Die denman borstel heeft voor mij echt wel het meeste verschil gemaakt, je kunt hem ook op allerlei manieren gebruiken en aanpassen. En ik doe mijn haar s nachts vast in een staart of knot boven op mijn hoofd. Maar een satijnen kussen of slaapmutsje is ideaal als je kort haar hebt.
Bonnet heb ik besteld. Kijken of dat blijft zitten snachts.
marleen_usar
Geplaatst: 14-03-22 10:00
Ik doe een hoge losse knot dat werkt goed, gisteren heb ik het gewassen met nieuwe producten die bevallen goed.
marleen_usar
Geplaatst: 14-03-22 10:10
Dit is de achterkant.
Jolien87
Geplaatst: 14-03-22 11:10
Mooi Marleen!
ClaudiaHS: ik draag het 's nachts in een hoge staart.
Dankjewel Poes. Het is nog steeds beter dan wat het ooit was maar het was niet helemaal het resultaat waar ik voor ging met zo weinig definitie en zielige puntjes. Jouw krullen vind ik echt zo mooi!
Ze werden wakker als sliertjes en naar goede gewoonte was ik net op tijd uit bed gelukkig trekt het vanzelf een beetje bij tijdens de dag maar wel balen als het de avond ervoor zo mooi zat!
Ik heb mijn haar wat verwaarloost. Nu douchen en masker erin. Ik heb een paar dagen mijn routine niet gedaan en nu is het heel erg pluizig en weer zo goed als recht. Maar ik had de energie niet en ik zat toch in quarantaine, dus even overgeslagen vorige week.
tylando
Geplaatst: 14-03-22 22:18
Oh ik baal altijd zo , mijn haar super leuk gekruld en dan moet je weer aan het werk. Verplicht haar in staart en petje op
poes
Geplaatst: 14-03-22 23:51
tylando schreef:
Oh ik baal altijd zo , mijn haar super leuk gekruld en dan moet je weer aan het werk. Verplicht haar in staart en petje op
Herkenbaar. Hier is het schema: Maandag hardlopen met haarband of scrunchie. Normale training dus hopelijk minimaal impact. Dinsdag: enjoy The curls. Woensdag: hardlopen. Meestal Interval. Zweet je dood en huilen om de krullen. Donderdag: paardrijden met cap. Vrijdag: idem. Zaterdag: lange loop. Kletsnat haar meestal. Niet wassen is geen optie. Zondag (na wasdag ) werken van 7:30 tot 14:00 met een staartje in.
Eens het warmer op gaat hardlopen ook met petje.
Heel lastig om hierin routine te vinden.
Jorex: sorry als ik het al gevraagd heb, maar heb je een voorbeeldplaatje van hoe jij je krullen wil met je huidig kapsel? ik heb er geen beeld bij
Jorex
Geplaatst: 14-03-22 23:59
Als het heel goed meewerkt zit het ongeveer zo, ik denk wel dat dat voor mij de max is en dat ik nooit richting krullend zal gaan en meer wavy zal blijven. Even een random van internet gepakt, want mijn haar zit nu in de gel. Doe ik mijn routine niet, dan vervalt het weer naar straight en sowieso wil het nu weer makkelijker naar die staat gaan, want ik heb het een paar dagen verzaakt en dan zakken mijn waves daarna heel erg makkelijk uit.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 15-03-22 00:02, in het totaal 1 keer bewerkt
In de praktijk levert het bij mezelf nu dit op qua waves. Dus wat uitgerekter, maar het was voor vorige week beter. En ja op deze foto's is nog een beetje nat, maar het is wel zacht.
Jolien87
Geplaatst: 15-03-22 10:58
Jorex, gebruik je een diffuser? Dat zou ook nog veel kunnen schelen.
Jorex
Geplaatst: 15-03-22 10:59
Daar wordt het tot nu alleen maar pluiziger van Dus ik probeer zonder föhn te doen weer, tenzij ik het snel droog wil krijgen. Op zich zit het vooraan wel goed, alleen jammer dat ze achter langgerekt zijn.
Manes by mel heeft een heel goed filmpje over diffusen en hoe je pluis kunt voorkomen. Wel echt een goede diffuser nodig die goed de lucht verdeelt. En dan alleen maar hoveren en voldoende nat producten aanbrengen. Eerst kijken of er geen pluis is anders dat eerst nat maken en eventueel product erop en dan diffusen. Gaan veel doen denk ik!
fotolijstje
Geplaatst: 16-03-22 11:57
Ik had eindelijk de krullen die ik wou, dus ik dacht nou laat ik er dan zo'n curl mousse in doen om te verstevigen. Doei krullen
Hahaha. Welke mousse heb je? Ik heb er een met (Syoss Keratine) en een zonder proteine (Syoss curl control). Vind het zelf heel fijn spul, licht genoeg dat er geen krullen van uitzakken en ook geen harde cast.
Ik ben vorige week begonnen en de onderkant krult al weer mooi op Vind het slapen wel lastig, heb toch echt het liefst een vlecht maar dan is de dag erna dus alles weer slag i.p.v. krul.
Moet wel echt wennen aan de shampoo. Ruikt prima en werkt best oké, alleen sulfaatvrije shampoo's zijn zo lastig over je haar te verdelen. Ik heb behoorlijk veel en dik haar en de onderste laag is bijna niet te doen. Die is nu ook behoorlijk vettig. Ik waste ook met sulfaatshampoos maar 1 keer per week en toen was het niet echt zo vet als nu na een paar dagen, maar zal ook wel wennen zijn. Volgende week krullenkapper, misschien lukt het dan beter.
Die van de kruidvat styling mousse Ik heb dus mijn haar gedroogd met de föhn + vergiet want ik heb geen diffuser. Ik zie echt verschil, geen "echte" krullen zoals ze er nat en geplopt uit zien maar ze zijn wel meer gekruld
Ik heb gisteravond wat blonde plukjes in mn haar gezet. Hier is het nu ook doei krullen . Komt wel weer haha
poes
Geplaatst: 16-03-22 13:27
fotolijstje schreef:
Die van de kruidvat styling mousse Ik heb dus mijn haar gedroogd met de föhn + vergiet want ik heb geen diffuser. Ik zie echt verschil, geen "echte" krullen zoals ze er nat en geplopt uit zien maar ze zijn wel meer gekruld
Ik ben gisteren naar 't Salonnetje in Enschede geweest Moest er een uur voor rijden, maar was de moeite zeker waard. Ontzettend veel info gekregen. Ik ben erachter gekomen dat ik veel meer product moet gebruiken voor mijn megabos Eerste foto is zonder producten, ik had woensdagavond gesport. Alleen gewassen, en aan de lucht gedroogd, dus helemaal niks aan gedaan. Gisteravond pineapple gedaan en het zit nu ook weer geweldig. Normaal gesproken ben ik nog geen 2 dagen happy met m'n haar, benieuwd of ik het red tot morgen, dat zou een record zijn
Tweede foto lijkt me duidelijk. Wat niet goed te zien is, mijn onderlaag krult veel meer. Ook heb ik echt meerdere krulsoorten, van 2A tot 2C. En m'n Denman moet ik ook maar weer tevoorschijn halen
Jolien87
Geplaatst: 18-03-22 10:30
Ooh wat mooi Kinke!
ClaudiaHS
Geplaatst: 18-03-22 12:29
Mooi Kinke!!
Ik heb net de Denman D3 besteld. Komt als het goed is morgen. Ben benieuwd of het werkt.