik erg jammer vinden.
Haal hier juist zoveel.informatie en steun vandaan.

Whatsapp ben ik nog slechter in meelezen :')

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 10:21

Jolliegirl schreef:
Ik wil ook geen doodbloedend topic, zou ik erg jammer vinden.
Haal hier juist zoveel.informatie en steun vandaan.

Whatsapp ben ik nog slechter in meelezen :')

Ja precies dit, ik zou een whatsappgroep jammer vinden eigenlijk :o

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 10:51

Gelukkig is de app geen moeten :D
En ik zal alsnog hier blijven reageren

Gister het feestje gehad op het werk.
En ik ben vandaag best kapot.
Misschien ook omdat ik een zagendesnurkmachine naast mij had liggen vanacht die mij dus 2 uur wakker heeft gehouden -O-
En dan vanmorgen vragen waarom ik hem de hele nacht heb liggen porren....

Joh.... en vragen waarom mijn humeur niet zo goed is _O-

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 10:55

Ik vind een whatsapp groep een leuk idee! Dus ik sluit graag aan. :j

Hahaha fijn he die snurkende mannen, Hagelslag. Misschien vanmiddag nog tijd voor een dutje?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 11:05

Schoonouders komen straks om de helpen met het laminaat.
Schoonmoeder wil niet meer dat ik zoveel doe :Y) _O-
Toen ze hoorde hoelang ik woensdag bezig was met behangen en dat ik geen hulp had gekregen was ze een klein beetje "pissig".
En anders had ik samen met m'n vriend vandaag laminaat gelegd...
Maar ik mag dat volgens haar niet meer _O-
Dus ehmmm okay primaaaa _O-

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-24 12:00

Hier ben ik vooral de snurker gelukkig heeft mijn man een flink gehoorverlies (door ziekte) dus die slaapt lekker verder. Vannacht was vooral onze zieke zoon de snurker. Maar gelukkig zijn de baby snurkjes juist heel schattig. Helaas is onze behoorlijk ziek en benauwd dus was wel weer even heel zwaar voor ons allemaal. Nu speelt hij gelukkig weer even met zijn “nieuwe” duplo set (we konden een flinke bak voor 45 euro ophalen).

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 13:02

Hagelslag, geniet er nog even van dat mensen je taken uit handen willen nemen. Zometeen moet je het allemaal zelf weer doen. :D

Renee, dat is een goede koop! Duplo blijft fantastisch. We hebben nieuwe en oude Duplo en het past gewoon in elkaar, ook al is die oude Duplo al zeker 35 jaar oud.

Wij vierden gisteren Sinterklaas en mijn kind is weer gruwelijk verwend door familie. Verder was het wel gezellig, maar aan het einde van de avond had ik toch wel behoorlijke bekkenpijn. Vandaag doen we dus rustig aan.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 16:43

Ik ben voor zowel een WA groep, als het behouden van dit topic. Ik vind het heerlijk om soms even jullie posts te lezen.
Als de wa-groep er al is, deel ik graag mee :)

Hagelslag, wat vervelend dat jouw man zo'n snurkerd is..
Ik snap dat je kapot bent na een feestje. Ik herken het, haha.
Wat lief dat je schoonmoeder met je meeleeft :+

Renee, beterschap voor jouw zoontje. Dat is geen geld voor Duplo. Goede deal gemaakt dus!

Adamootje Sinterklaas gevierd. Lekker rustig aan doen vandaag.

Ik had vrijdag mijn verjaardag voor vrienden en de goede buurtjes gevierd. Wij houden niet zo van zit verjaardagen. Wij hadden onze eettafel op bierkratten gezet, zodat we één grote statafel hadden gecreëerd. Het was wel erg gezellig, maar de hele avond staan is niet meer te doen. De laatsten gingen ook pas om 3u 's nachts weg 8)7
Ik had gisteren erg last van mijn bekken en de spieren rondom. Gelukkig kwam een vriendin van mij gisteren helpen met de paarden. Dat was mij alleen echt niet gelukt.
Vandaag gaat het wel weer, ben alleen erg moe.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 17:59

Laminaat ligt er bijna in *\%/*
Ik zal zo eten koken voor de hulptroep _O-
En mijn vriend, tsja alcohol en roken(en overgewicht ~~}> )
Zorgt voor flink snurken.
Ik eh... ga de oordopjes binnenkort opzoeken _O-

Daarnet in mijn eentje naar de winkel geweest, man kan dat zwaar zijn boodschappen te doen _O-
Alleen ik heb best last van gister avond.
En dan dik 2 uur niet slapen vanacht...
Morgen weer een dag

@simone
Zo'n hele avond is echt niet meer te doen nee.
Hoe graag je het ook wilt... zo'n 4-5 uurtjes is meer dan voldoende

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 13:17

Het laminaat ligt!
Ik kan even een stapje terug doen *\o/*
Zaterdag de plinten plaatsen...
Nu nog kijken of we het qua meubels het eens gaan worden en dan kleertjes en co shoppen *\o/*

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maaaarrrr vandaag, is het mijn rustdag!!
Hier ben ik zo aan toe!

(Helaas moet het logeerbed wel in de kinderkamer blijven staan. Omdat er geen kamer over is. Mocht de zoon van mijn vriend langs willen komen. Dan kan de kleine bij ons dat weekeind dan op de slaapkamer slapen. Alleen momenteel heeft zijn zoon geen zin om langs te komen, zijn zoon is nu 16)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 17:23

Een enorme ego post...

Ik heb vandaag een vast contract gekregen!!! Zo ontzettend blij mee!
Mn werkgeefster vond dat ik weer wat vertrouwen moest krijgen in werkgevers en bood mij dit aan, ze zijn dik tevreden met me. Over 7 weken ga ik met verlof is nu afgesproken en tot die tijd moet ik rustig aan doen, mn grenzen aangeven en dan komt alles helemaal goed!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 17:35

Jolliegirl schreef:
Een enorme ego post...

Mn werkgeefster vond dat ik weer wat vertrouwen moest krijgen in werkgevers en bood mij dit aan, ze zijn dik tevreden met me. Over 7 weken ga ik met verlof is nu afgesproken en tot die tijd moet ik rustig aan doen, mn grenzen aangeven en dan komt alles helemaal goed!

Ohhhhh dat is erg erg fijn *\o/*

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-24 17:50

Fantastisch Jolliegirl! Dat zal een hele opluchting zijn.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 17:58

Dat is super nieuws, Jolliegirl!

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 18:18

Jolliegirl schreef:
Een enorme ego post...

Super!! Gefeliciteerd!!!

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 18:38

Heel fijn Jolliegirl, gefeliciteerd

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 22:33

Wat fijn Jolliegirl! Gefeliciteerd! *\o/*

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 12:08

Super, gefeliciteerd Jolliegirl!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Mooie kamer hagelslag, ziet er goed uit!

Ik heb nu zelf geen behoefte aan een WA groep, lees graag hier mee en idd slecht met bijlezen / antwoorden.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 20:21

Jolliegirl schreef:
Een enorme ego post...

Wat fijn, gefeliciteerd

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 20:47

Nog een vraag aan de moeders hier:

Wat doen jullie qua babyfoon? Met/zonder beeld? Terugpraatfunctie? Zoveel keuze :=

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 20:52

Ik heb een babyfoon met beeld.
Vind het wel prettig om te zien hoe hij erbij ligt. Ik heb een Luvion en zet hem dan graag op de "vox" stand, dan springt het beeld alleen aan als er geluid is.
Dit kan alleen niet als je er twee camera's aan koppelt dus weet nog niet hoe ik het met de tweede ga doen. Ik denk gewoon een losse set met scherm zodat die functie erin blijft.
Ik heb sowieso al twee sets, eentje om mee te nemen. Ik vond het zo irritant om bij thuiskomst s avonds eerst weer die babyfoon thuis te installeren terwijl hij gewoon zsm lekker op bed moest.
Oh en praten en muziek kan ook. Dat gebruik ik pas sinds dat hij twee is wel eens. Om even te zeggen dat hij moet gaan liggen en slapen, muziekje werkt voor hem op dezelfde manier. Even besef dat we hem zien en hij in bed is om te slapen :+

Fijn nieuws Jolliegirl! Hele lieve werkgever ook.

WhatsApp is het voor mij niet. Ik merk ook dat ik met nummer twee minder steun nodig heb dan met de eerste. Ik heb niet meer zoveel vragen en onzekerheden als toen. Maar vind het wel leuk om jullie gedachtes en ideeën te lezen.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 20:56

App groep hoeft voor mij ook niet. Hopelijk blijven de meesten hier in het topic gewoon meekletsen.

Eske, wij hebben een luvion met camera. Er zit een terug praat functie op maar die hebben wij echt nooit gebruikt.
Ik heb ook een “ouderwetse” babyfoon met alleen geluid die neem ik mee als we bij vrienden oid gaan eten/slapen en onze dochter ook mee gaat en daar dan naar bed gaat.

Hier wat stiller geweest want weinig te melden. Ben nu 21 weken en alles gaat z’n gangetje.
Hoor van veel mensen om me heen die al meerdere kinderen hebben dat ik van de zwangerschap enz moet genieten want het gaat met een 2e allemaal zo snel. Nouuuu ik ben het er niet mee eens, voor mijn gevoel duurt het allemaal veel langer :')

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 20:57

Eske_B schreef:
Nog een vraag aan de moeders hier:

Wat doen jullie qua babyfoon? Met/zonder beeld? Terugpraatfunctie? Zoveel keuze :=

Ik heb een Wyze cam (een beveiligingscamera). Die is vele malen goedkoper dan een babyfoon en werkt echt top! Je kunt ook praten door de microfoon en de beeldkwaliteit is erg goed.

Ik vind het met de tweede wel echt een heel stuk sneller gaan, eerlijk gezegd. :D

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 21:02

Ik vind het ook sneller gaan. Zowel de weken als de eerste klachten. :=
Ik heb nu veel vroeger al last van mijn bekken, waardoor ik links en rechts al wel wat stapjes terug heb moeten doen.