Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
J1995 schreef:En dan was het eerst nog lagerHet was onder de 10 en zeker 8 jaar lang. Maar ik kreeg altijd te horen dat ik maar naar de drogist moest gaan en dan de dosering op de pot moest aanhouden. Nu andere huisarts en die zei; Als het al langer speelde dan had ik je sterkere pillen voorgeschreven, maar nu kun je wel naar de drogist. Ik zei dus dat ik 17 best hoog vond, omdat het al jaren veel lager was, toen heeft hij de oude uitslagen bekeken en schrok daar nogal van.
Ik zal eens op die facebook groep kijken en nog eens overleggen met mijn huisarts!
Nog 6 dagenVandaag nog met een 2e AB kuur begonnen ivm verhoging/koorts... Nu duimen dat het snel helpt.
Lalidan schreef:Weet je ook wat de eenheid van die waarde is dan? Want als wij in nmol/l denken maar het staat bijvoorbeeld in ng/l, dan zit er een factor 2,5 tussen (dus het advies om minimaal tot de 100 te gaan, zonder meer informatie, is best link). En is het dan wel de 25 OH vit D die geprikt is? Dat is wel iets om even naar te kijken, want de reactie van beide huisartsen is op zijn minst opmerkelijk als het daadwerkelijk 10 nmol/l zou zijn geweest. Dus ik vermoed dat het wel eens wat anders in elkaar kan zitten dan het nu lijkt. Daarnaast tellen dan ook nog andere bloedwaarden mee, Parat, Fosfaat, calcium.
Inmiddels nog maar 5 dagen, ook ik ga met de rest mee, als het op de verkeerde plek al genoeg deed om je te laten plassen, dan moet het nu toch haast goed komen! En bovendien heb je het meer dan verdient, maar zo werkt het helaas niet. Ik duim in elk geval heel erg voor je!