Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 08:37

Het werkte dus echt een beetje hè..
Daar klinkt imo best hoopvol!

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-19 00:04

Jazeker, daar waren ze in het ziekenhuis ook wel positief over. Als het nu al iets deed, dan is de kans dat het straks beter werkt wel groot.

Dacht toen ze het draadje afgeknipt hadden; Misschien komt het helemaal niet door de neurostimulator, maar kan ik zonder ook gewoon opeens weer iets plassen. Thuis vol goede moed op de wc gaan zitten; Helemaal niks :+

Trouwens.. Wou dit eigenlijk onder mijn gewone bokt account plaatsen, maar de kans dat het hier iets mee te maken is wel redelijk denk ik, dus toch maar hier.
Begin dit jaar kreeg ik pijn in beide grote tenen, net bij mijn nagelriemen. Kreeg toen ook een barst in de lengte van 1 van de 2 nagels. Ik dacht toen dat ik tegen de muur getrapt had in mijn slaap, voeteneind stond tegen de muur namelijk. Maar nou blijken mijn nagels er af te groeien := Rechts is de nagel al bijna helemaal uit de nagelriem..
|( Kom niet aan mijn nagels |( :+

Maar zou dit kunnen komen door alle AB? Ga morgen sowieso even m'n huisarts bellen, moet daar toch heen.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 00:20

Vak zit er alweer een halve nagel onder voordat de oude nagel erafvalt, dus dan zit je niet zo lang zonder volwaardige nagel. Dit om je wat te troosten.

Veel antibiotica kunnen huidbijwerkingen geven, ik kan me voorstellen dat je nagels daar ook op kunnen reageren. Maar ook door irritatie van je nagelriemen of idd stoten kunnen teennagels loslaten. Welke AB's heb je gebruikt de afgelopen tijd?

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-19 00:58

Nou, dat is zeker fijn om te lezen! Er zijn ergere dingen, maar het idee van loslatende nagels... En geen hele nagels meer hebben :') En dan zijn het nu nog naar mijn teennagels, die hoeft niet iedereen te zien. Maar ben nu bang dat mijn vingernagels er binnenkort ook aan gaan en dat zou ik wel echt heel erg vinden. Die vind ik gewoon heel mooi, krijg ook vaak de vraag of ze echt zijn en complimentjes. Dus als die dit ook gaan doen, dan ga ik echt huilen :+ Maar op die 2 nagels na, lijkt alles verder normaal.

Als onderhoud slik ik Trimethoprim. Daarnaast heb ik dit jaar Ciprofloxacine, Furabid (Maar na 2 pillen weer mee gestopt ivm allergie), Monuril, Azitromycine (Tegelijk met de Trimethoprim) en met de operatie Kefzol en flagyl gekregen.
Volgens mij was dat alles.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 08:38

Je zou voor je nagels dadi oil kunnen gebruiken.
Blijf je ze mooi mee voeden etc.

Zijn mijn echt lelijke teen en handnagels echt mooier van geworden!

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 17:06

Je zou eens kunnen bloedprikken om te kijken of je vitamines ed nog op peil zijn. Je hebt zo'n aanslag op je lijf gehad met al die ontstekingen.

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-19 22:07

Die olie ga ik eens naar kijken, bedankt!

Ik heb ongeveer 3 maand geleden bloed laten prikken, toen had ik vitamine B12 en vitamine D tekort. B12 prik ik sindsdien. Vitamine D slik ik capsules (2500IE elke week) voor van de HA. Maand geleden heb ik weer bloed laten prikken en toen was de D al hoger, maar nogsteeds te laag, dus moet binnenkort weer bloed prikken.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 22:27

Vitamine D tekort heeft bij mij gezorgd dat ik elke keer ontstekingen had aan mijn tenen. Kan dus heel goed daar van komen. Krijg je D cura ampullen?

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-19 23:14

Nee, ik heb deze:
Afbeelding
Zijn capsules met olie achtig spul er in.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 10:18

Oh maar ook flink hoge dosering. Hoe laag was je vit D en hoe lang moet je dit slikken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 12:23

Het is niet weinig, maar ook echt niet abnormaal hoog. Omgerekend zit ik op dezelfde dosering, standaard, niet met een bepaalde tijdsduur.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 23:10

Hoe is je foliumzuur en je b6 dan?

Die zijn ook erg belangrijk bij B12.

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-19 03:00

Mijn vitamine D was 17. Volgens mij moest ik over 6 weken weer bloed prikken.

Vitamine B6 was 40, Foliumzuur weet ik zo niet.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 03:29

Oei 17 dat is wel heel erg laag. Mij n huisarts houdt een minimum van 80 aan. Daardoor zal je je ook echt minder voelen.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 08:13

J1995 schreef:
Mijn vitamine D was 17. Volgens mij moest ik over 6 weken weer bloed prikken.

Vitamine B6 was 40, Foliumzuur weet ik zo niet.

WoW dat is super laag.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 08:24

Weet je dat dagelijkse inname effectiever is bij vitamine D? Gezonde waarde is rond de 100. Er is een hele handige Facebook groep over, misschien heb je daar wat aan. Mijn waarde aan was in enkele weken 106, sinds ik dagelijks inneem. De halfwaardetijd is vrij kort meen ik, waardoor wekelijks of maandelijks niet stabiel genoeg is om de waarde echt omhoog te krijgen. Ik voel me stukken beter nu en ook geen blaasontsteking meer gehad. :)

Welke dosering voor jou goed is zou je even moeten zoeken, ik neem 6400IE per dag, maar dat is bij borstvoeding om ook voldoende aan de kleine genoeg mee te geven. Een pot met 180 capsules van 3000IE kost via bol maar €8 geloof ik.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 10:08

WoW 17? Dat is echt niets.
Ik heb 36 en ik krijg 3 maanden lang een boost van 100000ie daarna weer prikken maar voel me nu al beter _/-\o_

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 10:24

Is idd laag, die van mij was 24 en huisarts wil die boven 80 houden. Moet dagelijks blijven slikken anders daalt ie gelijk weer. Moet eerdaags weer even laten prikken om te kijken hoe ik de zomer door ben gekomen.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 11:30

Ja boven de 100 is het beste zeker bij auto immuunaandoeningen.

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-19 23:59

En dan was het eerst nog lager := Het was onder de 10 en zeker 8 jaar lang. Maar ik kreeg altijd te horen dat ik maar naar de drogist moest gaan en dan de dosering op de pot moest aanhouden. Nu andere huisarts en die zei; Als het al langer speelde dan had ik je sterkere pillen voorgeschreven, maar nu kun je wel naar de drogist. Ik zei dus dat ik 17 best hoog vond, omdat het al jaren veel lager was, toen heeft hij de oude uitslagen bekeken en schrok daar nogal van.

Ik zal eens op die facebook groep kijken en nog eens overleggen met mijn huisarts! :)

Nog 6 dagen := Vandaag nog met een 2e AB kuur begonnen ivm verhoging/koorts... Nu duimen dat het snel helpt.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 08:14

J1995 schreef:
En dan was het eerst nog lager := Het was onder de 10 en zeker 8 jaar lang. Maar ik kreeg altijd te horen dat ik maar naar de drogist moest gaan en dan de dosering op de pot moest aanhouden. Nu andere huisarts en die zei; Als het al langer speelde dan had ik je sterkere pillen voorgeschreven, maar nu kun je wel naar de drogist. Ik zei dus dat ik 17 best hoog vond, omdat het al jaren veel lager was, toen heeft hij de oude uitslagen bekeken en schrok daar nogal van.

Ik zal eens op die facebook groep kijken en nog eens overleggen met mijn huisarts! :)

Nog 6 dagen := Vandaag nog met een 2e AB kuur begonnen ivm verhoging/koorts... Nu duimen dat het snel helpt.

Huh? Maar functioneerde je wel dan? Of was je altijd moe? Nou je zult je zoveel beter voelen als je weer op de juiste dosis zit, niet stoppen voor je op de 100. Zit hoor.
Heb je je b12 ook gecheckt? Als dat te laag is kan het ook voor blaasproblemen zorgen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 09:43

Weet je ook wat de eenheid van die waarde is dan? Want als wij in nmol/l denken maar het staat bijvoorbeeld in ng/l, dan zit er een factor 2,5 tussen (dus het advies om minimaal tot de 100 te gaan, zonder meer informatie, is best link). En is het dan wel de 25 OH vit D die geprikt is? Dat is wel iets om even naar te kijken, want de reactie van beide huisartsen is op zijn minst opmerkelijk als het daadwerkelijk 10 nmol/l zou zijn geweest. Dus ik vermoed dat het wel eens wat anders in elkaar kan zitten dan het nu lijkt. Daarnaast tellen dan ook nog andere bloedwaarden mee, Parat, Fosfaat, calcium.

Inmiddels nog maar 5 dagen, ook ik ga met de rest mee, als het op de verkeerde plek al genoeg deed om je te laten plassen, dan moet het nu toch haast goed komen! En bovendien heb je het meer dan verdient, maar zo werkt het helaas niet. Ik duim in elk geval heel erg voor je!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 09:46

Lalidan schreef:
Weet je ook wat de eenheid van die waarde is dan? Want als wij in nmol/l denken maar het staat bijvoorbeeld in ng/l, dan zit er een factor 2,5 tussen (dus het advies om minimaal tot de 100 te gaan, zonder meer informatie, is best link). En is het dan wel de 25 OH vit D die geprikt is? Dat is wel iets om even naar te kijken, want de reactie van beide huisartsen is op zijn minst opmerkelijk als het daadwerkelijk 10 nmol/l zou zijn geweest. Dus ik vermoed dat het wel eens wat anders in elkaar kan zitten dan het nu lijkt. Daarnaast tellen dan ook nog andere bloedwaarden mee, Parat, Fosfaat, calcium.

Inmiddels nog maar 5 dagen, ook ik ga met de rest mee, als het op de verkeerde plek al genoeg deed om je te laten plassen, dan moet het nu toch haast goed komen! En bovendien heb je het meer dan verdient, maar zo werkt het helaas niet. Ik duim in elk geval heel erg voor je!

Dat ja. Verschillende labs hebben de uitslagen in verschillende eenheden. Dus hou je aan het advies van de artsen en niet van bokt :o

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-19 00:54

Nav je berichtje m'n huisarts gebeld om te vragen hoe het zat. Het is nmol/l en dit is getest;

Afbeelding
Nu is het dus 17.

Huisarts wil het 80 hebben. Moet over een weekje of 2 bloed laten prikken. Eerder mag ook, maar de vorige keer kon ik pas 2 weken na de operatie een beetje fatsoenlijk in de auto zitten dus even wachten :+
Met vitamine D doe ik absoluut alles in overleg met m'n huisarts :j

De Uroloog zei dat idd ook. Als het al iets deed terwijl het draadje niet goed zat, dan is er toch wel een aardige kans dat het nog een stuk beter word als hij wel goed zit. Hopen iig op zoveel verbetering dat ik nog ''maar'' 2 keer per dag hoef te katheteriseren, maar hoop natuurlijk dat het weer helemaal opgelost is straks.

Tot nu toe nog niet erg zenuwachtig. Weet natuurlijk al een beetje wat ik kan verwachten.. Al ben ik wel een beetje bang dat de pijn meeviel omdat dat draadje dus gewoon onder m'n huid zit en niet in S3 :=

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-19 14:00

Maandag om 11 uur moet ik in het ziekenhuis zijn := Hoop wel dat ze een beetje snel zijn met de operatie, moet om half 2 op de poli zijn om de stimulator in te stellen :+

Neem aan dat ze dat nog gaan aanpassen. Vorige keer werd ik om 8 uur geopereerd en moest ik ook om half 2 op de poli zijn. Dat vond ik al super snel, viel steeds weer een beetje in slaap en kreeg toen al te horen dat ik wel wakker moest worden omdat ik naar de afspraak moest :')