Paracetamol zal op zo'n moment weinig nut hebben even als een AB kuur voor mij.

9 Maart weer longfunctie.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Ok simpel huisarts bellen ivm advies van de gebruikelijke sjit (longen melden zich en verhoging, niet ongebruikelijk rond deze tijd) Na doorvragen van haar kant moet ik nu telefoontje van huisarts afwachten. En tot die tijd mag ik nergens heen. Poep.woon nu niet bepaald in de buurt van de bevestigde besmettingen maar huisarts is erg voorzichtig duidelijk
karuna schreef:Ok simpel huisarts bellen ivm advies van de gebruikelijke sjit (longen melden zich en verhoging, niet ongebruikelijk rond deze tijd) Na doorvragen van haar kant moet ik nu telefoontje van huisarts afwachten. En tot die tijd mag ik nergens heen. Poep.woon nu niet bepaald in de buurt van de bevestigde besmettingen maar huisarts is erg voorzichtig duidelijk
karuna schreef:Ben er verrast door, maar ook verbaasd dat ze eerst moeten navragen wat te doen. Inmiddels ggd ook aan de lijn gehad, die belde mij (huisarts doorgegeven?). Zit nu met dubbel advies, ggd zegt geen probleem (maar was niet op de hoogte van tweede geval in Diemen) die vindt geen risico en ik mag gewoon naar de praktijk. Maar huisarts denkt daar voorlopig anders over. Maar even braaf wachten nog op telefoontje van de huisarts.
Kwanyin schreef:Maken jullie je zorgen dat het medische zorgnet een grote uitbraak niet zou aankunnen? Denk je dat de kans bestaat dat je geen doodsimpele paracetamol meer te pakken krijgt omdat alles uitverkocht is? Of dat je helse pijnen hebt maar je operatie wordt een paar maanden uitgesteld, omdat de ziekenhuizen vol zitten?
Pocca_Locca schreef:Vraag me af of er, afgezien van het recent verblijven in besmet gebied, nog andere onderlinge overeenkomsten zijn bij de besmette mensen. ( roken bijvoorbeeld?)
Kwanyin schreef:Maken jullie je zorgen dat het medische zorgnet een grote uitbraak niet zou aankunnen? Denk je dat de kans bestaat dat je geen doodsimpele paracetamol meer te pakken krijgt omdat alles uitverkocht is? Of dat je helse pijnen hebt maar je operatie wordt een paar maanden uitgesteld, omdat de ziekenhuizen vol zitten?
Pocca_Locca schreef:@blacky, oké.. ik heb er echt geen sjoege van, maar ik heb begrepen dat ze voor de “ gescheiden” kalfjes de biest onttrekken aan de koe, om het alsnog in etappes aan de kalfjes te geven. Ik vermoed dat dat bewaren van al die liters biest BUITEN DE KOE al een risico is op besmettingen t.o.v. het in etappes direct uit de uier drinken door de kalfjes zelf. Ik las dat het sterftecijfer onder kalveren 10-12% is. Dat is flink. Ik ben benieuwd hoe dat dan verdeeld is over de beide groepen ( melkkalveren en gescheiden kalveren)
Maar een beetje off-topic misschien..
djinnie schreef:Ik zal ook eerlijk zeggen dat ik blij ben met dit soort virussen (ook met influenza) dat mijn moeder niet meer leeft, zelfs al mis ik haar iedere dag. Met COPD pikte ze ieder griep- en verkoudheidsvirus mee op en belandde daarmee met een heftige longontsteking op de IC. In 2013 lag ze 26 weken in het ziekenhuis (in etappes) en in 2014 lag ze begin april met een "griepje" op de IC aan de beademing. Ik had me ernstig zorgen om haar gemaakt met dit virus nu.