Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Voel me ook gewoon hondsmoe, punt.Gloa schreef:Ja dat vertelden ze mij ook. De huisarts is niet onwillend maar weet gewoon niet zo goed wat ze met de klachten aan moet.
. HA ziet geen aanleiding voor doorverwijzing want mijn bloedwaarden zijn toch goed........ Ben een beetje pissig geworden want ze erkende wel mijn klachten en ik heb een B12+lyme historie maar doorverwijzen ho maar. Duidelijk aangegeven dat er wetenschappelijk bewijs is dat je na behandeling vals positief bloeduitslag krijgt. Ze zou het nog een keer voorleggen bij de HA. Dus halve dag later weer gebeld en kreeg als antwoord dat de HA dan graag die onderzoeken wilde inzien. Had nu een andere assistente aan de telefoon dus gaf de site van b12 institute door voor info en dat ze daarmee ook contact konden leggen voor advies. Wat bleek nu......die assistente had vroeger gewerkt met mvr. Offringa en veel positieve ervaringen met behandeling
. Ik heb nu een partner in crime en ze gaat het weer bespreken met de HA. Eind volgende week hopelijk meer duidelijkheid.
. Vaak willen ze dan opeens wel.
. Heb zelf een hbo diergezondheid achtergrond en heb dus wel wat ervaring met medische richtlijnen en literatuur studies. Maar wat zit die richtlijn waardeloos in elkaar. Vol tegenstrijdigheden, losse eindjes en onbegrijpbare conclusie's. Later kwam ik ook de reactie van het B12 institute tegen op die richtlijn.
. HA begon eerst over pilletjes maar duidelijk aangegeven dat ik daar geen vertrouwen in heb. Gezien de klachten wil ik nu eerst de injecties en herstellen en dan kunnen we in de toekomst altijd nog kijken of ik met tabletjes ook klachten vrij blijf.
). Ik gaf al aan dat ik niks merkte, en ze gaf aan dat ik na de 2e spuit toch wel verschil moet merken. Niet dus. Sterker nog, het werkte wat averechts... 2-3 dagen na de 2e spuit voelde ik me nog slechter als ooit tevoren (qua vermoeidheid) terwijl ik niks anders/speciaals heb gedaan.
Gloa schreef:Probleem is dat ik nog geen onderzoeken heb kunnen vinden die een hogere frequentie adviseren. Dus zie een huisarts maar eens mee te krijgen hierin. Dan kan je je echt niet baseren op wat je op internet hebt gelezen op een forum of webblog. De huisarts zal zich (geheel terecht overigens) aan de gestelde richtlijnen houden tenzij je met goede bronnen kan komen dat het anders moet.
Alwiene schreef:Gloa schreef:Probleem is dat ik nog geen onderzoeken heb kunnen vinden die een hogere frequentie adviseren. Dus zie een huisarts maar eens mee te krijgen hierin. Dan kan je je echt niet baseren op wat je op internet hebt gelezen op een forum of webblog. De huisarts zal zich (geheel terecht overigens) aan de gestelde richtlijnen houden tenzij je met goede bronnen kan komen dat het anders moet.
Die hogere frequentie als opstartdosis staat gewoon in de bijsluiter van de B12 ampullen
. Hoe lang houden die bijwerkingen aan?