Korfballende bokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

arjaaaaa

Re: Korfballende bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 12:50

nee, niet alleen de scheids. Vooral ook dat we zelf te veel fouten maakten. en daarnaast ons niet voldoende aan de afspraken houden. bv dat we altijd helemaal opbrengen tot aan de middellijn vanuit de verdediging en altijd de bal diep in het aanvalsvak inbrengen. Als er dan iemand aan de lijn staat te wachten, dan is het verleidelijk hem al te gooien. ook onnodige overtredingen en te veel risico nemen op de vang, gevolg strafworp tegen, dat soort dingen.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-22 16:20

arjaaaaa schreef:
nee, niet alleen de scheids. Vooral ook dat we zelf te veel fouten maakten. en daarnaast ons niet voldoende aan de afspraken houden. bv dat we altijd helemaal opbrengen tot aan de middellijn vanuit de verdediging en altijd de bal diep in het aanvalsvak inbrengen. Als er dan iemand aan de lijn staat te wachten, dan is het verleidelijk hem al te gooien. ook onnodige overtredingen en te veel risico nemen op de vang, gevolg strafworp tegen, dat soort dingen.

Oh dat is wel zonde. Goed gaan evalueren deze week en dan aankomende week weer lekker oppakken!

Hier vanochtend meteen fysio gebeld. Kon gelukkig om 13u al terecht, dus op werk e.e.a. geschoven en daarheen (werk is ook niet echt aan te bevelen aan een laptopje aan een vergadertafel met nekklachten :') ).

Heb heel duidelijk last van een aantal wervels. Door de klap en de pijn hebben mijn spieren tot aan mijn schouderbladen gereageerd met alles compleet vastzetten. Ik word alleen beetje licht in mijn hoofd als ik mijn nek draai, dus hij durfde vandaag niets te doen qua kraken o.i.d. omdat er het risico bestond dat ik daar nog heftiger op zou reageren. Nu dus even gefocust op die rug en schouderspieren om die in ieder geval weer een beetje te laten ontspannen met massage en intapen.

Als er einde van de week nog een gaatje in zijn agenda valt belt hij mij direct en wil hij mij deze week nog een keer zien, anders maandag weer langs. Tot het e.e.a. weer wat meer gaat bewegen even geen korfbal. Hij kon er nog niet veel over zeggen wanneer dat zou zijn, kan een paar dagen duren, maar kan ook langer duren. Afhankelijk van wanneer mijn spieren denken dat het weer oke is om los te laten 8)7

Korfbal... levensgevaarlijke sport :roll:

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 18:59

Oei dat klinkt niet best. Sterkte!

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 21:21

Dide, hoe gaat het nu met je?

Ik heb gisteren lekker getraind! We starten tegenwoordig op woensdag met partijen. Ik was nog niet helemaal lekker warmgelopen, omdat ik voor de training nog een tc gesprek had, dus de eerste 5 min waren moeizaam. Maar daarna liep het lekker. Een half uur achter elkaar gepartijt. Continue om de 3 onderscheppingen wisselen, dus erg intensief, maar wel heel leerzaam. Daarna een minuut of 20 onder druk schieten en daarna nog bijna een half uur partijen.ik was kapot! Maar super lekker!
Zaterdag tegen de nummer laatst. Hopelijk krijgen we ons zelfvertrouwen hiermee terug!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-22 06:32

arjaaaaa schreef:
Dide, hoe gaat het nu met je?

Ik heb gisteren lekker getraind! We starten tegenwoordig op woensdag met partijen. Ik was nog niet helemaal lekker warmgelopen, omdat ik voor de training nog een tc gesprek had, dus de eerste 5 min waren moeizaam. Maar daarna liep het lekker. Een half uur achter elkaar gepartijt. Continue om de 3 onderscheppingen wisselen, dus erg intensief, maar wel heel leerzaam. Daarna een minuut of 20 onder druk schieten en daarna nog bijna een half uur partijen.ik was kapot! Maar super lekker!
Zaterdag tegen de nummer laatst. Hopelijk krijgen we ons zelfvertrouwen hiermee terug!

Klinkt als een lekkere training Arja! Hopelijk help het en gaan jullie ze zaterdag gewoon weer oprollen!

Hier helaas nog weinig verbetering, dit weekend dus gewoon in normale kleren langs de kant :n
Fysio nog wel contact mee gehad, maar was niemand uitgevallen helaas.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 07:31

@Arja: lekker getraind dus, fijn! Succes vandaag!
@Dide: wat ontzettend ruk, :(:) veel beterschap!

Ik doe weer mee vandaag, laatste veldwedstrijd. 10:30 spelen :=

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-22 08:37

Flying_Angel schreef:
@Arja: lekker getraind dus, fijn! Succes vandaag!
@Dide: wat ontzettend ruk, :(:) veel beterschap!

Ik doe weer mee vandaag, laatste veldwedstrijd. 10:30 spelen :=

10:30?? :wow: lijkt wel jeugdtijden!

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 13:11

Winst is binnen! Ruststand 7-4, eindstand 8-7. Zelf ook lekker gespeeld en puntje gescoord. Beetje jammer dat de tegenstander na rust een megasnelle, kleine en behendige heer als dame lieten spelen omdat ze zogenaamd niet meer kon…

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-22 13:14

Flying_Angel schreef:
Winst is binnen! Ruststand 7-4, eindstand 8-7. Zelf ook lekker gespeeld en puntje gescoord. Beetje jammer dat de tegenstander na rust een megasnelle, kleine en behendige heer als dame lieten spelen omdat ze zogenaamd niet meer kon…

Gelukkig winst binnen, dat is het belangrijkste!
Oh wat oliebol, hadden ze om toestemming gevraagd bij jullie? Volgens mij is dat namelijk verplicht als een heer als dame wil spelen.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 13:21

Hmm, officieel niet echt denk ik. Ze hadden wel vooraf gezegd dat ze 4 dames hadden, die wel wat pijntjes hadden :+

Nou ja, wij de punten! Dikke prima haha. Helemaal zuur als je dan daardoor verliest.

Afbeelding
Afbeelding

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-22 13:23

Flying_Angel schreef:
Hmm, officieel niet echt denk ik. Ze hadden wel vooraf gezegd dat ze 4 dames hadden, die wel wat pijntjes hadden :+

Nou ja, wij de punten! Dikke prima haha. Helemaal zuur als je dan daardoor verliest.

[ [url=m/aDNlgz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zegrcH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Volgens mij mag het officieel uberhaupt niet, maar is het met die toestemming nog een beetje gedoogd. Maar goed de puntjes waren voor jullie :D

Leuke actiesfotos!

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 13:26

Ja, op ons niveau wordt veel gedoogd haha! :)) bovenste foto werd helaas verdedigd gefloten!

Hoe laat moet jouw team?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-22 13:27

Flying_Angel schreef:
Ja, op ons niveau wordt veel gedoogd haha! :)) bovenste foto werd helaas verdedigd gefloten!

Hoe laat moet jouw team?

Das knap dat ze die voor verdedigd aanzagen :')

2e speelt om 14u en 1 om 15:30, dus ik ga zo die kant op.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 13:29

Ja, beetje raar toch. :=

Succes met aanmoedigen dan!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-22 17:54

Interessante 1e helft.. :=
Heer van hen bleef maar kletsen tegen de scheids, dus kreeg ie een waarschuwing. I.p.v. zn mond te houden ging ie door. Geel. I.p.v. weg te lopen maakt ie zich groot en loopt naar de scheids: "wat wou je doen dan, wat wou je doen dan mong*l". Tweede geel, rood, the end. :roll:

Helaas wel verloren. Niemand zat er qua scorend vermogen echt lekker in. Dit hadden echt 2 puntjes moeten zijn.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 09:45

Jammer van de uitslag. En zo’n heer, vreselijk irritant. Hoe is het met je nek?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-22 18:59

Flying_Angel schreef:
Jammer van de uitslag. En zo’n heer, vreselijk irritant. Hoe is het met je nek?

Ja bizar irritant lijkt dat me ook als het je teamgenoot is. We waren echt net een minuut of 8 pas onderweg.

Vandaag weer bij fysio geweest. Kwam zelf met draaien al ietsje verder. Hij durfde vandaag wel te kraken, dus die wervels zijn allemaal los gekraakt. Ook dry needling en gemasseerd. Hij hoopt dat er nu wel wat meer vooruitgang in komt. Als het veel beter vanaf nu gaat dan misschien weer wat rustig aan doen einde van de week. Vrijdag in ieder geval weer terug komen :j

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 19:09

Fijn dat het vooruit gaat Dide.

Lekker die winst Angel!

Wij verloren.. Van de nummer laatst.. zijn scoorden alles vanaf de zijlijn, wij scoorden veel en veel te weinig.. word nog lastig om er het veldseizoen nog iets van te maken, blijft nu middenmoot helaas.. ik heb zelf lekker verdedigt en veel kansen gecreëerd in de aanval, maar te weinig erin gegooid. 2e helft mee dan de helft van de tijd verdedigd.
Heb wel weer zin in de zaal! Zeker nu het vroeg donker, regenachtig en koud is..

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-22 20:19

arjaaaaa schreef:
Fijn dat het vooruit gaat Dide.

Lekker die winst Angel!

Wij verloren.. Van de nummer laatst.. zijn scoorden alles vanaf de zijlijn, wij scoorden veel en veel te weinig.. word nog lastig om er het veldseizoen nog iets van te maken, blijft nu middenmoot helaas.. ik heb zelf lekker verdedigt en veel kansen gecreëerd in de aanval, maar te weinig erin gegooid. 2e helft mee dan de helft van de tijd verdedigd.
Heb wel weer zin in de zaal! Zeker nu het vroeg donker, regenachtig en koud is..

Oh wat balen Arja! Jullie gingen juist zo goed!
Na die ene verliespartij niet echt meer lekker terug op niveau gekomen of wel?

Oh ja zaal, veel meer zin in dan veld! Bij ons betekent die regenachtig donker koud ook nog een blub op dat natuurgras. Echt vreselijk :n
Jullie ook nog 2 wedstrijden te gaan voor het zover is?

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 23:02

Wij nog 3 wedstrijden. 5nov een inhaalwedstrijd tegen de ongeslagen koploper, maar daar ben ik niet bij.
Vanavond heel kort zaterdag geëvalueerd. Conclusie was dat het op zn zachtst gezegd niet best was. De aanvoerder wilde het aanvullen met iets positiefs. Dat was dan dat ik als enige een redelijke wedstrijd speelde. Vond ik wel een fijn compliment van hem, want hij is best kritisch. De coach was het ermee eens, ik kreeg als enige een voldoende. Toch wel leuk om te horen ondanks de slechte wedstrijd..

Ik kan me voorstellen dat gras nog erger is dan kunstgras. Gras blijft nu alleen maar nat en blubberig lijkt me..

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-22 06:13

arjaaaaa schreef:
Wij nog 3 wedstrijden. 5nov een inhaalwedstrijd tegen de ongeslagen koploper, maar daar ben ik niet bij.
Vanavond heel kort zaterdag geëvalueerd. Conclusie was dat het op zn zachtst gezegd niet best was. De aanvoerder wilde het aanvullen met iets positiefs. Dat was dan dat ik als enige een redelijke wedstrijd speelde. Vond ik wel een fijn compliment van hem, want hij is best kritisch. De coach was het ermee eens, ik kreeg als enige een voldoende. Toch wel leuk om te horen ondanks de slechte wedstrijd..

Ik kan me voorstellen dat gras nog erger is dan kunstgras. Gras blijft nu alleen maar nat en blubberig lijkt me..

Heel mooi compliment die je in je zak kunt steken Arja! :D
Op naar de volgende wedstrijd en dat iedereen dan een voldoende haalt!

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 22:40

Hoe gaat het met je Dide? Kom je voor de zaalcompetitie nog in actie, of doe je het rustig aan?
Wij treffen morgen de nummer 2, hopelijk kunnen we laten zien wat we in huis hebben

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-22 07:41

arjaaaaa schreef:
Hoe gaat het met je Dide? Kom je voor de zaalcompetitie nog in actie, of doe je het rustig aan?
Wij treffen morgen de nummer 2, hopelijk kunnen we laten zien wat we in huis hebben

Van de week 2x bij de fysio geweest. Hij durfde nu wel te kraken gelukkig. Maandag boel harde knakken en daarna dry needling en massage voor de spieren. Mocht als het ok voelde woensdag beetje trainen. Rechterkant van mijn nek ging stuk beter en kon weer beetje richting over schouder kijken. Maar links bleef achter en bleef pijnlijk. Woensdag niet getraind dus. Vrijdag gelukkig nog een afspraak staan, dus aangegeven waar het probleem zat. Fysio deed wat testjes en voelde inderdaad nog heel veel weerstand vanuit spieren en wervels. Weer gekraakt, keiharde knak :') Fysio: "oh wow". Daarna weer dry needling en massage en voelt nu wel echt al een stuk beter.

Zijn er nog niet, maar kan tenminste weer soort van over mn schouder kijken. Heb vrijbrief gekregen om zelf te kijken wat kan. Schiet straks dus gewoon ff mee in om te kijken hoe dat gaat en verder komende week weer trainen :j.

Succes met de wedstrijd Arja! Hoop dat jullie ze pakken en het vertrouwen weer terug krijgen!

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 21:21

Hoe is het gegaan vandaag?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-22 21:42

Oef laten we die maar gauw vergeten :+ stond na 20 minuten spelen 5-0. Toen er aanvallend ingebracht en redelijk snel gescoord. Verdedigend weer eruit gehaald omdat ik natuurlijk 2 weken niets heb gedaan en pas sinds gister weer over mn schouder kon kijken :=

Russtand dus 5-1 :roll: Toen aanvallend weer erin gebracht, maar waren niet de goede kansen aan het uitspelen, maar kon wel dreiging brengen. Maar uiteindelijk moesten er heren gewisseld worden, toen waren de wissels op en kon ik verder op de bank blijven zitten B-)
Eindstand 13-6, echt niet best. Ze vielen gewoon echt niet. Publiek bij tegenstander zei ook: de stand is totaal geen goede toelichting van hoe de wedstrijd is.

Snel vergeten :roll:

Net nog even met een paar mensen naar oefenwedstrijd DVO - LDODK geweest, wel leuk :)

Hoe ging het bij jullie?