Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:29

Dat maakt toch geen f*ck uit voor de versondering dat dat zó'n gecompliceerd proces zo vaak goed gaat?
Als de gemiddelde garagist een veel makkelijker proces zo vaak correct zou uit voeren dan zouden ze veel populairder zijn. :+
Ik heb en wil geen kinderen maar hoe de natuur dat zo goed in mekaar geknutseld krijgt... Ja, daar heb ik ook bewondering voor.

Edit; al had de natuur bij mij wel iets meer op lange termijn mogen denken toen ze ging knutselen maar oke. >;)

eekhoornerik

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 16:20

Volgens mij worden de celdelingen bepaald door het dna. De blauwprint zeg maar, en dan adhv de blauwprint vormt de deling (zoals bij een 3D printer) :D

Maar kan het ook finaal mis hebben hoor, biologielessen zijn 26 jaar geleden ongeveer.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 16:47

laetitia schreef:
Volgens mij worden de celdelingen bepaald door het dna. De blauwprint zeg maar, en dan adhv de blauwprint vormt de deling (zoals bij een 3D printer) :D

Maar kan het ook finaal mis hebben hoor, biologielessen zijn 26 jaar geleden ongeveer.

Zoals het mij uit gelegd is kan het bij elke deling mis gaan. :) Ik heb nooit kinderen gewilt maar het hele proces heb ik altijd wonderlijk en fascinerend gevonden. Dus niet het seks gedeelte. :+ Maar alles er na zeg maar. :')
Vind het knap geregeld van de natuur. :j

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 16:58

Ik heb kinderen..... en ik vind het seks iig het leukste gedeelte van het tot stand koming van een baby :+

Heb nog wel braaf een boek gekocht, maar daar stond niet veel nieuws in en ik heb geweigerd om mee te doen aan zo'n pufles. Dat lijkt me wel zoiets afschuwelijks. Ben nog naar een borstvoedings voorlichting geweest, maar ook daar me snel weer uit de voeten gemaakt.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 18:23

Het echt wonder van de bevruchting is niet zozeer de celdeling, maar de celdifferentiatie. Bacteriën delen ook, maar dat zijn exacte kopietjes. Bij meercelligen treedt er op een gegeven moment verandering op: sommige cellen worden huid, andere worden darmstelsel, zenuwstelsel, noem maar op. Dát is echt bijzonder, en al het stamcelonderzoek ten spijt weten we nog steeds niet hoe dat werkt. En daarmee voldoet het aan de definitie van 'wonder', toch? :+

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 18:48

Een nieuw leven vind ik ook wel een wonder.
Maar niet op de manier hoe sommige moeders dat uiten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 18:52

Ik heb heel wat (muizen) embryo's bekeken onder de microskoop en blijf het fascinerend vinden :j
DNA repair en geprogrammeerde celdood is echt een verbazingwekkend systeem dat echt ingenieuzer beter is dan welk door mensen gevalideerd proces dan ook. Zonder dat systeem waren we allemaal behoorlijk mislukt :D
Dan nog het wonder dat cellen weten wat ze gaan worden en er dan ook niet te veel of weinig van maken. Echt heel mooi.

Wetend wat er allemaal mis kan gaan heb ik dan ook behoorlijk in de stress gezeten die 9 maanden :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 22:34

Ik vind het zo wonderbaarlijk dat je na x aantal celvernieuwing ophoudt en gaat aftakelen. Ofzoiets :+ En bij de ene gaat dat proces sneller dan bij de ander.

De seks met mijn partner vind ik persoonlijk ook nog steeds fascinerend hoor, ook al komen er geen kinderen van :P Best gezellig zoals het is haha. En je hoeft niet bang te zijn dat je "bezig" bent en er ineens eentje naast bed staat "wat zijn jullie aan het doeeeeen?"

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 07:20

Varekaj schreef:
Ik vind het zo wonderbaarlijk dat je na x aantal celvernieuwing ophoudt en gaat aftakelen. Ofzoiets :+ En bij de ene gaat dat proces sneller dan bij de ander.

De seks met mijn partner vind ik persoonlijk ook nog steeds fascinerend hoor, ook al komen er geen kinderen van :P Best gezellig zoals het is haha. En je hoeft niet bang te zijn dat je "bezig" bent en er ineens eentje naast bed staat "wat zijn jullie aan het doeeeeen?"

Daar heb ik de kat wel voor.. -O-

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 07:39

:)) alleen vertellen zij het opgelopen trauma niet door.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 08:01

:+

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 08:03

Jildau schreef:
Varekaj schreef:

Daar heb ik de kat wel voor.. -O-

*proest* :')

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 08:05

Daar heb ik sloten voor op de deuren :P
Ik snap dat niet hoor, dat je je door dieren (die van mij komen sowieso nooit boven, laat staan op de slaapkamer, juk) of kinderen laat hinderen. Gewoon deur op slot. Wie niet horen wil dat nee nee is, stoot dan vanzelf z'n neus op een dichte deur. Zelfde verhaal als die WC dus eigenlijk :+

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 08:15

Als er zo'n blaag blèrend voor de slaapkamer ligt denk ik dat dat wel impact heeft op de sfeer in de slaapkamer

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 08:37

Ibbel schreef:
Daar heb ik sloten voor op de deuren :P
Ik snap dat niet hoor, dat je je door dieren (die van mij komen sowieso nooit boven, laat staan op de slaapkamer, juk) of kinderen laat hinderen. Gewoon deur op slot. Wie niet horen wil dat nee nee is, stoot dan vanzelf z'n neus op een dichte deur. Zelfde verhaal als die WC dus eigenlijk :+

Haha ja joh maar soms begin je ergens spontaan aan zonder dat je van tevoren allemaal maatregelen hebt getroffen. :D En uitgerekend dan komt de kat thuis om te gaan kijken.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 08:41

mijn katten gaan dan juist weg als er een onverwachte sexy-time ontstaat... :+ om je daarna heel erg verwijtend aan te gaan zitten kijken... rare beesten :+

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 09:04

Soms blijft mijn Siamees gewoon liggen, meestal maken ze zich alledrie uit de voeten om dan later weer op bed te ploffen. Met een uitdrukking van pfff zijn jullie eindelijk klaar met dat gekke gedoe?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 09:06

Varekaj schreef:
En je hoeft niet bang te zijn dat je "bezig" bent en er ineens eentje naast bed staat "wat zijn jullie aan het doeeeeen?"

Om vervolgens op maandagmorgen in het kringgesprek te vertellen dat papa en mama aan een broertje of zusje hebben gewerkt.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 09:38

oomens schreef:
Varekaj schreef:
En je hoeft niet bang te zijn dat je "bezig" bent en er ineens eentje naast bed staat "wat zijn jullie aan het doeeeeen?"

Om vervolgens op maandagmorgen in het kringgesprek te vertellen dat papa en mama aan een broertje of zusje hebben gewerkt.

:') :Y)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 09:47

oomens schreef:
Varekaj schreef:

_O-

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 10:28

Zo legde ik mijn leskinderen eens het verschil uit tussen een hengst en een ruin.. 'Oh dan is papa ook een ruin!'

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 10:29

Jildau schreef:
Zo legde ik mijn leskinderen eens het verschil uit tussen een hengst en een ruin.. 'Oh dan is papa ook een ruin!'

_/-\o_ :') _O-

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 10:29

Jildau schreef:

:Y) _/-\o_

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 10:38

Haha geweldig!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 10:40

Ik vind het wel gezellig wakker worden, zo'n bolletje haar dat tegen je aan ligt te spinnen <3
Liever dat dan dat er een kind op je bed komt springen :\