Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meganproperx

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 01:21

Ik hoop dat ik morgen om 9 uur me bed uit kan komen om een rondje te lopen! nu even opzoek naar een winddicht jasje want met die wind en kou en midden in mijn toetsweek ga ik het niet riskeren om ziek te worden :+

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 09:24

Goedemorgen!

Hier is het gewoon WIT!

KARIN Podoloog zijn daar nog verschillen in. Ik heb vroeger steunzolen gehad, maar heb ze dus niet meer. Ik ben er eigenlijk huiverig voor omdat ik bang ben dat ik door bijv zooltjes meer klachten ga krijgen. Stom he.

Dus zijn er mensen bij een podoloog geweest, willen jullie mij jullie ervaring vertellen?

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 10:06

Ik lees heel veel over wit, maar hier ligt niks. Wel is het ijskoud.
Ik ga vandaag lekker een dagje naar de sauna. Vanavond misschien nog maar even een rondje doen :D

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 10:37

Heb ook jarenlang last gehad van m'n scheenbenen, begon ergens in groep 8 (was altijd fanatiek aan het sprinten met klasgenootjes :+).
Vaak rustperiodes genomen, soms wel een dik jaar. Wilde toch steeds weer hardlopen. Steeds weer nieuwe goede schoenen gekocht, dacht ik, maar steeds kwam het terug.
Tijdje geleden weer een nieuwe poging, schoenen gekocht (aan laten meten middels zo'n analyse) bij een runners winkel. Heb sindsdien nog amper last en loop nu zo'n 6 km. Alleen het beginnetje is gevoelig, maar dan doet meestal alles nog even pijn :=

Heb overigens beenlengteverschil, maar altijd net op de grens dat ik geen zooltje hoefde. Fysio kon niks voor mij doen, hooguit een oefening (afwisselend op je hakken of tenen lopen). Podoloog zal denk ik nog de beste oplossing zijn, maar kijk eerst eens naar je schoenen. Ze kunnen wel goed en duur zijn, maar ze moeten wel bij je passen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 10:46

Vanmiddag als het goed is lopen. Ben wel flink duf van mijn verkoudheid. Voelt niet aan alsof ik het redden ga :=

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 12:07

Ik heb vanmorgen heerlijk gelopen! les 18, dus 2-4-5-6-7 gelopen. Hier is het koud maar de wind is eindelijk gaan liggen, en geen sneeuw!
Egnie: je hebt dus pas last van je schenen sinds je nieuwe schoenen? Dan lijkt me dat daar de fout zit. Toch weer terug naar de winkel dan?

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 14:21

Ik ben inmiddels terug geweest naar de winkel. En daar bleek de schoen inderdaad het "dode" gevoel te geven. De schoenen waren wel aangemeten, maar hij had mijn voeten niet bekeken. Mijn grote teen is kleiner dan de teen ernaast, verder heb ik dus "plat"voeten. Ik had een hele fijne schoen van Asics maar die bleken dus te stug te zijn. Het punt waar de schoen vouwt komt niet overeen met mijn voet. Hierdoor wordt mijn voet dus gedwongen er anders te buigen. Daardoor kreeg ik dus een doodgevoel. Ik heb nu andere schoenen die veel soepeler zijn. Krijg er geen dode voeten maar mijn scheenbeen is nog steeds gevoelig. Ik kan wel hardlopen, de klachten komen later en ook maar aan 1 been.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 14:49

egnie schreef:
Goedemorgen!

Hier is het gewoon WIT!

KARIN Podoloog zijn daar nog verschillen in. Ik heb vroeger steunzolen gehad, maar heb ze dus niet meer. Ik ben er eigenlijk huiverig voor omdat ik bang ben dat ik door bijv zooltjes meer klachten ga krijgen. Stom he.

Dus zijn er mensen bij een podoloog geweest, willen jullie mij jullie ervaring vertellen?

Ik ben bij een podotherapeut geweest en heb zooltjes voor in mijn hardloopschoenen. Nu wel ook goede hardloopschoenen en het loopt super en zonder klachten!

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 14:53

Hier geen sneeuw, ik hoorde dat het op meer plaatsen wit was vanmorgen.
Horse: heerlijk, dagje sauna. Kan daar ook onwijs van genieten en eigenlijk doen wij het te weinig. Maar ben na zo'n dag vaak helemaal afgebrand dus ben benieuwd of je vanavond nog puf hebt.
Scheenbeen problemen kan natuurlijk door verschillende oorzaken ontstaan, lees hier ook best regelmatig dat mensen die klacht hebben. Ik ook had dat probleem maar door een goede fysio geattendeerd op het feit dat ik veel meer zweefmoment moest maken en meer met de hakken naar de billen moest lopen. Ja, het kost meer energie maar probleem met de scheenbenen zijn opgelost.
Lente, als je niet fit ben, kunt je misschien ook beter lekker de sauna opzoeken ipv te gaan lopen
Miriam: jouw schema spreekt mij wel aan, mijn les 18 was 5-7-7-5 en jij bouwt in de training de looptijd rustiger op. Fijn dat het goed ging!
Egnie, anders een keer toch naar een sportfysio, heeft mij goed geholpen.
RR: fijn!
Vanmorgen al vroeg wakker op mijn vrije vrijdag. Eerst huis gepoetst en toen de hardloop schoenen aan. Nu niet meteen beginnen te rennen maar eerst een paar minuten stevig gewandeld. Vervolgens minuutje gerend en weer gewandeld. Op dat moment voelde de benen goed dus toch maar les 19 opgestart ipv nog een x les 18. Zag er onwijs tegen op maar de eerste 8 minuten rennen gingen snel voorbij. Na 2 wandel minuten vervolgens 10 minuten gelopen en na weer een korte wandel sessie nog een keer de 8 minuten volgemaakt. Ik was fier op mezelf *\o/* . Geeindigd met nog 2 minuten waarvan de laatste 30 seconde een eindsprint. Goed uitgelopen maar voel nu onwijs mijn benen. Maar blij dat ik toch heb gedaan. Straks nog een les werken aan de hand met mijn paard en dan zeg ik: lekker met de voeten omhoog :D

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 15:14

CarovdG: ik heb de oude versie van Evy, uit 2006 meen ik, kennelijk zit daar dus toch verschil in. Mijn les 19 is 5-6-7-8 en meestal doe ik van te voren even 2 minuten inlopen, rekken/strekken en dan nog 2 minuten uitlopen. Fijn dat je lekker gelopen hebt!

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 16:14

Ik heb ook dat dode gevoel in mijn voeten en na vanmorgen , over asfalt gelopen, weer lichtelijk last van mijn rechterscheenbeen. Mijn buuf heeft nog hardloopschoenen van de politie, die nog weinig gebruikt zijn, en wil die ook eens proberen. Mocht dit het niet zijn dan ga ik binnenkort naar die zaak in Borne om mijn voeten eens te laten bekijken..

bonnie1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 18:52

Ik heb net een stappenteller bij de action gekocht. Voor 0,50 euro is het te proberen. Tip ze hebben er ook een hartslag meter.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 18:54

Ben vanmorgen weer geweest. Liep ik eergisteren nog in het zonnetje, vanochtend dus in de sneeuw. Maar het ging prima. Heb ongeveer 3km aan een stuk (wel in slakkentempo, maar vooruit) kunnen lopen. Maandag weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 21:08

Goed bezig HF (mag ik je zo afkorten? ik ben lui :') ).

Ik wilde vandaag gaan lopen maar het gaat morgenochtend worden. In Amsterdam, het Westerpark :D Vind ik wel leuk, totaal andere omgeving :D

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 22:54

Heerlijk dagje naar de sauna geweest vandaag :) was om 7 uur thuis en om 8 uur toch nog de motovatie gevonden om te gaan hardlopen en wat ben ik blij dat ik gegaan ben heerlijk rondje van 6 km gelopen :) lekker rustog tempo en geen last van mijn schouder gehad!! Topdagje dus.

Lente, leuk een keer wat anders!!
HF, (ook ik kort je even zo af haha) ah lekker ok was vandaav in enschede en daar lag ook sneeuw. Bij ons niet vannochtemd. Heeft net wel even gesneeuwd maar heb het met hardlopen totaal noet koud gehad.
bonnie, ik kreeg twee weken geleden een stappemteller in de sportschool wel leuk om mee te lopen.

oja ik typ op telefoon dus sorry voor de spelfouten haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 23:23

Wie staan er hier morgen om 12.00u nog meer in de startblokken om zich in te schrijven voor de Damloop? :D

Mocht het inschrijven niet lukken dan heb ik nog een kansje via een organisatie waar ik vrijwilliger ben, maar ik hoop als individuele deelnemer mee te kunnen doen :)

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 23:35

Even via mijn telefoon online :-) ik heb vandaag les 5 gerend en het ging weer lekker. Dit weekend weer werken en volgende week tentamens. Hoop dst ik dsn wat meer tijd heb om te lezen en te posten hier!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 23:37

Likt me erg leuk Lente, maar voor mij te ver weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 23:38

Kan wel bij mij slapen hoor Karin. Lijkt me wel leuk om hem samen met iemand te lopen eigenlijk :')

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 00:00

Dat is lief van je, maar ik ben niet zo van het logeren. :D Oost, west, m'n eigen bed is het best.
Het op en neer rijden is ook geen probleem, maar als ik een wedstrijd wil lopen kan dat ook wel dichter bij huis. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 00:02

Ah, dat kan natuurlijk :D

En gelijk heb je, hoewel ik geen idee heb waar Holsloot ligt :')

Voor mij is dit een thuiswedstrijd :j

Lees trouwens net dat de limiet 2 uur is. Vind ik wel spannend hoor, helemaal omdat ik nu pas bij les 14 van Evy ben _O- Maar iedereen zegt dat het moet kunnen dus ze zullen het wel weten denk ik? :=

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 08:35

Hoeveel km is de damloop?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 08:53

De dam tot dam is 16 maar je kan ook kortere afstanden doen. Die zitten iets minder snel vol.

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 09:02

*komt even binnenvallen*

Lente, als het gaat lukken wil ik met mijn zus me ook opgeven voor de Dam tot Damloop :) En ik ben nu bij les 15, dus ik moet maar even doortrainen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 09:05

Ha Julia, we zitten dus in hetzelfde schuitje :))