[Centraal] Piercings (deel 17)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 21:17

Oyeru schreef:
Het is gelukt +:)+ [ [url=m/tixt99.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wel meteen kneiter rood.. :=

Vanavond voor het slapen gaan een druppel sterilon erop doen, morgenavond weer. Met een paar dagen moet het over zijn.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 21:17

Doordat onze kat een pootje gebroken heeft, kon ik afgelopen vrijdag niet naar de piercer maar aankomende vrijdag gaat de volgende erin. *\o/*

doezel2

Re: [Centraal] Piercings (deel 17)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 23:56

Shenavallie. Morgen is het zo ver:). Spanning?
Beterschap met je kat

Ik heb zin juni een helix. Nu gaat hij 'irriteren' doordat er steeds haar aan het staafje blijft zitten. Meer mensen er last van?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 08:44

doezel2 schreef:
Shenavallie. Morgen is het zo ver:). Spanning?
Beterschap met je kat

Ik heb zin juni een helix. Nu gaat hij 'irriteren' doordat er steeds haar aan het staafje blijft zitten. Meer mensen er last van?

In eerste instantie niet, maar omdat de laatste een beetje pijnlijk was met zetten (de andere geen last gehad), ben ik inderdaad een beetje gespannen. Komt wel goed: het is binnen een paar seconden gepiept.

Dank voor je wens! ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 08:45

Oh ja, dat van het haar is mij bekend: ik moet af en toe mijn helix eruit halen om het haar er weer af te peuteren dat er in de loop der tijd omheen is gewikkeld.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 09:10

Is dan een ringetje niet beter? Kwa vast zittend haar haha.
Zo erg als jou heb ik het niet, shenavallie
Succes vandaag Waar komt de piercing (kan zijn dat ik erover heen heb gelezen)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:52

Hij is vanmorgen om 10.00 uur gezet en 2 minuten na 10 stond ik alweer buiten. :D

Ik heb een lage Helix laten doen, zodat mijn 'Riem van Orion' nu een mooie lijn is. Ik had een hoge Helix op de oude plek waar ik vroeger eentje had, maar die liep niet mooi in lijn met de Tragus en Inner Conch.
Afbeelding

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:53

Je ziet de stift-stip nog :+

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:56

Leuk zo !!

Kan je piercing trouwens ook scheef groeien?

Mijn lage helix zit helemaal scheef.. Maar ik weet eigenlijk zeker dat ie met zetten wel recht was :=
Zit ook een vochtbultje achter, dus ik dacht dat die m mss omlaag heeft geduwd?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:58

Geen idee of dat kan, maar geheel onwaarschijnlijk klinkt het ook weer niet voor mij. Misschien dat een andere bokker daar ervaring mee heeft?

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 13:44

Skessa_ schreef:
Leuk zo !!

Mijn lage helix zit helemaal scheef.. Maar ik weet eigenlijk zeker dat ie met zetten wel recht was :=

Jep, ik heb helaas exact hetzelfde gehad met mijn helix. Recht gezet, na een tijdje een vochtbultje die hem voor m'n gevoel omlaag geduwd heeft, en nu zit hij idd scheef -O-

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 15:38

Skessa_ schreef:
Leuk zo !!

Ik heb precies hetzelfde, ook na een vochtbultje, maar ik denk ook wel door het lange staafjr icm er op slapen.

Mooi je oor zo shennavallie.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 15:41

Staafje wat er in zit is idd ook behoorlijk lang bij mij.

Heb net nog even een foto gezien van de dag dat ie gezet is, maar daar zit ie idd wel gewoon recht -O-

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:50

Gaaf shenavallie

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 21:21

Dank jullie wel! :D

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 00:56

Ik zie dat er hier vrij veel mensen zijn die een helix piercing hebben. Ik zelf heb er ook een maar heb er de laatste half jaar last van. Ik heb hem al jaren. In ieder geval meer als 12 jaar. Bij mij is die toen in de tijd geschoten en niet gepierced. Toen heb ik daar ook vrij veel last van gehad. Elke keer weer ontstoken. En ineens was het genezen en in al die jaren geen last gehad. Maar waarschijnlijk mijn eigen stomme schuld. Maar gezien die geschoten is heb je maar een doorsnee van 0.8 en ik had leuke piercings gezien van 1.2 dus heb ik besloten om eerst 1 mm piercing te gebruiken en nu dus inmiddels een 1.2 mm. Met als gevolg dat ik er dus niet veel meer aan kan hebben. Daarnaast ben ik sowieso gevoelig en draag ik alleen chirurgisch staal oorbellen en voor piercings ook of een bioplast.
Weet alleen niet zo goed wat ik er nu mee moet doen. Vanmorgen de ene piercing er weer uitgehaald. Ging eigenlijk vrij goed zat er al een week maar werd steeds gevoeliger.
Meer mensen hier ervaring mee. Morgen wil ik er weer een in doen.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 01:15

Ja je maakt weer een wondje, dus logisch dat t gaat irriteren.

Doe er gewoon een piercing in die je mooi vind en laat m dan voorlopig ff met rust. Niet teveel aan klooien of wisselen. Gaaf vanzelf over.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 01:39

Dat het wat gevoelig is dat begrijp ik maar duurt het net zolang als dat je normaal een piercing laat zetten? Ik had niet verwacht dat bij het uitrekken meer dan een half jaar last zou hebben.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 02:21

Je hebt het wel 4 mm opgerekt he! Dat is de helft keer zo groot.. En het is kraakbeen
Ik denk dat je de normale genezingstijd voor een vers gezette kraakbeenpiercings aan kunt houden: 6-9 maanden

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 09:01

Tigra_ schreef:
Ik zie dat er hier vrij veel mensen zijn die een helix piercing hebben. Ik zelf heb er ook een maar heb er de laatste half jaar last van. Ik heb hem al jaren. In ieder geval meer als 12 jaar. Bij mij is die toen in de tijd geschoten en niet gepierced. Toen heb ik daar ook vrij veel last van gehad. Elke keer weer ontstoken. En ineens was het genezen en in al die jaren geen last gehad. Maar waarschijnlijk mijn eigen stomme schuld. Maar gezien die geschoten is heb je maar een doorsnee van 0.8 en ik had leuke piercings gezien van 1.2 dus heb ik besloten om eerst 1 mm piercing te gebruiken en nu dus inmiddels een 1.2 mm. Met als gevolg dat ik er dus niet veel meer aan kan hebben. Daarnaast ben ik sowieso gevoelig en draag ik alleen chirurgisch staal oorbellen en voor piercings ook of een bioplast.
Weet alleen niet zo goed wat ik er nu mee moet doen. Vanmorgen de ene piercing er weer uitgehaald. Ging eigenlijk vrij goed zat er al een week maar werd steeds gevoeliger.

Vel 0.4 mm oprekken is geen probleem, maar kraakbeen rekt niet mee, dus wat ik je aanraad is naar een piercer gaan en vragen of hij er een 1.2mm naald doorheen kan jassen.
Verder, je geeft aan gevoelig te zijn. Ik neem aan voor het materiaal van piercings en oorbellen. Dan kan je beter geen chirurgisch staal nemen, maar titanium. In chirurgisch staal zit namelijk gewoon nikkel.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 09:07

Hoe heb je t precies gestretcht en in hoeveel tijd? Mijn helix is ook geschoten en zit ook een jaar of 14. Heb taper gekocht en met speciale gel voor stretchen op die manier t gaatje op 1.2 gekregen. Maar t moet wel heel langzaam gebeuren, je beschadigt anders je huid en kraakbeen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 10:34

Tigra_ schreef:

Dat is de reden dat die bovenste van mij ook ooit is gaan ontsteken, omdat hij geschoten was. Jaren eruit gelaten en eerder dit jaar weer opnieuw laten zetten, maar dan wel door middel van piercen. Omdat het in een oud litteken is gezet, voel ik hem af en toe nog wel. Toch valt het me reuze mee, daar het tijdens de schiet-periode aanzienlijk pijnlijker was.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 11:08

_Ekenna schreef:
Vel 0.4 mm oprekken is geen probleem, maar kraakbeen rekt niet mee, dus wat ik je aanraad is naar een piercer gaan en vragen of hij er een 1.2mm naald doorheen kan jassen.
Verder, je geeft aan gevoelig te zijn. Ik neem aan voor het materiaal van piercings en oorbellen. Dan kan je beter geen chirurgisch staal nemen, maar titanium. In chirurgisch staal zit namelijk gewoon nikkel.

Dat lijkt me inmiddels niet meer nodig omdat er al 1,2 mm door heen kan. Titanium nog niet geprobeerd maar met mijn oorbellen en andere piercing heb ik geen probleem met chirurgisch staal. Zolang het maar niet van dat goedkope spul is en geen knopjes. Maar zal eens kijken of ik daar iets van kan vinden misschien dat het scheelt.

Corelli schreef:
Je hebt het wel 4 mm opgerekt he! Dat is de helft keer zo groot.. En het is kraakbeen
Ik denk dat je de normale genezingstijd voor een vers gezette kraakbeenpiercings aan kunt houden: 6-9 maanden

Ja dat is waar zo had ik het eigenlijk nog niet bekeken. Toch beter moeten nadenken want dan had ik het niet gedaan. Maar goed is nu te laat nog maar even doorbijten dan.

Mars schreef:
Hoe heb je t precies gestretcht en in hoeveel tijd? Mijn helix is ook geschoten en zit ook een jaar of 14. Heb taper gekocht en met speciale gel voor stretchen op die manier t gaatje op 1.2 gekregen. Maar t moet wel heel langzaam gebeuren, je beschadigt anders je huid en kraakbeen.

Niet de goede manier waarschijnlijk. Maar heb gewoon een 1 mm gekocht en die er doorheen geduwd en toen het voor mij gevoel goed was heb ik er de 1,2 door heen geduwd. Met de 1mm had ik ook geen probleem. Toch te snel gegaan wellicht.

Heb trouwens even terug gekeken naar mijn bestelling wanneer ik de 1 mm gekocht heb en dat blijkt dus al een jaar te zijn. Dus toch een stuk langer dan ik dacht. Ik weet dat ik de 1 mm in ieder geval dezelfde week erdoor gedaan heb als dat ik hem binnen kreeg. En de 1,2 dat zal een paar maanden later gedaan zijn.

Shenavallie schreef:
Dat is de reden dat die bovenste van mij ook ooit is gaan ontsteken, omdat hij geschoten was. Jaren eruit gelaten en eerder dit jaar weer opnieuw laten zetten, maar dan wel door middel van piercen. Omdat het in een oud litteken is gezet, voel ik hem af en toe nog wel. Toch valt het me reuze mee, daar het tijdens de schiet-periode aanzienlijk pijnlijker was.

Daar heb ik ook aan gedacht maar als ik hem dicht laat groeien komt er geen nieuwe meer. Denk niet dat ik dat nog durf wilde er eigenlijk een 2de bij maar als dit niet beter gaat dan hou ik het daarmee voor gezien.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 11:40

Zou er ook ff wat sterilon of tea trea olie op doen als je piercing er weer in zit.

Ik heb de mijne na zo'n 15 jaar open geprikt afgelopen April. De eerste week kon er alleen een gewone oorbel in. Deed ook pijn. Na een week kreeg ik er zonder problemen de 1.2 mm in. Heb elke dag tea trea olie gesmeerd. Nadat de 1.2 er in zat had ik nog een paar dagen last en daarna nooit geen pijn meer gehad. Maar mss heb ik gewoon geluk gehad ;)

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:40

Hoi hoi, ik heb weer even een vraagje :)

Ik heb m'n helix nu ongeveer een maandje denk ik, en wilde er nu graag een ander staafje indoen. Vorige week bij de piercer geweest en die heeft er toen een kortere in gedaan, en volgens hem zag het er al zo goed uit dat ik zelf ook mocht wisselen. Heel leuk natuurlijk, heb nog wel even gewacht maar nu wilde ik er wel wat anders in doen. Maar dan nu.. Krijg ik het bolletje met geen mogelijkheid los :+ -O-
Heb al van alles geprobeerd, maar ik krijg er gewoon geen beweging in!

Hebben jullie misschien nog een gouden tip?