Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daan_O

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 16:25

Nou ondanks dat het warm is vind ik het absoluut geen lekker weer, voor de verandering weer eens veeeel wind...

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 21:22

Ja wat een wind weer he. Vandaag een rustig rondje van 12km met de hond gedaan in het bos. Op de fiets naar het bos gegaan dus die heeft veel meer km's gemaakt. Hoopte dat de hond van vanavond wel moe en rustig zou zijn. Maar hij heeft nog energie te veel.
Gisteren een wisselduurloop over 21km. Morgen weer een interval training in de planning Ik hoop inderdad wel dat het dan minder waait.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 21:54

Moet vast lukken Roos! De aanhouder wint :D

Ik vond de wind ook vervelend. Heb hier op het moment ook niet echt kleding om te lopen met warm weer dus maar mijn wat dunnere broek aan en de mouwen van m'n shirt opgestroopt :P Opzich wel lekker gelopen :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 21:56

Ik loop vaak stukken langs het spoor en daar staan bijna allemaal gebouwen langs, dus loop je daar aardig beschut. Is wel prettig bij die harde wind.

Roos04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 15:15

Ik ben juist blij dat het weer iets warmer is, de zomer komt er heel langzaamaan weer aan! Voor het eerst in bijna twee jaar tijd heb ik zelfs weer in m'n korte broek hardgelopen (wel met compressiesokken tot onder m'n knieën er onder)! En de drie keer twee min. is gelukt! *\o/*

Haha. :o Ik ga vooruit, ook heel langzaamaan!

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 16:35

Heerlijk hè? Ik ben zo ontzettend blij dat het wat minder koud is.
Ik ga zo even een loopje doen. Bijna klaar met colleges :D

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 20:51

Zopas een 10tal kilometer gelopen met de joggingclub, zo rond 11,5 km/u. Nu bleef hartslag netjes rond de 150 hangen, dus prima in orde. 'k Zal maar niet trager meer lopen zeker? :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 14:04

Ik heb vanmorgen de safari trail van 11km gelopen bij Burgers' zoo. Was een mooi parcours met een aantal pittige heuveltjes. Eentje moest je bijna op handen en voeten doen, die was heel steil en glad. Ik had het redelijk zwaar, wat denk ik komt omdat ik me van de week niet lekker voelde. Heb er ongeveer 1 uur en 12 min over gedaan.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 15:26

Joehoe.. ik ben er ook weer!
We hebben even heel veel stress thuis met een puberende ‘bonuszoon.’ Maar hierdoor ga ik veel ‘hoofd-leegmaak-loopjes’ doen.
Ik heb bijgelezen, maar even niet de puf om ieder apart te reageren.. sorry :(
Net een interval-uitloop run gedaan van 10 km. Lekker en alweer hoofd leegmaken!

Iedereen is overigens lekker bezig!
Maar van jullie tijden droom ik.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 10:34

Jep, iedereen is goed bezig. Voor mij is paardrijden nummer 1, hardlopen nummer twee. Soms schiet het hardlopen er bij in.
Belangrijk is dat je fijn loopt.

Ik vind het super knap hoor, iedereen die verder loopt dan 10km. Petje af. En ik vind de ervaringen leuk en interessant om te lezen.

Roos04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 19:50

Ik vind het ook knap, iedereen die verder loopt dan 10 km. Iedereen die verder loopt dan 5 km eigenlijk al!

Voor degenen die het leuk vinden om mijn eerste keer weer hardlopen te lezen, ik heb het online gezet:
https://roosvlaar.nl/bonusmateriaal/hardlopen/ :)

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 22:50

Klinkt gaaf supervixen! Ik wil als het weer langer licht is ook gaan oefenen met trails, nu lukt dat niet omdat ik sochtends of s'avonds loop en ik ga in het donker niet het bos in

Hoi Jnien! Ik loop ook veel om mijn hoofd leeg te maken, vind ik heerlijk :) Lijkt mij een gezonde manier om met stress om te gaan :p
Hopelijk gaat het binnenkort allemaal weer wat makkelijker

Morris voor mij is het hardlopen ook een tweede plek, maar kan het eigenlijk altijd wel combineren en red 3x per week lopen altijd wel

Leuk om te lezen Roos! Vraag me na het lezen wel af of je wel relatief makkelijk 5km kan wandelen? Of is dat ook al pittig?

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 22:54

Hi! Ik vind het leuk om jullie verhalen te lezen. Kijk iedere dag even in dit topic om nieuwtjes te zien. Jullie gaan lekker allemaal! Hier nog steeds geblesseerd. Over 3 dagen ben ik precies een jaar geblesseerd en volledig herstel is nog een eindje verderop.

En leuk om te lezen Roos!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 23:02

Wat een langdurige blessure, wat had je ook alweer?

Met mijn heupblessure gaat het de goede kant op gelukkig. Gisteren na de trail voelde ik hem wel wat, maar vandaag geen last meer gelukkig.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 09:44

Supervixen schreef:
Wat een langdurige blessure, wat had je ook alweer?

Met mijn heupblessure gaat het de goede kant op gelukkig. Gisteren na de trail voelde ik hem wel wat, maar vandaag geen last meer gelukkig.

Botvliesontsteking, maar zit inmiddels ook met een rug en lies blessure.

Dat is fijn!!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 10:06

Supervixen leuk dat je een trail hebt gedaan, wel zwaar haha. Fijn dat je heupblessure goed gaat!

Morris voor mij komt paardrijden ook voor hardlopen hoor. Maar het valt best goed te combineren :)

Unique jeetje wat ben jij al lang geblesseerd dan! Heb je er buiten het lopen om zeker ook wel last van? Is de bedoeling dat je in de toekomst wel weer gaat lopen?

Vrijdag heb ik 9km gelopen met 6x 500m tempo. Gisteren had ik een lange duurloop op de planning van 25-27km maar ik kom me er gewoon echt niet toe zetten… Ik ben die wind ook echt zo zat! Nu heb ik helemaal niet meer gelopen, slecht… Eigenlijk zou deze week mijn “rustweek” zijn maar dat is dus vorige week geworden. Komend weekend moet ik echt wel aan de bak!

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 10:17

Pff ja die wind he Daan! Ik loop niet eens, maar ik vind die wind ook behoorlijk irritant :P . Wel een lekker loopje dan vrijdag, klinkt goed!

Ja zeker, ik zou niet verder willen zonder een vooruitzicht met hardlopen. Ik ben veel (heel veel) gaan fietsen om toch iets het idee te hebben van 'doen'. Liezen waren al niet al te sterk door deze blessure, dus daar zit nu ook een heerlijk scheurtje. Nu los ik het op met uren wandelen. Maar ik ben toch wel ont-zet-tend jaloers op al die mensen die zondagochtend als het zonnetje opkomt heerlijk hun rondje lopen..

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 11:01

Supervixen schreef:

Trailen is zo gaaf!
En super dat het de goede kant opgaat met je blessure.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 11:05

Unique6 schreef:

Jeetje, das is balen. Heb je compressiesokken?
Sinds ik geblesseerd ben geweest aan mijn enkels, ren ik niet meer zonder. Zal deels tussen mijn oren zitten, want ze zijn niet echt voor de enkels, maar he.. als het rennen maar goed gaat dan.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 11:08

Daan_O schreef:
Vrijdag heb ik 9km gelopen met 6x 500m tempo. Gisteren had ik een lange duurloop op de planning van 25-27km maar ik kom me er gewoon echt niet toe zetten… Ik ben die wind ook echt zo zat! Nu heb ik helemaal niet meer gelopen, slecht… Eigenlijk zou deze week mijn “rustweek” zijn maar dat is dus vorige week geworden. Komend weekend moet ik echt wel aan de bak!

Ach, rusten is ook goed toch!
En jeetje.. 25-27km..
Ik heb nu twee keer 21km gedaan, maar pff wat een end ;).
Maar goed, als ik NY wil, zal ik ook langere afstanden moeten gaan doen.
Maar voor nu lig ik met griep in bed.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 11:20

Unique ik ben de wind naast het hardlopen ook gewoon zat hoor, bij de paarden is het ook maar irritant.
Lijkt me echt naar om zo langdurig geblesseerd te zijn.

Jnien ik heb vorige week (voor het eerst) 25,3km gedaan en vond dat ook heel ver (net als ik 21km ook ver vind ;) ). Maar ik "moet" in in april al de marathon gaan lopen dus zullen de lange afstanden nu toch ook wel gelopen moeten worden.
Beterschap!

Roos04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 14:50

Wandelen gaat prima, 10 km lukt bv wel. Niet dat ik dat wekelijks doe, maar dat lukt wel! Maar dan wandel ik 'rustig'.

Unique, wat een naar, een botvliesontsteking. Dat je daar ook zo lang door uit de running bent, poe. Hoe zijn de vooruitzichten?

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 15:00

Jnien schreef:
Unique6 schreef:

Jeetje, das is balen. Heb je compressiesokken?
Sinds ik geblesseerd ben geweest aan mijn enkels, ren ik niet meer zonder. Zal deels tussen mijn oren zitten, want ze zijn niet echt voor de enkels, maar he.. als het rennen maar goed gaat dan.

Bedankt! Helaas helpen compressiekousen niet in mijn geval.

Roos04 schreef:
Wandelen gaat prima, 10 km lukt bv wel. Niet dat ik dat wekelijks doe, maar dat lukt wel! Maar dan wandel ik 'rustig'.

Unique, wat een naar, een botvliesontsteking. Dat je daar ook zo lang door uit de running bent, poe. Hoe zijn de vooruitzichten?

Het gaat nu redelijk. Ik zit nu in een periode mer veel ups en downs, maar meer ups op het moment. Waar ik heel bang voor ben/was is dat er iets 'stuk' is. Maar er is niets stuk. Ik hoop wel dat ik aan het eind van het jaar weer een rondje kan :D

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:33

Daan_O schreef:
Jnien ik heb vorige week (voor het eerst) 25,3km gedaan en vond dat ook heel ver (net als ik 21km ook ver vind ;) ). Maar ik "moet" in in april al de marathon gaan lopen dus zullen de lange afstanden nu toch ook wel gelopen moeten worden.
Beterschap!

Ah.. gelukkig vond jij het ook ver haha!
Ach.. vd andere kant was vorig jaar mijn uitdaging om 5 km aaneengesloten te rennen. Inmiddels mijn eerste HM gerend in okt en laatst samen met mijn broer een trail van ca 21 km. En nu is mijn uitdaging 1x een marathon. Dus ook ik moet binnenkort steeds wat verder gaan!
Succes met je voorbereiding!

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:34

Jammer Unique dat ze voor jou niet helpen!
En gelukkig dat er meer ups zijn!