Vaccinaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 12:44

De reden waarom het zwart-wit en niet grijs is, is omdat je een hoop ongeinformeerde onzin staat te verkondigen. Een stof is niet giftig of ongiftig. Elke stof wordt giftig op het moment dat je over de drempelwaarde van die stof heen gaat. In lagere waardes is die stof niet giftig en sterker nog heel veel van die stoffen, ook zware metalen, heb je in je lichaam nodig om überhaupt te kunnen leven. Het verhaal dat er giftige stoffen in zitten is dus gewoon een onzinredenering.

Als het gaat om betrouwbaarheid van het wetenschappelijk onderzoek en veiligheid van vaccins. Daar is heel veel onderzoek naar gedaan en die onderzoeken worden peer reviewer door andere, onafhankelijke onderzoekers en de resultaten moeten herhaalbaar zijn. Onderzoeken die niet valide zijn, worden op die manier eruit gefilterd. Dat zie je bijvoorbeeld bij het onderzoek over het verband tussen vaccineren en autisme, zo'n onderzoek houdt geen stand. En ja, doordat we onderzoek doen, blijft wetenschap zich ontwikkelen. Een gevolg daarvan is dat we regelmatig onze kennis moeten aanpassen, door nieuwe inzichten. Dat laat juist zien dat wetenschap wel zelflerend is en zich blijft ontwikkelen. In tegenstelling tot aluhoedjes ideeën, die in steen gegoten zijn en zich niet ontwikkeld op basis van nieuwe inzichten. Alleen daarom al zou je wetenschappelijke resultaten veel serieuzer moeten nemen dan al die Facebook onzin. En dat wetenschap zich blijft ontwikkelen, wil niet zeggen dat appels opeens omhoog gaan vallen. En vaccineren wordt dus ook niet opeens wel dodelijker dan de ziekte zelf.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 12:52

Kijk Karl66 wat je verteld klinkt logisch en geloofwaardig. En neem ik ook tot mij. Alleen snap ik niet waarom je me zo moet aanvallen? Je klinkt als iemand die hier veel van weet en wiens mening ik dan ook graag in mij op neem. Maar je hoeft je kennis mij niet met je waardeoordeel over mij toe te schieten. Dat voegt voor mij niets extras toe. In ieder geval bedankt voor je toelichting.

Ik sta op het punt mijn amalgaan vullingen te laten verwijderen. Mijn tandarts drong erop aan. Maar eigenlijk zeg je is daar geen noodzaak toe. Dat wil ik graag geloven want ik heb er logischerwijze niet zo veel zin in.

BigOne

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 13:01

Amalgaam is inderdaad een omstreden iets en word bijna niet meer gebruikt. Maar wat betreft giftige stoffen in een enting? In een peer zit meer gif dan in een enting , de formaldehyde oid. Maar dit word niet verteld door de anti vaxxers, volgens mij beseffen ze niet dat ze in het dagelijks leven veel meer gifstoffen opnemen dan ze via vaccins binnenkrijgen .

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 13:12

Bigone dat van de amalgaam krijg ik tegenstrijdige informatie. Ik lees net op internet over de amalgaan leugen. Dat we giftige stoffen binnen krijgen heeft denk ik niet zo zeer met wel of niet of misschien anti vaxxers te maken. Ik weet het ook en het is moeilijk om daar omheen je voeding te zoeken.

Maar Bigone waarom uberhaupt nu weer een sneer naar een anti vaxxer of uberhaupt een sneer.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 13:23

Ik denk dat veel mensen enigzins geirriteerd zijn omdat het dus wel om levens gaat. Uitgaand dat vaccins wel veilig zijn, en ziekten voorkomen. Is het dan niet vreselijk dat er nu meer dan 70 kinderen voor niets overleden zijn. Doordat leugens wel geloofd worden, en medisch onderzoek niet

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 13:29

Juist wanneer je iets wil veranderen is het belangrijk dat je neutraal reageert. Iets krijgt niet meer waarheid wanneer je er een drama om heen bouwt.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 13:36

In amalgaam zit kwik en willen als samenleving het kwikgebruik terugdringen om allerlei valide redenen. Maar er zijn geen grote gezondheidsrisico's van de minimale hoeveelheid kwik in je vullingen. Het is vanuit dat standpunt niet echt nodig om ze te vervangen. Cosmetisch zijn nieuwe vullingen mooier en op het moment dat er eentje vervangen moet worden, dan is het vroeg genoeg om hem te vervangen. Maar het is echt niet zo dat je als normaal, gezond mens door amalgaamvullingen opeens een kortere levensverwachting hebt.

Wat het aanvallen betreft. Als je niet te horen wilt krijgen dat je ongeinformeerde onzin verkondigt, dan moet je dat niet verkondigen. Want als je dat wel doet, dan ligt het probleem echt bij jezelf.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 13:37

Dat is juist wat die anti vax sites doen. Roepen en schreeuwen dat vaccinaties gevaarlijk zijn, het ene complottheorie na de andere.
En mensen geloven dat, jij bent het voorbeeld.
Terwijl er genoeg, gedegen organisaties, dokters, onderzoekers met gedege
wetenschappelijk onderzoek komen, om aan te tonen hoe alles werkt en derg maar die worden uitgemaakt voor big pharma die er enkel van willen profiteren.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 13:39

Mijn irritatie ligt idd in het feit dat het om levens gaat, maar ook dat er anekdotes van iemands familielid wel als bewijs worden aangenomen, en er links gelegd worden die in werkelijkheid niet bestaan (uit onderzoek blijkt geen verband te bestaan) maar dan vervolgens wetenschappelijk bewijs aan de kant geschoven wordt. En er is pas sprake van wetenschappelijk bewijs als keer op keer hetzelfde kan worden aangetoond, en dat dan ook door andere wetenschappers is getoetst en waar bevonden.

Amalgaam weet ik te weinig van om iets zinvols over te zeggen, maar tandartsen hebben in het verleden er vaak mee gewerkt, ik zou zeggen: vraag er verschillende tandartsen naar, en maak op basis daarvan je eigen keuze.

Wat betreft vaccinaties: die worden inderdaad intramusculair ingespoten, in een spier. Het voordeel daarvan is dat de stoffen langzaam vrijkomen, en het lichaam dus tijd heeft om de indringer te herkennen en er wapens tegen te maken. Als je in aanraking komt met een ziekte, gebeurt eigenlijk hetzelfde, alleen omdat de stoffen veel sneller vrijkomen, worden mensen er wel ziek van, omdat het lichaam geen tijd krijgt om alle indringers te herkennen.

En wat er dan gebeurt, is dat het lijf het virus inmiddels kent, en de volgende keer dat je met die ziekte in aanraking komt, liggen de wapens al klaar, en wordt het virus snel en vakkundig doodgemaakt, en word je er dus niet ziek van, en je besmet ook geen andere mensen.

De veiligheid van vaccins is uitgebreid getest. In de dingen die je dagelijks binnenkrijgt, zitten veel meer giftige stoffen, maar omdat je lever die giftige stoffen uit je lijf haalt, en daarna naar je nieren stuurt, waar je ze weer uitplast, word je daar ook niet ziek van. Je lijf kan dat allemaal prima aan.

Het zou zelfs een heel slecht idee zijn om zo schoon te gaan leven dat je helemaal niet meer in aanraking komt met ziektes en andere dingen, want dan is je immuunsysteem niet meer gewapend, en dan word je wel heel ziek.

Vaccinaties zijn niet alleen heel veilig, maar helpen je om jezelf te beschermen tegen ziektes.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 13:41

En wanneer spreek jij van een neutrale reactie Dinopino?
Een neutraal standpunt is in deze kwestie niet mogelijk. Je neemt de wetenschap serieus, of niet. Antivaxxers menen het beter te weten dan onderzoekers die er jaren voor en op gestudeerd hebben. En vanuit dat standpunt vallen ze de wetenschap keihard en schaamteloos aan, met potentieel gevaarlijke consequenties. Ze spelen met het leven van anderen. Dat is geen sneer, dat is gewoon een feit.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 14:04

En van je eerste bericht, inderdaad klopt niet alles. Ik snap je angst wel. Jij wilt net zo goed het allerbeste voor je kinderen, en je wilt niet dat ze ziek worden. Er is een groep die niet vaccineren, omdat de ziekte niet zo erg zou zijn. Valt allemaal wel mee, beetje mazelen. Maar zolang er zoveel kinderen aan overlijden, valt het niet mee. Als er ruim 4000 mensen ziek worden, vaak jonge kinderen, dan valt dat niet mee. En dan is het nog mazzel dat alle oudere kinderen en volwassenen waarschijnlijk wel gevaccineerd waren. Ten slotte was het programma daar tot een paar jaar geleden gewoon actief. Anders waren er nog veel meer zieken geweest.

Het vaccin komt niet direct in je bloedbaan, maar in de spier. Daarna inderdaad in de bloedbaan. Net zoals een pil die je slikt, via het maag/darm kanaal opgenomen wordt in de bloedbaan. Het klinkt "enger" een prik. Maar er zijn genoeg medicijnen die via een tablet net zo goed opgenomen wordt als via het infuus (dus wel direct via de bloedbaan). In die zin komen alle medicijnen "overal". Een paracetamol die je tegen de hoofdpijn inneemt, gaat ook echt niet alleen naar je hoofd. Waar het om draait is dat er in een vaccin veilige hulpstoffen zitten en deeltjes van een virus, of een inactief gemaakt virus. Die kunnen zich niet vermenigvuldigen en je dus ook niet erg ziek maken. Het ongemak komt door de reactie van je eigen afweer. Die gaat aan het werk, en daar kun je koorts van krijgen en moe en slap.
Een ander voorbeeld. Mijn dochter heeft nu de bmr gehad. En nu 1.5 weken later kreeg ze buikgriep. Overgeven en diarree. Nu kan ik de bmr de schuld geven. Ze heeft ook nog nooit eerder overgegeven. Toevallig komt dat nu net precies nu. Alleen is ons andere kindje ook ziek geworden. En op de opvang zijn er ook kindjes ziek. Zo zie je dat iets wat na elkaar ontstaat, nog geen verband hoeft te hebben. Ze heeft gewoon pech en ze was net zo goed ziek geweest als ze de bmr niet gekregen had. Nu is het iets onschuldigs, maar we zijn soms wat doorgeslagen in iets de schuld geven. Alsof het leven meer controleerbaar wordt, als er een "dader" is.

Je verhaal over roken enzo. Je wijst nu naar de overheid. De overheid moedigt roken volgens mij niet aan. Of telefoongebruik. Sinds 1975 kwamen de eerste geluiden en onderzoeken dat roken niet zo gezond bleek te zijn. Niet zo gek ook, want de levensverwachting werd hoger, en roken geeft vaak complicaties op latere leeftijd. Nu is iets wat niet zo gezond is, maar wel een hardnekkige gewoonte nog niet zo makkelijk uit te roeien, in elk geval niet zonder verzet. Denk aan de zwarte pieten discussie ;) Als overheid iedereen maar regels opleggen, omdat dat gezonder is, daar doen we hier gelukkig niet aan. Want dan zou je ook zomaar verplicht kunnen worden af te vallen, geen alcohol meer te drinken, 3x in de week te sporten. Zo'n samenleving wil niemand. Vaak begint het met een ontmoedigingsbeleid, wijzen op de gevaren, en uiteindelijk een hele wetswijziging om roken op tv te verbieden. Hier in nederland kan de overheid nu eenmaal niet zomaar zeggen goh, tis niet goed. Vandaag verbieden we alles. Het is China niet. Dat is ook de reden dat ik wel vertrouwen heb in onze regering. Een complot waarin elke 4 jaar de hele 2e kamer opnieuw gekozen wordt, die dan allemaal weer omgekocht moeten worden door de farmatherapeutische industrie. Dat lijkt me vooral lastig en ongeloofwaardig. Onze overheid laat mensen in veel gevallen vrij om eigen keuzes te maken, zolang deze keuzes geen of beperkt invloed hebben op de rest van de samenleving. Daar mag je best meer vertrouwen in hebben.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 15:20

Toch is het “mooi” om in dit topic in het klein te zien wat er in het groot gebeurt: provaxx buldert over antivaxx heen, maakt ze belachelijk en roept hoe belachelijk en dom ze zijn.
Antivaxx draait zich daarop om en trekt zijn eigen plan, en de verbinding en het wantrouwen groeit alleen maar. De kans dat zo iemand nog interesse heeft om open te kijken verdwijnt volledig. Precies wat er in de grote boze buitenwereld ook gebeurt. Mensen niet serieus nemen is zo gevaarlijk.

Om die amalgaam als voorbeeld te geven: wedden dat de tandarts 20 jaar (?) geleden verkondigde dat er echt niks mis mee was, doe normaal, doe niet zo belachelijk. Uit onderzoek is echt wel gebleken dat het veilig is, anders zouden we het nooit gebruiken, duh-uh.
En nu is het omstreden, worden vullingen verwijdert. En over nog eens 20 jaar?

Er zijn 100 voorbeelden te noemen waarbij iets vroegah als veilig verklaard is en nu toch niet zo veilig blijkt te zijn. Er zijn genoeg putten geopend waarbij een dubbele agenda bleek bij het een of ander waardoor onze gezondheid in gevaar gebracht bleek te zijn.

Ik vind de eerste post van dinopino daarin best wel hout snijden en m.i. Zitten er echt wel terechte punten van kritiek in. En weet je hoe men daar inhoudelijk op reageert? “Whahaha, wat ben jij dom, jij denkt dat het in je bloedbaan wordt gespoten! Als je dat al niet weet :+ “ en de rest van haar twijfels wordt niet eens op gereageerd.

Ik snap dat het emoties oproept omdat het over de gezondheid van onze kinderen gaat. Maar andersom gaat het ook om de gezondheid van andermans kinderen waar ze bang voor zijn. Door de ander belachelijk te maken raak je elkaar echt volledig kwijt.
En ja, in het echte leven gebeurt dat ook. Een cb arts die mijn eerste afspraak daar zegt “ik neem aan dat u mee doet met het rijksvaccinatieprogramma?” En zonder verdere uitleg er spuiten in zet. Ik snap dat mensen daar een rotgevoel van krijgen als ze twijfels hebben over die vaccinaties.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 15:59

secricible schreef:
Ik vind de eerste post van dinopino daarin best wel hout snijden en m.i. Zitten er echt wel terechte punten van kritiek in. En weet je hoe men daar inhoudelijk op reageert? “Whahaha, wat ben jij dom, jij denkt dat het in je bloedbaan wordt gespoten! Als je dat al niet weet :+ “ en de rest van haar twijfels wordt niet eens op gereageerd.

Kun je aangeven waar dit gezegd wordt dan? Dit klinkt als een heel subjectieve waarneming van iemand die gewoon gecorrigeerd wordt omdat het niet klopt wat er gezegd word, wat volgens mij gewoon op een nette manier gebeurt

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 16:04

Alleen maak je nu een grote denkfout. Namelijk dat antivaxxers op zoek zijn naar een dialoog, om zo gezamenlijk tot een goede conclusie te komen en dat je met een goede discussie ze dus kunt overtuigen. Antivaxxers proberen gewoon twijfel te zaaien en zo zieltjes te winnen. En ze snappen dat ze mensen zoals mij niet kunnen overtuigen, maar ze zijn op zoek naar ontvankelijke zielen, die meelezen om tot een eigen oordeel te komen. Door antivaxxers serieus te nemen en met ze mee te veren, geef je ze legitimiteit naar die twijfelaars. Het is dus veel beter om ze met feiten tegengas te geven en hun leugens en halve waarheden blootleggen. Die antivaxxers ben je allang kwijt, maar het is belangrijk om de twijfelaars de waarheid te vertellen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 16:29

Dinopino schreef:
Wat ik me afvraag is waarom wordt hier alles zo zwart wit neergezet. Je bent voor vaccinatie en wanneer je tegen bent ben je eigenlijk een moordenaar. Er zit niets tussen in. En daarmee bedoel ik dat je je toch best mag afvragen of de politiek en de medici wel eerlijk tegen ons zijn?.

Waarom zouden mensen arts willen worden om iedereen voor te liegen? Artsen willen mensen beter maken, daar zijn ze voor opgeleid, dat is hun roeping.

Citaat:
De overheid zegt het is gezond en wij stoppen met denken. En de medici moeten ook geloven wat zij leren dus geloven het want ze hebben het zo geleerd. Schakel je logische verstand in. Wanneer je rookt en regelmatig hoest en buiten adem hebt, heb je dan echt een wetenschappelijk rapport nodig of medici die je zegt dat het niet erg is.

De overheid zegt dat niet. De overheid is over het algemeen niet medisch onderlegd. Die maakt alleen beleid. Op basis van goed beargumenteerde feiten.
Dat vaccineren goed is zeggen zeer veel uitgebreide wetenschappelijke onderzoeken. Medici leren maar gedeeltelijk dingen uit boeken, alleen tijdens de studie. Daarnaast doen zij onderzoek, houden ze alle nieuwe ontwikkelingen en onderzoeken bij en zijn ze altijd bezig kennis up to date te houden.

Citaat:
Hoe krijgen we het vaccin toegedient. Via de bloedbaan en zo gaan de toxische produkten door je hele lijf. Waarom mag je daar dan geen vragen over hebben en is gelijk alles een complottheorie. De zware metalen die we dagelijks in ons lijf krijgen daar horen we de overheid en de medici niet over dus is het niet zo.

Niet via de bloedbaan. En er zitten geen stoffen in giftige doses in vaccins. Ook geen zware metalen overigens.

Citaat:
En je kind wordt ziek of gaat dood na een vaccinatie. Gefeliciteerd jij ben t een van de weinige en we melden het nergens zo kunnen we het ook niet vergelijken.

Zeker wordt elk geval gedocumenteerd en onderzocht. Daarvoor hebben we het Lareb.

Citaat:
En de mazelenuitbraak is daarbij aangetoond dat het de echte mazelen zijn of die die via vaccinatie wordt verspreidt. En die vaccinatie wordt nu in goedkope landen gemaakt waarbij dus gespaard wordt op produkten. Heb je weleens een zadel opengemaakt dat in zo"n land geproduceerd wordt waarvan de boom uit afvalhout en blikjes cola bestaan. Maar aan de buitenkant zit mooit goedkoop leer. Je kijkt er niet in. Ieder zijn mening maar het leven is echt niet zwart wit.

Heb je enig idee hoe streng de kwaliteitseisen op medicijnen zijn?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 16:54

Citaat:
Kun je aangeven waar dit gezegd wordt dan? Dit klinkt als een heel subjectieve waarneming van iemand die gewoon gecorrigeerd wordt omdat het niet klopt wat er gezegd word, wat volgens mij gewoon op een nette manier gebeurt

Mwah, vond jij de post van Lau echt een nette correctie? Sorry, maar als ik als provaxxer de post al aardig op het randje van disrespectvol vond kan ik me voorstellen dat dat voor iemand onder vuur al helemaal zo voelt.

Karl66 schreef:
Alleen maak je nu een grote denkfout. Namelijk dat antivaxxers op zoek zijn naar een dialoog, om zo gezamenlijk tot een goede conclusie te komen en dat je met een goede discussie ze dus kunt overtuigen. Antivaxxers proberen gewoon twijfel te zaaien en zo zieltjes te winnen. En ze snappen dat ze mensen zoals mij niet kunnen overtuigen, maar ze zijn op zoek naar ontvankelijke zielen, die meelezen om tot een eigen oordeel te komen. Door antivaxxers serieus te nemen en met ze mee te veren, geef je ze legitimiteit naar die twijfelaars. Het is dus veel beter om ze met feiten tegengas te geven en hun leugens en halve waarheden blootleggen. Die antivaxxers ben je allang kwijt, maar het is belangrijk om de twijfelaars de waarheid te vertellen.

Wij hebben die discussie al vaker met elkaar gevoerd en ik denk niet dat wij het hierover ooit eens gaan worden :) ik denk dat door twijfelaars belachelijk te maken (zoals nu bij dinopino gebeurde) je een averechts effect krijgt, jij denkt van niet. Veel verder komen we daar blijkbaar niet in met elkaar.

Citaat:
Waarom zouden mensen arts willen worden om iedereen voor te liegen? Artsen willen mensen beter maken, daar zijn ze voor opgeleid, dat is hun roeping.

https://www.hartpatienten.nl/nieuws/hoo ... ens-fraude
https://www.ad.nl/binnenland/huisarts-m ... ~ac721483/
En zo zijn er natuurlijk nog tig te vinden. Het feit dat iemand arts is maakt ze niet ineens perfect.

Verder ben ik het met je post eens, en kudo’s dat je er wel serieus op in gaat.
Het verhaal over zware metalen vind ik overigens nog vrij waardeloos gecommuniceerd vanuit het rijk:

Citaat:
Thiomersal zit niet in de vaccins die in het Nederlandse Rijksvaccinatieprogramma gebruikt worden. Thiomersal heeft ook nooit in vaccins die in het standaard Rijksvaccinatieprogramma gebruikt worden, gezeten.

Vroeger zat er wel Thiomersal in vaccins. Dit bestanddeel werd toegevoegd nadat in de jaren 20 van de vorige eeuw verschillende kinderen ernstige en soms zelfs fatale bacteriële infecties kregen na toediening van een bepaald vaccin.

Het kan aan mij liggen, maar dit lijkt elkaar toch aardig tegen te spreken. “Het heeft er nooit in gezeten” en een zin later “vroeger zat het er wel in”. Gewoon niet helpend...

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 17:25

secricible schreef:
Citaat:
Thiomersal zit niet in de vaccins die in het Nederlandse Rijksvaccinatieprogramma gebruikt worden. Thiomersal heeft ook nooit in vaccins die in het standaard Rijksvaccinatieprogramma gebruikt worden, gezeten.

Vroeger zat er wel Thiomersal in vaccins. Dit bestanddeel werd toegevoegd nadat in de jaren 20 van de vorige eeuw verschillende kinderen ernstige en soms zelfs fatale bacteriële infecties kregen na toediening van een bepaald vaccin.

Het kan aan mij liggen, maar dit lijkt elkaar toch aardig tegen te spreken. “Het heeft er nooit in gezeten” en een zin later “vroeger zat het er wel in”. Gewoon niet helpend...
Kwestie van onzorgvuldig lezen. "In vaccins" ≠
"in vaccins die in het standaard Rijksvaccinatieprogramma gebruikt worden". Er zijn blijkbaar vaccins die buiten dat programma wel gebruikt worden/werden, of die gebruikt werden voordat het Rijksvaccinatieprogramma (onder die naam) bestond.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 17:37

Zo had ik hem niet gelezen. Maar idd, als ik daarmee verder zoek vind ik het m.n. Nog terug in de griepvaccins dus dat is dan niet hey standaard programma.
Maar dan nog, handig geschreven vind ik het niet.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 17:46

Nee, dit is weer een typisch voorbeeld van hoe je twijfel over een betrouwbare overheid zaait door zelf niet goed te lezen en dan de overheid de schuld te geven.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 18:10

Karl66 je zegt dat het zwart wit is en stopt mij in het hokje van anti- vaxxers. Waar heb ik dat gezegd en by the way dat kan niet eens in duitsland vaccineren ze veel meer dan in Nederland. Het
eerste wat ik keeg toen ik naar Duitsland verhuisde een vaccinatieboekje. Maar vraag jij je nooit af wat je huisarts in jou of dierenarts in je dier spuit. In nederland destijds was er een dierenarts die water spuitte i.p.v. influenza :-). Een dierenarts die niet van alles op de hoogte was heeft mijn hond ivomec gespoten en is er vervolgens aan gestorven. Dierenarts heeft fout erkend. Mijn huidige dierenarts zegt wat ie spijt. En wat dacht je van een cortison spuit in je schouder bij artrose helpt best wel maar wordt effe niet verteld dat ie je bot verder vernield. En ja die orthopeed wil je helpen. Iedereen mag geloven en zijn overtuigingen hebben en ik beweer nergens dat je in alles ongelijk hebt. Maar ik sneer niet naar je en ook niet naar de ander. Ik lees met aandacht en zeg sorry wanneer ik iets fout heb geschreven. Ik heb de babys niet vermoord en ik heb geen mazelenplaag ergens bezorgd maar toch gaan jullie tegen mij te keer alsof ik dat wel gedaan heb enkel omdat ik vragen heb. Waarmee verdient de overheid jouw vertrouwen. I
Is het al niet meermaals naar buiten gekomen dat er voor ons dingen verzwegen worden om hun eigen hachje te redden of om claims te voorkomen. Waarom werd er pas zo laat op asbest gereageerd. Angst voor schadeclaims.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 19:01

Ach dinopino, mijn kind wordt ook gewoon volledig volgens het boekje geënt en ik ben absoluut pro-vaxxen. Nog niet voor verplichten, ik zie liever dat er een oplossing komt waarbij mensen in hun waarde worden gelaten.
Maar ook dat is niet voldoende voor Karl ;)

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 19:27

nee uit de reacties van de anderen begrijp ik dat er vooral een grote angst heerst. Die doden, die uitbraak enz. Denk ook dat er hier een paar reageren vooral uit angst. Ik hier om me heen hoor juist dat mensen dat degene die de inenting verplichten aangeklaagd worden voor korperverletzung.
Waarom zijn er mensen zo tegen vaccineren en willen ze het niet. Is hun reden echt ongegrond, wat is hun belang erbij om er tegen te zijn.

Waar blijft de vrijheid en hoever mag de overheid gaan om ons dingen op te leggen. Hetzelfde met de donor wet. je bent verplicht je mening vast te leggen anders wordt er voor je besloten. Is toch raar hoever mogen ze gaan. Gaan ze je straks verplichten wanneer je twee gezonde nieren hebt er een af te staan. Dat klinkt niet aannemelijk, maar wie of wat bepaalt de grens. en waarom hebben we nu opeens allemaal angst voor een mazelenuitbraak en heeft nederland nu op dit moment een stikstofprobleem? En wat is er met de zure regen van destijds gebeurd?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 19:37

Sommige mensen zijn gewoon altijd tegen.
Die vinden het fijn om te denken dat zij het licht wel hebben gezien. Soort misplaatst ‘ik ben wel verstandig en zie die kortzichtige mensen die alles maar aannemen niet’.

Sec: ik vind mijn reactie nog wel meevallen eigenlijk. Wellicht wat cynisch, maar dat er niet in de bloedbaan wordt gespoten is zo algemeen bekend dat ik dat ik echt denk: kom op.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 19:45

lautje ik heb daarvoor sorry gezegd. en wat heeft voor en tegen hier nu mee te maken. Je hebt toch enkel belang in gezond zijn en blijven en daarvoor verantwoorde keuzes te maken. lautje je verwijt mensen die er iets over zeggen nu met jezelf. Want jullie hebben wel het licht gezien en zijn sowieso niet kortzichtig. Dat is juist de manier waarop je mij aanvalt. ik ben dom en jullie zijn slim terwijl ik alleen maar vragen stel? Ik ben ook niet net op de wereld en heb aan de lijve ondervonden hoe een zogenaamde arts in het ziekenhuis een kennis van mij vertelde dat ie een dodelijke ziekte had zodat hij die medicijnen kan afnemen.

Want geen van ons wil sterven aan een ziekte maar we willen wel juist geinformeerd worden. Ik kan me niet voorstellen dat er een iemand in dit topic is die wil dat we sterven. ik denk ook niet dat de groep van anti vaxxers dat als programme heeft.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 19:50

Maar wat hebben al die voorbeelden die je geeft met vaccins te maken dinopino?
Vaccins zijn bewezen doeltreffend,vermijden dat mensen sterven of zwaar gehandicapt zijn.
Wat dan bv een dokter dat water inspuit ermee te maken heeft is mij een raadsel.