Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

nu geen last meer van? En ging het goed met oppassen van je schoonmoeder. Herkenbaar hoor, ik vind het ook niets dat oppassen. Terwijl ik met opvang totaal geen moeite heb. Suf eigenlijk. Vriend die bij Freek blijft vind ik trouwens ook geen probleem. Alleen maar leuk dat die ook veel van het zorgen kan doen.
Hoe oud is Freek nu? Zou het slaap regressie kunnen zijn?
Die stond stil vanaf November 2023, maar het beviel ons beiden heel goed
Ik ben na mijn zwangerschappen (waar ik hier op Bokt ook gezellig in de topics heb gekletst) uiteindelijk een carrière switch gaan maken en verloskunde gaan studeren. Met een paar anderen zijn we nu bezig met ons vervroegde afstudeeronderzoek. Twee van mijn medestudenten doen nu onderzoek naar vaderbetrokkenheid en zoeken vaders om te interviewen voor het onderzoek. Mochten jullie/je partner aan de onderstaande eisen voldoen dan zijn deelnemers voor hen meer dan welkom!
Als jullie deze met bijbehorende aanmeldlink naar je verloskundige zouden willen sturen helpt ons dat ook enorm. 
Echt verschrikkelijk dat alles zo lang duurt..; Soms pas na een maand reactie en dan moet je nog op gesprek, ze moeten andere kandidaten zien, ... Echt heel erg vervelend..
En die dagen probeer ik ook een keertje te rijden met mijn paard.

Ligt wel de hele dag door te trappelen maar rollen heeft ze geen zin in. Tummy time is leuk voor 10 seconden
Farjen schreef:Britt, ik was 25kg bij (zwangerschapsvergiftiging en al ontsluiting op 30w dus mocht niets meer + heel veel vocht).
De eerste week na de bevalling was ik al 15kg lichter![]()
Maar die overige 10kg plakken er nog steeds heel hardnekkig aan.. Ik geef geen bv meer, dus mag best wat strenger zijn. Maar het slaaptekort zal ook een grote rol meespelen + veel minder actief dan vroeger.
Ik ben ook nog maar een week geleden kunnen stoppen met de medicatie voor mijn bloeddruk, dus mijn hormonen zullen ook nog wel erg meespelen. Hopelijk helpt de diëtiste bij jou!
Redbutton, oh nee hier ligt ze heel comfortabel op haar rugLigt wel de hele dag door te trappelen maar rollen heeft ze geen zin in. Tummy time is leuk voor 10 seconden
![]()
Een speentje kan inderdaad een slaapassociatie zijn, hier heeft ze hem wel nog nodig om in slaap te vallen. Maar eens ze slaapt, spuwt ze hem uit en wilt ze hem niet meer (gelukkig!)
Ik heb een boek over slapen bij baby's en daarin zeggen ze ook dat je op 4 maanden moet beslissen: of speentje volledig weg of blijven verder gebruiken maar dan heb je de kans dat je er niet meer vanaf geraakt tot hun 2 jaar ofzo..
Ik ben aan het solliciteren voor een functie met 80% (dus 30-32u per week). Zo een extra dag thuis om boodschappen te doen, het huis op orde te krijgen, ... lijkt me heel fijn als ik weer ga werken.