Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 13:36

echte lange afstanden (40 + km) of powerwalking op vol te houden tempo (15 + km) geeft wel een leuke endorfine rush hehe.. maar je hebt gelijk, je hebt tussen waar het leuk is en waar de endorfines inkicken een gat zaten van stierlijke verveling :') .. moment dat je denkt, kan ik hier ergens afsnijden richting de auto, uitlopen is ook niet zaligmakend :')

was het helemaal vergeten te melden..
weegschaal vanochtend:

82.2

dat zou ruim 2 kilo eraf zijn, maar mijn maandelijkse festijn is ook begonnen..

mijn startgewicht was dus mogelijk wat omhoog vertekend, maar het staat wel leuk :D
zaterdag volgende weegmoment.

vanochtend
bakje joghurt met muesli en paar schijfjes banaan (wil zo'n eiwit/banenpannekoekje ergens als tussendoortje proberen met de rest van de banaan)..

en zowaar net met trek een boterhammetje met kipfillet weggeknaagd (met wat sla en komkommer als broodversiering..maar dat tellen we maar even niet mee.. nihil toegevoegde waarde).

lichaam begint duidelijk nu op gang te trekken.

Sherivey

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:09

Ik heb net low carb repen met cookies and cream smaak gehaald. Volgens de doos zouden het maaltijd vervangers moeten zijn. Maar als tussendoortje gaan die er prima in bij mij :')

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 18:42

JuliaKamm schreef:
Mijn planning voor vandaag:

O: bananenpannekoekjes van 1 banaan en 1 ei, wat frambozen en beetje pindakaas
T: klein plakje van de bananencake
L: 2 bh met rookvlees
T: wss een appel + plakje bananencake
A: Kipfilet met mozzarella, tomaat en basilicum, doperwtjes met worteltjes en klein beetje aardappels

Even aangepast!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:06

Vandaag een beetje een rare dag, moest naar het ziekenhuis voor mijn benen, maar helaas nog niet veel wijzer. Ook bij mij is het maandelijkse feestje weer begonnen, al is het bij mij eens in de twee maanden.

O: klein stukje skinny cheesecake
T: appel, mini koekje bij de koffie
L: twee kleine boterhammetjes, eentje met yorkham en eentje met baba ganoush
A: verse pizza van de AH

Morgen weer wat gezonder, wordt alleen een pasta-dagje, heb veel over.

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:11

Ik had ook een bijzonder lijstje vandaag. weinig tijd gehad om te lunchen tussendoor (was even snel thuis) dus heb maar wat meegenomen. Gelukkig geen honger gehad.

O: Joghurt 0% vet, Kwark 0% vet, fitness cornflakes en frambozen
L: Sinasappel en Druiven
T: Plak appel/banenen cake/brood
A: 160 g krieltjes + 150 gr kipfilet met ovenkrokant + 100 g sperziebonen

Ik zie in mn app dat ik '' te veel'' koolhydraten eet.
Maar ik eet nu nog geen eens brood.
Iemand een idee hoe dat kan?
Gisteren had ik het ook al...
of moet ik dat gewoon negeren?

En weet iemand een cornflake met minder suiker?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 21:34

Ik weet niet of iemand dit hier herkend, maar ik merk de laatste tijd steeds meer dat mensen opmerkingen maken over mijn figuur. Dat ik laatst aan een iets vollere vriendin vertelde dat ik een bord pasta had gegeten voor het rijden, en ze meteen tegen iemand anders zei: 'Snap jij dat nou? Eet ze zo veel, en nog zo dun' Of vandaag in een kledingzaak een soortgelijke opmerking over dat het me maar allemaal zo aan komt waaien omdat ik dun ben. Snappen die mensen niet dat ik er ook keihard voor werk? En dat ik er ook niet zomaar zo uit zie?

Sorry als het een beetje een onsamenhangend verhaal is, maar ik frustreer me er soms wel eens over.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 21:41

_Caitlinnn schreef:
Ik had ook een bijzonder lijstje vandaag. weinig tijd gehad om te lunchen tussendoor (was even snel thuis) dus heb maar wat meegenomen. Gelukkig geen honger gehad.

O: Joghurt 0% vet, Kwark 0% vet, fitness cornflakes en frambozen
L: Sinasappel en Druiven
T: Plak appel/banenen cake/brood
A: 160 g krieltjes + 150 gr kipfilet met ovenkrokant + 100 g sperziebonen

Ik zie in mn app dat ik '' te veel'' koolhydraten eet.
Maar ik eet nu nog geen eens brood.
Iemand een idee hoe dat kan?
Gisteren had ik het ook al...
of moet ik dat gewoon negeren?

En weet iemand een cornflake met minder suiker?

Alle dikgedrukte dingen zijn koolhydraatbommetjes.
Advies als je minder koolhydraten wil
Yoghurt vervangen voor alleen kwark, geen cornflakes gebruiken.
Fruit beperken tot 2x dd (bananencake bestaat voor groot deel uit banaan en meel en dat is ook beide khd)
Meer groente eten
Minder aardappels
Zo'n ovenkrokant is koolhydraten zonder voedingswaarde dus schrappen.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 22:28

Mijn dagje vandaag:

O: 5 crackers met kipfilet, flesje yakult
T: protein muffin
L: 3 boterhammen met kipfilet, appel
T: 2 boterhammen met kipfilet, zacht bolletje met kipfilet
A: 250 gr aardappels, 150 gr andijvie, gehaktbal
T: whey shake met water, zacht speltbolletje met kipfilet

B: 20 min wandelen, 20 min fietsen, 1 uur + kwartier krachttraining

1927 cal - 122 gr eiw - 225 gr kh - 54 gr vet

Iets over mijn doel van 1800 cal, maargoed wel lekker getraind :D

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 22:31

Maanlicht schreef:
Ik weet niet of iemand dit hier herkend, maar ik merk de laatste tijd steeds meer dat mensen opmerkingen maken over mijn figuur. Dat ik laatst aan een iets vollere vriendin vertelde dat ik een bord pasta had gegeten voor het rijden, en ze meteen tegen iemand anders zei: 'Snap jij dat nou? Eet ze zo veel, en nog zo dun' Of vandaag in een kledingzaak een soortgelijke opmerking over dat het me maar allemaal zo aan komt waaien omdat ik dun ben. Snappen die mensen niet dat ik er ook keihard voor werk? En dat ik er ook niet zomaar zo uit zie?

Sorry als het een beetje een onsamenhangend verhaal is, maar ik frustreer me er soms wel eens over.

Ach herkenbaar, hier thuis de hele dag... Hoe kan da nou? Je (vr)eet de hele dag... Ehh ja idd, alleen gezonde dingen (meestal) een geen snoep en chips net als hun

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 22:37

Maanlicht schreef:

Dat zeggen mensen vaak uit jaloezie ;)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 22:49

Ach, ik reageer er ook niet op. Als ik zou zeggen dat ik er veel mee bezig ben krijg je gelijk te horen "dat je dat toch helemaaaal niet nodig hebt". Ach ja.. Ik doe het voor mezelf :).

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 22:57

mensen zeggen zulk soort dingen vaak uit jaloezie.
Ik heb een paar vriendinnen die alles kunnen eten, nooit sporten en echt super dun zijn zij snappen ook niet dat ik heel erg op mijn eten moet letten om niet aan te komen waardoor het super moeilijk is op school of als ik met hun ben me niet te laten gaan aan ongezond eten enz.
Ik had vandaag zoveel vreetbuien en het ging echt niet goed dus ga mn lijstje ook niet plaatsen...
Voel me wel stukken beter sinds ik weer gezond bezig ben, morgen tot 4 uur school en ik wil daarna nog even gaan sporten als straf van vandaag haha. ( nee ik hou van sporten dus sporten is nooit een straf, misschien 10 min langer cardio :p )

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 23:02

Ik weet niet of het zo is dat sommigen alles kunnen eten, heb eens een programma/experiment gezien over eten. Ze hielden bij van dikke(re) en dunne(re) mensen wat er gegeten werd.
Over het algemeen bleek dat de dikke mensen veel meer aten dan ze zelf dachten. Ze aten ook veel meer dan de dunne mensen, die zich voor hun gevoel volpropten maar kwamen lang niet aan de calorieën wat ze zelf dachten

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 23:05

Maanlicht schreef:
Ach, ik reageer er ook niet op. Als ik zou zeggen dat ik er veel mee bezig ben krijg je gelijk te horen "dat je dat toch helemaaaal niet nodig hebt". Ach ja.. Ik doe het voor mezelf :).

Precies. Ik kreeg vandaag ook van een collega te horen 'jij hoeft niet af te vallen, je hebt helemaal niks!'
Het gaat mij ook niet zozeer om mijn gewicht, maar om hoe ik over mijn lichaam denk en hoe ik me erbij voel

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 23:06

Je hebt mensen die bij stress zich voorbereiden op de hongerwinter (deze mensen zijn gevoelig voor te dik worden) en je hebt mensen die bij stress zich voorbereiden op de tijger (deze mensen zijn gevoelig voor te dun worden). Ik heb een zeer goede vriendin die dus zo'n tijgerrenner is en die moet altijd knokken om de kg's eraan te houden. Bij stress kan ze niet eten, bij haar kruipen de onsjes erop en vliegen de kg's eraf. Daardoor is zij tot 10kg te licht en anderzijds ben ik 50kg te zwaar. Ik ben een echte winterwachter.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 23:19

Ik had op m'n werk een erg volslanke collega die altijd aan het diëten was en op het werk enkel rauwkost at...ik at toen een periode als lunch twee tosti's... En telkens zei ze: 'ik word van lucht al dik, en jij kan alles eten'
Ik ben toen zo pissig geworden, als ik een paar dagen de teugels laat vieren kom ik gewoon aan en ik moet er ook veel voor laten. Ik sport elke dag, zij ging elke dag met de auto naar het werk, ik met de fiets en ze woonde bij mij in de straat.. :')

Hebben jullie ook dat als je iets lekkers weigert dat je dan scheve gezichten krijgt? Bij mij wel...dan zeggen ze ook, maar dat kun je toch makkelijk hebben? Nou, als ik alles in m'n mond stop wat me wordt aangeboden niet...
Zucht...

Lijstje gister
O twee geroosterde bbh leverkaas en hagelslag extra puur
L havermout met banaan
T half koekje
A zelfgemaakte hamburger van rundergehakt met sla, ui en champignons met ovenfriet
B 40 min fietsen, heeeeell harde wind! Paardgereden

Vandaag
O twee geroosterde bbh leverkaas en beetje duo penotti
L drie bruine bbh, twee x leverkaas
T drie dropjes, appel, banaan
A nasi met gebakken eitje en een beetje satesaus, handje cassave kroepoek
T beschuitje hagelslag
B fietsen paardrijden

Ik had t vandaag telkens koud en doorlopend een hongergevoel....morgen weer lekker havermout eten, dat vult beter dan brood..

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 23:26

Ja dat krijg ik ook vaak te horen 'kun je makkelijk hebben' Ja, ik kan ook makkelijk een keer een gebakje of een bakje friet hebben. Maar als ik bij ieder aanbod 'ja' zeg, dan kan ik dat in no time niet meer hebben :')

Ik heb mn caloriedoel in mfp veranderd van 1730 (wat mfp zelf aangeeft) naar 1950 (wat als bmr + beweging berekend is). Eens kijken of ik daar resultaat mee boek.
Ik val wel af hoor, maar een heel zacht stemmetje in mn achterhoofd blijft fluisteren dat ik iets niet goed doe door mn oorspronkelijke caloriedoel van mfp aan te houden

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 23:32

Ja ik kan het hebben omdat ik het niet doe, haha!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 00:38

Nibbit schreef:
Ik weet niet of het zo is dat sommigen alles kunnen eten, heb eens een programma/experiment gezien over eten. Ze hielden bij van dikke(re) en dunne(re) mensen wat er gegeten werd.
Over het algemeen bleek dat de dikke mensen veel meer aten dan ze zelf dachten. Ze aten ook veel meer dan de dunne mensen, die zich voor hun gevoel volpropten maar kwamen lang niet aan de calorieën wat ze zelf dachten

maar dan ga je ervan uit dat het alleen dikke mensen zijn die het idee hebben dat bepaalde dunne mensen alles maar kunnen eten..

maar dat is op zich helemaal niet het geval.

je ziet het ook gebeuren tussen mensen die elkaar goed kennen.. zelfde gewicht en postuur..

het geheim zit m in je metabolism..
bij de ene werkt het metabolisme sneller als bij de ander.
daar wordt je mee geboren.

iemand zei het al zo mooi..
de winterwachter en de tijgerrenner.. (mijn complimenten voor die benaming :') )

gelukkig kun de winterwachter het onder controle houden door middel van beperken van voeding en toename van beweging op het moment dat het nodig is.
de tijgerrenner kan gelukkig ook controle houden, door inname van voeding te verhogen en beweging te beperken op het moment dat dat nodig is..

Voor beiden geld dat dit wel tegenstrijdig is met wat hun gevoel ingeeft (stress> veel eten en lusteloos voor de winterwachter.. stress> weinig eten en rusteloos voor de tijgerrenner).

natuurlijk is het niet zwart wit en of/of.. je zit er ergens tussenin.. en meestal weet je dat wel van jezelf.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 00:50

Pff vandaag echt heel slecht gegeten.. 1,5 pakje cracker op en een reep tony chocolade en dat was het :') 770 kcal in totaal.. morgen maar ff lekker veel eten.

Had vandaag mn eind presentatie voor mn opleiding, dus was 1 en al stress. Hele dag super misselijk geweest en daardoor dus amper wat gegeten :') Maaaar ik ben wel geslaagd met een mooie 8! :D Helemaal bij :D

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 08:24

Lijstje voor deze dag:

O: 1 bruine bh, 2 gekookte eieren, 100 gram skyr, danone actimel
T: bakje straciatella kwark
L: twee meergranen wraps met zuivelspread en kipfilet tuinkruiden
T: proteïnereep cookie en cream smaak
A: kom erwtensoep, half afbakstokbroodje
T: plakje stroopwafelcake
T: ( na crosstrainer) 100 gram griekse yoghurt met honing

Totaal van 1767 calorieën

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 09:04

Lijstje voor vandaag

O: griekse yoghurt met speltvlokken en framboosjes
T: halve komkommer
T: appel
L: 2 spelt bh met runderrookvlees
T: rijstwafel met smeerkaas
A: ?

B: 3 uur werken, 25 minuten fietsen

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-16 09:07

Dragan2008 schreef:
Ja dat krijg ik ook vaak te horen 'kun je makkelijk hebben' Ja, ik kan ook makkelijk een keer een gebakje of een bakje friet hebben. Maar als ik bij ieder aanbod 'ja' zeg, dan kan ik dat in no time niet meer hebben :')

Ik heb mn caloriedoel in mfp veranderd van 1730 (wat mfp zelf aangeeft) naar 1950 (wat als bmr + beweging berekend is). Eens kijken of ik daar resultaat mee boek.
Ik val wel af hoor, maar een heel zacht stemmetje in mn achterhoofd blijft fluisteren dat ik iets niet goed doe door mn oorspronkelijke caloriedoel van mfp aan te houden

Heb je nog wel een paar honder kcal van je bmr+pal afgehaald? Anders zit je op onderhoud te eten en gaat er niks meer af.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 09:19

Jawel :) hij gaf aan 2198 kcal om op gewicht te blijven. 1950 als ik op rustig tempo wilde afvallen :)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 10:02

Ik vind dat iedereen moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt.

Wow ik heb net havermoutpap gemaakt, met water, theelepel kaneel en frambozen. Blegh wat een flauwe hap, maar het vult als een malle. Heb het gevoel dat er een steen op mn maag ligt :+