[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 08:15

Weet iemand wat ik tegen die zweertjes kan doen? Dit zijn vooral de boosdoeners qua pijn aan me tong.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 08:19

Dat hebben Joyce2 en ik al voor je neergetypt op de vorige pagina....

Overigens, ik vind het allemaal heel vervelend voor je, maar ik vind je ook wel een klein beetje een mieperd hoor :o Je kunt toch niet verwachten dat je geen klachten krijgt als je een stuk ijzer door je lichaam slaat op een plek waar het niet hoort? Dat vindt je lichaam gewoon geen goed idee en die reageert; bij de één wat meer dan de ander. Dus even op je tanden bijten en door de pijn heen, meer kun je niet doen
En anders laat je hem eruit halen :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 08:24

Corelli schreef:
Dat hebben Joyce2 en ik al voor je neergetypt op de vorige pagina....

Overigens, ik vind het allemaal heel vervelend voor je, maar ik vind je ook wel een klein beetje een mieperd hoor :o Je kunt toch niet verwachten dat je geen klachten krijgt als je een stuk ijzer door je lichaam slaat op een plek waar het niet hoort? Dat vindt je lichaam gewoon geen goed idee en die reageert; bij de één wat meer dan de ander. Dus even op je tanden bijten en door de pijn heen, meer kun je niet doen
En anders laat je hem eruit halen :)

Hier ga ik in mee, even teruglezen :) En ik vroeg me gister idd al af wat je had verwacht van piercen, dat het even een prikje zou zijn en verder pijnloos?

_Ekenna

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 09:09

Ik dacht het, jij zegt het Corelli. :')

Maar wat voor piercings willen jullie nog allemaal? Of vind je het wel best zo? :D

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 09:10

ik wil graag nog 2 helixen nu mijn ene eruit is :'( nog even mama overtuigen aangezien ik pas 17 ben moet ze mee

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 09:12

Of even wachten tot je 18 bent. :D
Of duurt dat nog een poosje? :P

Edit; bij mijn piercer mag je vanaf je 16e alleen..
Laatst bijgewerkt door _Ekenna op 22-07-14 09:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 09:13

Je hebt een stuk ijzer door een spier laten zetten. Dus ja nu even flink last van spierpijn. Dat kan je dus door heel je gezicht voelen. Je lichaam vind dat niet leuk en je mondweerstand dus in dit geval moet daar aan wennen. Die gaat nu een beetje in de aanval,dus vandaar in jouw geval ook die aften.
Dat is doorbijten.

Een tongpiercing is een van de snelst genezende piercings. Alleen de eerste week is over het algemeen gewoon pijnlijk. En iedereen ervaart die pijn anders.Gewoon blijven eten is doorbijten,dus zacht voedsel zo min mogelijk houden. Zoals eerder gezegd je tong is een spier en die moet in beweging blijven. Dat is ook alleen maar beter voor de genezing.
Je wilt niet weten hoe pijnlijk het is als je nu alleen zacht eet en straks weer normaal gaat eten.Dan heb je misschien geen last meer ban je tong. Maar je kaken en tanden gaan wel flink pijn doen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 09:15

Ik zou graag nog wel wat extra's in mijn oren willen, maar ik ben bang dat het te vol wordt. Ik ben nu werkloos, dus nu maakt het niets uit, maar normaal heb ik altijd functies waarin ik het visitekaartje van het bedrijf ben (veel contact met klanten). Tot nu toe heb ik nog nooit echt opmerkingen gehad over mijn piercings, ik zorg er altijd voor dat ze niet teveel opvallen. Maar hoe voller het wordt, hoe lastiger het is om het subtiel over te laten komen...

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 09:18

Is dat niet ook wat afhankelijk van wat voor sieraden je erin hebt steken?
Ik kan me nl voorstellen dat als je eeen staafje van 1-1,2mm met een subtiel steentje van zeg 3mm gebruikt, dat het veel minder opvalt dan wanneer je het standaard 1,6mm sieraad erin hebt.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 09:19

Ja het is wel handig om daar rekening mee te houden voor je (toekomstige) werk inderdaad!
Ik zorg dat mijn surfaces ook altijd goed verstopt zitten.. Een keer zaten ze dat niet (wij dragen polo's) en toen vond een klant dat toch niet zo leuk. :')

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 09:20

lor1_1984 schreef:
Is dat niet ook wat afhankelijk van wat voor sieraden je erin hebt steken?
Ik kan me nl voorstellen dat als je eeen staafje van 1-1,2mm met een subtiel steentje van zeg 3mm gebruikt, dat het veel minder opvalt dan wanneer je het standaard 1,6mm sieraad erin hebt.

Bij mij is 1.2 standaard? :o?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 09:23

Oorpiercings zijn toch inderdaad altijd standaard 1.2 mm?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 09:28

Op internet lees ik dat de conch wel standaard 1.6 is, maar ik heb ze 1.2 laten piercen. Maar de rest is voor zover ik weet inderdaad standaard 1.2..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 09:29

Als ik solliciteer/werk doe ik altijd kleine stekertjes in mijn oren, met van die mini steentjes (ik gebruik daar die neuspiercings voor, met een omgebogen achterkant zodat ze er niet uit floepen). Het balletje van mijn tragus en helix doe ik dan in dezelfde kleur, daar doe ik geen kleine stekers in, want dat vind ik dus geen porum ;) In mijn neus zit altijd gewoon een neutraal wit steentje (althans, nu zit er een ringetje in, maar dat kan echt niet met werken) en ik doe vaak een beetje truttige plugs in, zodat het net lijkt of ik gewoon van die wat grote ronde oorbellen in heb.
Vervolgens laat ik een paar lokken speels rond mijn gezicht vallen, waardoor voornamelijk de plugs opvallen en die zien ze altijd aan voor gewone oorbellen. Veel werkgevers en collega's komen er pas heel laat achter wat er nou allemaal in mijn gezicht zit, bij mijn laatste baan hadden ze pas na een half jaar door dat ik een neuspiercing had :+

Maar goed, als ik er dan nog een stuk of 3 a 4 dingen in mijn oren bij zouden komen, dan is het zelfs met kleine stekertjes of kleine balletjes nog opvallend dat er veel in zit. Het wordt gewoon steeds moeilijker te "verbergen" en ondanks dat ik het zelf heel mooi en subtiel vind, kan een werkgever daar toch heel anders over denken ;)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 09:37

Ik heb echt nog nooit gehoord dat werkgevers vallen over oorpiercings... Ik had dan ook niet zo veel hoor, alleen tragus, forward helix en normale gaatjes, maar het werd eerder mooi en subtiel gevonden dan afleidend ofzo. Maar kan me voorstellen dat als je echt je hele oren vol hebt hangen en van die gestretchte oorlellen, dat het dan niet meer als subtiel wordt opgevat :j.

Ik had er een paar uitgehaald, maar nu kriebelt de fh toch wel weer... Heb alleen zo'n mega last ervan gehad + ontstekingen dat ik eigenlijk niet meer durf. Is nu ondertussen alweer 3 jaar geleden dat ik 'm had denk ik.. Maar heb vorige week ook een tattoo laten zetten, dus wellicht niet zo handig om zo snel weer ergens een gat te laten prikken :=.

Bij mij waren mn oren inderdaad 1.2 en de rest van mn lijf 1.6mm.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 09:45

Ik ken mensen die (terwijl ze al werk hadden) een piercing in het gezicht hadden laten zetten en door de werkgever verplicht werden om hem af te dekken of eruit te halen tijdens het werk.

Zelf ben ik gelukkig (voor zover ik in elk geval weet :D ) nog nooit benadeeld door mijn piercings, maar dat wou ik wel graag zo houden! Ik denk ook dat het er heel erg aan ligt in wat voor branche en in wat voor functie je werkt. Hiervoor werkte ik met senioren uit, tsja, hoe zeg je dat netjes.... Uit de "upper class" en die vonden piercings voor ordinaire mensen en tuig := Aangezien ik de persoon was die ze moest overtuigen om een duur appartement in het seniorencomplex te huren, moest ik dus echt goed opletten met de zichtbaarheid van mijn piercings. Ze moesten immers wel het gevoel krijgen dat ze "op stand" konden blijven leven ;)

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 09:50

Ik heb voor nu een labret en een VCH.
Mijn vriend ziet het liefste nog een tong en tepel piercings bij mij maar vind die beide niet zo haha. Denk dat er sowieso wel een helix nog bij gaat komen en vind een micro dermal tussen mijn duim en wijsvinger altijd wel mooi maar helaas kan dat niet echt genezen omdat dat stukje huid zoveel
Beweegt.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 09:52

Ik heb in beide oren 2 gaatjes en in 1 oor een tragus, heel beschaafd dus en het valt maar weinig mensen op. Wil misschien nog een helix in mijn andere oor, maar dan niet zo bovenin, maar halverwege je oor.. Zien jullie het voor je? :)

Ik werk in de zorg en heb wel eens een functie gehad waar ze voor de veiligheid uit moesten (daar moesten ook alle sieraden af wegens mogelijk lichamelijk geweld) Verder nooit moeilijkheden :n

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 10:34

Een vch wil ik ook! Of een christina.. maar ik weet niet of ik het wel zo leuk vind om daar met mn blote doos te liggen en mn (mannelijke) piercer die er boven hangt met z'n gezicht. :')
Een tepel laat ik zetten wanneer hij terug is van vakantie. :D

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 10:35

Ik heb het ook bescheiden, 2 gewone oorbelgaatjes aan beide kanten en een helix. Wil graag aan de andere kant nog een tragus (na de zomer ivm festivals waar ik oordopjes in wil) dus dan zouden we mooi hetzelfde hebben Corelli :D ik heb mijn helix ook vrij laag zitten, heb een tijdje geleden wel een foto geplaatst hier :)

Hoe zit het eigenlijk met een tragus een oordopjes? Aan het begin even niet zo handig natuurlijk maar als het gaat helen wel weer goed mogelijk? Ik draag altijd in ear dopjes om muziek te luisteren en in ear dopjes voor festivals/concerten. Lijkt me als je een plat achterkantje hebt dat dat uiteindelijk weer moet kunnen? Enige klacht die ik hoorde bij anderen is dat de oordopjes makkelijker uitvallen, maar daar kan ik wel mee leven haha.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 10:35

Corelli schreef:
Ik heb in beide oren 2 gaatjes en in 1 oor een tragus, heel beschaafd dus en het valt maar weinig mensen op. Wil misschien nog een helix in mijn andere oor, maar dan niet zo bovenin, maar halverwege je oor.. Zien jullie het voor je? :)

Ik werk in de zorg en heb wel eens een functie gehad waar ze voor de veiligheid uit moesten (daar moesten ook alle sieraden af wegens mogelijk lichamelijk geweld) Verder nooit moeilijkheden :n

Ik zeg doen! :j

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 10:37

Klis schreef:
Hoe zit het eigenlijk met een tragus een oordopjes? Aan het begin even niet zo handig natuurlijk maar als het gaat helen wel weer goed mogelijk? Ik draag altijd in ear dopjes om muziek te luisteren en in ear dopjes voor festivals/concerten. Lijkt me als je een plat achterkantje hebt dat dat uiteindelijk weer moet kunnen? Enige klacht die ik hoorde bij anderen is dat de oordopjes makkelijker uitvallen, maar daar kan ik wel mee leven haha.

Na de genezingsperiode kun je gewoon weer in ear dopjes in, maar ze vallen er inderdaad wel wat sneller uit dan. Sindsdien draag ik dan ook altijd een koptelefoon voor de muziek.. :')

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 10:37

@Klis: ik heb een plat achterkantje (zo'n labret staafje) en ik kan zowel mijn gewone oordopjes in voor het luisteren van muziek, als oordopjes tegen de herrie. Het enige wat ik soms vervelend vind, is als de oordopjes een hele tijd tegen mijn tragus hebben gedrukt, dan voelt het soms wat beurs.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 10:42

VHC vond ik echt supermooi, maar wat een onding was dat :=. Op een keer was het plons toen ik aan het plassen was en sindsdien heb ik er geen moment om gerouwd ofzo. Maar vind 'm alsnog wel heel erg mooi :j.

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 10:44

Oke thanks Loes en joyce :D
Ik ga er nog even lekker over nadenken in de zomer, ik vind het namelijk wel erg mooi ook met mijn helix in mn andere oor.