Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DBiancaL

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:10

Welkom gezellig juist :D

Ik zat overigens te denken om crossfit te gaan doen... het is toch niet zo leuk om steeds op zolder alleen mn krachttraing te doen (ookal zie ik wel resultaat en dat is natuurlijk ook wel wat waard)

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:06

Welkom!
De hele crossfit hype is een beetje aan me voorbij gegaan eerlijk gezegd.. Zou het wel een keer willen proberen :) Resultaat zien lijkt me al erg fijn haha!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:30

Bij mij ook hoor Lola. Hoor er best veel mensen over maar ben niet echt een type die daarvoor naar de sportschool gaat :')

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 13:05

Ja idd je kan het wel een hype noemen vele vriendinnen doen het al.. alleen ik dus niet haha
Vriendinnetje van mij heeft een lijf daar zeg je u tegen ik denk dat ze nog geen 10% vetpercentage heeft :roll:
Soms merk ik gewoon dat ik het alleen niet zo leuk vind en soms ook iemand om me heen nodig heb die mij even op swiped... om het onderste uit de kan te halen... ik heb bij de dam tot dam weer gemerkt dat ik verder over mijn grenzen kan gaan als dat ik dacht... daar heb ik toch echt wel motivatie voor nodig... anders haak ik weer snel af haha...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 13:10

Grote voordeel van crossfit is toch wel de team spirit. Zo te horen zou het goed bij je passen. Het is best heftig hoor!

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 13:20

hmmmmmz... :$
ik moet er maar s tijd voor maken...en kijken of ik een vriendinnetje in de buurt mee krijg... dat heftige heb ik idd ook gehoor,...
Ik ben eerst nu even aan het kijken voor een fysio (maar wanneer weet je of je een goede fysio hebt)
(ben verhuist dus mijn andere is even iets te ver)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 13:50

Ach wat is 10% vet? Het gaat erom dat jij gelukkig bent. Vergelijk jezelf alleen met jezelf en niet met een ander ;)

Ik vind die lessen ook gewoon duur zeker als je zelf ook een hoop kunt bereiken. En volgens mij is er niet iets in de buurt bij :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 17:05

Hmm, ik hou echt van crossfit, ben er verslingerd geraakt. Voor het eerst na paardrijden een sport waar ik echt iedere week naar uit kijk. Zelfs op vakantie altijd even een box zoeken om een lesje mee te pakken :D

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 21:26

Ik merkte dat ik sochtends vroeg op kon staan voor mijn uurtje sporten voor het ontbijt... dit wil ik vast blijven houden maar samen met andere vind ik het toch leuker en makkelijker als alleen :)

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 21:39

Ik weet nooit zo goed wat ik van crossfit moet denken (of igg niet die bij mij in de buurt).
Ik zie vaak vrouwen met veel te grote banden/tonnen sjouwen, waarvan mensen in de branche afgeraden wordt het te tillen (door de Arbowet). En dan vaak ook nog met een techniek waarvan je spontane rugklachten krijgt.

En hoor ook vaak dat ze tot het gaatje gaan, soms tot kotsen aan toe sporten. Ik vraag me dan af of er ook momenten zijn voor herstel en in hoeverre dat dan nog gezond is. Voor mijn idee gaan ze iets te vaak over de grenzen.

Onder goede begeleiding lijkt het me verder een prima sport om te beoefenen. Maar vraag me ten zeerste af of dat bij mij in de buurt dus het geval is.

Het idee achter crossfit spreekt me wel enorm aan. Het functioneel trainen, met aandacht voor techniek en een work out van hoge intensiteit, met als doel gezond en fit leven.

Pinkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 21:57

Leuk om hier zo te worden ontvangen!

Over het crossfit, het lijkt me zelf ook wel gaaf als je zo er filmpjes van ziet enz maar ergens weet ik ook weet niet wat je er precies van kunt en mag verwachten. Al zal er natuurlijk ook weer veel verschil in zitten tussen de clubs.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 21:58

Ik vind het nogal een verschil of je met die banden sjouwt als workout van 3x per week een uurtje of als baan :o ik til tijdens mijn krachttraining 100kg in een deadlift en 45kg in een clean, dat is ook pgeen gewicht dat ik mag tillen volgens Arbo. Beetje rare vergelijking.

En tja, de vorm. Er zijn genoeg CFboxen waar mensen slechte vorm hebben. En het is ook de grootste valkuil van crossfit naar mijn idee. Mensen die alleen op de klok letten en hun ego hoog hebben en daardoor te snel of te zwaar willen. Het is aan de trainer om daar op te corrigeren en dat zal echt niet overal goed gebeuren. Maar eerlijk, ga eens bij de gemiddelde sportschool kijken naar de krachttraining wat daar voor techniek gebruikt wordt. En daar staat helemaal niemand bij, dat lijkt me niet veel beter.

Je bent er zelf bij hoe ver je gaat en als je iedere week, of meerdere keren per week tot kotsen gaat zou ik eerder eens aan jezelf gaan twijfelen. Bij ons in de box heb ik nog nooit iemand zien kotsen en ik draai toch al 2 jaar mee. Ja, er zijn soms mensen die duizelig en misselijk zijn, voornamelijk nieuwelingen, maar dan zijn trainers er ook direct bij om je af te remmen. Met tot kotsen gaan red je een WOD niet, de meeste mensen zullen dus echt zoeken naar een level waarop je je workout kunt voltooien en kotsend is dat lastig.

Iedereen moet zelf weten of crossfit wat voor je is hoor, maar "van horen zeggen" zorgt voor spookverhalen en een hoop onzin. En 1 slechte box (de vraag is of het een officiele box is of een naäper die meelift op het succes...) betekend niet dat het in iedere box zo is.

Pinkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:02

Hebben jullie trouwens vanavond de keuringdienst van waarde gezien? Ging over het eiwitpoeder, vond het wel interessant om te zien!

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:09

mag ik mij hier melden?
ik woog 67, ik weeg nu 63, doel is 50, nog 13 kilo te gaan :)
ik blijf helaas vast haken op 63 kilo, net als op 65 .... iemand tips of net als de 65 gewoon doorzetten?

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:44

@secrecible De zus van een vriendin sport daar met succes en plezier maar komt wel vaak met zulke verhalen terug. Zij vind dat spectaculair, ik vind dat ongezond.

Verder vind ik mijn vergelijking niet zo vreemd. Het gaat niet persee om het feit dat het niet mag tijdens werkuren van de arbowet. Het gaat erom dat daar over na is gedacht en er een rede is waarom dat soort dingen niet mogen.

Ik kan nu een heel natuurkundig verhaal over momenten gaan ophangen maar dat lijkt me wat overbodig. Het komt er op neer dat een lichaam er niet op gebouwd is 100 kg te dragen in piekbelasting. En je daarmee je lichaam kunt beschadigen. Zeker als dat onverantwoordelijk gebeurt.
Ik ben het met je eens dat je daar ook zeker een stuk eigen verantwoordelijkheid in hebt!
Verder vind ik met gewichten trainen geen probleem, maar met rustige opbouw en niet boven een bepaald aantal kilo's (ligt helemaal aan de oefening en persoon hoeveel dit dan mag zijn)

Ik ben van mening dat veel trainers onvoldoende kennis hebben van redenen voor lichamelijke klachten en zich vaak alleen richten op spieropbouw. Maar aan ongezond opgebouwde spieren heb je nog niets.

Ik kwam hier niet om heel crossfit af te kraken, want dat is zeker niet het geval. Wederom, ik vind het idee erachter mooi. En denk ook dat je goede resultaten kunt behalen doormiddel van Crossfit, maar dan moet je dus goed opletten welke box je kiest.

@croyslover kun je iets uitgebreider over jezelf vertellen? Bijvoorbeeld je lengte, welke training je doet, wat voor dieet je volgt?

@mignonne Heb ik niet gezien, kun je er iets over vertellen?

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 23:04

Ik ben 165 :) vetpercentage, bedoel je BMI? Dat is 23,1

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 09:57

Je kunt toch gewoon sterker worden? Op je eerste dag zul je inderdaad geen 100kg kunnen trekken, maar het lichaam past zich vanzelf aan. Zelfs ik met mijn spierziekte kan een 125kg deadlift aan. Maar daar zitten wel jaren aan training in.

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 10:03

@croyslover Ik maakte me een beetje zorgen om die 50 kg maar met een lengte van 165 is dat niet zo'n verkeerd gewicht. Wat voor training doe je/ wat voor dieet? Misschien dat daarin nog iets valt aan te passen.

@phormicola Het probleem ligt niet altijd bij de spierkracht. Denk ook eens aan de kracht die op de ligamenten, tussenwervelschijven en botten komt te staan. Maar ik ben het met je eens dat met voldoende spierkracht en techniek er genoeg bescherming moet zijn voor de rest van het lichaam en dat die 100 kg met jaren van training zou moeten kunnen.

Ik wilde alleen waarschuwen voordat er onverantwoordelijke dingen gebeuren.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 10:17

@ croyslover, je moet gewoon lekker genieten en alles met mate eten. Voor een "dieet" ben je echt nog te jong.

Wat betreft crossfit, mijn rug mag niet enorm zwaar belast worden. Doe wel core oefeningen om de pijn te beperken en meer te kunnen doen. Maar zware belasting zie ik niet zo zitten. Mijn rug gaat nooit meer beter worden enkel verslechten dus ik ben daar wel voorzichtig mee...

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 10:29

Wat zijn jullie allemaal goed bezig! En welkom aan alle nieuwe.
Ik kwam erachter dat ik hier echt al een hele tijd niet meer had gereageerd :\ Oeps...
Maar heb het af en toe wel bijgelezen en ik dacht laat ik weer is reageren :')

Ik ben echt afgekickt van snoepen tijdens de zomervakantie, zoveel gewerkt dat ik amper thuis was en ik het dus moest doen met het eten wat ik mee had :') Inmiddels weer begonnen met bootcamp en ik heb besloten met mijn zusje de 1/4e marathon te doen van de marathon van Rdam, dus ik ga lekker aan de slag met conditie opbouwen :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 10:43

ILoveJip schreef:
@croyslover Ik maakte me een beetje zorgen om die 50 kg maar met een lengte van 165 is dat niet zo'n verkeerd gewicht. Wat voor training doe je/ wat voor dieet? Misschien dat daarin nog iets valt aan te passen.

@phormicola Het probleem ligt niet altijd bij de spierkracht. Denk ook eens aan de kracht die op de ligamenten, tussenwervelschijven en botten komt te staan. Maar ik ben het met je eens dat met voldoende spierkracht en techniek er genoeg bescherming moet zijn voor de rest van het lichaam en dat die 100 kg met jaren van training zou moeten kunnen.

Ik wilde alleen waarschuwen voordat er onverantwoordelijke dingen gebeuren.

Ook die lichaamsdelen worden sterker tijdens training, gelukkig :) Zo zal de botdichtheid bijvoorbeeld toenemen om die druk te kunnen weerstaan.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 10:48

Hallo meisjes!

Mag ik me hier ook aanmelden voor motivatie en tips? Ik sport altijd erg graag alleen in de laatste tijd schiet het enorm bij in. En mijn vriendinnen zijn nou ook niet echt bepaald gemotiveerd om te gaan wat voor mij de drempel ook verlaagd. Ik hoop via hier weer wat meer motivatie te krijgen :)
Doorzettings vermogen is er wel, alleen het erin komen is altijd weer ff lastig!

Afvallen hoeft niet perse meer van mij, maar ik wil wel lekker fit zijn!
Een jaar of 4 is bij mij de knop om gegaan en ben ik gezond gaan eten en erbij sporten. Nu een aantal jaar verder ben ik 36 kilo kwijt :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 10:54

Welkom! En wauw 36 kg kwijt, goed bezig zeg!

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 10:55

Dankjewel! Het was ook wel drastisch nodig.. Ik zal even kijken of ik een foto kan vinden :)
Ik woog op een gegeven moment 98, ennu 62 dus voor nu ben ik even tevreden haha. Het is al alsof er een hele nieuwe wereld voor me open gaat!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 11:02

Heel knap! Hoe lang ben je als ik vragen mag :)

Haha ja dat geloof ik, nogmaals erg knap!