Kinderwens en zwanger worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 19:37

Ben nu 2x zwanger geweest en 2 keer voor de test gedroomd dat ik zwanger was. Het klopte wel.. dus hoop ik nu weer ga dromen dat ik zwanger ben haha.
Dus zo gek is zoiets niet hoor bodhi

Bhodi

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 21:15

Als het zover is, laat ik het weten! :j

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 16:42

Vandaag 4 of 5 dpo en ik voel me nog steeds kiplekker. Wel een beetje emo :D maar goed dat hoort er een beetje bij. Hoe gaat het met de anderen op het wachtbankje?

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 17:32

Ik moet nog 5 dagen wachten voor ik mag testen. Duurt zo lang ook

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 17:52

O irritant he dat stomme wachten.

Ik duim voor jullie!

Ik ben net klaar met ongesteld zijn dus ik mag weer wachten op eisprong.
Leuk met kerst naar t ziekenhuis :+

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 18:19

Zo ik ga ook weer proberen wat actiever mee te praten, ondertussen een verhuizing gehad, lekker druk daarmee. Succes weer allemaal! Vooral dat wachten steeds.. daar vind ik echt niks aan

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 18:47

Succes iedereen! Hier vandaag ongesteld geworden zoals verwacht. Op 'aar de 9e ronde.

Anna06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 19:13

Ik kon het vandaag toch niet laten om een keer te testen, andere maanden niet gedaan en gewoon gewacht. Helaas negatief, maar duurt nog 5 dagen tot ik ongesteld hoor te worden. Dus was ook nog best vroeg om te testen.
We wachten nog even af, maar ga er niet vanuit.

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 19:35

Ah jammer!

Ik ben nu aan t testen komende dagen moet er een piek aan komen. Ben benieuwd

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 19:49

Jammer antieke maar het kan nog!

Spannend Linn

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 23:31

Primavera schreef:
Succes iedereen! Hier vandaag ongesteld geworden zoals verwacht. Op 'aar de 9e ronde.

Hier ook eindelijk ongesteld, dus we lopen weer gelijk.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 00:23

Spannend taartje! Ik duim. Nu moet ik ongesteld worden op onze skivakantie. Timing is niet mijn sterkste punt :')

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 07:01

Primavera schreef:
Spannend taartje! Ik duim. Nu moet ik ongesteld worden op onze skivakantie. Timing is niet mijn sterkste punt :')

Haha o nee!!
Ik heb dat ook altijd, midden in vakanties altijd ongesteld moeten worden :Y)
Hopelijk dus raak de volgende keer.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 07:02

LinsxDot en vandaag nog vier dagen wachten, spannend zeg! Al duurt het wachten inderdaad lang…

Anne dat is balen met kerst naar het ziekenhuis, maar het is voor een goed doel :)

Primavera balen zeg! Veel succes voor de volgende ronde! Wel balen van je menstruatie op skivakantie :=

Anieke dan ben je wel heel vroeg met testen. Nog even geduld hebben! :j

Linn spannend! Hopelijk vind je, je piek snel :D

Taartje balen zeg!

Vandaag 5 of 6 dpo en we gaan weer door met het blije gevoel :)

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 07:43

Sorry dames, weinig gereageerd en weinig gelezen verder.
De zwangerschapstest kan me beetje gestolen worden maak me meer druk om uitslag van ziekenhuis. Leef momenteel beetje automatische piloot

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 08:43

Geeft toch niks. Begrijpelijk dat je wel wat anders aan je hoofd hebt :(:)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 09:38

LinsxDot schreef:
Sorry dames, weinig gereageerd en weinig gelezen verder.
De zwangerschapstest kan me beetje gestolen worden maak me meer druk om uitslag van ziekenhuis. Leef momenteel beetje automatische piloot

Is toch ook logisch :knuffel:

Succes op het wachtbankje lieverds :knuffel:

Balen Primavera hopelijk is het de volgende ronde raak :knuffel:

Spannend Anne! Wij mogen gelijk 2 januari naar het ziekenhuis voor de eerste spuit.

Hopelijk heb je snel je piek Linn het is je gegund <3

Balen taartje maar ik denk als je in het nieuwe huisje zit dat alles op zijn plek valt en het dan in een keer lukt :knuffel:

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 09:42

Nou als ik niet zwanger ben weet ik het niet meer… gaat een jongetje onderuit gaat huilen en ik ga mee huilen waarom? Heel raar dit slaat nergens op ook haha.

Lymoncello

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 21:56

Hallo allemaal,

Mag ik mij hier ook melden? Nu zo'n half jaar geleden met mijn partner besloten dat we echt een kinderwens hebben. Ook hebben we het gevoel dat we een kindje nu genoeg kunnen bieden.

Sinds dat is uitgesproken is het bij mij echt helemaal 'los'. Voel veel emoties erbij en ben er dagelijks mee bezig in mijn hoofd. Helpt natuurlijk ook niet dat ondertussen twee vriendinnen zijn bevallen dit najaar, en de ander zwanger is van de tweede.

Maar voor ons is het allemaal ook spannend vanwege mijn chronisch zieke lijf. Ondertussen doe ik er alles aan om mijn lichaam zo goed mogelijk voor te bereiden, onder begeleiding. Het traject is dus wel begonnen, maar man, wat vind ik het spannend of het gaat lukken... Ik probeer het allemaal los te laten maar dat is soms als ik de baby van mijn vriendin vast heb wel moeilijk hoor

Het lijkt me fijn om mee te lezen en praten met mensen die een beetje in hetzelfde schuitje zitten..

Hopelijk hebben we straks dan allemaal goed nieuws om te delen

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 22:02

Dankjewel Lau, ik hoop daar ook op!

Spannend hoor zo in het nieuwe jaar beginnen met je injecties.

Ik ben benieuwd linsxdot, waar zit jij nu in je cyclus?

Welkom lymoncello, wat spannend allemaal zeg.
Snap je emoties heel goed.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 23:30

Welkom lymoncello! Wat voor traject als ik vragen mag?

Ja vind het ook heel spannend dat ik kan gaan beginnen met spuiten. Ik hoop gewoon dat alles goed gaat :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 23:52

Mag ik hier ook meepraten?

Ik lees al een tijd mee vanaf de achtergrond en had de hoop dat ik uiteindelijk geen reden zou hebben om hier mee te kletsen maar helaas. Vanavond bleek dat die er toch wel is.

Sinds augustus proberen mijn vriend en ik onze kinderwens in vervulling te laten gaan.
Slechts een paar mensen weten dit omdat we het graag een verrassing willen houden. Maar het leuke van de verrassing is er zo langzamerhand wel vanaf en ik heb nu vooral behoefte om er met anderen over te praten, in plaats van altijd maar als een boer met kiespijn rond te lopen als het over kinderen gaat.

We hadden aan het begin goede hoop dat het gauw zou lukken, uitgaande van het gegeven dat het bij onze beide ouders ook heel gemakkelijk ging. Maar toch zat er in mijn achterhoofd altijd een stemmetje dat zei dat het lang niet zo vanzelfsprekend is dat het in één keer lukt.
Maar nee, daar wilde ik niet vanuit gaan. En dus begonnen we vol goede moed aan ons nieuwe avontuur.

Maar hoe hard we ons best ook deden: telkens weer was daar een negatieve test en een week lang hormonale ellende op de koop toe. En iedere keer weer werd de teleurstelling groter.
Ook voel ik wat tijdsdruk, aangezien ik net 2 maanden geleden 35 ben geworden dus het is nu ook niet zo dat we nog zeeën van tijd hebben.

Toevallig mocht ik vorige maand voor een uitstrijkje naar de huisarts en daar heb ik direct mijn zorgen gedeeld. Ik ben er namelijk een ster in om dingen op mezelf te betrekken en vooral ook mijzelf dingen kwalijk te nemen, ook al liggen ze buiten mijn macht. Er is toch íets wat ik kan doen?
De huisarts kon zo op het eerste oog niks geks voelen maar stelde voor om in februari een nieuwe afspraak te maken voor een echo, mocht het dan nog niet gelukt zijn om zwanger te raken.
Gelukkig bleek het uitstrijkje schoon te zijn, dat was dus al een zorg minder.
Ik ging dan ook met een nieuwe dosis hoop de afgelopen maand in, en mocht het niet lukken dan was februari ook niet zo lang meer van ons weg.

Ik besef mij heel goed dat er nog lang geen reden tot paniek is maar ik vind het erg ingewikkeld om mijn hoofd koel te houden.
Afgelopen maand leek dat beter te gaan en tot vanavond had ik echt goede hoop.

Sinds afgelopen zaterdag waren mijn borsten opvallend gevoelig.
Ook kreeg ik gisterochtend een beetje roze afscheiding terwijl ik volgens mij ovulatietest pas komende zondag ongesteld zou moeten worden. Normaal gesproken zet mijn ongesteldheid wel door als er eenmaal bloedverlies is, maar dit keer bleef het alleen bij gisterochtend.
Zou het dan toch een innestelingsbloeding zijn geweest?
Vanmorgen had ik weer hetzelfde, echt maar een kleine beetje en dit keer was het meer bruin.
Ik voelde de hoop in mij in rap tempo toenemen en ik had het gevoel nog niet eerder zover te zijn gekomen.
Tot vanavond ineens de boel in alle hevigheid losbarstte. Ik wist niet wat ik zag op het toilet. Ik schrok er gewoon van maar het was me ook meteen wel duidelijk: áls er al iets aan het innestelen was geweest in mijn buik, dan zou dat nu zijn losgekomen.

Ik voel zoveel verdriet en teleurstelling. Weer niet gelukt. Weer een maand verder.
Ondanks dat ik weet dat het statistisch gezien allemaal nog prima kan, blijft de teleurstelling zo groot.
Zo gek hoe je, je in je hoofd al zo snel kan hechten aan iets wat mogelijk überhaupt nooit bestaan heeft.

Mijn vriend doet zijn best om er voor mij te zijn maar staat er net wat anders in dan ik. Telkens zegt hij dat het wel goed komt. Ik daarentegen kan het niet zo goed hebben als hij dat zegt, want we weten het gewoon niet. Dit zorgt nog weleens voor irritatie tussen ons. En ik vind het dan ook lastig om mijn gevoelens en gedachten hierover met hem te delen, op momenten dat ik het moeilijk heb.

En wat het extra lastig maakt: alles en iedereen lijkt momenteel zwanger te raken of net bevallen te zijn. Op mijn zijn er 2 zwanger en 1 mannelijke collega wiens vrouw zwanger is. Dan is er nog een collega die komende week een terugplaatsing heeft en eentje die eerder dit jaar is bevalling. Werkelijk het hele team ademt baby's en ik kies er dan ook regelmatig voor om in mijn eentje mijn lunch te eten.
In onze vriendengroep is het niet heel anders: alle stellen hebben inmiddels kinderen waarvan er 2 dames afgelopen maand zijn bevallen en eentje is er weer in verwachting. Uiteraard horen wij dan ook regelmatig de vraag of we al nieuws hebben en of we niet iets geheim houden. Ook is de opmerking: 'En nu jullie nog, he?' ons niet vreemd.
Allemaal met de beste bedoelingen natuurlijk, maar van binnen jank ik het uit.
Maar, we houden onze mond dicht 'want het moet een verrassing blijven'.

Ik besef mij heel goed dat ik wellicht nog geen enkele reden heb om mij zorgen te maken. Maar nog nooit eerder is deze wens zo groot geweest.
Jarenlang heb ik erover getwijfeld of ik überhaupt wel kinderen wilde, tot mijn huidige relatie. Nu weet ik het 100% zeker: ik wil kinderen met deze man.
Des te groter is nu het verdriet en de teleurstelling dat het niet zo makkelijk gaat als dat we hadden gehoopt.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 09:24

Wat naar jolien ik weet hoe je je voelt. En ik ben heel dankbaar met de hulp die we nu krijgen. Dus hopelijk mogen jullie ook snel de gang naar de gyn bewandelen al is het maar om te bevestigen dat er niets aan de hand is :knuffel:

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 09:37

Jolien87 schreef:
Mag ik hier ook meepraten?

Ik lees al een tijd mee vanaf de achtergrond en had de hoop dat ik uiteindelijk geen reden zou hebben om hier mee te kletsen maar helaas. Vanavond bleek dat die er toch wel is.

Sinds augustus proberen mijn vriend en ik onze kinderwens in vervulling te laten gaan.
Slechts een paar mensen weten dit omdat we het graag een verrassing willen houden. Maar het leuke van de verrassing is er zo langzamerhand wel vanaf en ik heb nu vooral behoefte om er met anderen over te praten, in plaats van altijd maar als een boer met kiespijn rond te lopen als het over kinderen gaat.

We hadden aan het begin goede hoop dat het gauw zou lukken, uitgaande van het gegeven dat het bij onze beide ouders ook heel gemakkelijk ging. Maar toch zat er in mijn achterhoofd altijd een stemmetje dat zei dat het lang niet zo vanzelfsprekend is dat het in één keer lukt.
Maar nee, daar wilde ik niet vanuit gaan. En dus begonnen we vol goede moed aan ons nieuwe avontuur.

Maar hoe hard we ons best ook deden: telkens weer was daar een negatieve test en een week lang hormonale ellende op de koop toe. En iedere keer weer werd de teleurstelling groter.
Ook voel ik wat tijdsdruk, aangezien ik net 2 maanden geleden 35 ben geworden dus het is nu ook niet zo dat we nog zeeën van tijd hebben.

Toevallig mocht ik vorige maand voor een uitstrijkje naar de huisarts en daar heb ik direct mijn zorgen gedeeld. Ik ben er namelijk een ster in om dingen op mezelf te betrekken en vooral ook mijzelf dingen kwalijk te nemen, ook al liggen ze buiten mijn macht. Er is toch íets wat ik kan doen?
De huisarts kon zo op het eerste oog niks geks voelen maar stelde voor om in februari een nieuwe afspraak te maken voor een echo, mocht het dan nog niet gelukt zijn om zwanger te raken.
Gelukkig bleek het uitstrijkje schoon te zijn, dat was dus al een zorg minder.
Ik ging dan ook met een nieuwe dosis hoop de afgelopen maand in, en mocht het niet lukken dan was februari ook niet zo lang meer van ons weg.

Ik besef mij heel goed dat er nog lang geen reden tot paniek is maar ik vind het erg ingewikkeld om mijn hoofd koel te houden.
Afgelopen maand leek dat beter te gaan en tot vanavond had ik echt goede hoop.

Sinds afgelopen zaterdag waren mijn borsten opvallend gevoelig.
Ook kreeg ik gisterochtend een beetje roze afscheiding terwijl ik volgens mij ovulatietest pas komende zondag ongesteld zou moeten worden. Normaal gesproken zet mijn ongesteldheid wel door als er eenmaal bloedverlies is, maar dit keer bleef het alleen bij gisterochtend.
Zou het dan toch een innestelingsbloeding zijn geweest?
Vanmorgen had ik weer hetzelfde, echt maar een kleine beetje en dit keer was het meer bruin.
Ik voelde de hoop in mij in rap tempo toenemen en ik had het gevoel nog niet eerder zover te zijn gekomen.
Tot vanavond ineens de boel in alle hevigheid losbarstte. Ik wist niet wat ik zag op het toilet. Ik schrok er gewoon van maar het was me ook meteen wel duidelijk: áls er al iets aan het innestelen was geweest in mijn buik, dan zou dat nu zijn losgekomen.

Ik voel zoveel verdriet en teleurstelling. Weer niet gelukt. Weer een maand verder.
Ondanks dat ik weet dat het statistisch gezien allemaal nog prima kan, blijft de teleurstelling zo groot.
Zo gek hoe je, je in je hoofd al zo snel kan hechten aan iets wat mogelijk überhaupt nooit bestaan heeft.

Mijn vriend doet zijn best om er voor mij te zijn maar staat er net wat anders in dan ik. Telkens zegt hij dat het wel goed komt. Ik daarentegen kan het niet zo goed hebben als hij dat zegt, want we weten het gewoon niet. Dit zorgt nog weleens voor irritatie tussen ons. En ik vind het dan ook lastig om mijn gevoelens en gedachten hierover met hem te delen, op momenten dat ik het moeilijk heb.

En wat het extra lastig maakt: alles en iedereen lijkt momenteel zwanger te raken of net bevallen te zijn. Op mijn zijn er 2 zwanger en 1 mannelijke collega wiens vrouw zwanger is. Dan is er nog een collega die komende week een terugplaatsing heeft en eentje die eerder dit jaar is bevalling. Werkelijk het hele team ademt baby's en ik kies er dan ook regelmatig voor om in mijn eentje mijn lunch te eten.
In onze vriendengroep is het niet heel anders: alle stellen hebben inmiddels kinderen waarvan er 2 dames afgelopen maand zijn bevallen en eentje is er weer in verwachting. Uiteraard horen wij dan ook regelmatig de vraag of we al nieuws hebben en of we niet iets geheim houden. Ook is de opmerking: 'En nu jullie nog, he?' ons niet vreemd.
Allemaal met de beste bedoelingen natuurlijk, maar van binnen jank ik het uit.
Maar, we houden onze mond dicht 'want het moet een verrassing blijven'.

Ik besef mij heel goed dat ik wellicht nog geen enkele reden heb om mij zorgen te maken. Maar nog nooit eerder is deze wens zo groot geweest.
Jarenlang heb ik erover getwijfeld of ik überhaupt wel kinderen wilde, tot mijn huidige relatie. Nu weet ik het 100% zeker: ik wil kinderen met deze man.
Des te groter is nu het verdriet en de teleurstelling dat het niet zo makkelijk gaat als dat we hadden gehoopt.

Sorry maar dit soort vrienden krijgen van mij ook echt de wind van voren. Vind dat zo respectloos..

Hier nog steeds op wachtbankje

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 09:42

Jeetje Jolien, wat een verhaal. Ik kan me voorstellen dat het lastig is en het kan inderdaad fijn zijn om lekker te kletsen met mensen die in hetzelfde/soortgelijk schuitje zitten :) welkom en heel veel succes!