[Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:31

vervelend is dat he.. CCCCC

Iinge_ als het om 5u mis gaat, neem dan een appeltje of iets gezonds wat vult.. ik moet zeggen voordat ik ging dieeten had ik ook rond die tijd last, om half 6 kwam ik thuis van werk en aten pas tegen 7u dan kreeg ik vreetbuien, ging kaas/ham en soms ook chips ect. naar binnen snacken.. nu eten we om 6u dus heb het niet meer

Iinge_

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:37

Ja precies dat heb ik dus ook!
Het lastige is dat we weinig tot geen gezond eten in huis hebben, en er ligt een kast vol chocolaatjes. En als ik het zelf koop (6 man in huis) eet iedereen het op :')
Ik ga denk ik maar een paar gezonde tussendoortjes inkopen en op mijn kamer ergens bewaren, misschien dat dat werkt.

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:40

ja misschien een musliereep? (al zijn die ook wel erg verslaafend ;) )

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:43

Mueslireep is wel een goed plan denk ik. Ik moet vanavond werken (werk in een supermarkt) dan ga ik maar even rondkijken wat er allemaal te vinden is. Anders heb ik het zo zwaar aan het einde van de middag.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:44

Inge wat zijn precies je broodjes? Boterhammen?

1/2 boterhammen als lunch vind ik veel te weinig :) Ik zou er eerder 2/3 nemen, dan hou je het in de middag ook wat langer vol. Misschien een eitje als tussendoortje in de middag? Daar raak je ook sneller vol van :)

Glitfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:48

Hoi! Mag ik mij hier ook (weer) melden? Ik heb mij geloof ik in het eerste topic al eens gemeld maar niet meer gereageerd. Ik ben echt een leek op het gebied van voeding als je wil afvallen en heb voor mijzelf een plan bedacht om 15 kilo ( :o laten we beginnen met 10) kwijt te raken, ik ben erg benieuwd wat anderen daar van vinden, want voor mijn gevoel tast ik geheel in het duister.. :o

In de ochtend wil ik havermout eten of magere yoghurt met musli of verse vruchten als aardbeien, bosbessen. Dit wil ik met elkaar afwisselen zodat ik er niet snel zat van word.

Als ik Havermout eet in de ochtend zou ik het makkelijk tot 12 uur kunnen halen zonder honger te krijgen, dat vult zo erg en het verteerd langzaam en daarnaast is het ook gezond. Stel dat ik dat niet zou eten kan ik bijvoorbeeld een tussendoortje nemen als een appel? Als ik Havermout heb gehad zou ik bv kunnen kiezen voor een pakje kipfilet oid?

In de lunch zat ik te denken aan 4? boterhammen met goed beleg. Onder dit beleg heb ik een lijstje samengesteld met wat ik dan mag kiezen: Pindakaas, uitgelekte magere yoghurt of kwark met fruit, knoflook of verse tuinkruiden, kaas (WELKE?) met komkommer, stroop, jam, honing (zonder toegevoegde suikers), tonijn uit blik op waterbasis, vleeswaren als kip- of kalkoenfilet of ham.

In de middag zou ik niet zo goed weten wat voor tussendoortje ik moet. Het schijnt dat er in de koeken zoals sultana of evergreen zo veel suikers zitten?

2 a 3 avonden sport ik, dan neem ik bijvoorbeeld vlak voor het sporten een banaan en ik eet dan laat, is dit niet het geval dan zal ik tussen 6 en 7 iets vet arms willen koken, ik heb al genoeg recepten gevonden op internet..

Vlak voor het slapen iets van een diggestive oid? Bij de thee.

Ik ben heel benieuwd wat jullie van dit plan vinden, blijven jullie aardig? Ik weet echt nog niet zo veel. :o :o

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:50

LynnDenise schreef:

1/2 boterhammen als lunch vind ik veel te weinig :) Ik zou er eerder 2/3 nemen, dan hou je het in de middag ook wat langer vol. Misschien een eitje als tussendoortje in de middag? Daar raak je ook sneller vol van :)

Ja dat zijn boterhammen. Omdat ik 'sochtends goed ontbijt heb ik dan smiddags weer geen trek. Dus eet ik 1/2 boterhammen. En dan eind van de middag gaat het ook weer mis. Een eitje is ook wel een slim plan, gekookt eitje neem ik aan?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:59

Welkom hier Glitfaxi,

Je bent al aardig op weg naar een mooi lijstje! Allereerst zou ik beginnen met elke 3/4 uur iets te eten. Dus 3 maaltijden en minimaal 2 tussendoortjes.

Je ontbijt, met havermout en yoghurt heb ik geen ervaring, kan ik je niet veel over vertellen.
Wel zou ik een tussendoortje nemen ook al heb je havermout op. Je wilt immers dat je lichaam moeite blijft doen om voedsel te verteren. Een plakje kipfilet zou dan kunnen, als het een beetje licht moet zijn :)
Als je iets anders als ontbijt neemt is een appel natuurlijk een heel net tussendoortje. Sowieso neem ik zelf ook altijd 1 stuk fruit per dag.
Hoe druk is je dag? 4 boterhammen met de lunch zou ik alleen eten als je erg actief bent.
Je lijstje met goede beleg vind ik netjes. Kijk wel uit met jam, ik heb verschillende mensen hierover gehoord, als je voor zoet kiest wil je lichaam vaak later nog meer zoets.
Voor kaas zou ik kiezen voor maximaal 30+ kaas. Het liefst nog 20+ (vooral de komijn van slankie is lekker!)

Ik eet zelf wel vaak sultana, gewoon omdat het makkelijk is, ongeveer 150 kcal inzitten en ik het lekker vind. Ik ben ook van mening dat je altijd wat moet kiezen wat je echt lekker vind.
Je zou ook kunnen kiezen voor een beetje kwark, een soepje, wat groente, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Soms eet ik ook wel eens een boterham als tussendoortje, als ik echt trek heb :)

Diggestive zijn echte suikerbronnen en zou ik dus zeker niet voor het slapen eten. Eet een augurk of een stukje komkommer :)

Hopelijk ben ik een beetje lief gebleven :))

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 16:00

Iinge_ schreef:
LynnDenise schreef:

Ja dat zijn boterhammen. Omdat ik 'sochtends goed ontbijt heb ik dan smiddags weer geen trek. Dus eet ik 1/2 boterhammen. En dan eind van de middag gaat het ook weer mis. Een eitje is ook wel een slim plan, gekookt eitje neem ik aan?

Ja een gekookt eitje bedoelde ik. Gebakken zit toch weer meer vet in door het boter dat je gebruikt.

Glitfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 16:03

Dank je wel LD voor je reactie! Hier heb ik echt wat aan! :). Ik weet niet wat jij actief vind? Ik loop elke dag dagelijks minimaal 30 minuten, sport 2 a 3 keer per week en rij ook paard 3 keer per week (dat is incl grote uitmestbeurt). Meestal is het nu zo dat ik 2 broodjes eet met de lunch, dan ben ik om 16u vrij, fiets ik naar de paarden, als ik daar klaar ben neem ik nog 2 broodjes omdat ik dan 3 kwartier moet fietsen en dan thuis begin ik rustig aan met koken.. En ik dacht altijd dat Diggestive hele vet arme koekjes zijn :o.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 16:07

Je bedoelt de kaakjes toch? Nee dat is niet verantwoord :=

Ik bedoel met actief, werk als iemand die heel de dag stallen staat te mesten, of de winkel staat te vullen.

Hoe laat eet je s avonds? Ik vind het wel slim dat je wat eet voordat je gaat fietsen, maar dan lunch je om 12u? tussendoortje om 15u? en broodjes om 17u?

Glitfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 16:09

Nee zo actief ben ik niet. Dat tussendoortje neem ik dan niet meer als ik brood eet vlak voordat ik weg ga bij de paarden. Vergeet ik dan of heb ik geen behoefte aan. Lunch op mijn werk is vaak om half 1. Als ik thuis ben vergeet ik eigenlijk vaak te lunchen.. heel slecht en dan heb ik ineens om 16u zooo veel honger dat ik nog wel eens flink de fout in ga. Ik ga naar een andere hogeschool dus ik weet niet zo goed hoelaat het daar lunch tijd is, is het handig om die tijd af te stemmen met de tijden dat ik moet lunchen als ik niet op school zit?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 16:37

Ik denk dat je dan wel goed doet aan die broodjes. Voor je gevoel zou je alles nog even kunnen uitrekenen op caloriechecker.nl dan kan je zien of je genoeg vet eet enzo

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 16:45

Even een tijdje weggeweest omdat mijn eigen berichten niet aangaf dat er nieuwe posts waren in het topic.. maar ik ben er weer! Gisteren teruggekomen van 5 dagen Rome en ik heb me best aardig gedragen! Echt niet volledig verantwoord maar ik denk niet dat ik ben aangekomen en dat vind ik voor nu even het belangrijkste. Het waren maar 5 dagen. Eigenlijk zelfs 4.5 ivm vroeg terugvliegen.

Elke dag ontbeten met muesli (van die goedkope smakeloze :') ) met daar doorheen een soort nep activia voor de vezels. Daarnaast nog wat abrikozen uit blik. Dat zegt wel wat over de kwaliteit van het ontbijt in het hotel :D al hadden ze ook croissantjes enzo hoor, maar die heb ik laten staan :)
Tussendoortjes heb ik ernstig verwaarloosd. Soms tussendoor een appel zodat ik voldoende fruit binnenkreeg. Tussen de middag haalden we bij een vaste tent een lekker broodje die best zwaar viel waardoor je de hele middag verder geen honger had. Er was helaas ook geen supermarktje in de buurt om iets van verantwoorde tussendoortjes te halen.. 's avonds heb ik twee dagen pizza gegeten (tsja, Italië he. Daar mag je wel een béétje gebruik van maken) een dag biefstuk met salade en een dag schnitzel met salade. (zonder dressing) We aten altijd pas na 8 uur dus probeerde ik dan (op de pizza avonden na) licht te eten omdat we daarna niks meer gingen doen. Één keer een bolletje Italiaans ijs gehad waar ik érg van heb genoten :=

Qua beweging hebben we veel gewandeld en was het bloedheet (36 graden) dus mijn poriën zijn weer schoongespoeld. Elke dag minstens 3 liter water gedronken omdat het water wat je binnenkreeg er meteen aan alle kanten weer uit leek te stromen. Zoals ik zei kon het vele malen beter, maar ik ben best tevreden en heb het gevoel dat ik de schade aardig beperkt heb :) Ik hoef pas over 4 weken weer op de weegschaal dus even een extra peper er in voor de komende weken en dan komt het helemaal goed :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 17:29

Vandaag naar de diëtiste geweest en ik ben 2,1 kilo afgevallen! In 1 maand tijd. :D

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 18:27

Welkom Glitfaxi.

Proficiat purny. Hoeveel moet er nog af?

Iinge_ bedoel je 2 tot 3 broodjes of twee derde broodje? Ik herken dat hongergevoel! Ik weet niet hoeveel je drinkt? Als ik regelmatig door de dag drink, lijk ik minder trek te hebben. Dat kan ook aan mij liggen. :') Maar ik heb ooit ergens eens gelezen dat je lichaam honger en dorst kan verwarren. Geen idee of het dus waar is maar je kan het eens proberen! Je lichaam heeft minstens 1.5 liter water per dag nodig.

Glitfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 18:32

LynnDenise schreef:
Ik denk dat je dan wel goed doet aan die broodjes. Voor je gevoel zou je alles nog even kunnen uitrekenen op caloriechecker.nl dan kan je zien of je genoeg vet eet enzo

Bedankt! Ga ik doen, die site kende ik nog niet. :o

Ik ben nog erg benieuwd of hier iemand een mening heeft over het ontbijten van Havermout als je op dieet bent.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 18:38

Totaal moet er iets van 25 kilo af, maar daar kijk ik niet naar. Ik denk iedere kilo is mooi meegenomen. ;)

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 18:40

Havermout is gewoon goed voor je. veel mensen eten dat gewoon als ze op dieet zijn :j

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 18:52

Havermout bevat in principe alles wat je nodig hebt aan voedingsvezel maar geeft een redelijk snel hongergevoel.
Ik vind zelf tenminste dat je er redelijk wat van moet eten voor je vol zit :)

Glitfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 20:00

Mallow schreef:
Havermout bevat in principe alles wat je nodig hebt aan voedingsvezel maar geeft een redelijk snel hongergevoel.
Ik vind zelf tenminste dat je er redelijk wat van moet eten voor je vol zit :)

Echt waar? Dat is apart! Ik kook voor mij en vriendlief altijd een halve liter melk, daar doe ik 2/3 handjes havermout in en kook het dan in. Als ik dat opheb zou ik makkelijk tot 13u niks hoeven te eten, juist omdat het zo langzaam verteerd! :D

Purny, gefeliciteerd! Goed hoor!

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 20:10

klopt gglitfaxi, heeft ook lage Glycemische index dus is gewoon top om te eten

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 20:46

Dan ligt dat gewoon aan mij haaha :P

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 21:02

kan hoor mallow, slim is dan om magere eiwitten toe te voegen, die geven een vol gevoel

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 22:08

Glitfaxi ik eet ook meestal havermout als ontbijt en soms lunch. Als ik enorme trek heb in chocolade doe ik er meestal nog cacaopoeder doorheen. Ik vind dat het ook enorm goed vult! :D