4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 09:24

Dilan, mijn vriend vind wandelen echt afschuwelijk helaas. En in het weekend ga ik altijd wel alleen uur of langer wandelen. Maar zoals gisteravond zagen we elkaar niet zo lang, dus dan wil ik niet ook nog halve avond weg zijn om te wandelen :')

Mjwb , de tonijnsalade voor 2 pitabroodjes:
- 1 blikje tonijn in water (in olie is lekkerder, maar in water verstandiger)
- 7 gram kokosrasp
- 1/2 gesnipperde rode peper
- 1 gesnipperde rode ui
- 15 gram mayonaise (kan ook vast met yogonaise of fritessaus ivm kcal)
- peper en zout
Alles door elkaar mengen. In nog niet afgebakken pitabroodjes stoppen en dan 3 minuten in de oven.

Vervelend van je studie :( Hopelijk komen ze nog met een oplossing voor de toets waarvan de vragen later kwamen. En anders weet je in elk geval alvast wat je de volgende keer kan verwachten.

Travel_me, kan me ook niet zo druk maken om het wandelen hoor. Maar is wel jammer dat het gelijk op de eerste dag is dat ik weer wat motivatie heb :') Maar ik heb zonet alweer een halfuur gewandeld voor het werk.
Ik vind zelf ook komkommer of paprika heerlijk in heksenkaas. Of wortels in hummus. Ik haal dat vaak nog wel eens op zaterdagavond als snack. AH heeft zelfs grote 600 gram bakken waarin wortel, komkommer en paprika al gesneden zit.

Twilight, knap bedacht dat lijstje! Lijkt me heel fijn om de balken dan groen te zien worden. Succes met er ook aan houden :D

Marlinde, 40 uur werken bevalt erg goed. Het is heel erg druk, dan is het erg fijn om 40 uur te hebben om mijn werk in gedaan te krijgen :j Zo nog 8 uur werken en dan zit de week er alweer op.
En je kan natuurlijk ook heel prima zoveel mogelijk vegan eten en op momenten dat je echt zin hebt in iets niet vegans, dan daar gewoon lekker van genieten.

Mara, ik heb echt heel lang echt heel netjes gedaan met mijn eten. Wel eens in weekend uitgebreid genieten, maar daarna altijd weer opgepakt. Maar sinds oktober struggle ik af en toe mentaal wat met stress, op die momenten kan ik het echt niet volhouden. En dan is de hele situatie rondom corona een hele grote trigger voor stress. Ik weet gelukkig wel steeds beter hoe ik ermee om moet gaan, maar dan gaat het natuurlijk alsnog met dalen en pieken.
Goed dat je naar je lichaam luistert en een extra rustdag pakt! En wijn en hapjes zijn een heeeeeel goed vooruitzicht voor de vrijdagavond.

----------------

Mijn lijstje van gisteren was ook weer wat laag, gisteravond geen snack meer gehad. We wilden eigenlijk langs de ijssalon, maar toen we er weer aan dachten was die al dicht. Extra ruimte voor taart en wijn dit weekend..

Gisteren:
T: 3 rijstwafels met chocola
L: skyr vanille, whey crispy, cruesli chocola
T: druiven, 2 gekookte eieren
A: pangalicious, bloemkool met geraspte kaas, aardappelbolletjes uit de airfryer met mayonaise
Totaal 1.468 kcal

Vandaag is mijn eten van overdag weer standaard. Vind dat toch wel het fijnste als het gewoon elke dag grotendeels hetzelfde is. Scheelt er over nadenken en twijfelen, waardoor ik sneller wat anders neem wat geen verstandige keuze is.
Vanavond heb ik groenten uit de oven met geitenkaas <3 En eens zien of ik nog een wijntje of rosébiertje kan inplannen voor vanavond.

Sneeuwvlok23

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 11:24

Nou, ik had gezegd dat ik weer zou meepraten maar merk dat ik niet kan bijhouden hoe snel alle berichtjes gaan, dus weer gefaald helaas. Qua afvallen gaat het met mij goed. Mijn streefdoel was 75kg en vannochtend stond er 74kg op de weegschaal. Ik merk aan mezelf dat ik veel ben afgevallen; er is aardig wat buikvet weg, mijn gezicht is wat smaller en ook mijn benen zijn wat dunner. Qua kleding merk ik het ook, mijn broek zakken af en ik ben met shirtjes een maatje omlaag gegaan. Alleen, ik merk ook dat mijn bh's wat ruimer zijn gaan zitten... En ik vind dat ik een platte kont heb gekregen. Ik was best tevreden met mijn kont an sich, alleen mijn benen vond ik te dik. Nu vind ik dat ik echt zo'n platte pannenkoeken kont heb gekregen :') Ik vind dit best lastig ofzo en had niet verwacht dat ik hier moeite mee zou hebben. Ik heb niet al te grote borsten en dat daar nu ook wat vet weg is had nou weer niet gehoeven, haha. Maar ja, als ik naar mijn buik en dijen kijk, zou ik daar nog wel wat weg willen hebben. Alleen, ik weet niet goed hoe ik dat nu in mijn streefgewicht moet aanpassen. Ik heb nu het idee dat ik 70kg wil wegen, maar dat betekent dat er dus nog 4kg afmoet en ik weet niet echt hoe ik me hier over moet voelen nu ik zie dat er dus ook bij mijn billen en borsten vet weggaat. Klinkt misschien allemaal stom en als gezeur, maar ik baal er best wel van %) Hoe doen jullie dat met jullie streefgewicht? Passen jullie dit ook steeds naar beneden aan of houden jullie er wel echt aan vast? Ik wil namelijk niet doorslaan en wil wel echt een doel hebben; daar en niet verder. Merk dat ik dat wat lastiger vind dan gedacht, ondanks dat ik mijn kcal nu al op 1800 heb staan.

Dat was mijn rant :o Ik vind dat jullie voorderest echt super goed bezig zijn en leuk om te zien dat er nieuwe mensen bij zijn gekomen! Ik post misschien af en toe nog een lijstje, maar aangezien het tempo zo hoog ligt, blijf ik wat inactiever.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 11:48

@marlinde: Hmm ja het ligt er natuurlijk aan welke oefeningen je doet. Bij ons is wel veel begeleiding en ze letten er ook echt goed op dat oefeningen veilig worden gedaan
Het lijkt mij ook erg lastig om heel strict vegan te eten, maar zoals je nu van plan bent is ook prima toch? :)

@Mara: Ja dat wel inderdaad. Heb ook niet echt een doel. Ja fit worden en gewoon een strakker lijf. Maar hoef niet perse de zwaarste gewichten te doen. Dus denk dat allebei wel mogelijk is, alleen even kijken dat ik voldoende rust tussendoor krijg.
Ja soms is het inderdaad beter om dingen een dagje uit te stellen. Wel echt slim om nu al rekening te houden met eventueel vanavond!

@Linoleum: hmm ja dat is dan inderdaad wel jammer, maar je bent vandaag al wel weer goed begonnen :)
Vriendin van mij eet inderdaad ook altijd paprika met heksenkaas, dus dat ga ik ook eens proberen. Komkommer hou ik sowieso van dus dat heb ik altijd in huis :)
Herkenbaar om veel hetzelfde te houden. Dat vind ik ook het fijnste. Heb eigenlijk iedere dag hetzelfde ontbijt. Vind ik lekker en merk dat ik zo de dag het beste start.

@sneeuwvlokje: Lekker bezig! Doel halen is altijd heel fijn! Qua kont moet je eigenlijk vooral gaan trainen. Dan kun je wel weer een rondere kont krijgen. Meer afvallen kan, maar dan zal je iig niet echt een betere kont krijgen.
Wil je vooral dunner zijn of ook strakker? Want dan zou ik als je op je streefgewicht zit meer gaan sporten (kracht) en dus ook meer gaan eten. Hoe lang ben je?
Ik had in het begin mijn streefgewicht op 62 kilo staan (was 68). Dit heb ik bijna gehaald, maar heb het nu bijgesteld naar 60. Moet alleen kijken want ik ga meer krachttraining doen dus weet niet of dat haalbaar is. Mijn vetpercentage moet nog wel naar beneden, dus daar is nog wel winst te behalen.

-----
Ik heb vandaag voor het eerst sinds ik begon ( maandag 2 maanden) een soort van cheatdag gepland. Ik kon nog steeds wel uit qua calorieën, maar heb wel wat ‘slechtere’ snacks gepland. Omdat ik 2 maanden bezig ben vond ik wel dat het mocht. Mijn streefgewicht was 62 (ben 1,75) en die heb ik nog niet bereikt (nu 62,4 tenminste door de spierpijn stond het de afgelopen dagen wel hoger). Ik denk dat ik nog een tot einde van deze maand doorga, maar dan wel langzaam richting onderhoud ga qua eten. Nu zit ik ongeveer op de 1900 en onderhoud heb ik nu staan op 2300. Vooral omdat ik vanaf volgende week ook 2x Crossfit ga doen en 1x kickboksen.

Mijn lijstje:
O: 350 gr magere kwark met chocolade cruesli
T: 25 gr pure chocolade
L: 2 kaiserbroodjes met aardbei
T: 2 rjistwafels met ontbijtspek
A: taco’s met gehakt, kruiden, tomaat en kaas
T: cookie dough ijs vd lidl

B: half uur hardlopen (ging niet heel best, want nog steeds spierpijn in mijn hamstrings. Wordt gelukkig al minder) en in de middag wil ik nog een uur of 2 wandelen
Totaal 1870

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:33

@Dilan: Ja, Foodspring ken ik wel. Heb daar ooit bijna iets besteld, maar vond het toch vrij prijzig.

@IMAY1990: Als je allergisch bent voor kaas zou ik de gewone whey niet proberen. Een vegan variant zou wel kunnen?

@Marlinde: Fijn dat het vegan eten je goed af gaat en prima om daar ook wat losser in te worden.

@Kim: Balen van je bijleespost.. Heel soms maak ik hem eerst in mijn notities of kopieer ik hem om de zoveel tijd even zodat ik niet alles kwijt ben, heb dat ook weleens gehad. Je lunch van gister klinkt heel lekker!

@Lisa_22: Goed dat je de broodjes hebt kunnen weerstaan! Je avondeten van gister klinkt heerlijk!

@linoleum: Ik had de topped love is. Die is zoooo lekker. Wat fijn dat het eten al 2 weken goed gaat! Goed bezig jij!

@_mjwb: Wat ontzettend balen van school zeg! Snap wel dat je je daar rot door voelt. Super leuk dat ik je heb geïnspireerd met mijn push-ups.

@Travel_me: Ja, gewone aardbei is super chemisch en mierzoet, maar de Natural Strawberry van Myprotein is wel best lekker. Lekker lijstje vandaag! Enjoy! Ik vind je cheatdag nog wel meevallen.

@m9ara: Goed dat je de krachttraining niet hebt gedaan. Naar je lichaam luisteren is heel belangrijk.

@Sneeuwvlok: Goed bezig! Ik snap je wel, ik had dat ook heel erg toen ik nog niet sportte en ging afvallen. Ik werd overal heel plat. Misschien heb je dit wel eerder verteld maar het is zo druk hier dat ik wel eens iets vergeet, maar doe je krachttraining? Daar kun je namelijk heel goed je lichaam mee shapen. Veel mensen die willen afvallen doen alleen maar cardio. Daar word je magerder van, maar je bouwt er weinig spieren mee op waardoor je ook weinig definitie krijgt. Voor de borsten heb ik helaas geen goede tips. Ik merk zelf ook heel duidelijk dat als ik slank ben ik weinig borst overhoud. Heel normaal maar ook frustrerend. In de fitness/bikini/bodybuilding industrie hebben heel veel vrouwen een borstvergroting laten doen dus dat is een beetje het ideaal geworden. Maar dat is dus niet haalbaar zonder operatie.

Ik heb voor mezelf een nieuw doel bedacht: iedere dag minstens een uur wandelen. Ik merk dat ik los van CrossFit weinig beweeg en toch best veel eet, dus even kijken wat dit doet.

Gister heb ik een kort artikeltje op Instagram geplaatst over overeten:
https://www.instagram.com/p/CBSuPL8HlXR/

Ik wil graag vaker (misschien wekelijks) dit soort korte artikeltjes plaatsen over allerlei onderwerpen die te maken hebben met gezondheid.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 310 gram Optimel appel kaneel kwark, 215 gram magere franse kwark met 20 gram fruit en noten muesli
L: twee speltcrackers met kipdijfilet kebab, ijsbergsla en chilisaus
T: twee kiwi gold
A: maaltijdsalade gegrilde kip
T: halve H&C koek Bounty
B: uur CrossFit, 1,5 uur wandelen

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 13:05

@Maanlicht: Ja klopt. Valt nog reuze mee. Eet alleen al 2 maanden geen ijs meer, dus dacht doe nu een klein stapje qua cheaten. Ik ben iemand die snel kan doorslaan in dingen, dus moet af en toe ergens even een rem/stop opzetten.
Mooi nieuw doel! Wandelen is ontzettend fijn al zeg ik het zelf. Ik doe het bijna iedere dag wel, vooral even om mijn hoofd leeg te maken. Denk dat als je iedere dag een uurtje loopt, dat het zeker wel wat gaat doen :)

Ben je gaan volgen op Insta. Interessant artikel! :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 13:18

Sneeuwvlok, goed bezig met je gewicht! voor meer kont is het idd trainen, veel squatten, deathliften, en wandelen met heuvels helpt ook :) Ik had altijd een heel platte kont. Nu zit er prima vorm in, ondanks dat ik weinig krachttraining doe.
Borsten is helaas vrij weinig aan te doen. Bij mij gaat dat ook vaak omlaag, maar ik vind het niet zo erg. Vind een B cup prima :) Idd een borstvergroting is wat veel fitnessmodellen doen die voor wedstrijden een vetpercentage van <16% hebben.
Heb wel eens gehoord dat het trainen van je borstpieren er wel voor zorgt dat het geheel wat steviger blijft en gelift wordt, maar weet niet of dat feit of fabel is.

Maanlicht, ik ga je artikel even lezen :)

Sneeuwvlok23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 13:21

@Travel_me, bedankt voor je reactie! Ik doe niet aan krachttraining. Ik ben echt afgevallen puur op mijn kcal inname verlagen en loop zo nu en dan een halfuurtje hard. Ik ben 175cm en woog eerst ruim 80 kilo. Het doel was eerst gewoon dunner worden, maar ik merk nu dat ik gewoon een hele slappe buik heb dus wil buikspieroefeningen gaan doen in de hoop dat die wat strakker wordt. Voorderest ben ik helemaal niet thuis in het wereldje van krachttraining. Wel heb ik echt een haat aan de sportschool, dus zoek ik in dat opzicht meer iets om thuis te doen. Ik heb zitten kijken naar oefeningen voor de billen inderdaad en dan zie ik vaak dat je aan een fitness mat en van die elastieken genoeg hebt. Zou dat een optie zijn denk je of zou ik iets anders moeten gaan zoeken?

@Maanlicht, bedankt voor de informatie! Ik denk dat ik inderdaad dus krachttraining moet gaan oppakken, omdat ik nu gewoon niet sport (afgezien van sporadisch een keertje hardlopen). Heb je nog tips voor hoe ik dat zou kunnen aanpakken?

@Dilan93, bedankt! Ik heb nu ook een B cup (nu ja, D maar dat komt doordat ik een brede borstomtrek heb waardoor mijn cup wat groter uitvalt :') schijn bedriegt haha), maar was juist zo blij toen ik een maatje omhoog kon. Alleen realiseer ik me nu dat dat kwam doordat ik gewoon dikker was geworden... Ik denk dat ik inderdaad meer moet gaan trainen. Squatten is thuis wel goed te doen, maar ik heb geen idee of je daar ook allemaal gewichten enzo voor moet aanschaffen... Zal wel een kwestie van tijd zijn anders, maar ik heb het er wel voor over :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 13:24

Hoef je in principe geen gewichten voor aan te schaffen. Squat kun je zonder iets doen, maar ook bvb met een tas vol boeken op je rug. Of je leert jezelf de pistol-squat aan als je het uiteindelijk zwaarder wil maken. Of een jumpsquat. Bulgarian splitsquat is ook een fijne voor je benen en billen. Daarnaast kun je ook nog de lunge, walking-lunge of jumping lunge doen.
Deathlift heb je wel iets van gewicht voor nodig. Naja, je kunt de beweging wel zonder gewicht doen, maar ik vind het dan vrij weinig doen voor mn spieren. :)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 13:48

Sneeuwvlok23 schreef:
@Maanlicht, bedankt voor de informatie! Ik denk dat ik inderdaad dus krachttraining moet gaan oppakken, omdat ik nu gewoon niet sport (afgezien van sporadisch een keertje hardlopen). Heb je nog tips voor hoe ik dat zou kunnen aanpakken?

Ik zou je wel aanraden om er een keer met iemand naar te kijken die er verstand van heeft. Hoeft niet persé een coach/personal trainer te zijn, maar wel iemand met veel verstand van techniek die het je goed kan uitleggen en met je mee kan kijken. Welke regio zit je?

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 14:33

@travel_me jeetje het klinkt of je al slank bent met mijn 1.70 ga ik denk ik nooit 62 kilo wegen.
Ik heb veel krachttraining gedaan en nu ook weer aan het opbouwen toen ik gespierd/slank was woog ik 68 dus denk dat ik daar weer heen wil/ga maar heb niet echt een doel ik zie het wel.

@maanlicht lekker lijstje! En ik ga is kijken naar je stukje

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 14:52

Voor mij ook een heel herkenbaar probleem Sneeuwvlok! Ik baal er ontzettend van dat mijn borsten kleiner zijn geworden. Dat is zelfs de enige reden waardoor ik wel eens twijfel om de handdoek in de ring te gooien en denk 'dan maar minder strak'. Mijn billen zijn altijd al heel plat geweest dus ik train er hard voor om die beter te krijgen. Ik denk dat wanneer je af blijft vallen, je ook borsten/billen blijft verliezen. Billen zijn daarnaast natuurlijk wel te trainen. Inderdaad kan je thuis gewoon genoemde oefeningen doen. Wil je écht grote resultaten bereiken zal je uiteindelijk wel met gewichten moeten gaan werken.

@Linoleum, Behoefte aan ritme herken ik wel! Ik eet wel heel gevarieerd, maar zorg dat ik gewoon ruim van tevoren plan wat ik wil gaan eten, dan hoef ik ook geen keuzes te maken die slecht uit kunnen pakken op het moment zelf. Lekker extra taart en drankjes dit weekend, genieten <3

@Travel_me, Nou ik zou graag willen dat mijn cheatdays er nog zo netjes uitzagen :') Bij mij gaat er dan toch een stuk meer in haha. Ik denk dat je een realistische en goede aanpak voor jezelf hebt uitgestippeld qua kcal inname!

@Maanlicht, Leuk dat je er een artikel over hebt gemaakt. Ben wel erg benieuwd, vooral omdat overeten bij mij af en toe een issue kan zijn. Ga het straks even opzoeken :D

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 16:13

Twilight1 schreef:
@travel_me jeetje het klinkt of je al slank bent met mijn 1.70 ga ik denk ik nooit 62 kilo wegen.
Ik heb veel krachttraining gedaan en nu ook weer aan het opbouwen toen ik gespierd/slank was woog ik 68 dus denk dat ik daar weer heen wil/ga maar heb niet echt een doel ik zie het wel.

@maanlicht lekker lijstje! En ik ga is kijken naar je stukje

Het kan wel, ik ben 1.70 en weeg nu 62 kilo. Ik wil er nu voor het mooie nog graag 1-1,5 kilo af maar dan zit ik wel ongeveer op mijn einddoel voor nu.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 16:24

Het is ook maar net wat je bouw is... Er zijn mensen die super slank zijn en alsnog een dikke bil/borsten hebben. Billen kan je inderdaad nog redelijk trainen. Ik had net echt geen zin om te koken. Maar omdat ik vegan eet kan ik dus niet even snel een diepvriespizza maken.

Heb dus snel de airfryer aangezet, echt love dat ding. Heb aardappelpartjes en 3/4e courgette gegrild. Daarbij nog een vegan braadworstje. Vanavond na werk lekker hazelnootchocolade ijs met blauwe bessen en oreo maken. <3

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 16:53

@sneeuwvlokje: Ja dan zou je inderdaad wel meer krachttraining moeten gaan doen. Meer afvallen kan, maar daar ga je niet een betere kont krijgen. Wat hierboven al gezegd wordt, is dat squaten hele goede oefeningen zijn. Een squat heb je in meerdere vormen. Ook zou je wat work out video's kunnen volgen op youtube. Vooral HIIT is nu in, maar ook met bijvoorbeeld Pilates krijg je al een begin thuis.
Wat @Maanlicht zegt is wel verstandig. De meeste mensen voeren een squat namelijk helemaal niet goed uit en krijgen zo blessures (je moet echt gaan zitten en niet voorover leunen). Ik zelf doe hem ook niet perfect (ga scheef naar links, linkerbeen is sterker), maar ben mij er wel van bewust (fysiotherapie gestudeerd).
Mocht je buikspieren willen doen, dan raad ik wel een mat aan. Beter voor je rug

@Twilight: Ja voor mij is het niet meteen slank. Ik woog altijd 62 kg toen ik 20 uur per week aan wielrennen deed, maar had alsnog een vetpercentage van 26% (te hoog voor een duursporter). Ik ben vooral erg smal van boven (omtrek bh is 60/65) en een dun hoofd. Maar wel weer bredere heupen. Dus overal het algemeen lijk ik slanker dan ik ben.

@Mara: Haha ja echt cheaten lijkt het nog niet op nee. Voor nu voelt het wel een beetje zo, maar zodra de concerten weer mogen dan zullen dat mijn echte cheatdays worden (MacDonalds of Domino's gaat er dan altijd sws in)

@Marlinde: Ja inderdaad. Ik heb niet heel veel bil (wil ik wel gaan trainen), maar omdat ik wel redelijk brede heupen hebt, lijkt het behoorlijk wat. Borsten heb ik ook wel (65F, zelfde als ong 75/80D). Alleen heb echt een hele smalle taille waardoor ik wel snel dunner lijk.
Oeh klinkt lekker je avondeten! Is een airfryer echt zo handig? Ik heb het eigenlijk nog nooit gebruikt, want niemand die ik ken heeft er een.
En je ijs klinkt echt heel heel lekker! Hoe maak je dat?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 16:58

Bouw speelt ook zeker mee idd :j
Ik ben vrij breed van bouw, dus zelfs als ik rond de 55 kg zit, ben ik met kleding aan nog niet mager te noemen :=
Dat je daaronder dan mn ribben ziet en ik geen borsten/ billen overhoud, is een ander punt :o

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 17:41

Sneeuwvlok, het is inderdaad niet altijd even makkelijk om hier mee te praten. Ik plan er twee keer per dag gewoon even tijd voor in om te reageren. En dan zijn twee beeldschermen naast elkaar ook erg prettig. In één de reacties open, in de ander typen :')
Ik herken heel erg het krimpen van je borsten (kan ik prima mee leven) en billen (kan ik niet mee leven, m'n billen zijn m'n grote trots). Krachttraining helpt wel echt. Je zou eventueel kunnen kijken op YouTube naar bodyweight booty workouts. Maar zoals een paar anderen hier ook al aangeven, is vooral een goede squat nog niet zo makkelijk en dus verstandig om keer met iemand met kennis te oefenen.
En misschien vind je bootcamp of crossfit of iets dergelijks wel leuk? Is heel wat anders dan zelfstandig bezig in de sportschool, maar toch best intensief ook krachttraining, afgewisseld met cardio.

Travel_me, die taco's klinken heerlijk. Het is niet echt handig dat ik alle lijstjes aan het lezen ben terwijl ik honger heb. Geniet van je soort van cheatdag. Volgens mij is het nog heel netjes.
En sommige dingen vaak hetzelfde houden vind ik heel fijn, heb ook een lijst met vaste ideeën voor avondeten. Dus ik wissel daarin wel af, maar wel heel aantal recepten die zeer regelmatig terugkomen.

Maanlicht, oeehjjaaaa die topped zijn zeker lekker. Maar eigenlijk zijn ze allemaal lekker. En goed doel dat uur wandelen per dag! Ik vind wandelen echt heerlijk. Podcast op en lekker genieten van de omgeving en de frisse lucht, of warme lucht op het moment. Tot voor het thuiswerken wandelde ik minstens een uur per dag, wel verspreid over meerdere momenten. En in het weekend ging ik vaak twee uur wandelen.

Twilight, het is heel lastig ook om te bepalen bij welk gewicht je hoe zwaar lijkt. Ondanks je lengte. Sommige vrouwen lijken met 55 kilo pas slank, bij andere vrouwen is het bij 65. Kwestie van in de spiegel te blijven kijken tijdens het afvallen!

Mara, ruim van te voren je planning maken werkt inderdaad ook goed. Doe ik voor mijn weekend wel vaak, ik weet grotendeels al wat ik morgen overdag ga eten. Alleen morgenavond op verjaardag dus nog niet. Maar dat helpt wel veel beter met alle lekkere eten wat hier te koop is in de stad te weerstaan.

Marlinde, goede oplossing bedacht om toch soort van fastfood te eten! Klinkt lekker. En je ijs ook heel erg lekker.

Ik heb zelf een echt zandloper figuur, ben ik stiekem heel erg blij mee, want kan mezelf heel makkelijk slank er uit laten zien met de nadruk op de juiste plekken. Slanke taille, maar wel bredere schouders en heupen. Ik ben gek op mijn flinke billen en bovenbenen. Ik wil het alleen graag meer gespierd krijgen en plaats van dat het grotendeels vet is :') . Daarnaast vind ik zelf kleine borsten mooier dan grote borsten, dus vind het helemaal niet erg dat die twee flinke cupmaten gekrompen zijn met het afvallen.

En nu heb ik honger, dus ik ga de oven aanzetten voor mijn avondeten :+

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 22:12

@linoleum, Mijn schouders zijn ongeveer 50 cm breed, ik ben altijd al zwaarder geweest als vriendinnen die er zwaarder uitzagen.
En ook nu volgens het BMI overgewicht dus ik hou mij niet teveel vast op een gewicht.

@marlinderooz heerlijk die airfryer! Ik ben ook erg blij met die van mij, lekker knapperig eten en minder vet.
Ik ben heel benieuwd naar je ijs!

@dilan93, bij mij is ook het eerste waar het vet verdwijnt mijn billen, borsten en gezicht. Ik heb wel veel bil dus kan het wel missen :')

Ik heb mij bijna aan het lijstje gehouden, alleen maar iets meer gezonde dingen op en iets minder nootjes en maar 1 ontbijtkoek inplaats van 2 dus kwam er nu iets onder maar had gewoon genoeg gegeten en morgen heb ik een klein stukje tarte tartin om te eten en daarna moet het wel even klaar zijn met taartjes haha

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 07:36

Linoleum, een zandloperfiguur vind ik ook heel mooi :j heb dat zelf een klein beetje, maar dan moet ik wel trainen en op gewicht zijn :')

Gisteren slechte dag gehad qua eten. :=

O: laagjesverslaving :))
T: 1 sultana koekje, latte caramel
L: linzensoep, cracker met pindakaas, cottage cheese
T: vegan eiwitreep, 2 sultana koekjes
A: niets, was op stal, kwam een vriendin langs en ineens was t negen uur :o
T: tompouce die vriendlief gehaald had.

B: half uur a 3 kwartier paardrijden (dressuur)
Kcal: 1485

Nou zal dit weekend ook niet geweldig zijn. Heb een soort minivakantie bij schoonfamilie in Friesland. Staat volgens mij ook wel weer veel wandelen op de planning :)

En we gaan zo naar Bever in Houten. Tenten kijken :D

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 08:52

@dilan93 geen avondeten :oo
Vroeger gebeurde dat mij ook wel eens maar nu heb ik dan echt honger.

Veel plezier op je mini vakantie!

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 300g kwark met 50g blauwe bessen
T: Banaan, komkommer, paprika
L: 1 fitbrood met avocado, kipfilet en ei, 1 fitbrood met pindakaas calve proteïn
T: 300g magere yoghurt met 0% karvan cevitam, eiwit shake.
A: 1 fitbrood bolletje met rundertartaar 15g halvolle mayo en sla, 150g krieltjes met 15g halfvolle mayo
T: 50g tarte tartin

B: ik ga zo bodypump doen buiten bij de sportschool maar eigenlijk omdat er geen bootcamp is vandaag. Ik heb het 1 keer eerder gedaan en toen vond ik er niet zo veel aan maar we gaan het zien. Verder ga ik nog paardrijden vandaag.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 10:20

Avondeten overslaan lukt om ook nog wel eens als ik echt heel druk ben haha. Maar dat gebeurt mij eigenlijk nooit. :P
En de airfryer is echt mijn beste vriend. Heb ook een prima oven maar groente grillen gaat niet zo snel / goed als in de airfryer. :j

Vandaag:
O: 3 crackers met hazelnootpasta (moest echt 5 potten lezen voordat ik een vegan vond haha)
L: 2 desem afbakbroodjes met groene pesto en rucola (rond 12 al)
T: fruit, 5 oreo's en haal misschien een smoothie oid
A: verse friet met mayolijn (eet op werk haha)
T: schepijs na werk en daarna (thuis) bak ik denk ik nog een vegan braadworst voor de vulling + wat groente erbij nog voor de smaak. :P

B: ligt aan hoe druk het op werk word, maar gok zeker 15.000 stappen en zit vaak op een werkdag al snel op 3000 kcal verbranden.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 10:46

Twilight, precies, gewicht zegt lang niet altijd wat. Daarom is in de spiegel kijken belangrijk en is kleding kopen die je goede punten benadrukt ook erg handig.
En al jouw taartjes verhalen, zo lekker..
Hoe was de bodypump? Je bent wel beetje voor de echte warmte aan gelukkig.

Dilan, haha lekker als je zo ineens een vriendin tegenkomt en de avond ineens al half voorbij is. Tompouce is dan ook prima vervanger voor avondeten. En leuk naar Friesland! Het mooie noorden <3 ik woon dan wel niet in Friesland, maar in Drenthe, Friesland is wel heel mooi op veel plekken.

Marlinde, ik gebruik mijn airfryer echt alleen voor aardappelproducten. Maar heb ook niet de spullen erbij om er andere dingen mee te doen. Hij is al heel wat jaren oud, gekregen van vrienden die overgingen op een grotere. Dus vind het wel prima.

Ik ben vanmorgen begonnen met een uurtje wandelen. Voordat de echte warmte begint. En het is hier echt nog heerlijk weer, zonnetje erbij en gaan. Maar mijn rug was het er nog niet helemaal mee eens. Dus ga zo weer even plat.
Vanavond heb ik dus een verjaardag en ik eet bij mijn vriend. Morgen ook hele dag bij mijn vriend en tussendoor nog een andere verjaardag. Dus ik heb geen idee wat ik de rest van het weekend ga eten. Mijn doel voor vanavond is in elk geval om het beperkt te houden met de drank, 2/3 biertjes, en me niet mee laten slepen door de alcohol om vanalles te eten. Morgen ga ik toch niet aan de drank.

Lijstje van gisteren
T: 3 rijstwafels met chocola
L: skyr vanille, whey crispy, cruesli chocola
T: druiven, 2 gekookte eieren
A: traybake van wortels en aardappels met wat olijfolie, na de oven geitenkaas er overheen
T: flesje Wieckse rosé, 6 melba toastjes met roomkaas
Totaal 1.686 kcal
B: 10K stappen

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 12:10

Eh ja ik schrok er ook van. Vergeet normaal nooit etenstijd :+

Twilight, lekker actief vandaag :j

Linoleum, Friesland is idd mooi.
Veel plezier met de verjaardagen. Wel balen van je rug. :(

Heb me vanochtend even gewogen. Nog precies hetzelfde als vorige week. :)

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 12:27

Het ligt inderdaad voor een groot deel aan je bouw hoe je eruit ziet. Ik ben nu 61,5 kg bij 1,77. Ik heb ook een zandloperfiguur en toen ik nog 70,5 woog vonden anderen me ook slank ogen, ook al had ik toen wel wat meer een buikje. Nadeel van mijn bouw is dan weer het gebrek aan vorm waar ik hard voor moet trainen :) Zo is het bepalen van een juiste aanpak en passend doel voor iedereen anders en echt niet alleen afhankelijk van lengte oid.

@Dilan, Oei een maaltijd overslaan heb ik ook nooit, ik heb altijd snel honger :+ maar een tompoes is een prima vervanger af en toe :D

@Twilight, Wat goed dat je toch voor bodypump bent gegaan omdat er geen bootcamp is, ondanks dat je het niet zo leuk vind! Hoe ging het?

@Marlinde, Met een airfryer heb ik niet zoveel eerlijk gezegd, maar ik kan me wel voorstellen dat het makkelijk is om snel een gezonde maaltijd op tafel te zetten! Op een zaterdag zal het al snel druk zijn denk ik op je werk :D Wel een fijn voordeel dat je dan zoveel verbrand en je een lekker frietje en ijsje kan nemen!

@Linoleum, Super balen van je rug zeg.. :( Toch nog wat rustiger opbouwen dus.. Veel plezier met je verjaardagen! Je hebt deze week genoeg extra kcal overgehouden om lekker wat te cheaten :D

Hier gisteren op het terras geeindigd met mijn schoonouders in plaats van bij hen thuis. 1 wijntje gedronken en daarna had ik nog voldoende ruimte over om thuis 25gr Lays oven baked te eten én 80ml halotop ijs die ik had gekocht om te proberen. Had me voorbereid op een rare structuur maar vond het ijs serieus wel prima! Blij met mijn twee bakken dus :D

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 12:50

@linoleum en mara, bodypump was leuker dan ik dacht dus ga misschien nog wel vaker een lesje volgen. Alleen vind ik het met gewichten nog best uitvogelen, omdat het mijn eerste keer was moest ik de 2,5 schijven er aan doen, die ronde had ik wel met 1 arm kunnen doen. Gelukkig zag ze dat snel en mocht ik daarna wel meer maar het is zelf dan echt uitzoeken binnen een hele korte tijd. Dan is een ronde krachttraining die je voorbereid op wat je kan toch beter. Nu had ik nog een beetje weinig uitdaging voor mijn idee.

@linoleum, Vervelend van je rug! Ik drink vrijwel nooit meer alcohol doordat ik leverproblemen heb gehad dus dat scheelt in calorieën bij mij :Y)

Als de sportscholen open gaan wil ik 4 keer per week gaan en 1 keer per week een thuis training doen.
Pbp adviseert in meer actieve rustdagen maar ik ga ook niet elke training vol uit dus ga er van uit dat het wel voor mij werkt.

Hoe vaak sporten jullie en hoeveel actieve rustdag en hoeveel rustdagen per week?

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 12:55

Fijn joh dat het leuker was dan je verwachtte! Toch een lekker begin van je dag. Dat inzicht in wat werkt voor jou qua gewicht is idd even zoeken, maar ik denk dat je na een paar lessen snel genoeg doorhebt wat passend is!

Ik train nu 5x per week, alleen gekeken naar krachttraining. Over het algemeen 3 dagen sporten, 1 dag rust, 2 dagen sporten en weer een dag rust. Met regelmaat plan ik wel een extra rustdag in zodat ik 2 dagen niet train, dat heeft mijn lichaam wel nodig.
Daarnaast heb ik twee paarden die ik 5x per week train, maar daar houd ik eigenlijk geen rekening mee in mijn trainingsschema en die pas ik gewoon in wanneer het qua tijd uitkomt. Vaak dus juist op mijn rustdagen.

Als jij graag 5 dagen wil sporten zou ik dat gewoon proberen, maar wel goed naar je lichaam luisteren en wat extra rust inplannen zodra je daar behoefte aan lijkt te hebben.