Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 18:22

Wij mogen maandag weer naar het consultatiebureau, dan is Gijs 7 weken. Denk dat hij nu ongeveer 3,7kg weegt, maar we gaan het zien :)
Vannacht had hij een keer ruim 5 uur en een keer bijna 4, ik stond gewoon uitgerust op :)) gisteren overdag was drama, dus was even lekker om bij te komen :)

Dat is dan zeker geen straf Ilse :Y)

Wat een lekker moppie is het toch Lisitano, waardeloos van je bekken wel :=
Hopelijk gaat het sporten je goed doen :j

Kiichi

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 18:45

Hier is Levi 3 weken, ik vind het behoorlijk zwaar, zeker icm dreumes. Slapen overdag is een uitdaging, hij blijft ook lang wakker (zo 3 uur), en ‘s nachts slaapt hij vooral in m’n armen (anders slapen we allemaal niet), maar dat is natuurlijk weer minder veilig. We vermoeden dat hij verborgen reflux heeft, dat speelt vast ook mee. Jaloers op de kindjes die gewoon drinken en dan weer verder slapen :o BV wel goed op gang, geboren met 3680gr, op dag 4 afgevallen naar 3400gr, maar 2 weken daarmee alweer boven de 4kg!

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 19:32

Wij hadden/hebben dat ook Kiichi. Overdag slaapt ze nog steeds moeilijk. En nu nachts sinds een week dus redelijk zelfstandig en 4 uurtjes. De eerste 4 weken wou ze ook alleen maar op mij dus toen ineens een switch. Dus hopelijk nog even volhouden voor jullie :))

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 20:08

Ik weet ook dat het beter wordt hoor, onze oudste slaapt nu heel makkelijk, dat was in begin ook moeilijk. Maar het is nu even pittig. Gelukkig heb ik wel hulp! Maar fijn om te horen dat ik niet de enige ben :)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 20:32

Ik heb geen last van mijn bekken hoor, gelukkig! Maar het is nog niet sterk genoeg om weer te gaan hardlopen :)

Mijn eerste was een sterrenkijker van 4,2 kg en ik heb er 20 uur over gedaan hem eruit te krijgen :)) Totaalruptuur erbij. Tweede ook 4,2 kg.

Kiichi, herkenbaar. Veilig slapen geprobeerd? Met nog een kindje erbij vind ik ook pittig, zal zeker met een dreumes erbij.
Hier ging het slapen vanaf 6 weken heel goed, hopelijk ook voor jullie :*

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 20:43

Ja, ik heb sowieso een cosleeper aan het bed, heeft de vorige ook 6 maanden in gelegen. Levi begint daar ook aan de nacht. In een swaddle up (0 tog ), laken+deken, op z’n rug, bedje staat aan voeteneind lager ivm reflux, speen wil hij meestal niet. Maar op een gegeven moment in de nacht gaat hij alleen maar wurmen en dat bouwt op tot huilen, en dan wordt de oudste weer wakker… Handje vasthouden enzo werkt dan ook niet meer, dus dan neem ik hem bij me in bed en dan slaapt hij heerlijk. Maar tips om dit te verbeteren zijn welkom hoor!

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 21:30

Hier gaat het ook best prima! Sinds maandag ben ik weer aan het werk, heel fijn om weer bezig te zijn met andere dingen dan flesjes, slaapjes en poepluiers :Y)

Klaas doet het goed, groeit mooi door, hij is nu ruim 3,5 maand, is maat 62 ontgroeid en weegt ruim 7,5 kg :=. We blijven wel een beetje tobben met wat lichamelijke dingetjes - zowel hij als ik :').

Hij loopt nog steeds bij de fysio en osteopaat en ik denk dat ik de volgende keer een doorverwijzing van de fysio vraag naar de kinderarts, want voor mijn gevoel klopt er toch echt iets net niet. Osteopaat had hetzelfde idee, dus ik ga daar toch maar eens achteraan.

Bij mij is mijn bekken wel nog steeds drama, ik kan nog steeds niet meer dan 2km lopen, daarna kan ik niets meer en daarvan herstellen duurt ook weer 3 dagen. Heel lastig als je normaal juist zoveel ontspanning uit lopen haalt, maar er is niet meer aan te doen dan wat ik al doe.. Als je dan gaat googlen zie je dat je de eerste 12 weken vooral flink herstelt en dat het daarna amper nog beter wordt, hopen dat ik een uitzondering ben :').

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 00:03

Lijkt me heel vervelend dat je zoveel ongemak ervaart Rebecca! Je zou zeggen dat een flinke verbetering wel haalbaar moet zijn. En goed dat jullie met Klaas ook nog even verder kijken. Volg je gevoel :).

Kiichi, hier werd vanaf een week of 12 ineens een stuk langer geslapen ‘s nachts. Hopelijk vindt het bij jullie ook automatisch z’n weg. Misschien nog wel een idee om een andere speen te proberen. Noud vond spenen ook maar niks. Heb verschillende merken geprobeerd. We hebben nu een siliconen speen van medela (die er heel raar uitziet omdat je z’n mond ziet bewegen), maar dat geeft hem wel echt rust.

Samir moet inmiddels ook wel bevallen zijn lijkt me?! :))

Hier lichamelijk gelukkig niets overgehouden aan m’n bevallingen. Op wat lichte striae na, maar daar kan ik me eerlijk gezegd niet druk om maken. Heb nu wel last van haaruitval haha.

Met Noud gaat ook alles lekker. Hij is niet zo’n reus als andere baby’s in dit topic, maar het is een gezellig, vrolijk en sterk manneke. Vandaag is hij voor het eerst omgerold van buik naar rug *\o/* . Van de week kwam hij ook al een aardig eind van rug richting buik.

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 11:59

Ja hier eindelijk baby nieuws! *\o/*

10 januari om 10:57 is onze prachtige dochter Nora geboren! We zijn thuis bevallen en ze is hartstikke gezond. Heel tevreden kindje <3

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 14:13

Gefeliciteerd <3 Prachtige naam ook vind ik <3

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 18:53

Van harte gefeliciteerd, Samir :D

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 18:46

Yeah!! Gefeliciteerd Samir! Heerlijk dat ze zo gezond is. Met jou ook alles goed?

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 10:34

Gefeliciteerd Samir!

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 19:25

Bedankt!!
Ja nog wel herstellende maar al een stuk beter. Vond de bevalling wel echt pittig hoor.. de vliezen braken om 23u ‘s avonds en daarna meteen heftige weeën. Hele nacht niet geslapen en mede daardoor was m’n lichaam aan het einde op dus de persweeën namen steeds meer af in frequentie, duur en kracht en heb dus veel op eigen kracht moeten doen. Uiteindelijk 2 uur over gedaan. Rugweeën waren ook niet heel chill :') Maar merk dat ik elke dag alweer met sprongen vooruit ga en meer kan genieten van dit moois! Borstvoeding gaat super, ze zat op dag 2 alweer op geboortegewicht en is nu alweer aangekomen *D Dus dat is iets waar we ons helemaal niet druk om hoeven te maken!

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 19:31

Is de whatsapp groep nog actief trouwens? In m’n zwangerschap had ik daar niet zo’n behoefte aan maar lijkt me nu eigenlijk toch wel gezellig! :o

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 20:08

De whatsapp is nog heel actief :=
Als je mij een pb doet met je nummer kan ik je wel toevoegen.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 20:31

Zijn er nog mensen uit dit topic actief op bokt? Ben wel benieuwd hoe het met al jullie baby’s gaat :))

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 21:35

Goed, Gijs is inmiddels 6 maanden. Echt bizar hoe snel de tijd is gegaan. Het kleine ventje is inmiddels al ruim 3x z'n geboortegewicht :D
Net een weekje bezig met hapjes, hij is wel heel nieuwsgierig maar vind het nog maar gek :+ Rollen doet hij goed en druk aan het proberen te kruipen nu :j
Als ik dan foto's zie als newborn dan denk ik echt waar is m'n baby gebleven :knuffel:

Inmiddels ook weer aan het werk met een dag in de week ouderschapsverlof. Was weer even een drempel, maar was er eigenlijk ook wel weer aan toe. Soms wel pittig i.c.m. niet altijd goede nachten :+

Hoe gaat het bij jou?

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 23:54

Saskia89 schreef:
Zijn er nog mensen uit dit topic actief op bokt? Ben wel benieuwd hoe het met al jullie baby’s gaat :))

Vooral als meelezers wel.
Hier is Macey nu bijna 8 maanden. In april heeft ze nog eens opgenomen gelegen, weer aan het zuurstof door een dubbel virusinfectie.
Ze is wel vaak ziek daar omheen en ze is wat traag qua ontwikkeling als ik dingen van anderen lees en het vergelijk met mijn zoontje die over 1 maand 2 wordt, maar al met al doet ze het redelijk nu.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 00:02

Nog even wat foto's van de laatste 2 weken van Macey (en ook 1 met haar broer). <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 15:23

Oohh, ze is bijna even oud als Lewis <3 Knap meisje heb je! Wel zielig dat ze vaak ziek is en zelfs opgenomen is geweest.

Lewis is juist een rappe met ontwikkelen, maar zijn slaapjes zijn.. uitdagend. Zacht gezegd. Meestal een gevecht en wakkertijden die altijd het maximale (of meer) zijn voor zijn leeftijd %)
Het manneke kan al flink tijgeren en oefent nu met handen-knieen-stand.

Afbeelding

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 20:01

Leuk om over de andere baby’s te lezen! En ook om de foto’s te zien.

Goldie, ja, gaat snel hè, de tijd! Bizar! Fijn dat Gijs het zo lekker doet. En ene flinke kerel zo te horen!

Rot dat Macey zo vaak ziek is. Qua ontwikkeling haalt ze alles vast in als ze even lekker in haar vel zit.

Lewis wil niets missen zo te horen. Is hij alleen overdag zoveel wakker of viert hij ‘s nachts ook feest?

Noud is nu ruim 8 maanden en gaat, vergeleken met ons andere zoontje, ook vlot. Hij tijgert het hele huis door, kan ook op handen en knieën zitten, maar komt nog niet vooruit op die manier. Wel kan hij bijna zelf gaan zitten, alleen op de laatste paar centimeter blijft ie hangen haha. Sinds hij beter uit de voeten kan is hij ook weer lekker gezellig en vrolijk. Daarvoor heeft hij best een poosje gehad dat hij alles snel zat was en snel aan het mopperen was.
Hij begint nu ook wat te imiteren, geluidjes nadoen en in zijn handen klappen. Het slapen gaat wisselend. Vooral tijdens zijn nachtslaap is hij regelmatig onrustig en aan het huilen. Dan heeft ie even hulp nodig om weer in slaap te vallen.
Eten doet ie als een gek. Bij hem op de opvang zitten allemaal van die sprietenkindjes, dus dan lijkt hij echt een beer :')
Oja, en hij heeft twee tandjes en kwijlt al maanden als een gek! Zelfs zo erg dat hij regelmatig geïrriteerde wangen heeft als hij z’n speen in zijn mond heeft gehad :')

Afbeelding

Afbeelding

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 21:43

Wat een heerlijke foto’s dames! <3

Is iemand hier bekend met een slaap coach? Wij lopen er enorm tegenaan dat Miro niet zelfstandig in slaap kan vallen. Of hij moet een fles van te voren of we moeten met hem lopen. Overdag is hij dan vaak 3 kwartier later (dus 1 slaap cyclus) later weer wakker.
In de avond slaapt hij meestal wel door na die 3 kwartier en soms moeten we hem even speentje geven. Maar het breekt een beetje op.

En nog even de boef waar het over gaat. Alweer ruim 5 maanden.
Afbeelding

Afbeelding

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 09:04

Leuk om zo weer even bij te kletsen :j .

Jens is net 8 maanden en kwijlt ook gigantisch. Hele vrolijke baby, maar ook geen geweldige slaper, dus helaas geen tips Welmoed.
De oudste sliep ook pas vanaf een maand of 9 door, eigenlijk vanaf het moment dat ze overdag echt serieus begon te eten. Is sindsdien wel een super slaper dus ik hoop dat het met Jens ook zoiets wordt. Laatste paar weken slaapt hij soms een nacht van 11 tot 7, zo fantastisch! Tot een maand of 5 was het elke 2 uur… -O-

Hij heeft wel heel erg last (gehad) van eczeem. Nu wel onder controle maar alleen als ik hormoon zalf blijf smeren. Hoop dat het goede weer daar een goed effect op heeft.

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 09:43

Wat een leuke kindjes <3

Mooi donker haar en ogen Ilse!

Hier gaat het goed, ook geen geweldige slaper maar kan erger. Overdag vaak ook maar 3 kwartier aan 1stuk. Ook last van eczeem maar hier lijkt het door de kunstvoeding te komen, we staan nu op pepti.

Nog niet echt begonnen met hapjes, ik vind 4 maanden te vroeg. Ze is nu ruim 5 maand en we doen af en toe een paar lepeltjes happen maar als ze 6 maand wordt gaan we Rapley combineren met af en toe wat zachte hapjes.
Verder is ze of heel vrolijk, of een felle tante }> die duidelijk laat merken dat iets niet oke is. Haar grote broer kan haar altijd aan het lachen maken en ze zijn dol op elkaar.

Afbeelding

Afbeelding