Bikinilijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe scheer jij je bikinilijn?

Een streepje
162 (16%)
Ik scheer alles
712 (70%)
Ik laat het gewoon groeien
60 (5%)
Anders
69 (6%)

Totaal aantal stemmen: 1003

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 10:05

Zwitsal schreef:
Nou ik ga jullie uit de nieuwsgierigheid verlossen.. arts zegt dat t niet zoveel kwaad kan :p
Maare ja.. Proberen op eigen verantwoordig haha.
Oh en ik denk dat de epileeraparaten hier niet zo goed tegen kunnen. Dus dat is ook op eigen risico :p

Anyway.. Ik heb de huid plaatselijk verdoofd met lidocaine druppels.
Lidocaine wordt gebruikt als lokaal verdovingsmiddel..
En het is vrij verkrijgbaar in de vorm van oordruppels (met lidocaine dus) bij de etos onder andere (daar heb ik het vandaan).
Duurt ongeveer 5 -10 minuutjes voor het ingewerkt is.
Die druppels zijn niet heel sterk dus het is niet alsof je niets meer voelt, maar ik vond het wel net beter te doen.

Druppels zijn alleen behoorlijk vet en trekken slecht in. Dus nadeel is dat je app die haartjes moeilijker te pakken krijgt en die haartjes dus meer in je app blijven kleven. Kan me voorstellen dat dat niet zo fijn is voor je apparaat.

Nou toch maar niet :+ Sowieso vind ik 't geen goede combi om medicatie te gebruiken met epileren.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 11:46

Noooit gedacht maar ik heb me er ook aan gewaagd! Had toevallig nog zo'n ding liggen en gister echt niks te doen, dus heb er gewoon de hele dag voor genomen en stapje voor stapje alles gedaan. Het was hels maar I'm impressed. :D Resultaat is echt top, helemaal blij mee.

Anoniem

Re: Bikinilijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 16:09

Je hebt álles gedaan...?! Dus ook bovenop de venusheuvel en verder down under? := Knap!

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 16:22

Neeee dat ook weer niet. := Wel bovenop, benen en oksels.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 16:54

Vandaag voor het eerst bikinilijn gewaxt met suikerwax. Benen gingen prima. Maar phoe, bikinilijn is nog iets anders := en bloed ook. Wss waren de haartjes te lang. Ga het proberen bijhouden nu.

Vind het wel nog steeds fijner dan scheren, sneller en properder. En dan gewoon even koud water en alles is schoon. Fijn spul.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 17:11

Zelf de suikerhars gemaakt?

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 17:17

Nee, na een aantal keer proberen heb ik het opgegeven en ben er voor 5.50 een pot in de winkel gaan halen :o gelukkig zaten daar ook strips bij, die had ik nog niet dus kwam goed uit.
Zal het zeker nog gaan proberen, maar doe het even zo :D

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 17:24

Haha ok, welke winkel dan?
Ben niet nieuwsgierig hoor :o

Zelf zou ik bijvoorbeeld lippen eerder harsen dan epileren, ben je er in 1x af, en wie weet de lip zelf ook wel.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 17:26

_CS_ schreef:
Haha ok, welke winkel dan?
Ben niet nieuwsgierig hoor :o

Zelf zou ik bijvoorbeeld lippen eerder harsen dan epileren, ben je er in 1x af, en wie weet de lip zelf ook wel.

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 17:28

Dat in 1x is idd het handige, 1x veel pijn vind ik handiger. Wat de lippen er van vinden, geen idee :P

Goh, uit de Carrefour, maar het merk is: nectare of nature, met kamille, oriental wax pot. Van les cosmetiques. Gaat ondertussen al 3 beenbeurten en 1bikini beurt mee en denk dat er zeker nog voor 2x in zit. Veel voor weinig geld dus. En als ik er zelf maak doe ik het gewoon in dat potje ook :D

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 20:00

Ik zal me ook maar eens melden. Heb ook de set aangeschaft een paar weken geleden nav dit topic.
Gebruik hem voor mijn oksels en onderbenen.

Creatas schreef:
Mijn onderbenen zijn overigens nog geen moment écht glad geweest, die heb ik alleen met de epilator gedaan. Het is net of er continu een nieuwe batch groeit.. ook best veel ingegroeide haartjes overigens.

Dit heb ik ook. Ik hou sowieso kleine haartjes na het epileren over en het gebeurt nooit dat alles eruit gaat.
Nu is mijn beenhaar blond dus laat ik die kleine haartjes gewoon zitten, maar heel fijn is het niet dat het resultaat niet zint na zo'n strijd haha.

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 10:42

Ik vond het op vakantie een uitkomst, het epileren! Een week voor de vakantie begonnen, auwwww, maar in de vakantie idd de nieuwe batches even bijhouden om de paar dagen en het resultaat was zwemwaardig! Waar ik anders na een dag alweer alles moet scheren omdat ik het geen gezicht vind ;)

Het doet steeds minder zeer en oksels vond ik met het apparaat sneller (pijn korter) dan met pincet... dat lukt maar aan 1 kant, dus dan de epi er overheen.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 12:20

Die tip van babyolie was echt heel fijn! Gister toch weer een poging gewaagd. Denk dat ik vorige keer wat te hard gedruk heb, waar door ik toen de huid beschadigd had. Dus nu voorzichtig gedaan en daarna olie er op. Roodheid was echt heel snel weg! Gisteravond gedaan en vannochtend nog maar heel iets. :)

Voor benen werkt de olie ook heel fijn :)

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 14:41

Zo.. Ik heb geprobeerd de bikinilijn te waxen met een suikerwax. Prettig is het zeker niet, en dan heb ik alleen nog maar bovenop half gedaan :')

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 19:13

Ik vind bovenop gevoeliger dan meer naar onder... weet niet of anderen dat ook zo ervaren :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 19:20

Zo ver ben ik nog niet gekomen :o

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 22:42

Tip: doe eerst je benen en ga dan bikinilijn. Dan is de omliggende huid al verdoofd EN je bent al gewend aan het geluid :D

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 01:01

Haha bij mij is dat juist geen goede tactiek.
Na een X aantal pijnprikkels reageer ik veel gevoeliger overal op/ kan ik veel minder hebben.
Dus als ik eerst mn benen doe (wat helemaal niet echt pijn doet, meer irritant gevoel), dan is daarna mn bikinilijn een nóg grotere opgave haha

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 08:35

Zo ik mag donderdag weer bij de salon voor een holiday wax behandeling. Ga volgende week naar Engeland en heb geen zin om in de sleurhut of openbare douche alles bij te moeten houden.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 09:13

Ik moet zeggen dat ik benen pijnlijker vind dan bikinilijn. Dat komt misschien ook wel omdat ik die in hele kleine stukjes doe en mn benen gewoon rats, maar toch.
bij bikinilijn moet dat ding alleen meer moeite doen. Als je dan een haartje heeft voel ik dat ding gewoon even schokken :+ terwijl het verder geen zeer doet, maar het idee alleen al brr haha.

singa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 10:35

Air schreef:
Ik vind bovenop gevoeliger dan meer naar onder... weet niet of anderen dat ook zo ervaren :')

Definieer "bovenop" en "meer naar onder" :D

Het perineum vond ik eigenlijk ook beter meevallen dan de venusheuvel, maar ik denk dat dat komt omdat daar minder haartjes staan. Het was vooral een kwestie van lenigheid (wat ik dus totaal niet ben) en het positioneren van een spiegeltje (TMI? Sorry :) ) Maar alles wat dicht tegen de lijn tussen het perineum en de venusheuvel ligt, de schaamlippen zelf dus,... Brrrrr.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:40

Nou inderdaad, die posities die je moet aannemen :=
Is echt gymnastiek.

Zeg:' Hoe kom jij zo lenig?
Ja, ik epileer! _O-

Gelukkig ben ik wel vrij lenig, maar kan me voorstellen dat niet iedereen dat is.
Best karweitje dan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:49

*komt even binnen vallen*

Heb wel wat terug gelezen...maar, iemand een tip voor een fijne epilator????

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:24

Begon van het topic staat er vol mee hihi :+

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 17:25

Net soort van bikinilijn geharst met veetstrips.. Bij de laatste weigerde mijn hand dienst :') Heel gek maar ik kon het gewoon niet meer haha.. uiteindelijk toch gedaan en blij met het resultaat! Het is echt niet pijnlijk maar ik schrik er wel telkens van :+ Kijken of dit bij te houden is met de epilator!