2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 09:57

Ik heb een vliegende start gemaakt.

-3 kilo in 2 weken. Goede motivatie.

Voor ingesteldheid. Bij mij werkt het gewoon niks in huis te hebben.
Pak een gezondere snack of ga iets maken/bakken

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 10:12

lovelys schreef:
Ik heb mij vorige week woensdag gemeten en daarna elke dag en wat mij opviel was dat ik eerst behoorlijk aankwam (bijna 2kg erbij op zaterdag) >;) en daarna ongeveer net zo snel er weer af. Ik was vanochtend net zo zwaar als vorige week. Echt heel raar. Ik heb de week wel veel gesport in vergelijking met anders. Ook heel veel spierpijn gehad. Ik laat mijn cm weer begin februari opmeten en dan kijken of ik daar wel afval,want dit is wel demotiverend.

Qua kcal zit ik ruim onder mijn doelen elke dag.

Als je veel sport gaat er vocht naar de spieren om ze te herstellen. Zeker als je veel spierpijn hebt is het dus logisch dat de weegschaal wat meer aangeeft.
Es_ther schreef:
Ik val gewoon niks af...
Weeg al 3 weken precies het zelfde, terwijl ik meer beweeg, niet meer snaai en veel gezonder eet..
Op dit soort momenten zakt mn motivatie tot aan Australië.

Meet je ook?

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 10:16

Ik ben vast de enige die alleen maar afvalt met ongesteld zijn. Ik ben na die week standaard anderhalve kilo lichter en ik kom van te voren nooit aan. Ben vandaag al een kilo lichter als gisteren

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 10:42

-0,4 deze week. Minder dan ik zou willen, maar afgelopen weekend uit eten geweest en de dag erna pizza gemaakt, dat helpt natuurlijk niet. Bovendien ben ik nog steeds megaverkouden, waardoor ik geen energie heb om te sporten. -O- Hopelijk volgende week meer afgevallen. Mijn buik is wel platter! 8-)

Ladybird ik ben jaloers! Ik ben echt zeker anderhalve kilo zwaarder als ik ongesteld ben.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 11:36

Oef.. ik baal heel erg. Heb mij een paar maanden niet gewogen maar ben gewoon 3(!) Kilo aangekomen. Ongelooflijk.. Voel me echt rot en gedemotiveerd om weer 'opnieuw te beginnen'. Zat daarvoor al op 78.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 11:51

Woehoe 3,2 eraf. Stiekem wel al rond kerst begonnen op Mn eten te letten

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 12:08

Zal morgenochtend even kijken of ik durf te wegen.

Aan iedereen die graag pizza wilt tijdens hun periode. Kan je ook een bloemkool pizza of courgette pizza maken. En dan Bellegen met wat je lekker vind. Stuk gezonder dan de normale pizza bodems.

Ik eet dan wel khb dus mag de gewone bodems niet maar wel meer kaas en groenten. Je kan werkelijk alles op die pizza’s doen :)

Vanavond zelf corden bleu maken met spekknabbels en ei en dan binnen in kaas en ham. Daarnaast zak sla :)

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 12:18

Es_ther schreef:
Ik val gewoon niks af...
Weeg al 3 weken precies het zelfde, terwijl ik meer beweeg, niet meer snaai en veel gezonder eet..

Keep up the good spirit! Misschien nog een keer kijken naar wat je precies eet? Zo ben ik een tijd geleden de chips gaan vervangen door ongezouten amandelen. Dacht ik goed bezig te zijn, bleken daar heel veel meer calorieën in te zitten :') Of nog eens naar de porties kijken? De tip van een diëtist vind ik ook een goede. Niet meteen de hoop verliezen hoor :(:)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 12:33

Ongezouten amandelen zijn natuurlijk wel veel beter dan chips.

Ik ben bijna een kilo kwijt sinds nieuwjaarsdag. Zou leuk zijn als ik er nog een of twee afkrijg, dan is het goed voor mij. Gisteren een iets mindere dag gehad qua eten. 'S avonds na het eten heb ik het meeste moeite om niet te snaaien.
Vandaag eerst in de sportschool 35min kracht gedaan, daarna begonnen met mijn halve marathonschema en buiten een rustige duurloop van een uur gedaan (9km).
Vanmiddag cursus, dus verder stil zitten vandaag.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 13:21

Ah jammer dames die geen verschil merken! Keep up, het is nog maar 10 januari dus er kan nog een heleboel veranderen! Voeren jullie je maaltijden in? Dat is écht een goede inzage in war je binnen krijgt. Het verschil tussen een handje noten en een hand noten is soms al snel 200kcal!
En zoals ik al noemde, je kan ook meer vocht vasthouden omdat je je eetpatroon veranderd.. Dan duurt het gewoon even voordat je verschil ziet. Zet m op dames, volhouden is het moeilijkst :(:)

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 13:34

Ik merk nu ook fysiek verschil. Net Mn werkbroek aangepast die ik niet meer paste zonder het gevoel afgekneld te worden, paste nu weer prima! Terwijl ik op de weegschaal maar iets ben afgevallen, ben ik fysiek dus wel slanker... ik zou me niet heel druk maken om wat die weegschaal zegt meiden, maar het is al heel wat om fatsoenlijk en gezond te eten.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 13:37

Suusjepluus schreef:
Es_ther schreef:
Ik val gewoon niks af...

Keep up the good spirit! Misschien nog een keer kijken naar wat je precies eet? Zo ben ik een tijd geleden de chips gaan vervangen door ongezouten amandelen. Dacht ik goed bezig te zijn, bleken daar heel veel meer calorieën in te zitten :') Of nog eens naar de porties kijken? De tip van een diëtist vind ik ook een goede. Niet meteen de hoop verliezen hoor :(:)

De porties heb ik al aangepast!
Ik eet sowieso niet heel veel, qua avondeten eet ik een half bordje en dan zit ik alweer vol :+.

Snoep/chips/chocola eet ik nooit, halen het niet dus kan ik het niet eten haha.
Dus het is brood met mager beleg (20+ smeerkaas, kipfilet), rijstewafel zonder iets, en avond eten.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 13:54

Ik zit alleen nog een beetje met de MDLarts in mn maag.

Ik moest daar voor oud en nieuw nog ff heen wegens maagproblemen die ik heb. die vond 23,5 kilo in +/- 25 weken veel te veel. De MDLarts zei dus dat ik 1 kilo per maand afvallen moest. Nu heb ik geen einddoel, maar realistisch gezien moet er nog een x 23,5 kilo af in theorie. dat houd dus in dat ik nog 2!! jaar bezig ben. En dat vind ik lastig tet accepteren. ik vind 1 kilo in de maand echt weinig.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 14:09

Ladybird schreef:

Ik moest daar voor oud en nieuw nog ff heen wegens maagproblemen die ik heb. die vond 23,5 kilo in +/- 25 weken veel te veel. De MDLarts zei dus dat ik 1 kilo per maand afvallen moest. Nu heb ik geen einddoel, maar realistisch gezien moet er nog een x 23,5 kilo af in theorie. dat houd dus in dat ik nog 2!! jaar bezig ben. En dat vind ik lastig tet accepteren. ik vind 1 kilo in de maand echt weinig.

Als je denkt dat het sneller kan zou ik dat gewoon doen. Je voelt toch zelf het beste aan hoe je je daar bij voelt. En de een zegt dit, de ander zegt dat. Je weet zelf het beste hoe je je ergens bij voelt, dat is toch ook bij iedereen verschillend.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 14:43

Ja als je niet afvalt, dan eet je waarschijnlijk gewoon te veel. Gezond eten betekend niet gelijk afvallen. Mijn vriend eet uitsluitend gezonde dingen en werkt toch 5200 kcal naar binnen. Dus ook als je gezond eet kan je alsnog teveel kcal binnen krijgen ;) Of misschien heb je wel je kcal-behoefte te hoog ingeschat dat kan ook.

Ik zou nog eens opnieuw je kcal-behoefte onder de loep leggen en vervolgens een week lang strict alles wat je eet afwegen en bijhouden in een app als MFP. Kom je er zelf niet uit zou ik zeker een diëtiste raadplegen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 14:54

Bloodymary schreef:
Ladybird schreef:

Als je denkt dat het sneller kan zou ik dat gewoon doen. Je voelt toch zelf het beste aan hoe je je daar bij voelt. En de een zegt dit, de ander zegt dat. Je weet zelf het beste hoe je je ergens bij voelt, dat is toch ook bij iedereen verschillend.

Sorry maar dit is echt heel stom dat je dat zegt Bloodymary, sorry. Een ARTS zegt dat ze maar 1kg per maand mag afvallen, dan zou ik dit wel aanhouden hoor. Die weet hoe haar lichaam zit en wat dus het gezondste is. Wie weet komen er anders flinke complicaties vanwege de maagproblemen of zo?

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 15:08

Ik zou ook wel in de app willen :)

Zal vanavond eens even wat gaan bijlezen

Momenteel zit ik op 1300kcal (MFP ingevuld) is met avondeten erbij.. maar denk dat ik na t paardrijden nog een toastje neem met smeerkaas :)
Vind 1300 wel erg weinig...

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 15:10

Ladybird schreef:

Waarom moest je bij de mdl arts zijn? Als ik goed heb terug gelezen, heb je ook contact met een diëtiste. Wat zegt zij hier over?
Ik zou anders echt die 2 eens met elkaar laten bakkeleien wat nu echt het beste voor jou is

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 15:52

IMANDRA schreef:
Bloodymary schreef:

Sorry maar dit is echt heel stom dat je dat zegt Bloodymary, sorry. Een ARTS zegt dat ze maar 1kg per maand mag afvallen, dan zou ik dit wel aanhouden hoor. Die weet hoe haar lichaam zit en wat dus het gezondste is. Wie weet komen er anders flinke complicaties vanwege de maagproblemen of zo?

Tja, niet iedereen heeft nou eenmaal een even hoge pet op van een arts... Vaak wordt er maar wat algemeens gezegd zonder iemand echt te onderzoeken of het persoonlijk te bekijken.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 15:54

Ik zou me er waarschijnlijk ook niets van aantrekken, maar dat ligt ook aan de onderbouwing natuurlijk.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 15:56

Jaime_ schreef:
Ja als je niet afvalt, dan eet je waarschijnlijk gewoon te veel. Gezond eten betekend niet gelijk afvallen. Mijn vriend eet uitsluitend gezonde dingen en werkt toch 5200 kcal naar binnen. Dus ook als je gezond eet kan je alsnog teveel kcal binnen krijgen ;) Of misschien heb je wel je kcal-behoefte te hoog ingeschat dat kan ook.

Ik zou nog eens opnieuw je kcal-behoefte onder de loep leggen en vervolgens een week lang strict alles wat je eet afwegen en bijhouden in een app als MFP. Kom je er zelf niet uit zou ik zeker een diëtiste raadplegen.

Ja goeie.
Ik zit rond de 1200 per dag, ontbijt, lunch, diner en "snacks".
Kan ook zijn dat ik volgende week ongesteld moet worden, daar heeft mn lichaam echt 2 weken last van.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 15:57

Bloodymary schreef:
IMANDRA schreef:

Tja, niet iedereen heeft nou eenmaal een even hoge pet op van een arts... Vaak wordt er maar wat algemeens gezegd zonder iemand echt te onderzoeken of het persoonlijk te bekijken.

Sorry maar wie ben jij om dan te zeggen dat ze niet naar d'r arts moet luisteren? Adviseer dan om nog eens met de arts te gaan praten om te kijken waarom hij dat zegt. En niet van 'als je denkt zelf sneller te kunnen dan doe je dat toch'. Dat is echt zo'n slecht advies...

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 16:00

1200 kcal per dag? :wow: Jemig wat weinig! Mag ik vragen wat je op een dag doet qua werk en sporten? Berekend door mfp?

Als ik je een tip mag geven zou ik even via een site je bmr berekenen en aan de hand daarvan een calorieendoel opstellen. Vind dit bijna schokkend weinig namelijk.

Ik heb vandaag een slechte dag, al bijna 2000 kcal naar binnen gewerkt en daar moet avondeten nog bij.. Ga wel paardrijden zo en vanavond sporten maar wil die kcal niet wegstrepen in mn voeding zegmaar. Achja, morgen dagje werk dus dan maar wat minder calorieën.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 16:02

IMANDRA schreef:
Bloodymary schreef:

Sorry maar wie ben jij om dan te zeggen dat ze niet naar d'r arts moet luisteren? Adviseer dan om nog eens met de arts te gaan praten om te kijken waarom hij dat zegt. En niet van 'als je denkt zelf sneller te kunnen dan doe je dat toch'. Dat is echt zo'n slecht advies...

Oh ja? Ik zeg dat ze zelf het beste kan voelen hoe het gaat en hoe haar maag is. Wat kan er dan volgens jou gebeuren als ze dat wat de arts heeft gezegd niet opvolgt?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 16:05

Bloodymary schreef:
IMANDRA schreef:

Oh ja? Ik zeg dat ze zelf het beste kan voelen hoe het gaat en hoe haar maag is. Wat kan er dan volgens jou gebeuren als ze dat wat de arts heeft gezegd niet opvolgt?

Dat is net zoiets als 'Ik voel me prima als ik 1000kcal eet'. Dat je je prima voelt wilt niet zeggen dat er niet binnenin ergens kapot gaat. Misschien worden d'r maagproblemen erger als ze te snel afvalt (of te weinig eet bij het afvallen, volgens mij wilde ze een kilo per week, dat is namelijk vrij snel afvallen) omdat dat natuurlijk een snelle grote verandering is voor je lichaam. Als de arts zegt dat ze niet zo snel af moet vallen, dan zou ik dat niet zomaar negeren. Zeker niet als je al gezondheidsproblemen hebt. Dan ga ik gesprek met de arts, desnoods laat de arts coördineren met de diëtiste, maar ga het niet zomaar negeren. Dat is echt het meest slechte advies wat je kan geven, en kan je lichaam flink overhoop halen.

Denk dat een arts, bekend met de problemen die ze heeft, beter weet wat de gevolgen zijn dan een random iemand op internet ;).