Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
secricible schreef:Ik vind de eerste post van dinopino daarin best wel hout snijden en m.i. Zitten er echt wel terechte punten van kritiek in. En weet je hoe men daar inhoudelijk op reageert? “Whahaha, wat ben jij dom, jij denkt dat het in je bloedbaan wordt gespoten! Als je dat al niet weet“ en de rest van haar twijfels wordt niet eens op gereageerd.
Dinopino schreef:Wat ik me afvraag is waarom wordt hier alles zo zwart wit neergezet. Je bent voor vaccinatie en wanneer je tegen bent ben je eigenlijk een moordenaar. Er zit niets tussen in. En daarmee bedoel ik dat je je toch best mag afvragen of de politiek en de medici wel eerlijk tegen ons zijn?.
Citaat:De overheid zegt het is gezond en wij stoppen met denken. En de medici moeten ook geloven wat zij leren dus geloven het want ze hebben het zo geleerd. Schakel je logische verstand in. Wanneer je rookt en regelmatig hoest en buiten adem hebt, heb je dan echt een wetenschappelijk rapport nodig of medici die je zegt dat het niet erg is.
Citaat:Hoe krijgen we het vaccin toegedient. Via de bloedbaan en zo gaan de toxische produkten door je hele lijf. Waarom mag je daar dan geen vragen over hebben en is gelijk alles een complottheorie. De zware metalen die we dagelijks in ons lijf krijgen daar horen we de overheid en de medici niet over dus is het niet zo.
Citaat:En je kind wordt ziek of gaat dood na een vaccinatie. Gefeliciteerd jij ben t een van de weinige en we melden het nergens zo kunnen we het ook niet vergelijken.
Citaat:En de mazelenuitbraak is daarbij aangetoond dat het de echte mazelen zijn of die die via vaccinatie wordt verspreidt. En die vaccinatie wordt nu in goedkope landen gemaakt waarbij dus gespaard wordt op produkten. Heb je weleens een zadel opengemaakt dat in zo"n land geproduceerd wordt waarvan de boom uit afvalhout en blikjes cola bestaan. Maar aan de buitenkant zit mooit goedkoop leer. Je kijkt er niet in. Ieder zijn mening maar het leven is echt niet zwart wit.
Citaat:Kun je aangeven waar dit gezegd wordt dan? Dit klinkt als een heel subjectieve waarneming van iemand die gewoon gecorrigeerd wordt omdat het niet klopt wat er gezegd word, wat volgens mij gewoon op een nette manier gebeurt
Karl66 schreef:Alleen maak je nu een grote denkfout. Namelijk dat antivaxxers op zoek zijn naar een dialoog, om zo gezamenlijk tot een goede conclusie te komen en dat je met een goede discussie ze dus kunt overtuigen. Antivaxxers proberen gewoon twijfel te zaaien en zo zieltjes te winnen. En ze snappen dat ze mensen zoals mij niet kunnen overtuigen, maar ze zijn op zoek naar ontvankelijke zielen, die meelezen om tot een eigen oordeel te komen. Door antivaxxers serieus te nemen en met ze mee te veren, geef je ze legitimiteit naar die twijfelaars. Het is dus veel beter om ze met feiten tegengas te geven en hun leugens en halve waarheden blootleggen. Die antivaxxers ben je allang kwijt, maar het is belangrijk om de twijfelaars de waarheid te vertellen.
Citaat:Waarom zouden mensen arts willen worden om iedereen voor te liegen? Artsen willen mensen beter maken, daar zijn ze voor opgeleid, dat is hun roeping.
Citaat:Thiomersal zit niet in de vaccins die in het Nederlandse Rijksvaccinatieprogramma gebruikt worden. Thiomersal heeft ook nooit in vaccins die in het standaard Rijksvaccinatieprogramma gebruikt worden, gezeten.
Vroeger zat er wel Thiomersal in vaccins. Dit bestanddeel werd toegevoegd nadat in de jaren 20 van de vorige eeuw verschillende kinderen ernstige en soms zelfs fatale bacteriële infecties kregen na toediening van een bepaald vaccin.
secricible schreef:Kwestie van onzorgvuldig lezen. "In vaccins" ≠Citaat:Thiomersal zit niet in de vaccins die in het Nederlandse Rijksvaccinatieprogramma gebruikt worden. Thiomersal heeft ook nooit in vaccins die in het standaard Rijksvaccinatieprogramma gebruikt worden, gezeten.
Vroeger zat er wel Thiomersal in vaccins. Dit bestanddeel werd toegevoegd nadat in de jaren 20 van de vorige eeuw verschillende kinderen ernstige en soms zelfs fatale bacteriële infecties kregen na toediening van een bepaald vaccin.
Het kan aan mij liggen, maar dit lijkt elkaar toch aardig tegen te spreken. “Het heeft er nooit in gezeten” en een zin later “vroeger zat het er wel in”. Gewoon niet helpend...