Booster vaccinatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 22:36

Er was nog een slinger in drie delen bij de P en nog een slinger in 3 delen naast de hal :)). Twee slangenvoltes dus :))

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 22:42

Haha, dat was ook het eerste waar ik aan moest denken :)) Ik heb een uur buiten gestaan en toen nog een halfuur in die slinger binnen. Gelukkig hield men wel afstand, anders was ik boos geworden _-:(

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 23:11

oh dat is best even wachten dan daar in Utrecht.

Ik ben vanavond in Zeewolde geweest. Dat ging flitsend. Was meteen aan de beurt (maar het was niet dat ze zaten te wachten of zo). Gewoon precies pas.
Daar zaten overigens ook militairen te prikken. En ze verdeelden inderdaad op geboortejaar tussen Pfizer en Moderna.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 01:06

Ik krijg morgenochtend de booster, ik neem aan moderna (50 plus).

Mijn man is 50 plus en heeft donderdag pfizer gehad (vorige keer 2x moderna). Dus 45 plus is niet altijd alleen maar moderna? Hij is wel geprikt door de huisarts, misschien dat dat verschil maakt?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 01:19

Vanmiddag ook mijn booster gehad. Gister was mijn geboortejaar aan de beurt om een afspraak te maken en ik kon vandaag al terecht.
Ik heb pfizer gehad, net als de andere twee vaccins.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 02:28

Hier 'pas' over 2 weken een plekje, en ook in een andere stad. Ach ik ben vooral blij als alle ouderen en kwetsbaren hun booster hebben gehad!

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 06:22

AstridJ schreef:

Mijn man is 50 plus en heeft donderdag pfizer gehad (vorige keer 2x moderna). Dus 45 plus is niet altijd alleen maar moderna? Hij is wel geprikt door de huisarts, misschien dat dat verschil maakt?

Ja dat kan zeker het verschil zijn. Maar ook bij de GGD kan het voorkomen dat iemand van 50 Pfizer krijgt. Sommige locaties hebben namelijk alleen maar Pfizer.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 09:12

Ladyson schreef:
Hier 'pas' over 2 weken een plekje, en ook in een andere stad. Ach ik ben vooral blij als alle ouderen en kwetsbaren hun booster hebben gehad!

Hier ook hoor. Ook met vernieuwen bleef het rond die tijd, helaas. Voor mij nog even voorzichtig doen dus.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 09:29

Hier pas over 3 weken, ben benieuwd! Gelukkig vroeg in de ochtend en op m’n vrije dag. Kan je deze ook in het gele boekje laten zetten? :)

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 09:34

Op twee verschillende locaties hier werden de gele boekjes ook bijgewerkt als je dat wilde :)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 09:47

In de Jaarbeurs kon je idd een stempel in het gele boekje laten zetten. Daar was ik direct aan de beurt, een groot contrast met die andere rij :))

Ik heb wat onrustig geslapen, toch weer een zere bovenarm. Vannacht even een nieuw koelelement gepakt. Maar niet zo erg als bij de eerste prik. Ik ben nu ook weer op tijd gaan koelen zoals bij de tweede. Komt vast snel weer goed :D

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 09:53

Ladyson schreef:

Ik vond het vreemd dat veel ouderen veel later aan de beurt zijn dan 60 minners maar nu hoor ik in mijn omgeving dat veel van die ouderen persé met z’n tweeën op hetzelfde tijdstip naar de vaccinatielocatie willen. En het zijn geen van allen ouderen waarvan er één hulpbehoevend is. Ze moesten dus bellen ipv online een afspraak maken en blijkbaar ben je dan niet zo snel aan de beurt. En soms ook nog eens wachten totdat beide bouwjaren een afspraak mogen maken.
Wat maakt het uit dat je tweemaal naar een locatie moet? Hier in deze regio hoef je er echt niet ver voor te rijden. Mij lijkt het zo snel mogelijk gevaccineerd worden als 60 plusser belangrijker.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 09:59

Mijn ouders (beide 70+) konden ook 'pas' op 24/12 hun booster halen. Zij wilden idd met zijn tweeën omdat mijn vader vanwege een knieoperatie momenteel niet zo mobiel is. Online kregen ze alleen locaties op minstens 40 minuten rijden, terwijl ze afgelopen zomer een dorp verderop terecht konden. Dat konden ze nu ook weer, maar daar hebben ze wel dagen voor moeten bellen en vervolgens alsnog moeten wachten.

Voor mij in de rij stond gisteren een 80-jarige man die pas nu kon/mocht omdat hij een paar weken ziek was geweest (geen corona). Zijn vrouw en dochter die hem brachten hadden inmiddels wel hun booster al gehad.

Zomaar wat redenen waarom mensen boven de 60 toch vrij laat aan de beurt zijn.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 10:04

Mijn moeder van 70 mocht 2e week december plannen en kon pas 30 december terecht. Ook niet de dichstbijzijnste locatie maar aangezien er 3 binnen 20km zaten en ze toch met de auto ging maakte dat haar weinig uit. Online afspraak gemaakt trouwens meteen op de eerste dag dat het mocht.

Ik mocht vrijdag een afspraak maken en kon gister al terecht in Leeuwarden, mijn vriend had vrijdagmiddag mogen plannen (maar zagen we pas gisterochtend) en die mag zometeen, maar kreeg later ook een sms van de GGD dat zijn geboortejaar vanavond zonder afspraak zou kunnen prikken in Leeuwarden. Uiteindelijk scheelt het dus maar een paar dagen met mijn moeder.

Was verder prima geregeld, wel druk en gezien de lengte van de rij had ik verwacht dat het echt wel lang zou duren maar viel uiteindelijk alles mee. Vond het wel handig op zich dat je niet meer van een hokje naar een wachtruimte hoefde te lopen maar gewoon op de stoel kon blijven zitten waar je geprikt werd.

Nu beetje brak en zere arm, maar tot nu toe stuk minder last dan de vorige 2 dus hoop dat dat zo blijft.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 10:18

AstridJ schreef:

Ik, 47,heb ook pfizer gehad. En dat had ik ook verwacht.
Was zo'n grote prik mogelijkheid voor 18 to 60 jaar vanuit de huisarts. . Dan zullen ze niet zo snel 2 soorten vaccin hebben.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 02-01-22 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 10:22

In de Jaarbeurs (megalocatie, 500 prikken per uur) werd juist wel onderscheid gemaakt. Vanaf 45 jaar Moderna en dan kreeg je bij binnenkomst een roze stip op je formulier.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 10:24

Ja maar dat is ggd.
Was even huisarts er vergeten bij te zetten in mijn berichtje.

Nog niet wakker... :O

Hier moest je links voor huisarts a en rechts voor huisarts b.
Want daar hadden ze de lijst met alle patiënten.

Dan weer uitsplitsen zal denk ik erg rommelig worden.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 02-01-22 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 10:26

Ah ja, dat verklaart :j

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 10:39

In het begin had je ook nog de partnerprik, die later weer is afgeschaft geloof ik.

Toen ouderen hun afspraak mochten maken waren er ook nog minder locaties beschikbaar dan nu, zodat ze bijvoorbeeld pas later terecht konden gaan wanneer ze later hadden afgesproken, dat is ook krom. En ik weet ook dat veel ouderen nog steeds op hun brief wachten. Mijn vader kreeg de brief pas 2 weken na zijn booster.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 10:56

Zou je nog wel een brief krijgen als je al geboosterd bent?

Wat een rijen, Karin. Een soort Efteling gevoel, alleen de bordjes ontbraken zeker (vanaf hier nog 1 uur) :+

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 11:02

Fitzroy schreef:
Zou je nog wel een brief krijgen als je al geboosterd bent?

Wat een rijen, Karin. Een soort Efteling gevoel, alleen de bordjes ontbraken zeker (vanaf hier nog 1 uur) :+

Ja, die krijg je nog gewoon.
Ja inderdaad net een attractie. De Prikthon, Vaccinatievlucht, Vogel Prik en nog veeeel meer :j

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 11:06

Pfff wat een rijen in Utrecht!

Ik ben in Duiven nog geen 25 minuten binnen geweest, inclusief wachttijd na mijn prik.
Alleen als ik m'n gele boekje had willen laten tekenen, dan had ik nog eens een kwartier wachttijd, dat had ik er niet voor over, acht de kans niet zo groot dat ik komend jaar naar een bestemming buiten de EU ga reizen. Mocht dat tóch zo zijn, dan zoek ik voor die reis wel een GGD locatie op om m alsnog bij te laten schrijven. Had nu echt geen zin in nog langere wachttijd.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 11:06

haha, heerlijk, allemaal toch een dagje uit ;-)
het adres van de locatie waar ik heen ging, is Ravelijn, deed me ook al aan de Efteling denken ;-)

Mijn ouders (80 en 75) zijn begin december gevaccineerd. Mijn vader was meteen de dag nadat hij mocht plannen al aan de beurt. Mijn moeder is toen meegegaan, en kreeg inderdaad de "partner prik".

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 11:10

Ik was mijn gele boekje vergeten, maar je kunt op een ander moment gewoon terugkomen. Wel melden bij de ingang want dan word je gelijk de andere kant opgestuurd.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 11:46

Mijn zus heeft nu 3x moderna gehad.
Dus dat doen ze ook gewoon!