Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 21:45

sureido schreef:
Cowboy55 schreef:

Maar ze zijn wel weer even in het nieuws geweest, die mensen die me nog steeds onbekend zijn.

Dit soort reacties vind ik altijd zo dom, jij kent echt wel iemand die daar aan mee doet of je hebt de naam ooit gehoord, dit is gewoon interessant doen. Of je luistert nóóit radio, kijkt nóóit tv, slaat nóóit de krant open en komt eigenlijk nergens behalve je eigen huis, dan is het geloofwaardig.

Wat maakt het uit of Cowboy wel of niet onder een steen leeft volgens jou? Het zijn BN’ers met flink wat volgers die 0,0 verstand hebben van de maatregelen of de medische/wetenschappelijke redenen erachter die ff hun zegje willen doen en zich belangrijk willen voelen.

Ik heb echt geen probleem met kritische vragen stellen zoals in de brandbrief, maar dit soort oproepen... om Rutte te quoten: bek houden.

Ik hoop echt dat er een aantal BN’ers zijn met meer volgers die juist oproepen tot het volgen van de regels.

IMANDRA

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 21:47

Van mij mag de overheid best instellen dat het oproepen tot negeren van de regels ook strafbaar wordt.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 21:48

Nou ja, ik zie steeds meer BN’ers die eerst opriepen tot houden aan de regels nu veranderen tot kritische vragen.

En ik snap ook niet waarom de regering sommige dingen doet zoals ze doen op het moment. Dus ik ben wel benieuwd of er een reactie op gaat komen. Kan best dat dit nog een hele ‘trend’ wordt. Ze roepen trouwens ook nergens dat je je niet aan de regels moet houden, volgens mij wordt er helemaal niet gelezen door sommige hier. Ze vragen zich alleen af waarom sommige dingen zijn zoals ze zijn.

Wat het me uitmaakt trouwens? Ik vind het gewoon interessant doen. Klein irritatiepuntje haha.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 21:50

sureido schreef:
Nou ja, ik zie steeds meer BN’ers die eerst opriepen tot houden aan de regels nu veranderen tot kritische vragen.

En ik snap ook niet waarom de regering sommige dingen doet zoals ze doen op het moment. Dus ik ben wel benieuwd of er een reactie op gaat komen. Kan best dat dit nog een hele ‘trend’ wordt. Ze roepen trouwens ook nergens dat je je niet aan de regels moet houden, volgens mij wordt er helemaal niet gelezen door sommige hier. Ze vragen zich alleen af waarom sommige dingen zijn zoals ze zijn.

Wat het me uitmaakt trouwens? Ik vind het gewoon interessant doen. Klein irritatiepuntje haha.

Maar met kritische vragen is niks mis. Met oproepen tot negeren van de regels met zo’n idiote hashtag wel.
De hashtag is immers “ik doe niet meer mee” en niet “ik stel kritische vragen”.

Die BN’ers zouden Spider-Man moeten kijken. With great power comes great responsibility.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 21:50

sureido schreef:
Cowboy55 schreef:

Maar ze zijn wel weer even in het nieuws geweest, die mensen die me nog steeds onbekend zijn.

Dit soort reacties vind ik altijd zo dom, jij kent echt wel iemand die daar aan mee doet of je hebt de naam ooit gehoord, dit is gewoon interessant doen. Of je luistert nóóit radio, kijkt nóóit tv, slaat nóóit de krant open en komt eigenlijk nergens behalve je eigen huis, dan is het geloofwaardig.

Dus niet geinteresseerd zijn in irrelevante aandachtszoekers is ‘interessant doen’ in jouw wereld. En dan is mij reactie ‘dom’?

Misschien moet je geen berichten meer plaatsen als je gezopen hebt?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 21:52

Niet geïnteresseerd zijn is dan ook totaal iets anders dan zeggen dat je helemaal niemand er van kent. :)

Zal inderdaad stoppen met dingen plaatsen tot ik mijn thee op heb!

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 21:53

Dimphyl schreef:
Badeendje schreef:
Hoppa, lekker met gestrekt been de maatschappij in, met allemaal excuusjes en smoesjes en geginnegap. Fijn medemens! Hadden we er maar meer van jou die vonden dat regels slechts richtlijnen waren.

Als niemand er tegenin gaat dan stopt het ook niet he.
En boetes, prima, kom maar op, ik zal toch echt met het OV moeten om op plekken te komen.
Iedereen zijn eigen mening, maar mijn standpunt tegen de mondkapjes staat vast, heb ik al meerdere keren aangegeven ook. Je moest eens weten hoeveel mensen mij al hebben aangesproken in het OV dat ze BLIJ zijn mij zo te zien, omdat ze er precies zo in staan maar niet durfden om het af te zetten.
En, voor de zoveelste keer, word ik er op aangesproken, door wie dan ook, dan zet ik het op.

Nog veel, veel meer mensen plakken je mentaal achter het behang. Jij en mensen zoals jij zijn de reden dat alle oliebol in de wereld voort blijft duren, omdat jij jezelf zo bijzonder en speciaal voelt dat je denkt dat je de karrentrekker moet zijn van een revolutionaire beweging tegen ALLES dat van je wordt verwacht. Uiteraard gelden de regels niet voor jou, zoals gemiddeld elke Nederlander zichzelf te intelligent vind om gewoon zijn kop dicht te houden en te luisteren naar wat er van hem wordt gevraagd.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 21:54

IMANDRA schreef:
sureido schreef:

Maar met kritische vragen is niks mis. Met oproepen tot negeren van de regels met zo’n idiote hashtag wel.
De hashtag is immers “ik doe niet meer mee” en niet “ik stel kritische vragen”.

Die BN’ers zouden Spider-Man moeten kijken. With great power comes great responsibility.

Oh, ja nu zie ik inderdaad dat er bij staat dat ze zich niet meer aan de maatregelen houden tot ze antwoord hebben. Ik hoop dat er meer mensen verstand hebben dan dat en dat dit niet leidt tot meer besmettingen.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-20 21:54

bigone schreef:
Dimphy, ben je nu een felle antimaatregel FVD aanhanger die ook onware filmpjes op Facebook deelt? Vast , misschien toch eens onder je steen vandaan komen. Het is niet van Corona ontkenners te verwachten maar heel misschien kun je zelf je verstand gebruiken in plaats van een groep aan te hangen die je wel goed uitkomt.
Ik vind je ronduit asociaal zoals jij praat over Corona en de maatregelen.

Benieuwd welk filmpje je bedoelt? Overigens had je dit ook prima per PB mogen zenden, het bespreken van mijn FB is een beetje overdreven en vind ik echt een persoonlijke aanval die nergens op slaat.
Je mag mij asociaal vinden, dikke prima, meningen verschillen en dat is precies waarom dit topic geopend is, maar zonder de info over welk filmpje je het hebt, leer ik er niks van, ik probeer namelijk wel op te letten op wat ik deel. ;)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 21:55

sureido schreef:
Niet geïnteresseerd zijn is dan ook totaal iets anders dan zeggen dat je helemaal niemand er van kent. :)

<KNIP>

Alleen is het in dit geval EXACT hetzelfde.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 21:58

Fijn dat je zo denkt sureido :j

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 21:59

Oké, prima dan. Mijn excuses in dat geval. Ik dacht dat iedereen wel een naam kende aangezien het er zoveel zijn van verschillende leeftijden. Maar die reactie van jou met ‘plaats geen reacties als je gezopen hebt’ vind ik nogal onvolwassen, en je weet verder ook 0.0 van mijn leven, net als ik nu mijn excuses aanbiedt dat ik dacht wel wat van jouw leven te weten.

Het wordt tijd dat het vaccin er komt zodat we al deze topics lekker weer links kunnen laten liggen en niet meer inhakken op dit soort dingen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 22:01

sureido schreef:
Oké, prima dan. Mijn excuses in dat geval. Ik dacht dat iedereen wel een naam kende aangezien het er zoveel zijn van verschillende leeftijden. Maar die reactie van jou met ‘plaats geen reacties als je gezopen hebt’ vind ik nogal onvolwassen, en je weet verder ook 0.0 van mijn leven, net als ik nu mijn excuses aanbiedt dat ik dacht wel wat van jouw leven te weten.

Het wordt tijd dat het vaccin er komt zodat we al deze topics lekker weer links kunnen laten liggen en niet meer inhakken op dit soort dingen.

Probleem met het vaccin is dat het nu al flink gedemoniseerd wordt. Ik ben bang voor een herhaling van het HPV vaccin en dat maar een kleine groep zich vrijwillig gaat laten enten. En we gaan sowieso niet genoeg hebben om meteen iedereen te vaccineren, moeten starten met de kwetsbare uit de samenleving, dus de rest moet zich nog wel even gedragen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 22:03

De BN-ers die nu protesteren, zijn allemaal getroffen door de Corona-maatregelen.
Zij hebben een persoonlijk belang. Ik begrijp dat wel, maar zij hebben amper medische kennis of kunnen niet de gevolgen overzien van het nemen van wel of geen maatregelen.

Ik neem hun daarom echt niet serieus.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 22:04

Denk ik dan te simpel dat wanneer de kwetsbare gevaccineerd zijn, er wel weer gewoon doorgegaan kan worden? Ik weet ook niet hoe de cultuursector en horeca gaat reageren dat wanneer de Jonge beloofd wanneer er een vaccin is, dit het einde betekend van de maatregelen. En dan als er een is, zeggen ‘nee sorry we wachten toch’.

Ik ben gewoon heel benieuwd wat er gaat gebeuren als het er is. Zou zo graag een kijkje willen nemen in de toekomst. Of niet, misschien word ik er wel depressief van :+

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 22:06

Electra63 schreef:
De BN-ers die nu protesteren, zijn allemaal getroffen door de Corona-maatregelen.
Zij hebben een persoonlijk belang. Ik begrijp dat wel, maar zij hebben amper medische kennis of kunnen niet de gevolgen overzien van het nemen van wel of geen maatregelen.

Maar veel volgers nemen hun wel serieus ben ik bang. Het geeft mensen die twijfelen ammunitie om toch de regels aan hun laars te lappen.

sureido schreef:
Denk ik dan te simpel dat wanneer de kwetsbare gevaccineerd zijn, er wel weer gewoon doorgegaan kan worden? Ik weet ook niet hoe de cultuursector en horeca gaat reageren dat wanneer de Jonge beloofd wanneer er een vaccin is, dit het einde betekend van de maatregelen. En dan als er een is, zeggen ‘nee sorry we wachten toch’.

Ik ben gewoon heel benieuwd wat er gaat gebeuren als het er is. Zou zo graag een kijkje willen nemen in de toekomst. Of niet, misschien word ik er wel depressief van :+

Nee want er is geen garantie dat bijv een jongere een mild verloop heeft. Je weet het niet.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 22:08

sureido schreef:
Oké, prima dan. Mijn excuses in dat geval. Ik dacht dat iedereen wel een naam kende aangezien het er zoveel zijn van verschillende leeftijden. Maar die reactie van jou met ‘plaats geen reacties als je gezopen hebt’ vind ik nogal onvolwassen <KNIP>

Dank je. Ik ben er trots op zo vaak mogelijk onvolwassen te zijn. Was in dat kader ook wel gecharmeerd van Mark Rutte en zijn ‘je moet je bek houden’ richting voetbalvolk. Neemt niet weg dat mijn ‘als je gezopen hebt’ opmerking niet liev was. Mijn excuses daarvoor.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 22:10

Dimphyl schreef:
bigone schreef:
Dimphy, ben je nu een felle antimaatregel FVD aanhanger die ook onware filmpjes op Facebook deelt? Vast , misschien toch eens onder je steen vandaan komen. Het is niet van Corona ontkenners te verwachten maar heel misschien kun je zelf je verstand gebruiken in plaats van een groep aan te hangen die je wel goed uitkomt.
Ik vind je ronduit asociaal zoals jij praat over Corona en de maatregelen.

Benieuwd welk filmpje je bedoelt? Overigens had je dit ook prima per PB mogen zenden, het bespreken van mijn FB is een beetje overdreven en vind ik echt een persoonlijke aanval die nergens op slaat.
Je mag mij asociaal vinden, dikke prima, meningen verschillen en dat is precies waarom dit topic geopend is, maar zonder de info over welk filmpje je het hebt, leer ik er niks van, ik probeer namelijk wel op te letten op wat ik deel. ;)

Ik weet helemaal niet wie je bent en of je Facebook hebt, ik vraag het alleen. Want bij mensen die net zoals jij reageren staat over het algemeen fb volgeplempt met filmpjes over waterkanonnen , oude dametjes, bloemenmeisje , politie in burger en ga zo maar door.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 22:22

Electra63 schreef:

Ik snap dan ook totaal niet waarom we dan de overheid of de wereld moeten volgen.

In Australië is het drama een man had op een strand geen mondkapje op en werd gewoon door een aantal boaz gegrepen.

Kleine baby’s in ziekenhuizen met hoofd maskers op.

Waarom!!?? Wat willen ze daar mee bereiken. Ik vind het echt schandalig dat er zo met kwetsbare baby’s word omgegaan. Net op de wereld en dan al zo behandeld worden.

En mensen maar zeggen dat alles normaal is? Alsjeblieft open jullie ogen toch, het is totaal niet normaal en het word na mijn idee alleen maar raarder!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 22:23

Woon je in Australië ? Anders moet je je niet zo druk maken, slecht voor je.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 22:24

Janinevv schreef:
Electra63 schreef:

Ik snap dan ook totaal niet waarom we dan de overheid of de wereld moeten volgen.

In Australië is het drama een man had op een strand geen mondkapje op en werd gewoon door een aantal boaz gegrepen.

Kleine baby’s in ziekenhuizen met hoofd maskers op.

Waarom!!?? Wat willen ze daar mee bereiken. Ik vind het echt schandalig dat er zo met kwetsbare baby’s word omgegaan. Net op de wereld en dan al zo behandeld worden.

En mensen maar zeggen dat alles normaal is? Alsjeblieft open jullie ogen toch, het is totaal niet normaal en het word na mijn idee alleen maar raarder!

Nee joh de overheid doet het alleen om je te pesten. Geen enkele andere reden 8)7. Laat die kwetsbare baby’s zonder veel immuunsysteem maar lekker COVID krijgen.

Ik ben absoluut geen persoon die veel op social media zit, maar krijg spontaan zin om iets te plaatsen met de hashtag #ikdoewelmee

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 22:25

bigone schreef:

Ehm, slecht voor me? Moeten we dan onze ogen dicht houdend? En wachten tot het misschien hier ook gaat gebeuren?

Vind het ook wel beetje egoïstisch klinken als we alleen maar aan ons zelf denken.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 22:26

bigone schreef:

:')

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 22:28

Wat een onzin laat die baby’s lekker COVID krijgen? Dat zeg ik helemaal niet maar alles bij elkaar is gewoon triest. We mogen geen contact meer met ouderen ander half meter afstand, en zoveel meer.

En dan maar denken dat dit helpt? Ik denk dat we met zijn allen een hele rare samenleving aan het creëren zijn vanwege deze regels. En alle regels gelden overal weer anders en overal is het weer.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 22:29

IMANDRA schreef:
Ik ben absoluut geen persoon die veel op social media zit, maar krijg spontaan zin om iets te plaatsen met de hashtag #ikdoewelmee

Niet doen. Op social media spreekt men niet (meer) met elkaar. Er wordt alleen maar gezonden maar niemand heeft de ontvanger (nog) aan staan. Tijdverspilling. Bokt is wat dat betreft meestal (nog) wel OK.