Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 19:17

Ik ben een echte vleeseter. :D :D

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 19:18

Ik ga morgen eens proberen pannekoekjes te maken. Heb speltmeel liggen, dus ga eens kijken voor gezond recept.
Iemand een gezond recept voor pannekoekjes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 19:19

Roosch schreef:

_/-\o_

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 19:19

Roosch schreef:

Ik ook! :j

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 19:21

Denk dat ik van al het eten vlees het makkelijkst kan laten staan. Aantal soorten orgaanvlees is ook ongeveer het enige wat ik niet lekker vind.

Afbeelding

Ik ben voorbereid op een dagje kantoor morgen. Vrijdag = snackdag maar met allemaal eigen lekkere dingen kan ik de verleiding weerstaan. En 's avonds eet ik wel kipshoarma.

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 19:23

gaucho schreef:
Denk dat ik van al het eten vlees het makkelijkst kan laten staan. Aantal soorten orgaanvlees is ook ongeveer het enige wat ik niet lekker vind.

[ [url=m/4Q3RMU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben voorbereid op een dagje kantoor morgen. Vrijdag = snackdag maar met allemaal eigen lekkere dingen kan ik de verleiding weerstaan. En 's avonds eet ik wel kipshoarma.

Goede voorbereiding is het halve werk, goed bezig *\o/*

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 19:24

Vlees is ook het eerste wat ik laat staan, en tegenwoordig ook steeds vaker.

Maar voor de vleeseters, wat doe je daarbij dan, want ik neem aan dat je niet alleen een gehaktbal, kip, biefstuk hamlap eet?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 19:24

Speltmeel en pannenkoeken: gewoon heel simpel melk en ei er bij. Eventueel deels eiwitpoeder voor meer eiwit. Liefst geen suiker, maar bv vanille aroma of een banaan door het beslag. Ik voeg zelf ook vaak kaneel toe.

En dan een beetje kwark en fruit als topping

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 19:29

justkid schreef:
Vlees is ook het eerste wat ik laat staan, en tegenwoordig ook steeds vaker.

Maar voor de vleeseters, wat doe je daarbij dan, want ik neem aan dat je niet alleen een gehaktbal, kip, biefstuk hamlap eet?

In mijn slechte periodes wel hoor, eet ik zo 2 schnitzels oid met niks erbij (ja mayo :') )

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 19:30

Ik ben wel echt gek op aardappelen, spaghetti, rijst.. verklaart ook gelijk waarom koolhydraatarm niks voor mij is. :+

Al ben ik ook gek op worst, kaas en nootjes. :))

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 19:34

hahahahaha wat slecht :')

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 19:38

Ik vind vlees en (gebakken) aardappeltjes ook het lekkerste.. Ik eet nu meestal groente met een stukje vlees. Soms gewoon wat de pot schaft, soms kipfilet of ipv vlees 2 gekookte eitjes.

Deze week bv:
Maandag: bloemkool met sla en ei. Klein gehaktballetje (50gr)
Dinsdag: worteltjes en doperwtjes met weer zo'n gehaktballetje
Woensdag; kipfilet gewokt met ui, paprika en champignons en rode peper.
Vandaag: rode bieten, klein aardappeltje en worstje (80gr)
Morgen: kipfilet gebakken met paprika en ui met tuinbonen.
Zaterdag; standaard patat met snack :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 19:39

Of ik maak een broodje hamburger :+ zonder groente dan :')
Of ik bak er wat aardappels bij, maar groente is echt de laatste keus :=

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 19:42

Wij kunnen praten, Relaxed. :j

De groenten hebben ze in mijn opvoeding overgeslagen. Best een uitdaging om op latere leeftijd dat te proberen eten, maar ik doe mijn best. Het gaat althans al een stuk beter dan een jaar of 10 geleden.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 19:47

Hebben de niet groente eters dat dan inderdaad niet mee gekregen van huis uit? Kan me er namelijk niets bij voorstellen als echte groente eter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 19:58

Ik moest thuis alles eten en zoals mijn moeder het klaarmaakt (aardappels, vlees, groente) vind ik een aantal groenten best prima. Maar ik woon alleen en ga niet voor mezelf aardappels, vlees en groenten maken. Maar op een andere manier ben ik gewoon niet zo creatief met groentes.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 20:01

lizy29 schreef:
Hebben de niet groente eters dat dan inderdaad niet mee gekregen van huis uit? Kan me er namelijk niets bij voorstellen als echte groente eter.

Nee, daar (maar wel bij meer dingen) haperde het bij mij gigantisch.. ik wou dat ik het meegekregen had.

Ik maak gerust aardappelen, vlees en groenten die ik wel lust voor mezelf klaar. Maar ook wel zonder groenten. Het gaat gelukkig toch al heel wat beter maar potver.. ik wou dat ik alles lustte..

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 20:03

Ik zou dat wel doen geloof ik. Je hebt kleine potjes groente, 2 a 3 aardappeltjes en vleesje bakken. Ben je gelijk voor 2 dagen klaar. Verse groente kun je makkelijk door 2en doen, eet je het op bv maandag en donderdag.

Ik vind het het makkelijkst/snelste klaar maken, heb veel meer werk van macaroni ofzo. En tijd is mijn grootste vijand..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 20:11

Om dat een 2e dag op te warmen vind ik echt niet te doen :r ik hou niet van koken en vind dat gewoon veel werk.. Ik maak dus eerder een pan macaroni voor een paar dagen.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 20:16

Als ik weinig tijd heb maak ik meestal iets van roerbakgroente of een tonijnsalade ofzo. Of ratatouille. Ik eet aardappelen, groente en vlees misschien 1 keer in de week. Kan rustig lunchen met wat falafel of vis en 400 gram rauwkost :') En dat is nu echt een uitkomst, doe ik steeds meer.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 20:31

Maar als je dan bijvoorbeeld een dag gekookte aardappels en sperziebonen eet kan je die prima een paar dagen later even opbakken met eventueel een uitje en wat knoflook. Stukje vlees erbij en klaar. Spinazie is dan weer heel erg lekker door pasta met kruidenkaas en gebakken spekjes en makkelijk te doseren met de zakken diepvriesspinazie. Witlof ene dag rauw of gekookt en de andere dag als ovenschotel of door de rijst. Doperwtjes uit de diepvries zijn heerlijk met wat rijst, supersnel klaar en ook heel makkelijk te doseren. Zeker als je de rijst van te voren kookt voor twee a drie dagen per week want dan kan je die met je groentjes even snel opbakken. Scheutje sojasaus of ketjap manis en jamjam.
Laatst bijgewerkt door lizy29 op 16-07-20 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-20 20:32

Variëren met groente vind ik zooo moeilijk, we komen gewoon megasnel weer op hetzelfde uit :') maar wij kijken nu vaak op de site van het voedingscentrum, daar kun je ook categorieën aanklikken (koolhydraatarm, caloriearm etc) en daar staan wel leuke recepten tussen.

Ik heb vandaag een - al zeg ik het zelf - goeie dag *\o/* paar echt mindere dagen, maar nu gaat het goed. Met dank aan een lieve bokker die me een vriendelijke trap onder mijn achterste gaf :')

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 20:34

Ik heb vandaag een groot stuk chocoladefondant op en gisteren aan de bubbelwijn met chipjes gezeten. De rest van de dag was dan wel weer netjes dus ach...morgen weer een nieuwe dag :j

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 21:37

lizy29 schreef:

Ja, ik wel hoor. En moest altijd mijn bordje leeg eten. Van pannenkoeken tot bietjes, en van witlof tot doperwtjes, en van rode kool tot boerenkool. :j

Veel mensen vinden rode kool niet lekker, dat vind ik dan weer heerlijk met een lekkere gehaktbal :~
Het enige waar ik niet veel van hoefde te eten waren spruitjes. Daar ga ik oprecht van kokhalzen. Mijn ouders haalden ze bijna nooit, ook om die reden, maar als we ze hadden, werd de regel: 'net zo veel spruitjes als dat je oud bent' gehanteerd. :+ Totdat ik een jaar of 10 werd, toen ging die regel niet meer op, want meer dan een stuk of 6 spruitjes, met een hele hoop aardappels en jus kreeg ik niet weg. :n

Maar verder, moest ik altijd mijn bordje leeg eten. En toen kwam ik op een meer 'volwassen' (lees puber van 16) leeftijd, waar ik de grote stukken ui, paprika en champignons bijvoorbeeld tussen mijn pasta uitviste. Mijn bord was met pasta bijvoorbeeld nooit leeg. Ik heb dat nu ik op mijzelf woon opgelost door ipv een zak pasta groenten, een zakje soepgroenten te halen. Toch groenvoer in mijn pasta, die ik wél opeet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 21:48

Haha jaa die grote stukken uit de pasta halen, zo herkenbaar :')
In restaurants blijft bij mij de garnering ook altijd liggen, plakje komkommer eet ik wel op, maar verder niet. Mijn bord is nooit leeg :+