Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 11:20

Anoniem schreef:
Nee! Verplichten van medische handelingen zoals het inspuiten van vaccins mag voor ons niet verplicht worden omdat wij daarvan iets ernstigs kunnen ontwikkelen waar wij niet op zitten te wachten.
Zo duidelijk genoeg?

Ik snap het niet zo goed, als je om de 1 of andere reden denkt meer risico te lopen kan je toch 1 of meerdere artsen / medisch gekwalificeerde mensen consulteren? Waar komt die stelligheid vandaan?

Antivaxxers - wat vinden jullie van de recente mazelenuitbraak un Europa? Zo’n 40.000 kinderen getroffen en 40 dode kindjes? En die in Madagascar (300 dode kindjes?). Maken jullie je daar geen zorgne over? Lage vaccinatiegraad wordt als oorzaak genoemd voor deze uitbraken.

Ook tegengekomen: nog n dode door meningokokken:
https://www.skipr.nl/actueel/id37405-sc ... ekte-.html

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 11:23

Sizzle schreef:
Stimuleren zou inderdaad waarschijnlijk het beste NL woord zijn.

Niet stimuleren. Dat heeft een andere betekenis.
Wel iets als activeren, of nog beter: initiëren.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 11:27

Zou kunnen, ik schrijf zelden iets werkgerelateerd in het NL

De meeste meningokokken slachtoffers vallen op het moment door B, daar wordt niet standaard voor gevaccineerd.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 13-02-19 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 11:29

Repelsteel, het is nu duidelijk dat jij de vaccinaties de schuld geeft van de diabetes van je kind. En het tegendeel bewijzen zal niet gaan omdat je een vaccinatie niet ongedaan kunt maken. Maar besef wel dat de diabetes zeker ook was ontstaan zonder die vaccinaties, dan was er een andere trigger(oorzaak) geweest.En dat probeert iedereen je duidelijk te maken maar zoals jij het brengt lijkt het alsof je kind geen diabeet was geworden zonder vaccinatie en daar denk je verkeerd. Ondanks dat wel heel verdrietig want het heeft nogal wat impact om diabeet op jonge leeftijd te zijn.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 11:43

tmr001 schreef:
Anoniem schreef:
Nee! Verplichten van medische handelingen zoals het inspuiten van vaccins mag voor ons niet verplicht worden omdat wij daarvan iets ernstigs kunnen ontwikkelen waar wij niet op zitten te wachten.
Zo duidelijk genoeg?

Ik snap het niet zo goed, als je om de 1 of andere reden denkt meer risico te lopen kan je toch 1 of meerdere artsen / medisch gekwalificeerde mensen consulteren? Waar komt die stelligheid vandaan?

Antivaxxers - wat vinden jullie van de recente mazelenuitbraak un Europa? Zo’n 40.000 kinderen getroffen en 40 dode kindjes? En die in Madagascar (300 dode kindjes?). Maken jullie je daar geen zorgne over? Lage vaccinatiegraad wordt als oorzaak genoemd voor deze uitbraken.

Ook tegengekomen: nog n dode door meningokokken:
https://www.skipr.nl/actueel/id37405-sc ... ekte-.html

Wat ik daar van vind...
Eerst kijken naar de leefomstandigheden,hygiëne,voeding en natuurlijk naar de persoon/het kind zelf. Hoe was daar de gezondheid van?
Dat staat allemaal niet in de berichten.

Repelsteel, ze bedoelen niet dat het niet getriggerd kan worden door vaccinaties. Ze bedoelen dat als het de vaccinatie niet was geweest het wss de verkoudheid de volgende keer de trigger geweest had kunnen zijn. Toch dames?

BigOne

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 11:46

Quera , idd dat vermelde ik ook al, maar of Repelsteel dat wil inzien is een tweede.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 11:52

bigone schreef:
[naam], het is nu duidelijk dat jij de vaccinaties de schuld geeft van de diabetes van je kind. En het tegendeel bewijzen zal niet gaan omdat je een vaccinatie niet ongedaan kunt maken. Maar besef wel dat de diabetes zeker ook was ontstaan zonder die vaccinaties, dan was er een andere trigger(oorzaak) geweest.En dat probeert iedereen je duidelijk te maken maar zoals jij het brengt lijkt het alsof je kind geen diabeet was geworden zonder vaccinatie en daar denk je verkeerd. Ondanks dat wel heel verdrietig want het heeft nogal wat impact om diabeet op jonge leeftijd te zijn.

Wat kun jij goed glazen bol kijken!
Echt knap hoe men hier vooruit kijken kan en kan bepalen voor een ander dat ze anders ook wel iets gekregen hadden.
Hoe wetenschappelijk onderbouwd is dat.

De artsen van mijn vader, en let op, die hadden daarvoor zelfs een opleiding gehad, konden ook zo goed glazen bol kijken.
Die zeiden dat de allergische reactie van mijn vader die bekend was van een bepaalde stof, wel onderdrukt kon worden door prednison bij de volgende toediening van deze stof.
Mijn vader geloofde in hun expertise want zij waren per slot van rekening de experts.
Mijn moeder heeft hem gesmeekt het niet te doen vanwege de ervaringen die ze met hem had en hoe vaak het mis ging.
De artsen zaten er naast, de prednison hield de reactie niet tegen en nu is mijn vader dood.
Waarschijnlijk deed hun glazen bol het niet meer zo goed.
Maar knap dat jij het beter kunt. Ik zal jou in het vervolg vragen wanneer ik iets weten wil.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 11:55

Maar repelsteel dat is toch totaal iets anders? Medicatie toedienen om een allergische reactie tegen te gaan...
of dat vaccinaties( of iets anders) diabetes triggeren.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 11:58

Misschien hè.
Willen mensen een potentiële trigger wel gewoon zo lang mogelijk proberen te vermijden :)*

"Je had het vroeg of laat waarschijnlijk toch wel gekregen" nou dan kan ik het iemand niet kwalijk nemen wanneer die kiest voor de mogelijkheid van de opties dat hij het laat of nooit had gekregen. Bewust triggers of risico's NU opzoeken om eventuele problemen later te hopen voorkomen zonder de zekerheid dat je überhaupt grote problemen tegenkomt of die daar überhaupt mee voorkomt... daar wordt gewoonweg niet iedereen dolenthousiast van.

Als je een beetje respect op kan brengen voor je medemens die weer heel anders is dan jij, dan moet het echt niet zo heel lastig te begrijpen zijn waarom mensen andere keuzes maken. Of je God je nu vertelt dat je beter geen ziektes in een gezond lichaam kan spuiten, of je intuïtie die de chemicaliën en het hele gedoe rondom die vaccin-industrie ook geen goed idee vindt.

Ik kan me niet aan de gedachte onttrekken dat degenen die zo stellig geloven in de vaccinaties, ook dolgraag het DES-hormoon aan hadden gepakt en anderen voor gek hadden verklaard van Hallo de dokter raadt het aan omdat je miskramen ermee voorkomt en omdat babies sterker ter wereld komen, waarom zou je er voor kiezen om je kind dat voordeel niet te gunnen, ik begrijp het echt niet!

Maar dat is natuurlijk weer hééél iets anders....

En dan nog de makkelijke opmerking van tmr:

Citaat:

Hoe zie je dat precies voor je dan? Dan moet je dus een arts consulteren die een heel sterk geloof in de veiligheid van vaccinaties heeft, want artsen die door schade en schande wijs geworden er inmiddels anders over zijn gaan denken, die worden vanaf dat moment bestempelt als "kwakzalver" dus die hebben vast geen recht van spreken?

Dus dan zit een Repelsteel daar tegenover zo'n arts met zo'n air als die van BigBen dat het allemaal ohzo geweldig is en dat problemen door vaccinaties eigenlijk gewoon allemaal uit de duim gezogen zijn. Hoe in hemelsnaam gaat ze daar dan een "vrijbriefje" van krijgen denk je :?

Of komt het dan weer neer op: nou als de dokter denkt dat het niet nodig is, dan moet je hem maar gewoon laten zetten :j

Dat dacht die arrogante anesthesist uit haar verhaal ook....die met dat smalende lachje toch de medicatie toediende waarvan Repelsteel had gezegd dat dat geen goed idee was vanwege hun gevoeligheid op medicatie.

En ik ben echt oprecht benieuwd hoe je dit dan voor je ziet :j

Moet je je kind eerst maar die prik geven en als het dan fout gaat, hoeft het de volgende niet meer ofzo? Dat is even lekker!
Laatst bijgewerkt door pmarena op 13-02-19 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 12:00

Oo maar dat snap ik zeker dat je het zo lang mogelijk niet wil triggeren.

Verhaal is al erg genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 12:01

quera schreef:
Maar [naam] dat is toch totaal iets anders? Medicatie toedienen om een allergische reactie tegen te gaan...
of dat vaccinaties( of iets anders) diabetes triggeren.

De trigger werd niet gestopt.
En als de artsen al zulke fouten maken met triggers dan is het toch uitmaakte knap dat bokt hier aan kan geven hoe triggers werken in de toekomst.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 12:06

Juiste toepassing van het woord trigger! Rot van je vader maar dat valt, voorzover ik hieruit kan opmaken, onder medische misser. Zo ken ik er ook wel wat. Maar dat is niet relevant in deze discussie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 12:09

vaccinatieschade is ook een medische misser omdat men er, net als bij mijn vader, vanuit gaat dat het wel goed zal gaan en de bijwerkingen geen probleem zullen vormen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 12:12

Anoniem schreef:
vaccinatieschade is ook een medische misser omdat men er, net als bij mijn vader, vanuit gaat dat het wel goed zal gaan en de bijwerkingen geen probleem zullen vormen.

Sorry heel erg van je vader maar dit is totaal iets anders....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 12:12

Mwoah juist al die medische missers en oepsjes wat medicatie betreft, zorgen ervoor dat mensen een stukje vertrouwen verliezen.

En er naar mijn mening verstandig aan doen om helemaal niet er van overtuigd te zijn dat het met allerhande medicatie en die vaccinaties wel helemaal goed zit. Als je al kijkt wat er ingespoten moet worden volgens het RVP en eigenlijk een beetje belachelijk is voor een baby van (vaak nog niet eens) 2 maanden oud...dan vind ik het niet vreemd dat menigeen zich eens achter de oren krabt over het hele zaakje.

Zeker met diverse missers, foutjes en schandalen in het achterhoofd. Dat steeds meer mensen kiezen voor het niet laten toedienen van medicatie tenzij het acuut noodzakelijk is en er geen andere mogelijkheid is, moet op zich tot niet zo extreem moeilijk te begrijpen zijn zou je denken.

Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar het simpelweg kunnen begrijpen is toch niet te veel gevraagd :=

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 12:17

Pmarena: het hangt ervan af wat de kans is dat de afwijking zich binnen een bepaalde tijd manifesteert, en of we die kans kennen

Stel dat de kans dat de diabetes zich ontwikkelt binnen de komende 2 jaar 100% is, dan is vaccineren mss zo slecht niet want hetz al zich toch manifesteren. Maar als die kans lager ligt, heb je absoluut gelijk dat uitstel of zelfs afstel voor individuen, met een aanleg die kan getriggerd worden door vaccinatie, zinvol kan zijn.

Maar dan moet je die aanleg al goed in kaart hebben en bij iedereen screenen. En zul je maar voor enkele individuen zeggen dat zij beter niet vaccineren. De grote groep blijf je dan wel vaccineren.

Tot nog toe zijn er nog geen duidelijke cijfers voor zover ik weet wat vaccinaties precies triggeren en welke zaken ze dan triggeren. Wel is de graad van aantoonbare negatieve effecten te klein om maar gelijk het kind(je) met het badwater weg te gooien.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 12:18

De meeste missers en foutjes worden begaan door individuen in de medische beroepsgroep. De schandalen beperken zich meestal tot een farmaceutisch bedrijf. Wat vaccinaties betreft, daar zijn zo veel partijen bij betrokken, is zoveel publiciteit over (de kritische geluiden waren begin jaren tachtig minstens zo luid als nu), dat ik denk dat dit gebied nu juist wel een gedegen basis heeft.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 12:21

Je kan ook doorslaan en compleet achterdochtig worden wat de medische wereld doet.
Dan kan men bewijzen wat men wilt, men geloofd het toch niet en ze kunnen toch niets meer goed doen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 12:23

Poes: Tja je kent die kans niet en de ontwikkeling van de glazen bol schiet ook nog niet erg op dus dan ben je volgens mij niet helemaal gek als je het risico niet NU op gaat zoeken maar liever elke dag extra zonder problemen aanpakt met een prima kans dat er nooit een andere trigger langs komt die sterk genoeg is :)

En geloof het of niet, maar je hebt extreem goede kansen om zonder vaccinaties gewoon gezond oud te worden hoor, het is niet dat je een wisse dood tegemoet gaat en kostte wat kost die spuiten er in moet duwen :P

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 12:24

Je hebt ook extreem goede kansen om vaccinaties te overleven zonder schade :+

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 12:25

Pmarena: ja wat is kans dan? Die kennen we toch ook niet.

We verschillen gewoon van mening. Ik ben bereid voorlopig het individu op het spel te zetten voor het welzijn van een grote hoeveel individuen. Deels omwille dat je dan meer mensen redt en deels omdat ik het risico onvoldoende bewezen acht.

Jij pleit voor bescherming van 1 individu tegen een slecht geschat risico wat een grote groep individuen meer risico geeft.
Laatst bijgewerkt door poes op 13-02-19 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 12:25

Dat zegt ook niemand, Pmarena,maar het is een kwestie van kansberekening, vind ik persoonlijk de meest rationele keuze. Ben de cijfers weer kwijt maar xx kans op narigheid door de ziekte en x kans door bijwerking vaccin, viel dik in het voordeel van vaccinatie uit.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 12:38

pmarena schreef:
En geloof het of niet, maar je hebt extreem goede kansen om zonder vaccinaties gewoon gezond oud te worden hoor, het is niet dat je een wisse dood tegemoet gaat en kostte wat kost die spuiten er in moet duwen :P

Waarom blijf jij constant dezelfde onzin uitbraken ?
Jawel, je hebt een goede kans om zonder vaccinaties oud te worden omdat er nog altijd herd immunity bestaat. Met andere woorden, je wordt beschermd door vaccinaties van anderen. Wordt de vaccinatiegraad te laag valt de herd immunity weg. Dan heb je nog altijd een kans om oud te worden, als je tenminste door je kinderjaren raakt. En dat zal ongeveer een kans zijn van 1 op 2.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 12:45

Ik zie in ieder geval een gat in de markt komen, kdv en scholen voor niet-vaccineerders
Dan zijn we dat gezeur ook weer kwijt, totdat blijkt dat die scholen het beter doen, dan willen de provaxxers daar ook ineens recht op.
Gaan ze eisen dat hun kind daar ook naartoe mag en dat vaccineren verplicht moet worden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-02-19 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 12:46

ik mis iets...waarom zouden scholen voor niet-vaccineerders het beter doen?