Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Blon_D schreef:Onze kapster komt volgende week. Nu twijfel ik want eigenlijk moet er wel een paar cm af om het op den duur weer mooi en gezond te krijgen maar ik wil het graag lang laten groeien.. Nu denk ik dat ik er toch maar een paar cm af laat knippen en de laagjes er weer goed in en dan toch maar doorgaan tot de droogheid er uit is en dan pas weer lang laten groeien..
mlc schreef:Blon_D schreef:Onze kapster komt volgende week. Nu twijfel ik want eigenlijk moet er wel een paar cm af om het op den duur weer mooi en gezond te krijgen maar ik wil het graag lang laten groeien.. Nu denk ik dat ik er toch maar een paar cm af laat knippen en de laagjes er weer goed in en dan toch maar doorgaan tot de droogheid er uit is en dan pas weer lang laten groeien..
Bij mij is er ruim 7 cm af gegaan omdat het volledig dood was. De kapster kon er niet eens normaal door heen met haar kam, iedere pluk moest ze opnieuw kammen en als ze hem dan iets anders vast pakte moest het wéér volledig uit de knoop gekamd worden, zo erg was het. Ze is langer bezig geweest met het ontklitten van mijn punten dan het knippen.
Nog geen half jaar later is dit bijna weer aangegroeid, terwijl het daarvoor jaren lang bijna dezelfde lengte is geweest (zonder te knippen). En het ziet er na een knipbeurt veel mooier uit!
mlc schreef:Blon_D schreef:Onze kapster komt volgende week. Nu twijfel ik want eigenlijk moet er wel een paar cm af om het op den duur weer mooi en gezond te krijgen maar ik wil het graag lang laten groeien.. Nu denk ik dat ik er toch maar een paar cm af laat knippen en de laagjes er weer goed in en dan toch maar doorgaan tot de droogheid er uit is en dan pas weer lang laten groeien..
Bij mij is er ruim 7 cm af gegaan omdat het volledig dood was. De kapster kon er niet eens normaal door heen met haar kam, iedere pluk moest ze opnieuw kammen en als ze hem dan iets anders vast pakte moest het wéér volledig uit de knoop gekamd worden, zo erg was het. Ze is langer bezig geweest met het ontklitten van mijn punten dan het knippen.
Nog geen half jaar later is dit bijna weer aangegroeid, terwijl het daarvoor jaren lang bijna dezelfde lengte is geweest (zonder te knippen). En het ziet er na een knipbeurt veel mooier uit!
xxLady schreef:Klopt, als het dood is groeit het dus niet meer, je kunt dus beter zo vaak mogelijk de 'dode puntjes' er af laten halen, dan groeit het het snelste volgens mij? Of ben ik nu dom.
mlc schreef:xxLady schreef:Klopt, als het dood is groeit het dus niet meer, je kunt dus beter zo vaak mogelijk de 'dode puntjes' er af laten halen, dan groeit het het snelste volgens mij? Of ben ik nu dom.
Je haar blijft wel groeien. Je haar groeid namelijk vanuit je haar wortel, en niet vanaf de punten. Toch vind ik persoonlijk dat het beter/sneller groeit wanneer het niet door is, maar dat zou ook kunnen komen omdat het vaak wat dun wordt als het dood is en het groeien dan misschien minder snel opvalt dan wanneer je punten mooi vol zijn.
Giolli schreef:Ja, leuk zo'n spoeling. Die rode spoeling 2 jaar terug heb ik er van de zomer uit laten "high-lighten" !!
Belachelijk hoelang dat blijft zitten!!
Maar ik bedoel echt huishoudelijke producten, en geen verf dus