Fitness Beginners gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:59

Als ik zo veel zou eten zou ik binnen no time 10 kilo aankomen. :P
Maar ik sport ook minder en heb minder bespiering.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:59

Hahaha zo voelde ook in begin.. Zo vaak misselijk vol.. Nu heb ik echt om de 2 uur erge honger weer :)

Ja die dingen zin goedkoop, caloriebom en makkelijk tijdens college weg te knabbelen :')

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:18

Carnaval was super... De kater iets minder ;).
Hier wel wat meer dan een zondigdagje, ik heb geloof ik 4 dagen achter elkaar friet gegeten :O En heel veel wijn, RedBull & chips !
Dat gaat me wel even kosten om dat weer goed te krijgen..

Ehm wat ik gemiddeld eet:

- Ontbijt: Brinta of 2 crackertjes
- Lunch: 2 crackertjes (heel soms een tosti)
- Lunch 2: 2 crackertjes (met salade naar keuze)
- Avond: Veel groente, soms met kip/mager gehakt/vegetarisch.

Heel de dag door water en/of groene thee

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 13:35

Grappig, ik zat er net over na te denken om naar jullie eetschema te vragen :') Heb namelijk wat inspiratie nodig. Hier de juiste voeding krijgen is over het algemeen wel een beetje lastig, de producten zijn niet allemaal hetzelfde zoals in Nederland.

Hallelujah Gianti! Zoveel zou ik geen eens op kunnen :P

Mijn eetschema:

Ontbijt (7.00/8.00): Havermout met sojamelk (warm), kaneel en een appel erdoor. Grote kop thee van 500cl.

Tussendoor (11.00): OF fruit (banaan, mandarijn) met een handje amandelnoten OF rijstwafel(s) met pindakaas (had m'n moeder opgestuurd uit Nederland :D) met een handje amandelnoten. Flesje water.

Lunch (13.00/14.00): OF twee broodjes kaas met kalkoenfilet en een eitje. OF twee geroosterde broodjes met tomaat, avocado en geitenkaas. Grote kop thee van 500cl.

Tussendoor (16.00/17.00): Griekse yoghurt met twee versgeperste sinaasappels erdoor. Daarnaast eet ik nog een stuk fruit of nog een rijstwafel met pindakaas. Flesje water.

Avond (20.00/21.00): Warm, zo'n 3x per week volkorenpasta met verse groenten (ik eet geen saus uit een potje, maar maak zelf saus van tomaten, aubergine en courgette) en daar roer ik dan twee of drie plakken kaas doorheen. Hier eet ik dan 3 dagen van. Op de overige dagen van de week eet ik iets van Linzen met spinazie en feta, of kip met rijst en groenten, of iets anders. Ben niet zo'n fan van aardappels tenzij ze uit de oven komen maar die hebben wij niet :D EDIT: bij het avondeten drink ik altijd water, en na het avondeten een grote kop thee á 500cl. TOETJE: Stuk fruit (perzik o.i.d.) of niks.

EDIT 2: als ik tussendoor trek krijg dan eet ik nog een extra stuk fruit of nog wat amandelen. Vanwege het sporten wil ik graag weer eiwitshakes halen (heb ook een bloedziekte waardoor de voedingsstoffen in m'n lichaam moeilijk worden opgenomen, dat beetje extra is dus wel nodig) alleen ben er nog niet helemaal uit waar ik die hier kan halen :') en anders even over laten vliegen uit Nederland. Even uitzoeken of de body & fitshop ook buiten Nederland binnen de EU verzendt?

Myrna_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 13:45

Bij mij is carnaval ook weer afgelopen, er zit weer 1,5 kilo bij hoor -.-‘
Emita , ik zit idd bij Basic Fit.
Welkom Dribbel!

Mijn eetschema:
Ontbijt: 2 volkoren boterhammen. 1 met chocolade vlokken en 1 met peanut butter jelly. Klein glas water
Tussendoor: Appel. Klein glas water
Lunch: 4 volkoren boterhammen met kaas, of vleeswaren zoals kipfilet, rookworst, boterhamworst enz. Klein glas water
Tussendoor: Appel. Klein glas water
Diner: Wat de pot schaft, over het algemeen 4 dagen lang aardappelen vlees en groenten, 1 dag pasta of rijst gerecht, 1 dag gebakken ei en 1 dag friet of gebakken aardappelen. Klein glas water

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 13:59

Ontbijt: 2 volkoren beschuitjes/Becel light/2 plakken kipfilet/Slankie 20+ kaas + 200 gr magere kwark (soms met wat eiwitpoeder erdoor)
Tussendoor: meestal niks, ontbijt vrij laat
Lunch: 300 gr magere kwark/75 gr diepvriesfruit (meestal bosbessen, kersen of mango)
Tussendoor: Liga Evergreen + snoepjes :o
Diner: zo veel mogelijk groenten/beperkt pasta of aardappelen/zo veel moger mager vlees (bvb kipfilet, biefstuk, bieflappen)
Tussendoor: glas wijn + koekjes

Op sportdagen een eiwitshake na

Ontbijt en lunch zijn meestal wel hetzelfde (als basis voor de eiwitten), tussendoortjes en diner variëren veel meer :)

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:00

Over de eiwitshakes.. iemand ervaring met IsoPro? Dat verkopen ze hier ook zie ik nu.. En qua waarden zit het ongeveer gelijk aan WheyPerfection (wat ik in Nederland altijd nam).
Ter vergelijking:

WheyPerfection heeft per 100 gram / per shake:
377 Kcal / 105 Kcal
1,6 gram vet / 1,6 gram vet
6,1 gram koolhydraten / 1,7 gram koolhydraten
78,1 gram eiwitten / 21,9 gram eiwitten.

Die van IsoPro heeft per 100 gram:
362,88 Kcal
0,32 gram vet
2 gram koolhydraten
88 gram eiwit

In IsoPro zitten dus minder calorieën, vetten en koolhydraten, maar wel meer eiwitten. Is dat een goed of slecht iets? ik ben niet zo goed met dit soort tabellen, iemand help? :')

RoodZonnetje

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:02

Hoe hoger percentage eiwitten hoe beter :) (tenminste, als je doel meer eiwitten is ;))
Maar ik zou ook kijken naar welke je lekker/drinkbaar vindt, het moet wel vol te houden zijn :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:08

Eiwitshake neem je voor de eiwitten dus hoger percentage eiwitten betwr :) maar hoe het smaakt weer ik niet

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:28

ik zou ook kijken naar het soort eiwitten dat ze gebruiken... Whey, caseïne, soya?

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:34

whey volgens mij, maar ik ken al die termen niet in het Spaans :') Wat is het verschil tussen whey, caseïne en soya? whey was volgens mij toch wel een van de besten toch?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:43

Vind de abwheel wel musthave als je thuis traint trouwens

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 15:31

Gianti schreef:
Welkom dribbel!!

Hoe ziet jouw schema eruit Rianne?

Beterschap Utopia!!

Vandaag uurtje sportschool en uurtje trippleshape barreworkout :D vooral na laatste erg benieuwd.. Gevoel dat JK te lang niets heb gedaan

Afbeelding
:)

Vrijdag doe ik in de ochtend omdat ik vrijdag ook een zware gymles heb.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 15:44

Doe je dit thuis?

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 16:50

Ja doe dit gwn thuis.
In de sportschool doe ik meer cardio

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 16:58

Vanwaar geen kracht in de sportschool?

Je traint 5 dagen achter elkaar dezelfde spiergroepen. Dat vind ik zelf niet prettig in ieder geval.. Daarnaast heeft zoveel herhalingen en elke dag verhogen weinig meerwaarde.. Zo is 'kracht' training eigenlijk alleen maar uithoudingsvermogen

Myrna_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:25

Jeetje mina, ben net terug van eerste groepsles bodypump. Ben helemaaaal gesloopt, voel me echt een pakje boter. Heb een groot deel ook niet mee kunnen doen omdat het zo zwaar was.

En nu moet ik gelijk door naar stal om uit te mesten en te rijden |(

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:36

Myrna_Kyra schreef:
Jeetje mina, ben net terug van eerste groepsles bodypump. Ben helemaaaal gesloopt, voel me echt een pakje boter. Heb een groot deel ook niet mee kunnen doen omdat het zo zwaar was.

En nu moet ik gelijk door naar stal om uit te mesten en te rijden |(

Herkenbaar haha. Ik zeg: sterkte morgen!! ;)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:37

@Rianne: Ik zou inderdaad eens kijken of je misschien wat gewichten toe kan voegen i.p.v. alleen je lichaamsgewicht te gebruiken. Je hoeft dan minder repetities te doen en boekt meer resultaat in termen van krachttraining. :j Je hoeft dan ook niet 5x in de week te trainen want dan heb je geen hersteldagen en dat vinden lichamen over het algemeen niet fijn.

@Myrna_Kyra: Dan heb je in ieder geval je best gedaan :P Ik hoop dat je niet te veel spierpijn krijgt.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:05

Yeah vandaag 2 complimenten gehad waaronder 1 van vriendlief dat ik aan het afvallen ben :) :) I feel good!! *\o/*

Laatst heb ik ook 2 meiden meegenomen naar Bodypump en die waren ook totaal gesloopt :) De ene had 3 dagen nauwelijks kunnen lopen...de ander heb ik niet gesproken maar aangezien die al gesloopt was tijdens de warming up, denk ik dat die ook spierpijn heeft :D

Mijn eetschema:

o: 3 sneetjes spelt of volkorenbrood met appelstroop,(vruchten)hagelslag en/of smeerkaas( als ik s'ochtends moet sporten eet ik havermout met kaneel/rauwe cacoa met appel/banaan)

t: fruit/groente (bakje komkommers, paprika, tomaten enz.)

L: 3 sneetjes spelt of volkorenbrood met mager vleesbeleg (o.a. kipfilet) of een salade

T: magere kwark/yoghurt o.i.d. met een stuk fruit

A: verse groenten met aardappels en vlees, kipfilet en rijst, pasta en gehakt, vis, wokgerechten.
In mijn geval ongeveer 80-100 gr. rijst/aardappels/pasta met veeel groente en een klein stuk vlees/vis.
Zelf probeer ik 2 dagen geen vlees/vis te eten ( een lekkere pastasalade als maaltijd ofzo) 3 dagen vlees en 2 dagen vis te eten.
Ik moet zeggen het gaat aardig goed.

t: fruit of een glas magere melk met een speltcracker met evt. kipfilet of smeerkaas of appelstroop erop.

Dit is een gemiddelde en kan soms afwijken. Het is ook afhankelijk of ik die dag gesport heb of gewoon niets gedaan heb. Gemiddeld zit ik op 2000 calorieeen en dat is wat ik nodig heb.

Zo, vanochtend weer wezen sporten en vanmiddag op mn flegmatieke lieverd gereden...heerlijk om lekker buiten bezig te zijn zeg... :D

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:22

Waarom ik geen krachttraining doe:
Schaam me zo tussen al die jongens met dikke spierballen :')

Wil over 2/3 weken gaan squaten met gewicht. Eerst ff de techniek beter kennen en het ook langer kunnen volhouden

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 21:44

Goed bezig elmira!!!

Gewoon schijt aan hebben Rianne! Je staat daar voor jezelf en je eigen lijf

De tripleshape workout stelde eigenlijk niets voor.. Bijna exact zelfde van wat im doe als ik thuis train

Nog even uur staan vlammen in sportschool.. en het is een feit..MN eerste set met 50 kg :):) :):) ik squat nu meer dan MN eigen gewicht :):)

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 21:48

Zal ik de volgende keer aan denken als ik er sta :D

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 21:53

Ik had in begin moeite mee ook hoor :) vooral omdat enkele ook beetje lacherig over mij deden.. Maar merk nu ik zo veel progressie maak ze mij ook echt serieus nemen en ook gewoon respect voor mij hebben.. En de meeste zijn njet te beroerd om bij je te spotten en je met je techniek te helpen :D

Myrna_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:06

whaaaatt 50 kilo!! Dat kan ik echt niet eens tillen, laat staan squatten