Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Juudith

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 19:18

@ nelleke auwie! Hopelijk geneest het een beetje snel!

@ Daan klinkt leuk dat AquaFitten!

Ik ga zo ook de sportkleding aandoen en een rondje doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 19:52

Heeft er hier trouwens iemand ook een Fitbit? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 19:56

Nelleke, auw... handige actie van de hond haha. Hopelijk heelt het snel!

Ik gebruik ook endomondo. Althans zodra ik weer ga beginnen :')

Het is nu veel te warm om weer te beginnen. Ik raak al oververhit als het 20 graden is, dus no way dat ik nu ga rennen. En sowieso even te druk met klussen, verhuizen, solliciteren en alles rondom regelen.

Zijn er toevallig mensen hier uit Wageningen?

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 20:22

Ik kom uit Wageningen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 21:19

Ik ga binnenkort verhuizen, heb een hekel aan lopen langs de weg. Maar ik ben bang dat ik verdwaal als ik richting bos ga :')

Dus mocht je x zin hebben samen te lopen? Ik moet wel weer even opbouwen. Als het volgende week minder warm is misschien toch maar tussen alle drukte door weer gaan lopen. Dat ik alweer wat kan als ik daarheen ga haha

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 21:28

Hoppa vanavond weer verder gegaan met evy! Les 7 ging lekker! 3,4km in 26 minuten gemiddeld 7.48 km/u
Ik gebruik ook strava. Vind t wel een fijn appie!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 21:38

Egnie, niks mis met een beetje rust. Als je weer fit bent gewoon weer lekker oppakken.

Susanne, heb je lekker gelopen vanavond?

Judith, lekker bezig! Loop je met de podcast?

Roxanne, nee ik heb geen fitbit. Ben wel nieuwsgierig maar vind het dan weer jammer om te lezen in reviews dat de fitbit nieteens betrouwbaar je stappen telt en erg afwijkt van andere stappentellers.

Idinn, succes met verhuizen alvast!! Je kan ook in de ochtend lopen, dan is het nog niet zo warm! :)

Nou mijn knie is er toch slechter aan toe dan ik dacht vanmorgen. Hij is vrij dik geworden en begint ook redelijk blauw te worden nu. :\

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 21:56

Auw Nelleke! Heb je wel tegen je hond gezegd dat hij dat nooit meer mag doen? :+

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 00:12

Nelleke, jeetje daar zit je mooi mee, hopen dat het snel geneest, je was zo lekker bezig.

Idinn, succes met verhuizen!

Daan, Klinkt erg leuk dat aquafitten, het is dat ik zoiets niet alleen zou gaan doen maar het lijkt me wel erg leuk.

Engi ook maar snel opknappen!!

Suzanne, leuk om het zo af te wisselen.

Horsii, wat een gedoe met je schoenen zeg, en wat een service, ook nooit meer naar die winkel dus. Hoop voor je dat er alsnog een goede oplossing komt.

Greetje, wat knap zeg zuke afstanden, dat ie ik mezelf nooit doen zoveel km :o

Heb vast niet iedereen genoemd maar goed bezig, sommige zelfs met de hoge temp {:}
Voor het sporten is het niet echt lekker weer, iets minder zijn we al tevreden mee haha

Ik ben m'n motivatie een beetje kwijt :o
Altijd alleen sporten of er toe zetten is voor mij niet echt motiverend.
Ik heb genoeg thuis om het af te wisselen maar nou nog het doen, dan denk ik vandaag ga ik lopen en vervolgens geen zin en kan ik me er ook niet toe zetten.
Ben ook wel erg druk laatste week, dus hoop van het weekend weer op te gaan pakken.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 07:12

Met het warme weer hoefde ik van mezelf ook niet te lopen, maar dat is meer omdat een kwal in mijn bikini zat!

Oh nee.... dat is niet de echte reden, maar het rijmt zo lekker. :+ De echte reden is dat mijn knie toch wel echt tegenviel en dat ik het deze week door omstandigheden (die gelukkig, heeeeel gelukkig, goed uitpakken). Ik moet eerst nog het weekend overleven en hopelijk kan ik maandag weer gaan hardlopen. Ik begin wel weer echt zin te krijgen. Ik wilde bijna vanmorgen vroeg gaan, maar heb er toch maar voor gekozen om even een beetje van mijn huis te houden. O:)

(Een schone maagd uit Trinidad
Zwom zomaar in haar blote gat
Niet voor de show, maar meer omdat
Een kwal in haar bikini zat)

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 08:36

@Daan: Dank je wel! Mooie afwisseling dat aqua fit. Volgens mij is dat erg goed voor je conditie! Ik vind het ook leuk om verschillende sporten te doen.

@Greetje: Super knap zeg, een ultraloop! Nooit eerder van gehoord, ik dacht dat marathon maximaal was.

@Juudith: Misschien door de hitte dat je zo verzuurd was?

@Susanne: Ook lekker aan het MTB-en. Fijne afwisseling!

@Nelleke: O balen dat je gevallen bent! Is het weer een beetje geheeld? Auw lees dat je knie dik is geworden.

@egnie: Zeker niet lekker om te lopen als je niet fit bent! Komt volgende week wel weer.
@Idinn: Succes met verhuizen en alle drukte!

@Hyawatta: Kun je misschien een loopmaatje vinden? Kan inderdaad ook met de drukte te maken hebben.

Ik gebruik ook Strava.

Hier heeft het net even flink hard geregend. Jammer voor de vierdaagse lopers, al koelt het nu misschien wat af. Vanavond lekker even Nijmegen in! En morgen gaan we naar de Zwarte Cross. Nog nooit meegemaakt, schijnt erg leuk te zijn.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 09:51

Nee het blijft een graad of 25/26, dus echt afkoelen doet het niet. Kwam de lopers tegen onderweg naar werk. Net tussen de buien door in dit geval.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 09:57

idinn schreef:
Ik ga binnenkort verhuizen, heb een hekel aan lopen langs de weg. Maar ik ben bang dat ik verdwaal als ik richting bos ga :')

Dus mocht je x zin hebben samen te lopen? Ik moet wel weer even opbouwen. Als het volgende week minder warm is misschien toch maar tussen alle drukte door weer gaan lopen. Dat ik alweer wat kan als ik daarheen ga haha

Ja lijkt me leuk, door de week ben ik nu nog in Friesland omdat ik daar mijn baantje heb.
Ik zal tussendoor wel af en toe weer in Wageningen zijn en als de colleges straks weer beginnen ook natuurlijk.

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 12:50

@Nelleke ik gebruik de gedowloade versie.. (zoals die op de radio was ofzo kan dat?) Wou eerst de app gebruiken, maar vond het een beetje onzin om te betalen als je het ook gewoon kon downloaden.

@Fabienne ja kan heel goed door de warmte komen hoor! Het was die dag ook ontzettend warm en ik ging rond 5 uur, dus ook nog niet echt afgekoeld. Gister geen last van dus zal wel gewoon een pechdagje geweest zijn.

@hyawatta balen dat je motivatie zo weg is! Is der niet iemand uit je kring die het leuk vind om met je mee te gaan?

Vraagje voor iedereen vinden jullie als korte broek een strak broekje lekkerder of een loszittend broekje? Ik heb momenteel zo'n dikke stof als broekje en vind het gewoon te warm. En ben dus opzoek naar een broekje die niet zo warm is..

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 12:57

Ik vind beide prima zitten, maar shorts luchtiger dus lekkerder als het echt heet is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 13:00

Hoe doen jullie het als je spierpijn hebt van andere activiteiten? Toch gaan lopen?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 13:24

Met een hele lichte spierpijn zou ik gewoon gaan lopen, maar rustig aan. Als ik echt flink spierpijn heb ga ik niet lopen. Dan laat ik mijn spieren eerst herstellen voor ik weer wat ga doen.

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 13:44

ik heb een strak broekje met daarover een loszittendbroekje (zit aan elkaar van adidas) maar heb van H&M ook alleen een loszittende en persoonlijk vind ik dat fijner zitten met dit weer.
Die strakke broekjes kruipen bij mij omhoog ;(

Net weer 4 km gedaan ik heb gewoon nog geen zin om een km erbij te pakken met dit weer vandaag vond ik het wel erg benauwd daarna nog 30 min krachtraining gedaan en het resultaat ga ik steeds meer zien (ik wordt er helemaal gemotiveerd van)
Dinsdag weer een tussentijdse meting dus dat wordt spannend (ookal weet ik dat ik op de goede weg ben :))

nou lekker het weekend mijn spieren rust en dan ga ik maandag weer knallen :D

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 13:49

Ja die strakke broekjes met een los broekje erover zag ik bij de H&M ook! Maar eens even lang gaan!

@Bianca fijn he dat je ziet dat er resultaat in zit!

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 14:01

JAAA!!! ik wordt hier bloedfanatiek van... ik kan nu gewoon weer mn strakke shirtjes aan van 7 jaar terug :D en er beginnen zich buikspieren te vormen weg met mn blubjes hahaha
Nou is het niet alleen door hardlopen hoor (van cardio krijg je geen strak lijf) maar de shakes en de krachttraining die ik erbij doe werpen zijn vruchten af _/-\o_

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 15:37

Djilna
Goed bezig nahet ziek geweest ,zijn.
Jij heb echt een prachtige loop omgeving.

Greetje
Respect voor al jou loopjes zeg.

Daan
Fijn dat je toch nog een rondje gelopen hebt.
Mooie snelheid.
Klinkt leuk dat aqua fit.

Fabienne
Nette tijd hoor.

Nelleke
Nieuwe kleding is altijd leuk.
Hoe gAat het nu na je val?

Susanne
Ook leuk rondje op de mtb

Roxannev
Ik gebruik strava.
Erg fijn.

HyawaTta
Is er geen loop groep waar je bij aan kunt sluiten?

Dbiancal
Wat goed. Fijn dat je resultaat ziet.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 16:33

Idinn succes met verhuizen en klussen!

Nel oliebol balen van je knie zeg! Vandaag beter hopelijk...?

Hyawatta er waren best wat vrouwen die alleen kwamen, maar begrijp je drempel. Geen idee waar je vandaan komt maar mocht je hartje randstad wonen ben je welkom mee te gaan.
Jammer dat je de motivatie om te sporten een beetje kwijt bent. Kun je niet op de een of andere manier een loopmaatje vinden? Loop je met een bepaald doel of schema, misschien dat dat helpt?

Zucchero haha mooi rijmpje hoor :') Balen van je knie, duimen dat het snel beter gaat.

Judith ik heb korte strakke broekjes. Een van adidas en een van H&M. Ze zitten bij mij prima.

Robijntjah ik ben denk niet spiergevoelig ofzo want van hardlopen nooit spierpijn gehad en na het aquatinten waarbij mijn buikspieren toch flink aan de bak moesten ook niet :+
Maar ik zou in geval van spierpijn even rustig aan doen.

Bianca 4km + 30 min krachttraining is toch al een flinke work-out! Haha lekker hoor dat je resultaat ziet :D

Vanmorgen een rondje gelopen van 4km. Het ging niet zo geweldig, ik had het echt bloedheet! In 20.15 gelopen, pr is een minuut sneller. Daarna nog naar stad gegaan op de mountainbike, 22km totaal en ook nog paardgereden. Genoeg sport voor vandaag :D

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 16:36

Ik kies voor een hele korte tight. Hele kort pijpjes dus er valt eigenlijk niets op te kruipen. Ik heb ook wel van die flodder broekjes . Op zich lopen die wel lekker maar die geven geen stevigheid in de lendenen. (heb innermuscler tihgts). Die dubbele broekjes vind ik persoonlijk onzin. Onnodig extra stof en daardoor extra warm en extra gewicht.
Als ik spierpijn van wat anders heb ga ik gewoon trainen. Bewegen geeft dan vaak juist ontspanning. En als ik spierpijn heb van het lopen bij bv een wedstrijd dan doe ik binnen de eerste 24uur daarna een herstelloopje en oude ik de tweede 24uur bewust rust om het spierherstel niet in de weg te zitten.

Gisterenavond vanaf half zeven interval training op de baan. Het was nog ruim 26 graden en ik had het inderdaad toch nog aardig warm maar kon mijn richttijden wel prima halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 18:53

Ik ben toch gaan lopen en heb echt een heerlijk rondje gemaakt. Voor het eerst een stuk zand/modder meegepakt. Viel niet tegen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 21:48

Nelleke: ik ben er wel tevreden over. Weet niet of hij helemaal correct meet, maar je kunt wel verschil in de dagen zien qua stappen. En hij meet ook mijn hartslag.

Judith: ik heb zo een strak broekje met daar aan vast een los broekje van Only Play.

Robijntjah: ik vind dat een lastig dingetje, ik wil ook vaker lopen maar heb dan spierpijn van het trainen in de sportschool.

Vandaag een rondje geskeelerd, even voor de afwisseling. Gister hard gelopen en ik twijfel of ik morgen weer ga. Wil wel graag maar nog wat spierpijn van het sporten, dus twijfel of het niet te veel is.