Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lovelys schreef:Ik heb mij vorige week woensdag gemeten en daarna elke dag en wat mij opviel was dat ik eerst behoorlijk aankwam (bijna 2kg erbij op zaterdag)en daarna ongeveer net zo snel er weer af. Ik was vanochtend net zo zwaar als vorige week. Echt heel raar. Ik heb de week wel veel gesport in vergelijking met anders. Ook heel veel spierpijn gehad. Ik laat mijn cm weer begin februari opmeten en dan kijken of ik daar wel afval,want dit is wel demotiverend.
Qua kcal zit ik ruim onder mijn doelen elke dag.
Es_ther schreef:Ik val gewoon niks af...
Weeg al 3 weken precies het zelfde, terwijl ik meer beweeg, niet meer snaai en veel gezonder eet..
Op dit soort momenten zakt mn motivatie tot aan Australië.
Es_ther schreef:Ik val gewoon niks af...
Weeg al 3 weken precies het zelfde, terwijl ik meer beweeg, niet meer snaai en veel gezonder eet..
Suusjepluus schreef:Es_ther schreef:Ik val gewoon niks af...
Keep up the good spirit! Misschien nog een keer kijken naar wat je precies eet? Zo ben ik een tijd geleden de chips gaan vervangen door ongezouten amandelen. Dacht ik goed bezig te zijn, bleken daar heel veel meer calorieën in te zittenOf nog eens naar de porties kijken? De tip van een diëtist vind ik ook een goede. Niet meteen de hoop verliezen hoor
Ladybird schreef:Ik zit alleen nog een beetje met de MDLarts in mn maag.
Ik moest daar voor oud en nieuw nog ff heen wegens maagproblemen die ik heb. die vond 23,5 kilo in +/- 25 weken veel te veel. De MDLarts zei dus dat ik 1 kilo per maand afvallen moest. Nu heb ik geen einddoel, maar realistisch gezien moet er nog een x 23,5 kilo af in theorie. dat houd dus in dat ik nog 2!! jaar bezig ben. En dat vind ik lastig tet accepteren. ik vind 1 kilo in de maand echt weinig.
Bloodymary schreef:Ladybird schreef:Ik zit alleen nog een beetje met de MDLarts in mn maag.
Ik moest daar voor oud en nieuw nog ff heen wegens maagproblemen die ik heb. die vond 23,5 kilo in +/- 25 weken veel te veel. De MDLarts zei dus dat ik 1 kilo per maand afvallen moest. Nu heb ik geen einddoel, maar realistisch gezien moet er nog een x 23,5 kilo af in theorie. dat houd dus in dat ik nog 2!! jaar bezig ben. En dat vind ik lastig tet accepteren. ik vind 1 kilo in de maand echt weinig.
Als je denkt dat het sneller kan zou ik dat gewoon doen. Je voelt toch zelf het beste aan hoe je je daar bij voelt. En de een zegt dit, de ander zegt dat. Je weet zelf het beste hoe je je ergens bij voelt, dat is toch ook bij iedereen verschillend.
Ladybird schreef:Ik zit alleen nog een beetje met de MDLarts in mn maag.
IMANDRA schreef:Bloodymary schreef:
Als je denkt dat het sneller kan zou ik dat gewoon doen. Je voelt toch zelf het beste aan hoe je je daar bij voelt. En de een zegt dit, de ander zegt dat. Je weet zelf het beste hoe je je ergens bij voelt, dat is toch ook bij iedereen verschillend.
Sorry maar dit is echt heel stom dat je dat zegt Bloodymary, sorry. Een ARTS zegt dat ze maar 1kg per maand mag afvallen, dan zou ik dit wel aanhouden hoor. Die weet hoe haar lichaam zit en wat dus het gezondste is. Wie weet komen er anders flinke complicaties vanwege de maagproblemen of zo?
Jaime_ schreef:Ja als je niet afvalt, dan eet je waarschijnlijk gewoon te veel. Gezond eten betekend niet gelijk afvallen. Mijn vriend eet uitsluitend gezonde dingen en werkt toch 5200 kcal naar binnen. Dus ook als je gezond eet kan je alsnog teveel kcal binnen krijgenOf misschien heb je wel je kcal-behoefte te hoog ingeschat dat kan ook.
Ik zou nog eens opnieuw je kcal-behoefte onder de loep leggen en vervolgens een week lang strict alles wat je eet afwegen en bijhouden in een app als MFP. Kom je er zelf niet uit zou ik zeker een diëtiste raadplegen.
Bloodymary schreef:IMANDRA schreef:
Sorry maar dit is echt heel stom dat je dat zegt Bloodymary, sorry. Een ARTS zegt dat ze maar 1kg per maand mag afvallen, dan zou ik dit wel aanhouden hoor. Die weet hoe haar lichaam zit en wat dus het gezondste is. Wie weet komen er anders flinke complicaties vanwege de maagproblemen of zo?
Tja, niet iedereen heeft nou eenmaal een even hoge pet op van een arts... Vaak wordt er maar wat algemeens gezegd zonder iemand echt te onderzoeken of het persoonlijk te bekijken.
IMANDRA schreef:Bloodymary schreef:
Tja, niet iedereen heeft nou eenmaal een even hoge pet op van een arts... Vaak wordt er maar wat algemeens gezegd zonder iemand echt te onderzoeken of het persoonlijk te bekijken.
Sorry maar wie ben jij om dan te zeggen dat ze niet naar d'r arts moet luisteren? Adviseer dan om nog eens met de arts te gaan praten om te kijken waarom hij dat zegt. En niet van 'als je denkt zelf sneller te kunnen dan doe je dat toch'. Dat is echt zo'n slecht advies...
Bloodymary schreef:IMANDRA schreef:
Sorry maar wie ben jij om dan te zeggen dat ze niet naar d'r arts moet luisteren? Adviseer dan om nog eens met de arts te gaan praten om te kijken waarom hij dat zegt. En niet van 'als je denkt zelf sneller te kunnen dan doe je dat toch'. Dat is echt zo'n slecht advies...
Oh ja? Ik zeg dat ze zelf het beste kan voelen hoe het gaat en hoe haar maag is. Wat kan er dan volgens jou gebeuren als ze dat wat de arts heeft gezegd niet opvolgt?