Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

redbutton

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 14:37

Ij laat d'r ook wel jengelen hoor. Maar ze kan echt over d'r toeren gaan (standje speenbig grappen we altijd) en dan durf ik d'r niet door te laten huilen. Maar elke dag is anders, het komt vast wel. Ze slaapt iig snachts super goed.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 16:30

Aah nee, dat kan doen wij ook niet. Het komt idd vast wel goed. Fijn dat ze snachts wel goed slaapt!

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 17:07

Kan soms echt wel lastig zijn met slapen, ene kind doet dat ook gewoon veel makkelijker dan de ander.
Mijn oudste huilde heel veel, maar sliep wel altijd heel goed en ook de slaapjes smiddags al snel een ritme. M'n tweede was echt een drama met slapen en tot 9 maanden 2 nachtvoedingen en ook de middagslaapjes bleven lang een ding. Terwijl we bij beide hetzelfde deden. En Dante die is tot nu toe al erg makkelijk en slaapt snachts ook heel goed

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 17:34

Ja het is gewoon een beetje zoeken. Maar ze slaapt van 8 tot 6u dus ik klaag nergens over, zolang ze snachts slaapt zoeken we overdag gewoon verder.

Ik viel vorig weekend van m'n paard af trouwens, vonden m'n buikspieren/keizersnedewond niet grappig. Geen aanrader :')

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 20:34

Zo, even een tijdje niet gepost. Hier ook weer begonnen met werken dus en vind het aan de ene kant wel fijn. Aan de andere kant zo moe! Freek slaap best makkelijk overdag en in de avond ook. Maar hij wordt nog wel 1 tot 4 keer per nacht wakker. Dan krijgt ie of een speen of een schone luier en een voeding en gaat ie wel weer snel slapen. Maar met een peuter die ook af en toe spookt komen we hier niet meer aan heel veel slapen toe. Ik ben kapot dus. Hoop snel op nachten die jij omschrijft Redbutton!

Fijn Farjen dat het zo goed gaat allemaal! Klinkt heel positief zeg!

Leuke foto redbutton, hele toffe broek ook :)

Ah, pittig dat Bodi de kinderopvang zo'n omslag vindt nicole_floor. Hopelijk went ie een beetje.

Schattig met z'n alle in de bakfiets Jasz! En klinkt alsof het heel goed gaat met drie.

Pfoe, pittig lien van het ongeluk :(:) nu geen last meer van? En ging het goed met oppassen van je schoonmoeder. Herkenbaar hoor, ik vind het ook niets dat oppassen. Terwijl ik met opvang totaal geen moeite heb. Suf eigenlijk. Vriend die bij Freek blijft vind ik trouwens ook geen probleem. Alleen maar leuk dat die ook veel van het zorgen kan doen.

Freek doet het trouwens best ok op de opvang. Daar is hij ook rustig en relaxt. Ze vinden 'm erg leuk zeggen ze. Hij eet en slaapt daar ongeveer hetzelfde als thuis, dus gaat goed. Vandaag was zijn eerste hele dag. Hoop stiekem dat dit voor hem zo vermoeiend was dat hij even een nachtje doorslaapt. *\o/* :z

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 10:32

Fenn, dat kan ik me best voorstellen dat je moe bent! Daarover stress ik nu al, die vermoeidheid in combinatie met werk :+ Hoe oud is Freek nu? Zou het slaap regressie kunnen zijn?

Hier slaapt ze niet door maar ik vind het wel ok op deze manier.
Het laatste flesje drinkt ze rond 18-19u en dan gaat ze in haar bedje.
Om middernacht - 1u een flesje en dan het volgende flesje is dan rond 6, 7u.

Redbutton, ohnee wat naar zo'n val! Gaat het inmiddels?

Ik heb gisteren eindelijk op mijn paard gereden *\o/* Die stond stil vanaf November 2023, maar het beviel ons beiden heel goed :D

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 10:53

Oh wat lekker Farjen! Nu het idee weer op te kunnen bouwen?

Freek is nu bijna 4 maanden. Zou dus zeker slaapregressie kunnen zijn. Ik heb ook elke nacht weer hoop op doorslapen. Komt wel weer een keer. Verder vind ik het wel te doen hoor. Maar ik word niet heel suf van weinig slaap. Eerder wat hyper. Dus werk kom ik wel door.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 11:15

Hier krijgt ze voordat ze naar bed gaat rond 19u een fles en rond 22u/22.30 maak ik d'r wakker voor een fles voor ik naar bed ga. En dan slaapt ze nu door tot 5/6/7u. Maar volgende week kan het weer anders zijn.
Ik droomde laatst op een zondag dar ik me verslapen had tot 12.30u. Hahaha het was helaas maar een droom

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 12:07

Zo'n droomvoeding om 22, 23u hebben we geprobeerd maar dat werkte niet. Dan was ze helemaal ontregeld en wou ze net nog meer drinken :+

Fenn, jup morgen en volgende week staan alweer lessen gepland met paard. Dus hopelijk kan ik er een beetje regelmaat in houden :D
Hopelijk vind je kleine man snel zijn regelmaat en kunnen jullie doorslapen!

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 14:39

Hoi! Mag ik heel even inbreken in jullie topic? :)) Ik ben na mijn zwangerschappen (waar ik hier op Bokt ook gezellig in de topics heb gekletst) uiteindelijk een carrière switch gaan maken en verloskunde gaan studeren. Met een paar anderen zijn we nu bezig met ons vervroegde afstudeeronderzoek. Twee van mijn medestudenten doen nu onderzoek naar vaderbetrokkenheid en zoeken vaders om te interviewen voor het onderzoek. Mochten jullie/je partner aan de onderstaande eisen voldoen dan zijn deelnemers voor hen meer dan welkom!

Hun flyer, waar onderstaande aanmeldlink bij hoort:
https://forms.office.com/Pages/Response ... lPVUhLNi4u
Afbeelding

Ikzelf doe met mijn medestudent onderzoek onder verloskundigen en heb ook hard respondenten nodig dus bedenk me net dat ik die hier net zo goed ook in kan knallen als ik toch al inbreek hier... :') Als jullie deze met bijbehorende aanmeldlink naar je verloskundige zouden willen sturen helpt ons dat ook enorm. O:)

https://forms.office.com/e/9FRGZVhmFc
Afbeelding

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 16:17

Hier krijgt die ook rond 19:00/19:30 een fles. En dan maak ik hem rond 22:30/23:00 wakker voor een fles en dan slaapt die meestal door tot 6:30/7:30.

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 15:59

Klinkt als een heerlijkheid jullie slaap patronen, haha! Maar zal vast in het begin ook intensiever zijn geweest?

Hier komt hij nog om de 2,5/3 uur in de nachten. Duur vaak ook wel een uur voor ik hem weer in zijn bedje kan leggen. Maar goed, hij is nog maar 3 weken oud.
Ik wil wel proberen wat meer te clusteren. Nu is hij vaak na de voeding rond 18:00/19:00 flink moe en tukt tot 23:00 ongeveer. Ik probeer dan ook vroeg te gaan slapen maar lukt mij niet heel goed. Nu dus eens proberen of ik hem in de avonden iets langer kan wakker houden en kan laten clusteren.

Vraagje, ik vloeide eigenlijk amper nog, nu sinds gisteren ineens weer meer en helderrood? Is normaal zeker?

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 17:00

Ja dat is wel normaal hoor! Vaak ga je dan ook weer wat meer lopen en dan is het weer wat heftiger. Tot 6 weken kan je echt nog wel vloeien en zelfs wel wat langer.

Ja hopelijk gaat hij snel een beetje langer slapen of dat je hem in ieder geval eerder erin krijgt snachts. Ik had dat met m'n 2e zoontje ook. Die spuugde ook heel veel, dus dan bleef ik echt heel lang zitten omdat hij anders gelijk z'n hele bed onder spuugde.

Deze kleine man sliep gelijk al langer snachts en kan ik ook snel wegleggen de meeste nachten. Elke baby is ook gewoon anders.

Dante had echt flink last van het rotavirusvaccin. Echt vanaf woensdag meerdere keren per dag en vooral de avond echt gillen van de buikkramp. Vanaf zaterdag iets beter en gisteren pas echt weer goed. Vond het best een heftige reactie

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 10:54

Ik heb ook zeker 6 weken gevloeid, ik dacht zelfs dat je niet zou vloeien met een keizersnede omdat ze dan fe placenta eruit zuigen maar dat is niet waar.

@horsiegek ik duim voor je dat de nachten snel minder gebroken zijn.
Fijn dat het wel goed gaat met jullie.
Heb er verder weinig ervaring mee, isa kwam na een week nog maar 1x na 23u. Maar dar is ook echt luxe.

Wij hebben sowieso geluk met een relaxed kindje, was gisteren naar mijn ouders op 1,5u rijden en ze slaapt gewoon altijd al voordat ik de straat uit ben haha. Maar vind dat soms ook lastig, een vriendin die 10 weken eerder bevallen is heeft een wat moeilijke baby dus vind het dan lastig om te zeggen dat hier heel fijn gaat als er mensen in een groep naar vragen. Geen idee waarom want wij hebben ook mindere dagen/nachten maar wil niet opscheppen ofzo? Zal vast ook een effect van de hormonen zijn

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 20:19

Wat lekker die doorslapers! Hier hebben we vaak nog wel een nachtvoeding, maar gelukkig niet meer iedere 3 uur snachts.
Ik geef borstvoeding en heb wel het idee (door alle verhalen die ik hoor) dat baby's met kunstvoeding al snel langer doorslapen, ervaren jullie dit ook zo?

Hoe gaat het verder bij jullie allemaal? Hier inmiddels weer wat bijgekomen van de bevalling etc. Over 1.5 week begin ik weer met werken. Ik heb er nog niet heel veel zin in haha.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 21:40

Dante slaapt nu van 23 tot half 6, dus dat doorslapen gaat hier inderdaad sneller met flesvoeding. Maar m'n oudste kreeg afgekolfde melk en sliep rond 2 maanden toen ook al redelijk lang door volgens mij. Maar borstvoeding is wat lichter verteerbaar, dus daarom komen ze meestal wat sneller weer.

Ik moet over een ruime maand werken maar ben er inmiddels ook wel weer aan toe. Eerste tijd echt nog geen zin in, maar nu lijkt het me wel weer fijn om ook even wat andere dagindeling te hebben. Maar ik ben ook blij dat ik nog een maandje heb, vooral voor Dante zelf. Dan is ie bijna 4 maanden tegen die tijd

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 22:28

Ik moet maandag weer beginnen, heb er zin in want ben toe aan wat meer gesprekken die verdergaan dan: kgg, rrrr enz
Maar zie op tegen het wegbrengen maandag, gelijk de tijd verzet dat weekend, paarden en hond doen voor het werk en isa om 8u afzetten. Zal daar even m'n weg in moeten vinden.

Toen ik nog borstvoeding gaf sliep isa van 20 tot 5u, overdag dronk ze wel heel graag 2x de helft.
Nu gaat ze rond 19u naar bed, om 22u nog een voeding en dan slaapt ze tot 7u. Wel wordt ze rond 4, 5 en 6u wakker en heeft ze even dr knuffel nodig om in slaap te vallen. Is gelukkig maar minuutje werk.
Hier gaat het erg goed, erg blije baby dus ook blije moeder.

Doen jullie iets met het verzetten van de klok komend weekend? Ritme al eerder iets verschuiven of gewoon laten gaan?

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 22:32

Hier gaat het ook heel goed, ik ben alweer 2 weken aan het werk. Donderdag is die al weer 4 maand. Met de klok verzetten, ik denk dat wij het gewoon laten gaan. Hij heeft nog niet echt een goed vast ritme volgens mij.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 11:00

Horsiegek, hier heeft ze lang elke 3 uur gedronken hoor, ook in de nachten. Ik denk dat het pas langer werd vanaf 10weken ofzo. S'nachts dan want overdag drinkt ze nog steeds om de 2,5 - 3 uur.

Jasz, oja hier ook last gehad van het rotavirusvaccin. Zij heeft hem 2 keer gehad en beide keren na enkele dagen veel meer stoelgang inderdaad. Gelukkig geen krampen/pijn

Hier nog niet aan het werk want nog steeds aan het solliciteren :+ Echt verschrikkelijk dat alles zo lang duurt..; Soms pas na een maand reactie en dan moet je nog op gesprek, ze moeten andere kandidaten zien, ... Echt heel erg vervelend..
Wel gaat ze dus 2 dagen in de week naar de opvang, handig want ik plan dan sollicitaties enz :+ En die dagen probeer ik ook een keertje te rijden met mijn paard.

Oja nu we de 4 maanden naderen wil ik al eens gaan nadenken over vaste voeding en vooral bestek enz.
Wat raden jullie aan qua bordjes, potjes, lepels, ...?

Hier is ons kleintje ook alweer 16w :)
Ze doet het goed, ze had zo'n tijdje heel veel mijlpalen snel na elkaar en nu lijkt het alsof ze wat blijft hangen.
Zo kon ze bijvoorbeeld op 12 weken heel gemakkelijk van buik naar rug zelfstandig draaien en nu is het alsof ze dat niet meer kan. Ze ligt dan gefrustreerd op haar buik te huilen en maakt zelf geen aanstalten meer :+

Ik word zelf enkel gek van mijn "maandelijks" feestje.. Op 4 september heb ik een spiraal laten plaatsen en sindsdien heb ik eigenlijk bijna continue mijn maandstonden. Dan is het voor een paar dagen voorbij en dan heb ik weer licht verlies een week, dan weer paar dagen niets en dan weer echt maandstonden, ... -O-
Vervelend maar geen ramp. Ik heb alleen heel veel last van mijn overtollige kilo's (mentaal dan voornamelijk) maar het afvallen gaat rampzalig

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 11:25

Wat fijn dat sommigen zo lang verlof hebben! Hebben jullie ouderschapsverlof meteen ingezet dan? Ik heb komend half jaar 1 dag in de week minder werken.

@Farjen, mega herkenbaar. Ik ben net zo zwaar als een paar dagen voor mijn bevalling. Heeeeel frustrerend dat er gewoon niets af gaat en ik wel veel aangekomen ben.
Gedeeltelijk vocht, de huisarts wijt het aan hormonen en zegt dat het tijd nodig heeft. Ik ben op advies van de huidarts wel even naar een diëtist geweest voor advies (in combinatie met borstvoeding minder eten is dan niet zo slim) dus daar wel wat tips gekregen. Maar die frustratie en het niet passen van mijn eigen kleding is echt heel naar.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 11:49

Ik heb idd 2 weken ouderschapsverlof/vakantie nu en start november en december met een dag minder.
Wat balen dat jullie met je gewicht zitten. Hier mag er wel wat van af, maar is goed dat ik zo ni3t meer de hele dag thuis ben.

@farjen, herkenbaar hier lag ze net gefrustreerd op de buik terwijl ze prima kan rollen. Ze doet nu pogingen om van d'r rug naar de buik te gaan maar dat lukt nog niet.

Hier begon se vannacht helaas om half 3 al lichtelijk wakker te worden. Zou zo graag willen weten wat het is. Ga denk proberen de speen weg te laten uit het in slaap vallen, zodat die slaapassociatie weg is. Dan kan ze die snachts niet kwijt zijn. De knuffel heeft ze makkelijker gevonden

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 12:05

Ik werk inderdaad ook een dag minder in de week. Maar ook als mijn ouderschapsverlof is afgelopen blijf ik 1 dag minder werken, dan wordt mijn contract aangepast van 36 naar 28 uur.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 13:02

Britt, ik was 25kg bij (zwangerschapsvergiftiging en al ontsluiting op 30w dus mocht niets meer + heel veel vocht).
De eerste week na de bevalling was ik al 15kg lichter *\o/*
Maar die overige 10kg plakken er nog steeds heel hardnekkig aan.. Ik geef geen bv meer, dus mag best wat strenger zijn. Maar het slaaptekort zal ook een grote rol meespelen + veel minder actief dan vroeger.
Ik ben ook nog maar een week geleden kunnen stoppen met de medicatie voor mijn bloeddruk, dus mijn hormonen zullen ook nog wel erg meespelen. Hopelijk helpt de diëtiste bij jou!

Redbutton, oh nee hier ligt ze heel comfortabel op haar rug :+ Ligt wel de hele dag door te trappelen maar rollen heeft ze geen zin in. Tummy time is leuk voor 10 seconden :')
Een speentje kan inderdaad een slaapassociatie zijn, hier heeft ze hem wel nog nodig om in slaap te vallen. Maar eens ze slaapt, spuwt ze hem uit en wilt ze hem niet meer (gelukkig!)
Ik heb een boek over slapen bij baby's en daarin zeggen ze ook dat je op 4 maanden moet beslissen: of speentje volledig weg of blijven verder gebruiken maar dan heb je de kans dat je er niet meer vanaf geraakt tot hun 2 jaar ofzo..

Ik ben aan het solliciteren voor een functie met 80% (dus 30-32u per week). Zo een extra dag thuis om boodschappen te doen, het huis op orde te krijgen, ... lijkt me heel fijn als ik weer ga werken.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 13:07

Farjen schreef:
Britt, ik was 25kg bij (zwangerschapsvergiftiging en al ontsluiting op 30w dus mocht niets meer + heel veel vocht).
De eerste week na de bevalling was ik al 15kg lichter *\o/*
Maar die overige 10kg plakken er nog steeds heel hardnekkig aan.. Ik geef geen bv meer, dus mag best wat strenger zijn. Maar het slaaptekort zal ook een grote rol meespelen + veel minder actief dan vroeger.
Ik ben ook nog maar een week geleden kunnen stoppen met de medicatie voor mijn bloeddruk, dus mijn hormonen zullen ook nog wel erg meespelen. Hopelijk helpt de diëtiste bij jou!

Redbutton, oh nee hier ligt ze heel comfortabel op haar rug :+ Ligt wel de hele dag door te trappelen maar rollen heeft ze geen zin in. Tummy time is leuk voor 10 seconden :')
Een speentje kan inderdaad een slaapassociatie zijn, hier heeft ze hem wel nog nodig om in slaap te vallen. Maar eens ze slaapt, spuwt ze hem uit en wilt ze hem niet meer (gelukkig!)
Ik heb een boek over slapen bij baby's en daarin zeggen ze ook dat je op 4 maanden moet beslissen: of speentje volledig weg of blijven verder gebruiken maar dan heb je de kans dat je er niet meer vanaf geraakt tot hun 2 jaar ofzo..

Ik ben aan het solliciteren voor een functie met 80% (dus 30-32u per week). Zo een extra dag thuis om boodschappen te doen, het huis op orde te krijgen, ... lijkt me heel fijn als ik weer ga werken.

Dat doet ze hier ook, ze valt in slaap en tuft hem uit. Maar ze wordt nu dus tussen 4 en 7 meerdere keren half wakker en wil dan niet inslapen zonder speen. Dus als we de speen weglaten valt ze misschien makkelijker zelf weer in slaap. Ga ook meer tijd tussen de 19u en 22u voeding laten zodat ze om 22u meer drinkt. Kijken of het helpt haha

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 13:09

@ Britt dat heb ik wel vaker van vriendinnen gehoord die borstvoeding gaven. Sommige raken heel snel gewicht kwijt, maar er zijn ook veel vrouwen die juist alles vasthouden tot ze stoppen met de borstvoeding. Komt vaak door hormonen inderdaad. Ik was gelijk 9 kilo kwijt na de bevalling, maar de rest blijft nog wel zitten. Of ik nou veel of weinig eet. Ik geef nu geen borstvoeding, maar heb het idee dat het alsnog wel een hormonen ding is. Ik vind het niet erg, maar ik was vrij licht voor de zwangerschap en de rest gaat hopelijk weer als ik meer ga bewegen op m'n werk.

Ik heb 3 weken vakantie aan m'n verlof geplakt en daarna neem ik ook elke week 1 dag op, dan werk ik 3 dagen voor een jaar.

Wij geven ook nog een speen, maar wil hem tussen 4 en 6 maanden afbouwen. Las dat dat het beste moment is. Dr oudste 2 waren heel erg gehecht aan hun speen, m'n middelste nu zelfs nog, dus wil nu eerder stoppen