Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-23 19:55

Heel leuk Nicje! Zat je gevoel toch goed haha. Hier de handdoek in de ring gegooid voor vandaag. Heel veel gedaan maar gaat me uiteraard niet snel genoeg. Vrees dat de kasten nog 2x in de lak moeten en 3 muren moeten nog 2x. Morgen krijgen we visite waar ik nu helemaal geen zin in heb... Wil het afmaken :') _O-

Even een plaatje voor het idee.. Zo worden 3 muren en eentje wit waar Nijntje op komt.

Afbeelding
Afbeelding

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 20:04

Wat leuk Nicje! En gelukkig is je vriend ook blij met een meisje <3

Wat een grote kamer Gnome! Dat wordt straks beel mooi als alles af is!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-23 20:54

Ballard_L schreef:
Wat leuk Nicje! En gelukkig is je vriend ook blij met een meisje <3

Wat een grote kamer Gnome! Dat wordt straks beel mooi als alles af is!

Ja zijn in dit huis echt gezegend met enorme slaapkamers. Dit is de kleinste.. Denk 5,5 bij 3,5. Ben benieuwd als alles staat :)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 20:56

@ballard_l: heerlijk toch als je voor een leuk prijsje tweedehands dingen kan kopen. Hier 180 euro voor een complete baby kamer, nou ideaal.

Hele leuke aankondiging. En druk bezig met verbouwen.

@lisewiesje: heel leuk zo geboorte kaartje.

Vervelend zeg dat je zo grote kans heb op weer zwangerschapscholestase.

@nicje87: Wauw heel gaaf die echo. Mooi plaatje zo

@[***]: hopelijk de pijnlijke bilspier weer weg.

En bezig geweest met geboorte kaartjes proefdrukken. Leuk.

Gaaf beestje ben je aan het haken zeg. Zo handig en creatief ben ik niet haha.

@mriek1990: geboft met het weer op Ameland en leuke rompertjes. En mooie foto.

@freekieee: leuk en fijn dat je de kleine zo vaak voelt. Vervelend van de vermoeidheid en het malen. Gelukkig niks aan je val over gehouden.

@vivianhesen: hier geen ervaring met zwangerschapsverlof en ZZPer.

@vavane: hier kan je het niet echt paardrijden noemen. Paarden staan bij m'n zus en die woont nu nog 160 km verderop. Was er eerst best veel maar onze twee teven kunnen niet meer met elkaar dus alles lastiger. En een oudje met chronische peesblessure. Dus momenteel als ik er ben wel lekker rustige ritjes naar buiten maar echt intensief rijden nee.

@dondon: spannend, bijna weten jullie dus ook het geslacht. En leuk trouwjurken passen alvast.

Dat uitzuig ding heeft mn zus ook en onwijs veel gebruik van gemaakt en nog steeds soms. Ukkie is een jaar. En flink vatbaar voor alle virussen en luchtweg infecties en zelfs longontsteking.

@gnome: poeh 4 uur reistijd op een dag, bizar veel.
Hier momenteel al bijna een jaar 50 minuten enkele reis maar met dagdiensten regelmatig dat ik er terug drie uur over doe. En dat vind ik al lang en vervelend. Straks nog langer tot een maart ivm heen en weren vanaf nieuwe huis, dan 202 km per dag.

Maar erna lekker dichtbij werken.

Vervelend van die gespannen buiken. Hier geen ervaring mee dus ook geen tips voor je.

Lekker bezig met verven en doen.

@charlotte446: hier nipt gedaan zonder nevenbevindingen.

@azmay: fijn dat beeb vast erkend is. Vervelend van de vermoeidheid en maagzuur. En leuk dat de verf erop zit in de baby kamer.

Oh wat rot van je Uggs.

@melanie_D: welkom. En spannend voor jullie.

@queenE: ook al klaar met verven. En fijn dat je geslaagd bent voor zwangerschapsbroeken.

@nicje87: wat leuk een meisje. Gefeliciteerd.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 20:58

@marlis zo respect haha, op iedereen even gereageerd

Ik heb vandaag gereden en ging heel goed! Ben ook pas 17 weken maar dan nog. Vorige keer was hij nog niet ingereden. Stond wel met 40 weken te longeren om 7 uur savonds en 10 uur savonds lag ik te puffen in het ziekenhuis haha.

@nicje87 ah wat super leuk! Gefeliciteerd

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 21:09

Oke ik ben weer bijgelezen en bijleespost is gemaakt haha.

Ik las elke x wel mee maar had elke x met drukte geen zin om te reageren via de telefoon.

Hier gaat het allemaal goed. Geen klachten en kan alles nog. Alleen met hardlopen continu het gevoel dat ik moet plassen haha. Maar loop toch nog mn 2x pw.

Vandaag weer is een ritje met de meiden gemaakt want ben het weekend bij m'n zus. Eindelijk een weekend vrij en dan is vriend altijd vrij dus die kan dan op de herder passen omdat die niet meer mee kan naar m'n zus.
Afbeelding

25 januari de sleutel van ons huis. En ons particuliere huurhuis het laminaat er al uit bijna overal, leven nu tot 28/29 januari op de ondervloer. De muur in de huiskamer ook weer wit gemaakt wat moet. Vriend lekker bezig geweest vandaag.
Afbeelding

Vrijdag hebben wij de 20 weken echo en erna een afspraak om alles mee te krijgen ivm laatste afspraak daar. 13 februari afspraak bij de nieuwe verloskundige.

Wel nu al bericht dat nieuwe werk waar ik in maart begin nu al wil weten wat ik in september kan werken. Terwijl ik nog niet eens weet vanaf wanneer ik opvang heb en hoe te doen met ouderschapsverlof. Opvang is bezig met nieuwe locatie ivm uitbreiding en hopen deze maand hun plan bij de gemeente in te dienen.
En vriend is ook nog bezig met nieuwe baan want heen en weer blijven rijden voor hem echt geen doen (zonder file al meer dan drie uur op een dag). Toen zei hij dan slaap ik door de weeks wel bij m'n ouders. Ja leuk, ik in een nieuwe omgeving, nieuw huis, werken en drie honden. En ook nog een maand lange reistijd. Wordt wat haha. Kijk er niet naar uit.

En nu al beschikbaarheid september doorgeven.. ben ik niet gewend ook zo vroeg.

Had deze week weer nachtdiensten en mn laatste nachtdienst vond ik het opeens onwijs stinken in de keuken/huiskamer en maakte iets een tikkend geluid. Kwam bij stekker doos en stekker bij de gootsteen vandaan. Man o man wat een moeite moeten doen om de technische dienst er te krijgen maar dacht ga er zelf niet aanzitten straks sta ik onder stroom want er komt of kortsluiting of brand. Nou scheelde dus ook niet veel.
Afbeelding

Hier nu 18+3 en voel nog steeds niks van de beeb. En ook geen baby buikje, alleen vetrol buik haha

Hier gaan we voor de kleine er is niet op vakantie ivm kopen van huis nu etc. Vriend kan wanneer die wil mijn motor pakken en weekendje weg ofzo, zitten vlakbij Duitsland straks. En ik wil wel graag met vriendin en zus na m'n verlof weekje Turkije, vriend zorgt dan voor hondjes en baby.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-23 21:39

Ohhh Marlis eng zo'n stekker. Brrr goed hoor dat je er niet aan hebt gezeten!

Knap ook dat je nog steeds sport. Ik krijg al een harde buik van de honden uitlaten haha. Zie je inmiddels al iets van de baby?

Wel een spannende tijd inderdaad als je straks in je eentje in een nieuw huis zit. Voor hoe lang zou dat nodig zijn verwacht ie?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 21:57

Gnome schreef:
Ohhh Marlis eng zo'n stekker. Brrr goed hoor dat je er niet aan hebt gezeten!

Knap ook dat je nog steeds sport. Ik krijg al een harde buik van de honden uitlaten haha. Zie je inmiddels al iets van de baby?

Wel een spannende tijd inderdaad als je straks in je eentje in een nieuw huis zit. Voor hoe lang zou dat nodig zijn verwacht ie?

Geen idee maar ik moet ook werken en reistijd en kan dus niet alleen ook nog voor de honden zorgen. Geen doen. Dus geen idee hoe het gaat lopen. Hij vind wel lekker makkelijk. Werken en niks hoeven doen bij zn ouders.
Hij hoort aankomende week of hij een baan heeft hier maar kan dan sowieso pas maart starten ivm opzeg termijn.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 10:29

Nicje, een meisje gefeliciteerd!! Leuke gender reveal :D

Gnome, jeetje wat goed bezig! Leg de lat niet te hoog voor jezelf ;) mooie grote kamer en de kleur vind ik ook mooi warm :j

Over het rijden; ik moest vanaf het begin stoppen omdat ik er extreem buikpijn van kreeg. Omdat mijn pony het hele jaar ziek is geweest en dus opnieuw opgepakt moest worden, was ik van plan om dat pas na haar en na mijn bevallingen te doen. Maar ik vind het toch te lang duren dus ik ga het volgende week proberen :o (hoop wel dat ze braaf is na zo lange tijd, anders houdt het helaas op).
Ik heb alleen nog maar 1 rijbroek die past :=

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 12:13

Nicje87 schreef:
[ [url=m/SrvYry.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een meisje!! <3 Gelukkig is mijn vriend ook heel blij.

Gefeliciteerd!!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 12:14

Gnome schreef:
Heel leuk Nicje! Zat je gevoel toch goed haha. Hier de handdoek in de ring gegooid voor vandaag. Heel veel gedaan maar gaat me uiteraard niet snel genoeg. Vrees dat de kasten nog 2x in de lak moeten en 3 muren moeten nog 2x. Morgen krijgen we visite waar ik nu helemaal geen zin in heb... Wil het afmaken :') _O-

Even een plaatje voor het idee.. Zo worden 3 muren en eentje wit waar Nijntje op komt.

[ [url=m/F5vPYB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/if4XeZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi kleurtje haha! Zal ook even een foto maken hoe die van ons nu is

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 12:17

Marlis schreef:
Oke ik ben weer bijgelezen en bijleespost is gemaakt haha.

Ik las elke x wel mee maar had elke x met drukte geen zin om te reageren via de telefoon.

Hier gaat het allemaal goed. Geen klachten en kan alles nog. Alleen met hardlopen continu het gevoel dat ik moet plassen haha. Maar loop toch nog mn 2x pw.

Vandaag weer is een ritje met de meiden gemaakt want ben het weekend bij m'n zus. Eindelijk een weekend vrij en dan is vriend altijd vrij dus die kan dan op de herder passen omdat die niet meer mee kan naar m'n zus.
[ [url=m/XZfjXk.jpg]Afbeelding[/url] ]

25 januari de sleutel van ons huis. En ons particuliere huurhuis het laminaat er al uit bijna overal, leven nu tot 28/29 januari op de ondervloer. De muur in de huiskamer ook weer wit gemaakt wat moet. Vriend lekker bezig geweest vandaag.
[ [url=m/amYrxV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vrijdag hebben wij de 20 weken echo en erna een afspraak om alles mee te krijgen ivm laatste afspraak daar. 13 februari afspraak bij de nieuwe verloskundige.

Wel nu al bericht dat nieuwe werk waar ik in maart begin nu al wil weten wat ik in september kan werken. Terwijl ik nog niet eens weet vanaf wanneer ik opvang heb en hoe te doen met ouderschapsverlof. Opvang is bezig met nieuwe locatie ivm uitbreiding en hopen deze maand hun plan bij de gemeente in te dienen.
En vriend is ook nog bezig met nieuwe baan want heen en weer blijven rijden voor hem echt geen doen (zonder file al meer dan drie uur op een dag). Toen zei hij dan slaap ik door de weeks wel bij m'n ouders. Ja leuk, ik in een nieuwe omgeving, nieuw huis, werken en drie honden. En ook nog een maand lange reistijd. Wordt wat haha. Kijk er niet naar uit.

En nu al beschikbaarheid september doorgeven.. ben ik niet gewend ook zo vroeg.

Had deze week weer nachtdiensten en mn laatste nachtdienst vond ik het opeens onwijs stinken in de keuken/huiskamer en maakte iets een tikkend geluid. Kwam bij stekker doos en stekker bij de gootsteen vandaan. Man o man wat een moeite moeten doen om de technische dienst er te krijgen maar dacht ga er zelf niet aanzitten straks sta ik onder stroom want er komt of kortsluiting of brand. Nou scheelde dus ook niet veel.
[ [url=m/UKEgQy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier nu 18+3 en voel nog steeds niks van de beeb. En ook geen baby buikje, alleen vetrol buik haha

Hier gaan we voor de kleine er is niet op vakantie ivm kopen van huis nu etc. Vriend kan wanneer die wil mijn motor pakken en weekendje weg ofzo, zitten vlakbij Duitsland straks. En ik wil wel graag met vriendin en zus na m'n verlof weekje Turkije, vriend zorgt dan voor hondjes en baby.

Wat een drukke tijd gaan jullie tegemoet!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 12:19

linda2008 schreef:
Nicje, een meisje gefeliciteerd!! Leuke gender reveal :D

Gnome, jeetje wat goed bezig! Leg de lat niet te hoog voor jezelf ;) mooie grote kamer en de kleur vind ik ook mooi warm :j

Over het rijden; ik moest vanaf het begin stoppen omdat ik er extreem buikpijn van kreeg. Omdat mijn pony het hele jaar ziek is geweest en dus opnieuw opgepakt moest worden, was ik van plan om dat pas na haar en na mijn bevallingen te doen. Maar ik vind het toch te lang duren dus ik ga het volgende week proberen :o (hoop wel dat ze braaf is na zo lange tijd, anders houdt het helaas op).
Ik heb alleen nog maar 1 rijbroek die past :=

Ik hoop het ook voor je! Stap voor stap rustig aan beginnen dan komt het vast goed!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 17:32

Poeh hier lekker druk vandaag. 14 km op de stappenteller staan waarvan 6,2 hardgelopen en verder gewandeld.

Paarden gingen als wilde Arabieren snuivend en rennend naast ons door de trekpaarden die van alle kanten kwamen aan racen en bleven racen.

Maar alle hondjes en paardjes beweging gehad. Straks nog bij zus eten en dan weer 160 km naar huis rijden. Morgen begint de drukke (werk) week weer.

Met hardlopen vooral en wandelen iets minder moet ik echt continu plassen. Vreselijk haha.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 18:34

Ballard weg op vakantie is altijd fijn! :) In de vakantie komen er zeker veel mensen naar de zeehonden kijken?

DonDon, goede tip van dat neusding. Zet ik op ons lijstje.
Nog longeren met 40 weken, wauw.

Gnome goed bezig met het verven, maar wat een werk joh! Vind het knap van je dat je het allemaal zelf doet. Ziet er allemaal mooi uit.

Freekieee haha heel goed je zwangerschap inzetten. ;) Is ook wel fijn als je spullen gewoon op tijd binnen hebt.

QueenE, heerlijk naar Gran Canaria. Hoe lang gaan jullie weg?
Fijn zitten die zwangerschapsbroek hé.

Melanie, ik had ook al snel dat mijn gewone broeken niet meer lekker zaten. Je zag eigenlijk nog geen buik ofzo, maar toch zaten de knopen heel strak. :D Lekker zo'n joggingsbroek! Dat is wel het beste van twee werelden haha.

Amanda, hoe ging het met het stalgenootje en het rijden van je pony? Wel fijn als je iemand hebt die dat voor je kan en wil doen. :) Ook een verbouwing in het verschiet dus. Succes!

Nicje gefeliciteerd met je meisje! Zat je gevoel toch goed dus. ;) <3 Hoe reageerde iedereen die erbij was? Leuke middag gehad?

Marlis wauw op iedereen een reactie, goed bezig haha. ;) Nog steeds aan het hardlopen dus, goed zeg! Mooie foto van jullie buitenrit, was wel mooi weer er voor zo te zien. Paarden hadden vandaag de kolder in de kop dus? ;)
Jeetje die foto van jullie kamer joh. Zal fijn zijn als alles achter de rug is.
Vervelend dat je nieuwe werk al van alles wil weten. Hopelijk heb je alles snel een beetje duidelijk.
Die stekker! Wat goed dat je dat geroken/gehoord hebt. Schrikken zeg.
Goede terugreis straks.

Linda wat vervelend dat je buikpijn krijgt bij rijden. Spannend dat je het volgende week gaat proberen, hopelijk gaat alles goed.

Ted wordt echt steeds drukker en begint steeds meer te schoppen. Soms gaat mijn buik echt helemaal op en neer, zo leuk om te zien! <3
Iedereen verder een beetje leuk weekend gehad?

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 21:47

Oh ja! Voor de mamas hier die al een kleine hebben. (Of wie dan ook natuurlijk ;))
Hebben jullie nog een goede tip voor een kolf?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-23 22:25

Poehhh wat een dag weer maar zó blij. De muren zijn klaar. Bij daglicht nog maar ff goed kijken of we nog plekjes gemist hebben. Maar de kasten <3

Voor en na
Afbeelding
Afbeelding

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 00:00

Gnome schreef:
Poehhh wat een dag weer maar zó blij. De muren zijn klaar. Bij daglicht nog maar ff goed kijken of we nog plekjes gemist hebben. Maar de kasten <3

Voor en na
[ [url=m/uqPcqO.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BztaZG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi. Goed bezig geweest

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 00:49

Prachtig Gnome!!

Mriek1990: ik had bij mijn eerste de Meleda gehuurd via Medipoint. Na de geboorte hebben wij een week in het ziekenhuis gelegen, waar ze deze ook hadden. Ik vond het een fijne kolf en prettig om in ieder geval op deze manier te bekijken of je überhaupt wilt/kunt kolven voor je er zelf een aanschaft. Huren kost 2,50 per dag. Groot nadeel: het is een lomp ding en dus niet makkelijk mee te nemen. Zelf heb ik 'm ongeveer een maand nodig gehad.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 01:17

@Marlis dat veel plassen herken ik heel erg. Normaal slaap ik snachts door. Nu wordt ik 1 a 2 keer wakker per nacht. Wordt een drukke tijd voor je. Ivm mijn werk heb ik 3 honden. Mijn ex liet ze nooit uit. Mijn huidige vriend wel. Wat een verademing is dat.

@Queene lekker vooruitzicht Cran Canaria.

@Mriek leuke rompertjes! En wat een mazzel met het weer.
Op 2 na dacht iedereen een meisje. Iedereen vondt erg leuk en gezellig. Mijn oma is extra blij want mijn zusje heeft 2 jongens en nu komt er dus een meisje. Elke keer als ik mijn oma zie heeft ze weer een cadeautje voor de kleine. Echt zo super lief.

Over borstvoeding/flesvoeding en kolven moet ik mij ook nog in verdiepen. Ik zit te denken om daarover een cursus te volgen.
Nu we weten dat het een meisje wordt heb ik de halve dag voor spullen gezocht op internet. Eerst wilden we een tweedehands kinderwagen halen, maar vandaag heb ik een mooie complete nieuwe met roségouden details gezien die we willen bestellen.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 08:18

@marlis zo wat een drukte zo alles. Je mag van geluk spreken met die stekker. Moet er niet aan denken zoveel hardlopen haha. Plassen ook vaak snachts zo vervelend.

@mriek vorige keer wou ik borstvoeding geven maar het lukte niet. Daarom ook nog niks aangekocht om te kolven. Deze keer weer proberen maar we zien het wel. Kwa flesjes hadden we Philips avent maar nu Diffrax. Zo leuk die bewegingen haha!

@gnome mooi hoor, goed bezig geweest.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 08:47

Gnome schreef:

Voor en na
[ [url=m/uqPcqO.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BztaZG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel leuk!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 08:51

Hier ook vaak plassen, hoefde snachts normaal nooit nu wel altijd, ook snel het gevoel dat ik moet plassen maar vaak komt er dan niet eens heel veel :P En ook sneller buiten adem maar dat schijnt ook logisch te zijn gezien een deel van je zuurstof direct naar de baby gaat

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 11:55

mriek1990 schreef:
Oh ja! Voor de mamas hier die al een kleine hebben. (Of wie dan ook natuurlijk ;))
Hebben jullie nog een goede tip voor een kolf?

Ik heb zo'n dubbele kolf van medela gebruikt voor 2 kids. Je kan ook 1 borst doen, of beide. Erg makkelijk in gebruik en ook makkelijk schoon te maken.
https://www.prenatal.nl/eten-en-drinken ... 13531.html

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 12:12

QueenE schreef:
Hier ook vaak plassen, hoefde snachts normaal nooit nu wel altijd, ook snel het gevoel dat ik moet plassen maar vaak komt er dan niet eens heel veel :P En ook sneller buiten adem maar dat schijnt ook logisch te zijn gezien een deel van je zuurstof direct naar de baby gaat

Oh ja heel herkenbaar! :j