[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mayniac_val

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:32

Desteney: ik heb ongeveer dezelfde haarkleur als jij van mezelf denk ik. Je kan er wel gewoon asblond in gooien, heb ik ook gedaan bij mijn uitgroei (was te lui om die ook te bleken).

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:41

Ik vroeg me af wat beter is.. Mousse of verf?

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:43

Vind het beide even goed werken (verschillende merken gehad, behalve huismerken), mousse is alleen makkelijker dan verf.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:44

Ik heb nu L'Oreal Sublime Mousse gehaald, maar meestal gewoon de standaard haarverf van kruidvat. Dit pakt bij mij het beste en blijft het langste zitten. Maar ik hoorde dat mousse weer beter was voor je haar? Maar dat lijkt me onzin omdat verven standaard gewoon slecht voor je haar is.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:46

Nee hoor, het is echt alleen makkelijker :n

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:55

ja dat is zeker makklijker :j maar soms pakt het minder goed, maar dat ligt aan het merk. 1 keer op mijn haar gebeurde er nauwelijks wat, weet niet meer welk merk. een ander merk werkte dan weer super goed op mijn moeders haar.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 16:02

Ik had de laatste paar keer John Frieda omdat zij een asblonde verf hebben, maar toen ik het nog donker verfde haalde ik net wat er in de aanbieding was. Pakte toch altijd wel :P

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 19:46

Blon_D schreef:
Onze kapster komt volgende week. Nu twijfel ik want eigenlijk moet er wel een paar cm af om het op den duur weer mooi en gezond te krijgen maar ik wil het graag lang laten groeien.. Nu denk ik dat ik er toch maar een paar cm af laat knippen en de laagjes er weer goed in en dan toch maar doorgaan tot de droogheid er uit is en dan pas weer lang laten groeien..

Bij mij is er ruim 7 cm af gegaan omdat het volledig dood was. De kapster kon er niet eens normaal door heen met haar kam, iedere pluk moest ze opnieuw kammen en als ze hem dan iets anders vast pakte moest het wéér volledig uit de knoop gekamd worden, zo erg was het. Ze is langer bezig geweest met het ontklitten van mijn punten dan het knippen.
Nog geen half jaar later is dit bijna weer aangegroeid, terwijl het daarvoor jaren lang bijna dezelfde lengte is geweest (zonder te knippen). En het ziet er na een knipbeurt veel mooier uit!

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 19:52

mlc schreef:
Blon_D schreef:
Onze kapster komt volgende week. Nu twijfel ik want eigenlijk moet er wel een paar cm af om het op den duur weer mooi en gezond te krijgen maar ik wil het graag lang laten groeien.. Nu denk ik dat ik er toch maar een paar cm af laat knippen en de laagjes er weer goed in en dan toch maar doorgaan tot de droogheid er uit is en dan pas weer lang laten groeien..

Bij mij is er ruim 7 cm af gegaan omdat het volledig dood was. De kapster kon er niet eens normaal door heen met haar kam, iedere pluk moest ze opnieuw kammen en als ze hem dan iets anders vast pakte moest het wéér volledig uit de knoop gekamd worden, zo erg was het. Ze is langer bezig geweest met het ontklitten van mijn punten dan het knippen.
Nog geen half jaar later is dit bijna weer aangegroeid, terwijl het daarvoor jaren lang bijna dezelfde lengte is geweest (zonder te knippen). En het ziet er na een knipbeurt veel mooier uit!

Ik weet het ;( Ik doe het ook wel en hoop dat het dan van de zomer weer lekker groeit :+

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 19:54

waarschijnlijk groeit het idd veel sneller dan je denkt en dan heb je snel weer de oude lengte én het ziet er beter uit :D komt vast goed.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 20:26

Ik heb trouwens even een vraag.
Ik heb een poos geleden een klem gekocht voor mijn haar, zo'n klem als hier onder. Ik heb haar tot ongeveer halverwege mijn rug en ik vraag me af hoe ik ervoor kan zorgen dat die klem blijft zitten. Binnen 10 minuten is hij volledig uitgezakt. Heeft iemand dé tip?

Afbeelding

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 20:44

ik deed altijd een mini elastiekje om dat bovenste haakje om hem dicht te houden. maar weet niet zeker of je dat bedoelt.

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 20:46

Zoiets wil ik graag! In ieder geval blond dipdye, en als het kan dus met meerdere kleuren zodat je die overgangen hebt als in de plaatjes! <3
Is het moeilijk om dit zelf (of naja mn moeder) te doen? Lijkt me wel of niet? Kan beter even een kapper vragen of een vriendin van me die de kappersopleiding doet of niet?

Afbeelding

Afbeelding

Doen de foto's het?

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 20:47

Nee, hij blijft wel dicht. Hij zakt uit/naar beneden.

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 20:48

mlc schreef:
Blon_D schreef:

Klopt, als het dood is groeit het dus niet meer, je kunt dus beter zo vaak mogelijk de 'dode puntjes' er af laten halen, dan groeit het het snelste volgens mij? Of ben ik nu dom.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 20:50

De foto's doen het. Vind het erg mooi, maar ik denk dat je het beter bij een kapper kunt laten doen als je het zo mooi over wilt laten lopen.
Als je het zelf wil doen, moet je wel bleek gebruiken om het blond te krijgen. En dan het ene deel langer dan het andere deel in de bleek laten zitten denk ik? Heb er niet zo veel verstand van.
Ik heb hier wel gelezen over hoe je een dipdye mooi over kunt laten lopen ipv dat je een rechte lijn krijgt, en dat moest door middel van terugkammen langs het randje geloof ik.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 20:52

xxLady schreef:
Klopt, als het dood is groeit het dus niet meer, je kunt dus beter zo vaak mogelijk de 'dode puntjes' er af laten halen, dan groeit het het snelste volgens mij? Of ben ik nu dom.

Je haar blijft wel groeien. Je haar groeid namelijk vanuit je haar wortel, en niet vanaf de punten. Toch vind ik persoonlijk dat het beter/sneller groeit wanneer het niet door is, maar dat zou ook kunnen komen omdat het vaak wat dun wordt als het dood is en het groeien dan misschien minder snel opvalt dan wanneer je punten mooi vol zijn.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 20:53

die spelt is wel lastig zeg, heb je al geprobeerd om schuifspeltjes erbij te steken? misschien kun je ze een beetje openbuigen en er dan tussen steken.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 20:58

mlc schreef:
xxLady schreef:

Je haar blijft wel groeien. Je haar groeid namelijk vanuit je haar wortel, en niet vanaf de punten. Toch vind ik persoonlijk dat het beter/sneller groeit wanneer het niet door is, maar dat zou ook kunnen komen omdat het vaak wat dun wordt als het dood is en het groeien dan misschien minder snel opvalt dan wanneer je punten mooi vol zijn.

het groeit niet sneller als je het knipt, maar omdat je de dooie punten wegknipt breken die niet meer en wordt het uiteindelijk dus wel langer. dode punten breken steeds en dan lijkt het alsof je haar niet meer groeit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:01

Sinds ik het niet meer geknipt het word eindelijk een beetje lang xd Bleken heeft wel een negatieve invloed op het groeien ^^

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:02

Hoi allemaal!
Wist niet of ik een nieuw topic moest openen, dus probeer het eerst even hier.

Ik vind het "dip dye hair" super gaaf en ongetwijfeld dat dat hier al een paar keer voorbij is gekomen.
Ik lees en zie vooral op YouTube veel filmpjes over dip dye voor slechts een paar dagen oid.
Ik ben zelf nogal gesteld op mijn haar en mijn moeder vnd het geen goed idee om het te verfen. (Heb allren highlights)
Maar ik wil het zo graag eens proberen!
In die filmpjes worden soms echt huishoudelijke producten gebruikt wat dan een klein poosje blijft zitten. (Krijtjes bijvoorbeeld)

Wie kan mij meer vertellen over de tijdelijke Dip Dye Hair en welke producten kan ik dan het best gebruike
Het is absoluut niet de bedoeling dat mijn haar beschadigd raakt.

Groetjes

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:05

helemaal niet beschadigt is moeilijk, want je stopt er toch iets onnatuurlijks in.
maar het minst beschadigt raakt het als je verf zonder ammoniak zoekt. dat is in ieder geval veel beter.
je kan ook kleurspoeling nemen, maar die krijg je tegenwoordig niet meer heel makkelijk weg en die zijn ook vaan vrij permanent. ook dat is niet goed voor je haar, maar veel beter dan permanent met ammoniak.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:19

Ja, leuk zo'n spoeling. Die rode spoeling 2 jaar terug heb ik er van de zomer uit laten "high-lighten" !!
Belachelijk hoelang dat blijft zitten!!

Maar ik bedoel echt huishoudelijke producten, en geen verf dus

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:21

Ik heb een vraag.

Ik heb maanden lang mijn haar rood geverfd met henna poeder (Henna Plus), nu heb ik vandaag een pakje chemische verf gekocht (Naturtint) en bedacht ik me ineens dat ik niet op henna kan verven met chemische verf ivm metaalzouten etc.

Iemand die hier ervaring mee heeft? Ik heb namelijk van horen zeggen dat dat met Henna Plus verf als henna basis wel kan, maar ik wil niet het risico lopen dat al mijn haar straks weg is. Ik overweeg dan ook om het pakje gewoon te laten staan en nog een paar maanden te wachten, maar is er iemand die me hier meer over kan vertellen?

Ik heb inmiddels alweer 2-3cm uitgroei en het ziet er niet echt leuk meer uit. De laatste keer dat ik met Henna heb geverfd is denk ik een maand geleden.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:46

Giolli schreef:
Ja, leuk zo'n spoeling. Die rode spoeling 2 jaar terug heb ik er van de zomer uit laten "high-lighten" !!
Belachelijk hoelang dat blijft zitten!!

Maar ik bedoel echt huishoudelijke producten, en geen verf dus

huh, wat bedoel je dan? ik ken eerlijk gezegd niets huishoudelijks dat een dip-dye kan maken....
misschien zilvershampoo? alleen de onderkant doen? hmm anders weet ik het niet.