bokkers met hartproblemen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Farjen

Re: bokkers met hartproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 20:51

Zazzel, de operatie is een ablatie. Dan gaan ze via de (slag)aders in je lies zo naar je hart en branden cellen weg die de overslag veroorzaken.
Bij mij bleef het aantal stijgen ondanks de medicatie.

Iljavdm, je kunt, zeker als je zo jong bent, er nog overheen groeien. Sommige meditaties kunnen dit ook vermijden. Ik neem zelf nog maar 3 jaar medicijnen, het moet daarom niet persé zo te zijn dat je last blijft houden en moet geopereerd worden ooit. Het kan perfect weggaan..

Vandaag mijn 2de werkdag gehad *\o/* Ik ben zo blij dat ik niet meer de hele tijd tussen mijn 4 muren zit op de bank. Af en toe wel wel moeite en pijn maar het was gelukkig heel rustig op het werk. Ik heb even wat zitten praten met een bevriende cardioloog en hij sprak over spasmes van de coronairen, maar dat kunnen ze niet vaststellen dmv tests...

Zazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 21:35

Ah vandaar, ablatie kende ik inderdaad van naam voor de ritmes. Bij mij komen de ritmestoornissen juist door de operaties die ik gehad heb aan mijn hartkleppen, het littekenweefsel kunnen ze eventueel weghalen bij zo'n ablatie. Bij mij heeft het (nog) niet veel zin omdat het zeker is dat ik ergens in de komende jaren weer opnieuw een klepoperatie moet ondergaan. (Dat wordt dan waarschijnlijk wel de laatste, of in iedergeval de laatste voor lange tijd).

Ik heb volgende week weer een grote check-up en ben wel een beetje nerveus, ook omdat ik een second opinion wil aanvragen.

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 23:55

Oh ik snap het dankje Farjen!

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 19:19

Hoe gaat het hier met iedereen?

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 19:35

Farjen schreef:
Hoe gaat het hier met iedereen?

Het gaat zijn gangetje, niet slechter en niet beter :+
Laatste revalidatie in het ziekenhuis gehad en nu wachten tot ik naar Via Reva mag, sta 4de op de lijst.
Ik ben en blijf gewoon moe, niet meer zo moe dat ik overal in slaap val, maar als ik niet tussen de middag ga slapen ben ik de pineut. Soms moet ik eind van de middag gewoon weer mijn bed in.
Het is niet anders.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 19:44

Hier wel goed. Leef zo'n beetje op pijnstillers maar ik doe meer nu.
En met jou Farjen?

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 22:57

+:)+ blij om dat te horen dames! Ook al gaat het herstel traag, er is geen achteruitgang, en dat is ook al veel waard!
Geral, ik sliep eerst 15u per dag en nu nog vaak 12u en dat was maar na een simpele ingreep 2 maanden geleden. Dus het is niet abnormaal dat je nog zo vaak moe bent volgens mij.

Hier ook wel goed, de ene dag beter dan de andere maar het is te doen :)
Gastroscopie was goed, mri ook, opzich allemaal goed nieuws maar beetje dubbel omdat er nu nog steeds geen verklaring is voor de stekende pijn die ik nog dagelijks heb (incl lijkbleek worden, koud hebben, moe en kortademig). Ik heb nu een draagbaar toestel waarmee ik een ecg kan nemen op het moment dat ik pijn heb, zo kan de cardioloog zich een beter beeld vormen of er dan werkelijk iets abnormaal te zien is op zo'n momenten :) Dus binnen 2 weken terug naar het ziekenhuis.

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 11:04

Zo te horen gaat het met jullie eigenlijk ook maar zo zo, net an, zoals we hier dan zeggen.
Ik kom ook aan, dus daar moet ik wat aan gaan doen. Ik snap het niet met sporten, niet snoepen en alles maar net aan kunnen, kost mij allemaal veel energie, dan zou je toch af moeten vallen :(:)

Farjen, ik heb het ook vaak heel koud, met daarnaast een soort van opvliegers (heel kort) en kortademig, maar waar dat vandaan komt kan ook geen dokter uitleggen :+

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 18:12

Oja ook herkenbaar, de ene moment loop ik rond met een knalrood hoofd en super warm hebben, 10 minuten later lijkbleek en wil ik een jas aandoen terwijl het +20 graden is :+

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:17

Nou daar ben ik weer.
Maatschappelijk werk en revalidatie arts zijn in de startblokken geschoten omdat ik na de ziekenhuis revalidatie tussen de wal en het schip ging vallen.
10 weken wachttijd voor verdere revalidatie.
Het helpt dus als mensen voor je op komen, dus ik kan volgende week aan de slag en hopelijk word ik nu wijzer over blijvende schade enz.

Ook hebben we best wel serieuze kijkers voor het huis gehad, dus duimen maar, wellicht wordt het wat :D

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:59

spannend hoor.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 14:02

Ik heb een poedersuiker dag! Kom net terug van de pijnpoli vanwege de pijn ribben/ overgang borstbeen. Al een jaar geef ik aan last te hebben... Wat blijkt.. mijn grote borstspier is zodanig beschadigd /littekenweefsel dat t dus fijn een blijvend iets is. Goddomme!! Een jaar lang weet niemand iets en nu dit. Zit er even doorheen. Is morgen wel weer over maar ik moet dus even slikken. (en een beetje huilen af en toe)
Rest van mijn leven dus 3 X per dag 2 paracetamol en diclofenac als ik bv wil paardrijden of mennen of zwemmen of zo. Gaat lekker manieheus.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 17:12

Arme Pipo ,dat valt tegen :(:)

Je hebt kans dat t nog wel minder wordt/ slijt de komende tijd/jaren.
Je weet nu in ieder geval wat het is , ook al is het tegengevallen.

Lekker ff brullen , en dan gewoon weer doorgaan ,zoals altijd :(:)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 17:42

Is inderdaad dat als ik pijnstillers ga gebruiken dat je je grenzen iets kan verleggen. door training zeg maar. Telkens iets over de grens die je hopelijk niet meer voelt. Ik ga er vast aan wennen haha anders maar niet. Nee ,gekheid, ik weet waar ik nu aan toe ben. Had zo "gehoopt" op een draadprobleem. Dan hadden ze 1 of 2 draden waar toen mn borstbeen mee vastgezet is (en die normaal blijven zitten) verwijderd. Fysio of zo helpt al niet. ach we weten nu waar we aan toe zijn. Heb hoop laten varen maar mn levenslust echt niet hoor haha.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 20:02

Heel veel sterkte Pipo! Wat een kl*te nieuws heb je gekregen.

Kaatje Hoe is het?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 20:11

ja ben ik ook helemaal vergeten te vragen... :o hoe is het met je suiker bv?
Mistral hoe is t bij jou? lang niet gehoord...
Dank je wel, ik ben al een stuk rustiger.. was gewoon de 1e klap even. Gaat vast goed komen en anders maar niet. Ik ben iemand die vreselijk in de put kan zitten even endan een halve dag later het leven weer helemaal aankan (denk ik hihi) Dingen zijn zoals ze zijn, heerlijk om even te janken, maar je moet door, dus schouders eronder en gaan. en af en toe even vreselijk klagen/schoppen en weer door gaan

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 20:57

Met mij gaat het wel goed. Ik kon het niet opbrengen te reageren maar heb wel mee gelezen al die tijd.

Top dat je je zo snel weer kunt hervatten!

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 21:10

Citaat:
Heb hoop laten varen maar mn levenslust echt niet hoor haha.

Goed zo Piep , kop erop en gaan met die banaan. Ben je al rookloos ?

Ha Mistral , ik heb zelfs niet altijd meegelezen , even afstand genomen.
Fijn dat het goed met je gaat .

Ik heb mijn manier van ermee omgaan aangepast na een bezoek aan de cardioloog.
Deze vond dat ik teveel mijn best doe bv met dat dagelijkse fietsen wat ik deed en haatte.

Daar ben ik mee gestopt , voorderest let ik wel op met suikers, ik slik er een halve pil per dag tegen.
Voor het eerst sinds d-day had ik een hartslag van 80 zonder bètablokker .

Ik rijd 2x per week een goed half uur afhankelijk van hoe mijn paard alles oppakt , en hoe ik me voel.

Mijn gewicht wil niet omlaag helaas en daar probeer ik me maar bij neer te leggen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 21:43

Eigenlijk wel positief dus Kaatje? Ondanks je gewicht? Waarschijnlijk raak je gewicht kwijt nu je het los gelaten hebt dat is tenminste vaak zo.

Een hartslag van 80 zonder bètablokker dat doe je goed. Ik blijf erg hoog zitten zonder tabletten. Was laatst de ochtend dosering vergeten. Toen ik de trap op liep zat ik al op 110 had mijn hartslag in mijn keel zitten echt niets aan! Ik vraag mij af of ik ooit nog van die chemische troep af kom. Gister nog bij de pacemakertechnicus geweest kastje van de reveal had wederom storing het bedrijf schijnt de problemen nu wel te erkennen. Maar er is nog geen oplossing voor, heel onhandig! Volgende maand weer naar de cardioloog toe wil toch eens vragen of er nog andere mogelijkheden zijn wat betreft die overslagen.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 06:52

Hee super toch Kaatje. Dat gewicht.. tja ik ken het haha. Maar netjes hoor zo'n hartslag.
Mistral zijn er zovaak storingen dan? daar zit je niet op te wachten. Bah! Daar heb je dat ding niet voor, is niet zo goed voor je zelfvertrouwen lijkt me. Je moet er van opaan kunnen...
Ik zit in rust met blokkers regelmatig op 80.. vreselijk wat een raar irritant gevoel. Inderdaad je hart in je keel. Maar goed ook dat gaat wel weer over haha stel je voor dat er niks te zeuren valt ;)
euh.. ik ben nog niet rookloos.. zoo stom! Maar, 9 mei staat er als het goed is eindelijk een afspraak voor mn moeders appartement. (met mn zus) en als die dingen eindelijk iets afgerond kunnen worden dan heb ik minder stress hoop ik en ga ik er weer voor.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 19:19

sorry iets heel anders maar moet t even kwijt.. ik wordt oma!!!! de wereld mag het weten nu!!!

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 19:57

Citaat:
Eigenlijk wel positief dus Kaatje? Ondanks je gewicht?

Ja , ik geloof het wel.
Ik begin het te aanvaarden denk ik.

Citaat:
kastje van de reveal had wederom storing het bedrijf schijnt de problemen nu wel te erkennen.

Mijn hemel , daar ben je lekker mee, wat irritant en ben je er niet onzeker door ?
Citaat:
wil toch eens vragen of er nog andere mogelijkheden zijn wat betreft die overslagen.

Logisch. :j
Citaat:
euh.. ik ben nog niet rookloos.. zoo stom!

>;) :x
Citaat:
sorry iets heel anders maar moet t even kwijt.. ik wordt oma!!!! de wereld mag het weten nu!!!

*\%/* *\%/* *\%/* Jeuhhhhh *\%/* *\%/* *\%/*
Hartelijk Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En je hebt meteen een dijk van een reden om direct te stoppen met roken :):) :j

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 22:34

Wauw Pipo fantastisch! Gefeliciteerd idd een hele goede reden om te stoppen met roken! Haha

Kaatje sport je nog wel of helemaal niet op het moment?

Ik heb er een los kastje bij en die is niet goed, ik heb ondertussen al de 4e. Paar weken terug ging ik met mijn vriend en nog een stel uit eten. Toen werd ik ineens erg duizelig en had weer een onregelmatig ritme. Uiteindelijk geen opname gemaakt omdat ik dat in gezelschap toch wat lastig vind. Daar krijg je toch vragen van. Zijn maar weinig mensen die het weten.

Ik heb vandaag lang gesport, en dat ging eigenlijk erg goed, geeft een boost om weer te gaan.

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 19:24

Pipo gefeliciteerd met je Oma worden :D
Sterkte met je borstbeen, ik ken het gevoel van je geeft het aan en niemand doet wat.

Gister weer naar de cardioloog, fietstest enz. Het viel allemaal mee, maar zij gaf nu toch aan een bezoek aan de neuroloog niet overbodig zou zijn. Ach ja, voor ons geen nieuws meer.
Ze gaan nu met de revalidatie overleggen en kijken en dan doorverwijzen, ach ik wist het wel dat dat zou moeten gebeuren.
Ook nog met de ergotherapeut aan de slag geweest, vorige keer was ik heul boos op haar en zij heeft nu uitgelegd dat ze wilde kijken met pushen of dat ging, nou niet dus, was redelijk over de pis ervan, ik kan daar gewoon niet tegen.
Van haar dus tips gekregen om bij de intake dat dus ook te gaan vermelden zodat ik niet weer op randjes wordt gezet en over de pis ga.

Verder iedereen weer sterkte, ik onthou slecht wat er geschreven is, dus pak er selectief wat uit, sorry daarvoor Y;(

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 20:58

Het is weer rustig hier.

Succes bij de neuroloog Geral!