Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 14:58

Dito hier, mondkapje moest af tijdens het wachten.
Telefoon gebruik toegestaan maar geen foto's maken of filmen.

Gek Morrie dat het bij jullie zo afwijkt!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 15:00

Ik voel heel duidelijk wanneer ik weg ga trekken / flauw ga vallen. Dus dan kan ik snel op de grond gaan liggen oid. Maar ik verwacht eigenlijk niks omdat ik niet bang ben voor prikken. Ik ben volgende week donderdag aan de beurt om 8:10 in Nijmegen. Maar als de tijd niet veel uitmaakt dan ga ik iets later. _O-

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 15:06

Wat een verschil zit er tussen locaties! Ik had wel het gevoel van een geoliede machine, maar allemaal ontzettend vriendelijke mensen, tijd voor een praatje, mensen gerust stellen, totaal niet gehaast. Ik moest ook eerst langs de arts, die was ook heel vriendelijk en vroeg ook gewoon dingen om je gerust te stellen. Daarna wachten in de zaal, zonder mondkapje, je mocht gewoon kletsen en je telefoon gebruiken! Ook mocht je kletsen met de begeleiding en iedereen werd heel goed in de gaten gehouden. Genoeg bedden aanwezig, waar je bij kon komen mocht het nodig zijn. Daar stonden ook allemaal snacks en water. Echt super geregeld. Ik heb ook prikangst, maar wilde gewoon zitten geprikt worden, niet te veel poespas, zodat het snel weer over was. Hele aardige man heeft mij geprikt :D

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 15:22

Eleeke schreef:
sureido schreef:
:= Ik heb inmiddels nog steeds nergens last van. Alleen de arm voel ik nu een beetje maar ik lig er momenteel wel gewoon op.

Ik heb vannacht wel raar geslapen. Kan het niet echt uitleggen, best vaak wakker geweest en dan liggen draaien. :+ Maar of dat daar mee te maken heeft weet ik niet.

Vast wel. Dat hoor ik van heel veel mensen. zweterig , onrustig, warm etc etc
Ik ook. m'n man ook.
Dagje vaag in het hoofd, beetje snel buiten adem , niet helemaal lekker.

En nu ( zondag gehad) weer helemaal de oude

Hier precies andersom, nacht na vaccinatie (eerste prik pfizer) als een blok geslapen. Heerlijk, want ben normaal juist een lichte slaper en vaak wakker. Mijn bijwerking was dus een goede nacht slaap en een beurse arm :+ inmiddels alweer twee weken terug. Eind juli voor de tweede pfizer, hopelijk ongeveer dezelfde bijwerkingen *\o/*

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 15:35

MarliesV schreef:

Nogmaals: ik word gewoon bij de huisarts geprikt en niet bij een GGD prikstraat. Mijn man is daar wel geprikt en ging na 5 minuten wachten gewoon weg. Zei niemand wat van.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 15:40

Morrie schreef:
MarliesV schreef:

Nogmaals: ik word gewoon bij de huisarts geprikt en niet bij een GGD prikstraat. Mijn man is daar wel geprikt en ging na 5 minuten wachten gewoon weg. Zei niemand wat van.

Oh goedemorgen/middag, slaapgebrek, sorry. Lees het nu pas.
Dat verklaart meteen het verschil. GGD en huisarts zijn natuurlijk totaal andere instanties en zullen niet hetzelfde protocol volgen.

*zzzz slaapt verder****

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 15:41

Heel slim wel, eerder weggaan dan de voorgeschreven tijd. Is er toch niet voor jan met de korte achternaam?!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 15:43

Dat ze niks zeggen als je eerder weggaat snap ik. Bij ons zaten er best wat mensen in de recovery die telkens achter elkaar binnen druppelen dus het is niet bij te houden hoelang elk persoon er zit en kijken wie wanneer weggaat en of die persoon de 15min volgemaakt heeft. Geen beginnen aan. Das je eigen verantwoording, om die 15min vol te maken. Ik heb er zelf 20min gezeten uiteindelijk door afleiding :')

Maar als ik zie dat iemand na 10min nog een heftige reactie kan krijgen, wat eerder in het topic geloof ik voorbij kwam, snap ik zelf ook niet zo goed dat mensen nog geen 15min kunnen blijven zitten en na 5min al weglopen. Ieder z’n eigen ding zullen we maar zeggen, maar goed. Om me heen kijkend namen bij mij toen ik in de ‘recovery’ zat, de mensen om me heen ook eerder juist een paar minuten langer als dat ze eerder gingen.

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 15:46

Ik heb gisteren mijn tweede vaccinatie gekregen (Moderna) en vannacht hele hoge koorts gehad. Lang niet meegemaakt, erg naar. Koorts is nu iets gezakt maar niet weg. Baal er wel flink van dat ik me ziek heb moeten melden op werk. Toevallig andere collega hetzelfde, zal mijn werk fijn vinden :+

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 15:57

Ik kreeg (bij de GGD) te horen dat ik zonder mondkapje in de volgende ruimte moest gaan zitten en zelf de tijd bij moest houden, voor minimaal een kwartier.

Eigen verantwoordelijkheid dus om dan dat kwartier te blijven wachten.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 16:04

Ik snap zelf ook niet dat mensen veel eerder dan de 15 minuten weggaan, oké na 12/13 minuten is wat anders, maar na 5 minuten vind ik onverantwoord als er wat gebeurd qua reactie na de vaccinatie

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 16:16

Eigen schuld als ze dan ondersteboven kieperen.
Die tijd is niet zomaar bedacht.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 16:20

Ik vind het vooral bijzonder dat wanneer je zo ontzettend angstig bent voor covid, ondertussen wel lak hebt aan voorzorgsmaatregelen bij een vaccinatie welke ook belangrijk voor je gezondheid zijn :+

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 16:28

Mijn man is niet angstig hoor, dat ben ik. Voor mij is corona einde verhaal, hij is kerngezond

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 16:34

Morrie schreef:
Mijn man is niet angstig hoor, dat ben ik. Voor mij is corona einde verhaal, hij is kerngezond

Dat betekend niet dat hij niet kwetsbaar is, ronduit dom om na vijf minuten af te nokken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 16:37

Ik heb ook geen kwartier gewacht hoor, zo'n vreselijk benauwde tent. Ben weer teruggegaan naar het feestje waar ik was.

De 9e heb ik ook een feestje en moet ik weer :')

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 17:06

er ging vanmiddag een dame na 5 minuten weg die met stokken liep en tegen de looprichting in de ingang uit wilde omdat haar scootmobiel daar stond en het regende, werd ook niks van gezegd.

De prik deed gemeen pijn dit keer, ik had dezelfde arts die de vorige keer ook prikte, en daar had ik niets van gevoeld. Mijn arm is ook al helemaal stijf. Een paar dagen niets doen, zei hij tegen iedereen die hij prikte, de arm rust geven.

Het gaat 2 tot 3 maanden duren voor deze prik verwerkt is bij het RIVM en in de app zichtbaar wordt, ze hebben ict ondersteuning nodig om het door te geven, er werkt niemand in de praktijk met verstand van computers, stond op de powerpointpresentatie. Ik had mezelf bijna aangeboden, ben toch met pensioen, maar in zo'n dokterspraktijk rondhangen vond ik toch een brug te ver.

Het gele boekje deden ze ook niet aan, kaartje goed bewaren en maar laten zien aan de grens of "gewoon even" een pcr test doen als je op vakantie gaat. Nee, bedankt..... die stress ga ik mezelf niet aan doen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 17:18

Klinkt als een amateuristisch zooitje zeg. 2 tot 3 maanden wachten is echt absurt

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 17:28

ingedebruijn schreef:
Klinkt als een amateuristisch zooitje zeg. 2 tot 3 maanden wachten is echt absurt

De eerste prik was half april en die staat pas sinds een paar dagen bij mijnvaccinaties.nl (ofzo).
Op het ROC. waar ik werkte blonk de afdeling zorg&welzijn ook niet bepaald uit in ict vaardigheden dus het verbaast mij niks

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 18:29

Ik zit nu mijn 15 minuten uit te zitten na mijn 2e prik. Pfizer.

Mondkap is hier verplicht, niemand heeft hem af..

Prik voelde ik nu meer dan de vorige keer... ze deed het minder voorzichtig dan mijn vorige prikker.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 18:44

Morrie schreef:
ingedebruijn schreef:

De eerste prik was half april en die staat pas sinds een paar dagen bij mijnvaccinaties.nl (ofzo).
Op het ROC. waar ik werkte blonk de afdeling zorg&welzijn ook niet bepaald uit in ict vaardigheden dus het verbaast mij niks

Mijn vader had het er wel direct in staan bij de huisarts. Dus het kan blijkbaar wel

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 19:01

lenaa_tje schreef:
Mijn vader had het er wel direct in staan bij de huisarts. Dus het kan blijkbaar wel

als ze iemand in de praktijk hebben die met hun programma kan werken, zou het snel kunnen gaan. Maar in de praktijk waar ik patiënt ben, hebben ze dat niet. Het is met de apotheek ook al jaren een drama, de apotheek wil alles geautomatiseerd, maar het lukt bijna nooit.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-21 19:10

Dat vind ik echt slecht. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om iemand tijdelijk in te huren om de gegevens goed door te sturen naar de GGD/RIVM? Belachelijk dat als je je laat vaccineren, je nog eens 2 tot 3 maanden moet wachten voor je je vaccinatiebewijs kan aanmaken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 19:13

Inderdaad, slaat nergens op.
Kunnen vast iemand inhuren en klaar.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 19:15

ik ga toch niet naar het buitenland dit jaar, dus ik heb het (hopelijk) niet nodig. Festivals heb ik nog nooit bezocht en daar ga ik ook beslist niet aan beginnen en verder verandert er niet veel voor mij na de tweede AZ prik.
Hopelijk gaan campings in Nederland er niet naar vragen, want ik heb begin september een weekje een camping met privé sanitair geboekt :=