30 Day Shred (Jillian Michaels)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:18

Oh pfiew, meerdere mensen hebben dit dus :D

Denk dat de gemiddelde bewoner van een bejaardentehuis verder kan rekken dan ik.

Weten jullie ook of het een oorzaak heeft of kan hebben? Teveel spierspanning oid?
Mijn tante had al helemaal een theorie over dat ik door het paardrijden te sterke been en rugspieren had, maar dan zou iedere amazone dit moeten hebben..

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:19

over dat rekken wil ik niet eens nadenken O:)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:21

Ik dacht altijd dat je korte spieren had als je niet zo lenig was, en mensen met langere spieren zijn leniger. Volgens mij heeft dat ook te maken met op welke manier je spieren getraind zijn, maar ik ben er niet zeker van hoor. :+ Maar denk aan de verschillen tussen een sprinter en een marathonloper.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:22

Ik kom nu wel tot m'n tenen maar zo naar voren kom ik inderdaad ook net met mn handen op de grond ofzo _O-

Ik baal een beetje -O-, net dag 3 gedaan en ging niet zoals ik wilde :/. Het ging opzich best redelijk maar ik heb nu echt af en toe even een paar seconden rust moeten pakken. Het werd allemaal toch wat teveel in combinatie met vanmorgen ook al 3 kwartier fitness gedaan te hebben(10 min warming up en 35 min kracht- en stabiliteitstraining).

Maar aan de andere kant moet ik helemaal niet balen. Tot een maandje terug was 30 min fitness al teveel voor mn gewrichten. Dus dat het nu ik dit op 1 dag deed even niet helemaal 100% gaat maar 90%, is helemaal niet erg.

Maar toch is t niet leuk :')

Grapjasjes12

Re: 30 Day Shred (Jillian Michaels)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:23

Dat buigen komt echt helemaal goed dames :) Ik kan nu ook helemaal naar voren liggen en rechtop zitten met m'n armen achter m'n rug. Ik kon dat in het begin totaal niet!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:24

Volgens mij komt het vooral omdat je spieren zich aanpassen naar een punt waarop je normaal het meeste kracht nodig hebt, dus ligt er ook aan wat je doet. Maar ben geen expert :P

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:26

cooky schreef:
wat een super leuk topic dit!! ik kwam er toevallig bij uit en ben ook mee gaan doen :)
ik wou eerst alles bijlezen voordat ik een reactie zou plaatsen, maar men wat gaan het hier hard!!!
ik heb net dag 4 gedaan...
het was aanvankelijk toch iets zwaarder als ik had gedacht, dag 2 en 3 had ik echt overal spierpijn! ik kon op dag 2 mijn bed haast niet meer uit. :')
sinds vandaag is de spierpijn gelukkig een heel pak beter.
ik heb nog steeds moeite met de push-ups, ik begin ondertussen wel met de gewone maar na een aantal keer moet ik toch overschakelen op de beginnerversie.
en de buikspieroefening waar je je beide benen in de lucht hebt, en je hoofd van links naar rechts beweegt terwijl je benen naar voor en naar achter gaan, daar heb ik moeite met mijn ademhaling. hoe doen jullie dat?
ik ben niet echt zeker of ik deze oefening goed doe... je hoofd en schouders gaan van links naar rechts zonder dat je tussendoor op de mat neerkomt?
ik heb er wel heel veel zin in! ik heb mijn hardlopen gestaakt sinds ik begonnen ben, maar nu het met de spierpijn beter is denk ik wel dat ik zaterdag weer ga. ik loop trouwens niet elke dag - bij tijdgebrek loop ik op mijn crosstrainer.
na de workout doe ik wel een 15-20 tal minuutjes op de crosstrainer, als het beter gaat wil ik dit opbouwen tot een half uur.
ben nu al stiekem aan het kijken welke workout ik hierna ga kiezen - ben helemaal fan :)
oja, ik zou graag een aantal kg kwijt willen, ben ook hard bezig met gezonde voeding en ik hoop dat het deze keer echt gaat lukken!!
iedereen is trouwens heel goed bezig (van zover ik gelezen heb) *\o/*

Ik heb daar ook altijd moeite mee, maar ik vind wel dat het 'beter' gaat naarmate je de oefening meer onder controle krijgt. In het begin deed ik het vaak even zonder adem, en nu enkel nog korte pozen :o

Veel succes straks phor! Maak voor de laatste keer komaf met dat level 1 8-)

Meeten zou overigens al een heuse groep worden; we zouden meteen een zaal moeten afhuren :=

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:29

Aranel schreef:

Denk dat de gemiddelde bewoner van een bejaardentehuis verder kan rekken dan ik.

Weten jullie ook of het een oorzaak heeft of kan hebben? Teveel spierspanning oid?
Mijn tante had al helemaal een theorie over dat ik door het paardrijden te sterke been en rugspieren had, maar dan zou iedere amazone dit moeten hebben..

Door paardrijden groeien je spieren anders dan bij strechen zegmaar. (ik heb vroegen geturnd en paardgereden en moest stoppen met paardrijden omdat het slecht was voor mijn spieren). Je spieren groeien precies het tegenovergestelde zegmaar. Dit is mij toen verteld.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:33

angelax schreef:
Aranel schreef:

Door paardrijden groeien je spieren anders dan bij strechen zegmaar. (ik heb vroegen geturnd en paardgereden en moest stoppen met paardrijden omdat het slecht was voor mijn spieren). Je spieren groeien precies het tegenovergestelde zegmaar. Dit is mij toen verteld.

Ik ben ook al zo'n stijve hark hoor :') Bij die armen-achter-de-rug-oefening slaag ik nauwelijks in mijn handen daar te krijgen en dan nog voel ik niet dat ik iets aan het stretchen ben, het voelt gewoon vreemd... mijn tenen in mijn mond stoppen kan ik dan wel, maar wat voor nuttigs mij dat precies zou kunnen opleveren weet ik nog niet :+

Ik heb net gegeten, dus nog even studeren en dag 8 *\o/*
(Ik ben al heel de dag misselijk - vriendlief had het gisteren ook - dus ben benieuwd wat dat geven zal!)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:36

Ik heb vrij korte spieren doordat ik vroeger erg fanatiek hardliep. Maar kan inmiddels mijn enkels weer pakken. Naar voor heb ik mijn polsen inmiddels ook op de grond. Begon ooit met vingertoppen. Nu nog even shredden. Widm was even boeiender :p

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:37

Widm :o?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:38

Wie is de mol :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:39

Ohh ik dacht al is het een typo ofzo :') (heb geen tv dus ook geen idee wat er op tv is :+ )

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:41

Ah dat kan :D K lig alleen - wel al in sportkleding - zo lekker op de bank...... schop nodig...

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:44

Kom Winged dan sta ik ook op en gaan we tegelijk aan de slag ;)

ik ga nu dag 4 doen :))

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:45

Hup hup Winged! You're strong... this is EASY for you...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:47

Ja dat rekken :') Nou. Dan werp ik een blik naar rechts naar de laptop, dan naar mezelf en dan denk ik 'riiiiiiight' :') Maar goed, dat zal met het verstrijken van de dagen ook wel steeds beter gaan.

Ik heb wel het idee dat het met mijn armen al wat doet. Die spieren voelen harder en mijn armen strakker. Volgens mijn collega kan het niet, maar toen ik in de bovenarm van een collega porde en daarna in die van mij waren die van mij toch echt wel harder :')

Hup hup hup Winged! Kom op! *\o/*

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:49

Beeeh. :') k zal mijn laptop eens opstarten. Straks een wel verdiende douche!

LauraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:51

Ik ga me nu ook omkleden en dan ga ik voor dag 2 :)

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:51

Jeeeeej net dag 5 gedaan en het gaat al zoooo veel beter *\o/*
Moet soms heel even op adem komen (bijv bij touwtje springen :p) maar ook dat wordt al zo veel minder! Ook push-ups was een stuk makkelijker (op mn spierpijn van gister na dan ;) )

Oh en zag iets over vermindering van cellulitis voorbij komen, ik merk het ook al! *\%/*
De putjes zijn al bijna overal weg!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:52

Aranel schreef:
Ja dat heb ik dus ook :') Met dat met je handen strechen achter je rug ook, dan heb ik meer moeite met mijn balans bewaren dan met het rekken..

Mmm, dacht dat ik de enige was maar er zijn dus meer lotgenoten :+

Wat een herkenning! Maar na dag 7 kan ik toch zeggen dat het me gelukt is. Blijven proberen dus :D
Ik ben overigens wel erg lening in mijn rug, kan heel makkelijk bij m'n voeten komen in die spreidstand :+

Zet 'm op mensen!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:53

Hmm... interessant...

Sorry, maar ik heb niet het hele topic doorgelezen.
Matje en dumbells heb ik in huis, DVD (nog) niet.
Moet je die verplicht kopen of kan het ook online?

Ben op dit moment lid van een sportschool, maar ben daar niet enthousiast over en heb er eigenlijk ook geen tijd voor.

Hoe bevalt Shred jullie tot nu toe? Is het heel zwaar of wel te doen?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:55

@gaby: het is ont-zet-tend leuk! Wel pittig, en de voorwaarden zijn dat je het ELKE dag moet doen, zonder echte pauzes, het volledige programma. Liefst ook gezond eten met veel groenten en fruit en eiwitten (spieropbouw). De eerste drie dagen ben je bijna kreupel van de spierpijn, maar daar moet je even doorbijten... het filmpje staat op youtube.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:57

En na een aantal dagen kijk je er gewoon naar uit om weer te mogen shredden :D (Althans, ik)

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:59

Ik sla vandaag even over, spieren zijn zo verkrampt. Morgen extra rondje zwemmen en dan shredden.