[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 23:10

Slik nu sinds 3 november geen pil meer en mijn buik is eindelijk weer tot rust gekomen *\o/* .

Heb me nog wat meer georienteerd op een alternatief, spiraaltje valt voor mij af (vind het eng iets vreemds in mijn lijf).
Blijft over: de nuvaring of de pleister.

Over de nuvaring zijn veel ervaringen te lezen, alleen zijn er nog weinig ervaringen over de pleister terug te vinden op het internet.
Zijn hier bokkers die mij wat meer kunnen vertellen hierover?

Bijwerkingen? Libido? Gebruikersgemak?

lillytjuh

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 23:29

De pleister wordt wat minder vaak voorgeschreven dus vandaar denk ik ook minder ervaringen te vinden.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 23:41

Ik heb van pleister verder geen bijwerkingen. En maar 1x per week er aan moeten denken valt echt wel mee. Plus dat je meteen voor 3maand koopt. Dat is handig.
Over libido durf ik nu dus niet veel zeggen.

Ik weet niet of je veel mensen zult vinden die er ervaring mee hebben, ik ken zelf ook niemand anders eigenlijk

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 10:11

ellehcir schreef:
Ik heb ook een vraagje. Zit al 3 jaar minimaal
aan de prikpil en ben maar 1x ongesteld geweest..
Is dit heel erg? Ik vind het nl wel fijn haha

Op zich is het normaal dat je met de prikpil geen menstruatie meer hebt. Nadeel van de prikpil is wel dat je kans hebt onvruchtbaar te worden en dat na het stoppen met de prikpil het 1 a 2 jaar duurt voordat je lichaam weer een beetje begint te herstellen ervan en meestal komt ook dan pas je menstruatie weer op gang. Persoonlijk vind ik de prikpil echt rommel, hele hoge dosering hormonen, kans op onvruchtbaarheid en veel bijwerkingen.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 13:12

Gisteren en nu weer een mini beetje bloedverlies..
Heb ook nog steeds elke dag wel continu een beetje buikpijn, te weinig om een aleve te gebruiken maar wel net teveel om echt een gewone (strakke) broek te dragen want dan wordt het gelijk een stuk meer.
Oftewel ik loop dus al sinds 9 november in joggingbroeken en (als ik naar buiten ga) leggings.
Ik heb t gevoel dat t spiraal er pas 'net' in zit maar inmiddels zitten we al op dag 11/12 en ik ben de leggings nu toch wel zat :p ben een beetje door m'n inspiratie heen om er nog een soort van toonbare/ leuke outfit van te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 14:16

En ik heb juist totaal geen libidoverlies of andere vage klachten die ik vaak genoeg hoor bij vrouwen door de pil. Een deel van de klachten zit ook daadwerkelijk gewoon tussen de oren. En ik weet ook 100% zeker dat ik, doordat ik er zo over denk, ook al die klachten niet heb. Geen stemmingswisselingen, geen libidoverlies, geen bijgekomen gewicht door de pil, wel doordat ik meer ben gaan eten omdat ik op mezelf ben gaan wonen en dus kan koken wat ik lekker vind.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 14:51

Haha jans dat komt me bekend voor ^^ op jezelf wonen en eten wat je lekker vindt..
Ben ook iets van 10 kilo daardoor aangekomen de afgelopen paar jaar :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 15:12

Ja :)) en ik kook niet eens ongezond.. maar ik ben gewoon meer lekker gaan vinden _O- en fulltime zittend werk.. daar wijt ik die extra kilo's aan.. niet aan dat stomme pilletje :+

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 15:52

En drankjes in de kroeg (a) en minder sporten.. Tja..
Ik ben wel ongezonder gaan eten, alle ongezonde dingen zijn ook zo lekker!!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:00

Hoe kan het dan dat ik sinds de spiraal opeens meer zin heb.. en mijn lijf het accepteerd?

Met de pil had ik dit niet meer... werd er zooo nukkig van..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:03

Het mooie van het brein :j het kan echt puur doordat er dingen op internet staan dat het met spiraaltje allemaal terugkomt (libido, goed humeur etc) dat je brein daar op inwerkt. :j

Eigenlijk zou iemand er eens een onderzoek naar moeten doen, ik zou dat best interessant vinden. :j

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:04

Zou idd erg interessant zijn! :) Ben er wel benieuwd naar namelijk.
Want ik denk dat pijn en tegenzin echt niet te faken zijn door het brein...
Dan zijn er gewoon dingen geweest die in de weg zaten.. hormoonkwesties.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:08

Beetje kort door de bocht Jans, dat het allemaal maar psychisch zou zijn. Het zijn bekende bijwerkingen, die ik echter pas als zodanig herkende toen ik ze las. Daarvoor had ik ze al ;) Het feit dat ik met de pil wekelijks hoofdpijn had en nu bijna niet meer komt door de pil. Want verder is er niets in mijn persoonlijke situatie veranderd. Sterker nog, prive en op werk is er alleen maar meer stress bijgekomen. En toch minder hoofdpijn. Zelfde met de migraine. Dat heb ik NOOIT en toch heb ik het in de maand dat ik de nuvaring uitprobeerde 2x gehad. Lijkt me niet iets psychisch? En zo kan ik nog wel een lijst opnoemen, alleen typt het nogal lastig met een overbelaste pols :+
Oh ja, en ik ben niet over gegaan naar een ander anticonceptiemiddel, ik ben op dit moment volledig middelloos en dat blijft ook nog wel even.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 17:30

Ik zeg ook niet dat het bij iedereen zo is, maar het brein doet nou eenmaal rare dingen met je lichaam. Denk bijvoorbeeld ook maar aan fantoompijnen.

Ik lees (niet alleen hier) vaak genoeg bijwerkingen die ook prima aan iets anders te wijten zijn: bijvoorbeeld aankomen, verminderd libido.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 18:05

Aan te wijten kunnen zijn. Ik vind het echt te kort door de bocht om te zeggen dat iets zoals libido iets psychisch is. Dat kun je gewoon niet zo stellen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 18:05

Berdien schreef:
Aan te wijten kunnen zijn. Ik vind het echt te kort door de bocht om te zeggen dat iets zoals libido iets psychisch is. Dat kun je gewoon niet zo stellen.

Ik geloof ook niet dat mijn libido vermeerdering tussen mn oren zit :=

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 18:08

Nope, hier ook niet. Aangezien er verder niets is veranderd in mijn leven, behalve dat ik de pil niet meer slikte. Geen man erbij/minder, geen verandering in werk, priveleven hetzelfde... en toch was daar ineens BAM een libido. Best wel... awkward := :') Het was de eerste weken heel erg, nu is het wel weer wat afgezwakt. Pas nadat ik ben gaan zoeken op libido + pil kwam ik erachter dat he, de pil kan inderdaad je libido veranderen. Wist ik veel. Ben op mijn 18e aan de pil gegaan omdat ik om de twee weken krom lag van de pijn, verder heb ik me er nooit zo in verdiept.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 18:10

Jolliegirl schreef:
Zou idd erg interessant zijn! :) Ben er wel benieuwd naar namelijk.
Want ik denk dat pijn en tegenzin echt niet te faken zijn door het brein...
Dan zijn er gewoon dingen geweest die in de weg zaten.. hormoonkwesties.

Pijn ed kan je lichaam zeker wel faken...
Mensen kunnen bijv ook schijnzwanger zijn, inclusief dikker wordenden buik, menstruatie die stopt, positieve zwangerschapstesten (dus hormoonlevels die veranderen)..
Terwijl er toch echt geen kind in die buik zit hoor.

En placebo medicijnen doen soms echt goed werk, terwijl er dus 0,0 werkzame stof in zit.
Heb wel eens een onderzoek gelezen.. In een kroeg schonken ze de ene helft van de mensen normaal bier, de andere helft van de mensen dachten dat ze normaal bier kregen (niemand wist dus ook iets van t onderzoek af) maar kregen alcohol vrij bier.
Eind van de avond waren de alcohol vrije mensen net zo kacheltje lam (zo gedroegen ze zich) als de mensen die wel t normale bier hadden gekregen terwijl ze in werkelijkheid geen druppel alcohol hadden gekregen.
Zo zie je maar weer hoe je lichaam voor de gek gehouden kan worden.

Maar of jullie libido nou wel of niet een placebo effect is, maakt niet uit toch? Al jullie er maar blij mee zijn :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 18:24

Zwangerschap(schijn) is geen pijn... Dit is een hormoonkwestie.. :)

Over dat bier, wie houd wie nou voor de gek.. je lichaam jou.. of jij je lichaam.. (ofterwijl: Je doet gewoon mee met de dronken lui, ongeacht of je n druppel heb gehad of niet..)
Is ook zo met pijnstillers.. het kán tussen je oren zitten... :)

Maar ik ben er niet van overtuigd dat je dit zomaar kunt concluderen. :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 18:29

Jans/Berdien hebben allebei gelijk :j
Hormonen hebben nu eenmaal een inwerking op je lijf, de één merkt daar meer van dan de ander. De één komt aan, de ander valt af, een derde krijgt hoofdpijn etc. Maar er zijn ook inderdaad mensen die de lijst met bijwerkingen lezen en spontaan overal last van krijgen := Er zijn ook veel onderzoeken gedaan naar het zgn Placebo effect, ook van pijnstillers, heel interessant, bijvoorbeeld ook dit artikel: http://www.skepsis.nl/placebo-effect.html

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 18:51

Zwitsal schreef:
Gisteren en nu weer een mini beetje bloedverlies..
Heb ook nog steeds elke dag wel continu een beetje buikpijn, te weinig om een aleve te gebruiken maar wel net teveel om echt een gewone (strakke) broek te dragen want dan wordt het gelijk een stuk meer.
Oftewel ik loop dus al sinds 9 november in joggingbroeken en (als ik naar buiten ga) leggings.
Ik heb t gevoel dat t spiraal er pas 'net' in zit maar inmiddels zitten we al op dag 11/12 en ik ben de leggings nu toch wel zat :p ben een beetje door m'n inspiratie heen om er nog een soort van toonbare/ leuke outfit van te maken.

"al" op 11 of 12... := Dat kan nog wel een aantal dagen door gaan vrees ik... :(:)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:07

Ik ben gisteren een beetje ongesteld geworden,maar dit is nu weer over...
29e is de spiraal gezet(3e dag van mn stopweek)
Dan zou ik rond 21 november ongesteld moeten zijn/worden, morgen dus.

Maar het lijkt erop dat het bloedverlies echt minimaal blijft!
Ook nog maar weinig last van mn buik. Maar als ik last hén dan is dat heftig! (Duurt maar een 5tal minuten dan.. en dat meerdere keren op een dag)

Ben verder helemaal tevreden!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 01:43

Ik heb ook weer een beetje bloedverlies nu 2 dagen.
Ayasha: ik moet dus maar wat nieuwe creativiteit op gaan doen met m'n legging-outfits want die buikpijn kan nog wel een tijdje aanhouden? :p zucht haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 10:19

En anders over op panty's? :P