Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 22:47

Ik heb een spiraal, maar ik merk nog duidelijk wanneer ik vocht vasthou, kan 1.5kg schelen. Had ik volgens mij met pil net zo

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 08:01

Ik woog in het begin elke week, en als t feestweek was, sloeg ik t wegen over. Nu weeg ik elke twee weken en sla daarbij de feestweek over. Tijdens de feestweek scheelt t 1 tot 2kg

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 09:35

Oké dankjewel!
Ik wilde eigenlijk elke woensdagochtend wegen, ook om idd te kijken wat menstruatie voor effect heeft. Maar ik heb dinsdag een etentje en verjaardag :') Dus weegschaal op woensdagochtend is niet zo'n goed idee.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 09:53

Ik weeg eigenlijk iedere dag, vaak sochtends en savonds maar ik noteer alleen de vrijdagochtend :j

Vanmorgen, ondanks twee dagen conferentie in een hotel inclusief etentje en twee keer lunchbuffet, toch afgevallen en de -9 aangetikt *\o/* Nu voor mezelf als doel dat ik rond onze vakantie begin augustus in ieder geval rond de -17 wil zitten. Het allerliefst rond de -20 maar -17 zou in ieder geval haalbaar moeten zijn in nog ruim 2,5 maand!

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 10:05

-17 in 2enhalve maand . Hoe dan? Dat is toch te snel te veel?

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 10:08

Ze is er al 9 kwijt, dus nog 8 in 2,5 maand. Is wel veel, maar kan haalbaar zijn. Goed op weg hoor!

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 10:12

Dat inderdaad. En als het niet lukt ook prima, dan gaan we na de vakantie weer verder want er moet nog genoeg af. Het eerste stuk gaat toch met grotere stappen, er mogen in totaal wel 35/40 kg af :j

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 10:46

Cemlys schreef:
Ik heb een spiraal, maar ik merk nog duidelijk wanneer ik vocht vasthou, kan 1.5kg schelen. Had ik volgens mij met pil net zo

Dit herken ik wel. Soms heb ik aan het eind van de dag onderbenen die helemaal opgezet zijn. Als ik mijn sokken dan uit doe zie je gewoon de Happy Socks patroontjes er in staan. Met veel water drinken en DIM supplementen gaat het al wel heel veel beter maar tijdens de PMS periode is het soms echt niet te houden. Ik zit zelfs te denken aan Stock energysocks. Iemand daar ervaring mee?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 12:32

Ik heb nu ook trouwens vocht in mijn voet vanwege een ontsteking. Zal misschien 100 gram schelen op de weegschaal, maar hey, elk grammetje telt :')

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 16:00

haha dat is hetzelfde als alleen wegen als je net goed naar de wc bent geweest, het scheelt allicht :))

Ik kreeg net een bestelling kleding binnen maar de helft kan terug omdat het veel te groot is. Hóe lekker is dat dan, superblij mee. Alhoewel wel irritant want de jurk die ik zondag aan wilde op het verjaardagsfeest van m'n dochter is dus ook veel te groot. Dus heb die nog maar in een maat kleiner besteld in de hoop dat die dan op tijd binnen is :))

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 17:23

Dat is het leukste van alles dat je kleding te groot wordt of dat je de verkeerde maat neem.
Soms denk ik ook hoezo M ik zat op XL.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 18:42

Ja m’n man vroeg of ik tentstokken mee had besteld bij de jurk of dat er nog een maatje kleiner beschikbaar was _O-
Had een broek maat kleiner mee besteld en die paste ook *\o/*

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 22:14

xingridx schreef:
haha dat is hetzelfde als alleen wegen als je net goed naar de wc bent geweest, het scheelt allicht :))

Ik kreeg net een bestelling kleding binnen maar de helft kan terug omdat het veel te groot is. Hóe lekker is dat dan, superblij mee. Alhoewel wel irritant want de jurk die ik zondag aan wilde op het verjaardagsfeest van m'n dochter is dus ook veel te groot. Dus heb die nog maar in een maat kleiner besteld in de hoop dat die dan op tijd binnen is :))

Wat heerlijk zeg! (Dat van die kleren die te groot zijn en niet dat goed naar de wc geweest zijn. Al kan dat ook prettig zijn natuurlijk. Ieder z’n ding. :') ) zo heb je toch echt eer van je werk! Ga zo door! Hopelijk wel nog snel iets kunnen vinden voor zondag

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 12:58

Fijn is dat, kleding passen in je oude maat die te groot is! :D

Hier snap ik er weinig van. Weegschaal liegt niet, maar zou even zwaar zijn als vier jaar geleden, toen had ik maat XL. Zou je verwachten dat mijn kleding niet meer zou passen, heb nu namelijk maat M.
Past allemaal nog. Dus waar het hem in zit, ik weet het niet...

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 18:40

Zertab schreef:
Fijn is dat, kleding passen in je oude maat die te groot is! :D

Hier snap ik er weinig van. Weegschaal liegt niet, maar zou even zwaar zijn als vier jaar geleden, toen had ik maat XL. Zou je verwachten dat mijn kleding niet meer zou passen, heb nu namelijk maat M.
Past allemaal nog. Dus waar het hem in zit, ik weet het niet...

Misschien meer gesport of was je voorheen meer “opgeblazen” door vocht bijvoorbeeld? Ik herken dit wel. Ik ben wel eens net zo zwaar geweest als nu maar dan was ik ook echt veel ronder.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 20:20

Vier jaar geleden sportte ik niet. Daarna ging ik afvallen en sporten, maar dat heb ik nu ook ongeveer 6 maanden niet meer gekund vanwege mijn blessure. Heb 6 maanden stilgezeten...
Misschien inderdaad vocht. Het blijft raar, maar goed. De 5kg moet er hoe dan ook vanaf :)

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 09:56

Ik lees nog steeds mee. Voor mij voelt het steeds meer als een leefstijl ipv een dieet. Daar ben ik heel erg blij mee. Ik kan nu zonder kcal te tellen toch rustig verder naar mijn streefgewicht toe afvallen. Ik weet wat ik ongeveer kan eten om rond de 1600/1800 kcal uit te komen. Ik probeer iedere dag de 10.000 stappen aan te tikken en minimaal 2x per week te sporten naast het paardrijden. Snaai ook zeker nog wel wat, maar probeer mijn ontbijt, lunch en avondeten zo vaak mogelijk voedzaam te maken en niet te calorie rijk. En zo blij dat ik geen "honger lijden" gevoel meer heb.

Sinds 1 januari ben ik op deze manier nog zo'n 3,5 kilo afgevallen. Nog maar 1 kilo te gaan tot mijn streefgewicht *\o/*. Het gaat niet zo snel als sommigen hier, heeel knap!

Wat ik zelf wel erg spannend vind, is de vraag hoe ik dan wel op een constant gewicht blijf. Ik lijk maar twee standen te hebben, aankomen of afvallen :') Dus daarom nu zo bezig met leefstijl ipv dieet, want ik wil niet nóg een keer de 10 kilo die ik eerst afgevallen ben er weer aan eten.... :7

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 10:07

ik lees nog steeds mee. Wat zijn jullie goed bezig!!

Zelf loop ik nu bij care for women ivm hormomen en andere klachten, gaan we ook naar voeding en suplimenten kijken. Ik ben heel benieuwd morgen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 10:37

Ik denk al je je gezonde gewicht hebt bereikt je ook gewoon daarop blijft.
Hier vandaag weer wat ervan af. Nog 1 kg tot mn pre-zwangerschapsgewicht en dan wil ik er graag nog 5-7kg bij vanaf.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 11:47

Ik meld me hier ook...ik ben vaak niet zo heel goed in topics bij houden, maar hoop dat het net een zetje geeft om hier af en toe te posten.
Een jaar of 2/3 geleden ben ik 10 kg afgevallen, en daarvan was er inmiddels weer 8 kg bij....
Nu pas begonnen met toch weer een wat strakker eetpatroon (I love chocolade, dus erg lastig) en nu zijn de eerste 2 kg er al weer af. Voor nu wil ik op korte termijn in ieder geval 6 kg nog er af, en uiteindelijk als het lukt nu totaal nog 8-10 kg er af.

Ik ben mijn pony aan het zadelmak maken, en ik vind dat als ik dadelijk echt ga rijden, er gewoon bij mij (en ook bij ponylief..hihi) wat kilo's af moeten.....
Ik probeer dit vooral door op mijn voeding te letten. Misschien lukt het me ook wel weer om het hardlopen wat op te pakken, maar door tijdgebrek komt daar de laatste tijd gewoon niet zo veel van.

Mensen nog tips om het afvallen een boost te geven :D

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 13:17

Helaas werkt het niet zo dat als je je gezonde gewicht bereikt dat je erop blijft. Ik was op mijn streef gewicht, en langzaam kwamen de grammen er weer aan. Het is en blijft hard werken om op gewicht te blijven. Is mijn ervaring.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 14:34

Klopt, ik weet dat het een kwestie is van calorie tekort creëren is. Dus dat zodra je weer meer gaat (snoepen in mijn geval) het er gewoon weer aan komt.....Ik heb op zich een goed doel, ik wil graag lichter wegen voor mijn pony, dus de motivatie is er zeker weer (vandaar ook al de 2 kg er weer af).

Kon ik nog maar net als 15 jaar geleden gewoon alles eten...hihi

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 14:41

Zertab schreef:
Helaas werkt het niet zo dat als je je gezonde gewicht bereikt dat je erop blijft. Ik was op mijn streef gewicht, en langzaam kwamen de grammen er weer aan. Het is en blijft hard werken om op gewicht te blijven. Is mijn ervaring.

Ik doelde meer op het blijven afvallen. Je kunt niet weer in je oude gewoontes hervallen, anders weeg je zo weer je oude gewicht

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 22:31

Cemlys schreef:
Zertab schreef:

Ik doelde meer op het blijven afvallen. Je kunt niet weer in je oude gewoontes hervallen, anders weeg je zo weer je oude gewicht

Precies. Het is wel echt volhouden, niet terugvallen in oude patronen.

Zal ik mijn huidige guilty pleasure nog even met jullie doen!! Home made ijs koffie. Echt heaven.

Espresso maken, paar ijsblokjes toevoegen. En dan koude melk toevoegen. Ik gebruik havermelk, andere low calorie melk kan ook. Mijn melkopschuimer kan koud opkloppen, helemaal chill met opgeklopte melk. In in groot glas en rietje erbij. Met beetje cacao of kaneel. Echt lekker met het warme weer!

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 08:16

Brrrr koude koffie sla ik even over :))

Ik ga voor mezelf nu in kleine stapjes, iedere vijf kilo mag ik iets van mezelf. Dat houdt het overzichtelijk en daardoor blijft de motivatie :j

That said, vanmorgen de -10 aangetikt, ben zo trots op mezelf!