Zonder sokken in m'n laarzen met paard gewandeld.. Ik was met slippers op stal, dus had geen sokken mee, maar vond wandelen met slippers ook niet verstandig
snorkel1986
Geplaatst: 17-07-24 22:21
DeTjoeter schreef:
Spoiler: [ [url=m/cn3gmv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zonder sokken in m'n laarzen met paard gewandeld.. Ik was met slippers op stal, dus had geen sokken mee, maar vond wandelen met slippers ook niet verstandig
Sokken in je zadelkast altijd handig
TessaxQuincy
Geplaatst: 22-07-24 16:42
6 km wandelen in het bos met schoenen die kapot zijn aan de binnenkant.
Oeps! Laat je hem zo uitdrogen of prik je hem open?
TessaxQuincy
Geplaatst: 22-07-24 17:04
Bellatrix schreef:
Oeps! Laat je hem zo uitdrogen of prik je hem open?
Ik weet eigenlijk niet wat het beste is, in het ergenissen topic zeggen ze dichtlaten want anders meer kans op infecties enz, maar een vriendin van mij zegt doorprikken want anders kan er huid onder groeien en wordt het lelijk. (heeft zij op haar vinger)
Mondy
Geplaatst: 22-07-24 17:13
Dicht en zon blarenpleister er overheen. Heb je er ook geen last meer van qua schuren ed.
Dichtlaten! Dat beschermd de huid eronder, vocht trekt vanzelf weg en dan geneest het mooi. Juist met open halen gaat het pijn doen en raakt het makkelijk geïrriteerd.
Oke dan doe ik dat! Zal idd even wat blarenpleisters halen voor als ik wel schoenen aan moet. Voor nu loop ik vooral op slippers en heb er gelukkig amper last van.
Vind dat advies qua wel/niet doorprikken zo tegenstrijdig altijd. Rode kruis prikt tijdens de 4daagse massaal alles door en zorgt ervoor dat het afgeplakt is.
Ja omdat je tijdens de 4 daagse nog schoenen aan moet kunnen en moet kunnen stappen...
fohadie
Geplaatst: 22-07-24 23:04
Geeeeen blarenpleisters gebruiken!! Tenzij je precies aan de gebruiksaanwijzing houdt en hem niet zelf verwijderd, maar pas als hij zelf loslaat. Je trekt anders je hele huid kapot met een grotere wond als gevolg dan dat je nu een blaartje hebt.
Hoeveel last heb je er van? Als je heel veel last hebt kan je em doorprikken en goed leegdrukken, ontsmettings middel erop en een gaasje. Heb je er geen last van? Lekker laten zitten.
Ik heb er helemaal geen last van! Ze doen helemaal geen pijn. (Nog geen schoenen aangehad) Ze zitten nog vol, nog niet geknapt. Dus voor nu laat ik het zo en als ik echt schoenen aan moet en ze nog zo vol zitten doe ik er misschien toch wel blaren pleisters op.
Zebrastreep
Geplaatst: 26-07-24 20:54
Hier was het ook weer eens zover
Gevalletje tweedegraads oppervlakkige brandwond. Wie het misschien kan herinneren ik heb vorig jaar op 3 plekken tweede en eerstegraagds oppervlakkige en open brandwonden gehad op mijn been. Dus ik had alle verbandjes nog in huis kwam weer goed van pas. Huisarts nog gebeld maar ik had de verband wat ik moest gebruiken goed onthouden dus het was prima zo.
Net nadat het gebeurd was. De bovenkant van een oven is ook enorm heet.
Gisteren je ziet dat er wat vocht ingekomen is
En vandaag.... nog meer vocht maar goed we blijven er mooi vanaf
Echt prachtig weer de tape is omdat het anders echt niet goed blijft zitten met werken. En ik wil ook dat er geen zooi bij komt.