Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Poess91 schreef:Ja ik blijf dat toch altijd wel heel interessant vinden, die overeenkomsten met het nieuwetijdskind
Menino schreef:Dat is volgens mij een faalangst-examen. Vond het alleen maar irritant. Ze zat zo van 'Je hebt dus al eerder examen gedaan. Vertel '... Ik snap wel dat het een truc is, maar ik denk dan van 'Als je iets wil weten, stel dan gewoon een concrete vraag'. Had er namelijk niets over te vertellen behalve dat het niet al te best ging. Toen ging ze me leeg aan zitten staren in de hoop dat er nog iets zou komen, maar ik kon nog steeds echt niets relevants bedenken. Maakte me eerder ongemakkelijk dan dat het me op mijn gemak stelde. Vond dat hele gesprek heel irritant en nutteloos en stapte ook niet echt met een goed gevoel de auto in
xxLady schreef:Ik heb ook die symptomen die hier worden gegeven.
Concentreren gaat echt heeeeel moeilijk, bij ieder geluidje ben ik afgeleid.
En ik hoor nu ook te leren voor een tentamen maar ik zit op bokt.
Stel echt werkelijk ALLES uit en daardoor gaat het qua cijfers ook niet echt lekker op school..
Zou dit add kunnen zijn of heeft add nog meer symptomen of is het nog veel erger ofz?
Piloetje schreef:Zo het is ineens weer druk hier!
Zoals ik al zei, mensen zullen zich wel weer irriteren. Ik brandt niemand af. Ik herken alleen dingen in klaagzangen en opmerkingen, en daar reageer ik op.
Niet weten hoe je je opdrachten werk of school gerelateerd moet gaan volbrengen omdat je ritalin op is dat vind ik iets heel naars. Omdat je dan precies weet waar de schoen wringt. Ik vind het jammer dat zoveel ADHDers zich zo verliezen in de symptoombestrijding ipv dat ze met de kern van hun problematiek aan de gang gaan.
En tuurlijk mag je hier lekker klagen. Dat doe ik namelijk ook. Maar als ik dan reageer op een stukje geplaatste tekst is het zo jammer dat er steeds zo gereageerd wordt. Nee ik weet niet wat jullie allemaal doen. Ik reageer alleen op wat er hier wordt gezegd....
Peppertree schreef:Piloetje schreef:Zo het is ineens weer druk hier!
Zoals ik al zei, mensen zullen zich wel weer irriteren. Ik brandt niemand af. Ik herken alleen dingen in klaagzangen en opmerkingen, en daar reageer ik op.
Niet weten hoe je je opdrachten werk of school gerelateerd moet gaan volbrengen omdat je ritalin op is dat vind ik iets heel naars. Omdat je dan precies weet waar de schoen wringt. Ik vind het jammer dat zoveel ADHDers zich zo verliezen in de symptoombestrijding ipv dat ze met de kern van hun problematiek aan de gang gaan.
En tuurlijk mag je hier lekker klagen. Dat doe ik namelijk ook. Maar als ik dan reageer op een stukje geplaatste tekst is het zo jammer dat er steeds zo gereageerd wordt. Nee ik weet niet wat jullie allemaal doen. Ik reageer alleen op wat er hier wordt gezegd....
Ik heb me niet geïrriteerd Piloetje, werd alleen een beetje down van je bericht.
Ik neem tenminste aan dat je aan mijn bericht refereert? Als je het hebt over moeilijker kunnen werken aan school omdat ik even geen ritalin gebruik? Die ging er namelijk over dat ik niet zo goed weet wat ik ermee aanmoet dat ik zoveel beter aan mijn school werk mét ritalin, niet dat deze op is. Maar dat ik er veel te veel gewicht door kwijt raak zodat mijn gezondheid in het geding kwam. Een BMI van 17 is gewoon echt niet handig als je naast de studie veel lichamelijk zwaar werk doet.
Als jij dan een reactie geeft met als hoofdzakelijk de inhoud dat er iets schort aan mijn planning en de wil om het zonder ritalin te kunnen vind ik dat inderdaad naar. Het geeft me het gevoel dat ik er niet genoeg aan doe omdat jij het blijkbaar wel kan. Het leek mij juist dat je als 'medeADD'er' goed kan invoelen hoe naar zoiets kan zijn.
Maar als ik het goed begrijp is de kern van het probleem naar jouw mening dus eigenlijk het ritalingebruik an sich? Het verliezen in symptoombestrijding?