Krachttraining voor vrouwen, #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dressagelady

Re: Krachttraining voor vrouwen, #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 14:21

Haha dat geloof ik ook wel :j hoe train je op dit moment?

ToushieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 14:25

dressagelady schreef:
Haha dat geloof ik ook wel :j hoe train je op dit moment?

Afgelopen week , ehh niet.;. was al blij als ik aan slapen toe kwam.
normaal gesproken , sportschool gm. 4x p.w als het lukt.
Trimbaan , rolschaatsen :j

pak ook de hanging knee raise , en alle oefeningen mee.

ToushieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:05

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:09

Jeetje sterkte :(:)

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 10:25

Sterkte Toushie!!

Vrijdag weer gemeten en mn vet% ligt nog steeds rond de 14%. Ene kant wil ik hoger, aan de andere kant ik ben nu zo tevreden, dus accepteer dit gewoon, lekker fit en droog.
Straks de buik weer even trainen en verder maar een rustdag!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 11:09

sterkte Toushie!
Ben wel heel benieuwt naar een overall foto missfitness!

Ik heb gisteren weer gesport, deze week maar 2x dus. Gisteren bovenlijf gedaan, en ging heerlijk :D En aan instructeur met fysio achtergrond gevraagt wat ik moet met mn 2e sessie, die normaal benen zou zijn. En zij raadde aan om ipv die sessie dan iets van bodybalance of pilates te doen. Dan kan ik iig het meeste mee doen als het goed is. Zal morgen ff aan de fysio vragen wat ik daarbij écht niet kan doen en of hij het uberhaupt een goed idee vind. Zelf zie ik het wel zitten, want dit schiet niet op zo! Bovenlijf wil ik niet vaker dan 2x per week trainen, anders ga ik daar dingen overbelasten. En cardio als je niets met je benen mag belasten schiet écht niet op!
Ga fysio morgen ook ff vragen of ik bv wel mag zwemmen, anders moet ik dat er tijdelijk maar bij gaan doen ofzo? >;)

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 12:15

Lastig Airborn. Bovenlichaam hoef je ook niet meer dan 2x te trainen, maar het is wel belangrijk iets te vinden voor je benen. Krachttraining zorgt ook voor verbranding he! Maar ik hoop dat je iets vindt voor cardio. Roeien of fietsen is ook geen optie?

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 13:16

roeien mag niet, teveel druk op mn kuiten en schenen, fietsen alleen op lage weerstand :z Na kracht wil het opzich wel om dat "armen fietsen" 10 min te doen als intensievere cardio en dan 10 min lage weerstand vrij relaxt fietsen en dan nog ff rustig wandelen op de loopband. Maar echt intensief is dat niet, en veel langer dan dat is gewoon écht te saai...
En mn benen kan ik nu verder gewoon echt niets mee :( Alleen binnen en buitenkant van mn bovenbenen kan ik trainen, dat wil zonder druk op mn kuiten/schenen. Maar bijna alle andere belaste oefeningen geven wel eenofandere druk of spanning op je onderbenen.
Ik hoop dat de fysio morgen positief is, maar ik voel mn linker scheen soms wel, bv als ik naar de super fiets en ff kracht moet zetten om een heuveltje op te komen. Is ook snel weer weg, maar....
Nouja, als ik bodybalance kan doen doe ik iig al íets extra's, dat scheelt. En als ik wel mag zwemmen is dat ook wel een optie.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 15:22

Halloowwaa!! :D

Nog steeds aan het trainen hoor :D
Ik doe nu even wat meer cardio, omdat ik even krachtsmoe ben :') Met andere woorden; Heb even geen zin om me op kracht te focussen.
Ik train het nog wel, maar wat minder.

Loop nu wat meer hard, maar krijg daardoor ook wat last van mijn schenen, dus dat doen we maar rustig aan.. Ga wel roeien ofzo :+

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:47

Nou, ik ben er ook weer hoor :') Na 2 super drukke weken.. soms een bootcampje of fitness meegepakt maar geen specifiek schema/regelmaat. die kan ik nu weer mooi gaan oppakken, al komt de zomerfeestweek er aan hier in Nijmegen wat extra druk is altijd!

Nancy irritant is dat he, die schenen.. baal ik ook altijd zo van! maar heb wel van mezelf geleerd dat ik dan ook echt niet door die pijn heen moet rennen..
Morgen avond een paar rondjes rennen om te kijken hoe dat aanvoelt.

Toushie jeetje wat heftig.. :(:) heel veel sterkte..!!!

Airborn echt enorm klote zeg! Hopelijk vind je gauw een activiteit wat niet te belastend is en waar je de komende tijd toch even mee aan de slag kan!

MF verstandige keuze die je voor jezelf hebt gemaakt. Je moet doen waar jij je goed bij voelt! Als je hoger wilt gaan kan je dat altijd proberen, toch?

Morgen middag ben ik van plan een buitenritje te gaan maken, en in de avond een bootcamp lesje mee te pakken. Heb mn vriend ook opgegeven voor een proefles dus ik ben benieuwd of het echt zo 'appeltje eitje' voor hem is als dat hij denkt :P
Dinsdag wil ik mijn bovenlichaam gaan training in de fitness, en woensdag ochtend weer een bootcamp :)

ToushieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:53

vanavond , bodypower...

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 17:35

Ik ben eindelijk bij gelezen! Heb dan ook eindelijk vakantie, 3 weken niet werken.
Ik heb de voorbije maand stilaan begonnen met fitnessen. Wat cardio en lichte krachtoefeningen.
Vanaf vandaag een nieuw schema gekregen van de fitnesscoach. Vandaag direct mee begonnen.
Ik ben van plan er de komende maanden stevig tegen aan te gaan.
Ik blijf dus ook gezellig mee lezen en af en toe eens posten.
Hebben jullie allemaal al een vetmeting laten doen?

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 18:03

Ging het goed met je nieuwe schema?

Ik heb wel eens het apparaatje van de sportschool gebruikt om te kijken, maar daar klopt niks van. Geeft elke keer een ander percentage. Zo'n tang hebben ze helaas niet!

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 18:06

Ik meet wekelijks en meet het percentage dmv de huidplooimeting!

Wat zijn je stats Kirrr? Hoe ziet je schema er uit?

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 09:50

Nancy, ach, kracht komt vanzelf wel weer toch?
Marije gaat ook weer fanatiek verder :D
Kirrr, nog niet een goede vetmeting laten doen, alleen op zn weegschaal die dan ook vet % zou bepalen, maar of ik daar nou vertrouwen in heb...

Gisteren weer bij de fysio geweest: linker kuit, die hij vorige keer had losgemaakt, was hij best tevreden over, de rechter zat nog veel te vast dus die heeft hij nu losgewerkt. Deed gelukkig stuk minder zeer als vorige keer, maar toch, pfoe zeg! Kuit is ook weer mooi bont en blauw :P
Wel goed nieuws: nog een week helemaal rust met mn kuiten, en dan mag ik met cardio mn kuiten weer voorzichtig belasten. Over 2 week dan nog een afspraak met de fysio en kijken hoe het dan gaat, hopelijk kan ik dan echt weer rustig opbouwen. Valt me niets tegen al met al iig!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 16:50

Vetmeting heb ik nog niet laten doen, ben ik wel benieuwd naar.
Verder: 20jaar - 1.73m - 61kg

opwarming + 20min cardio + Fly machine - Lat Machine Pulldown - Dumbell Lateral Raises - triceps extension Machine - Leg Press - seated abductor/adductor - Machine Crunches - dumbell Side bend - cool down
Meeste oefeningen 3x15 keer.
Buik 3x20 keer.
Is het basis programma van de fitness, ben er nog niet tevreden mee.
Ben nu bezig met het in elkaar steken van een goed voedingsschema.

3tot4 keer peer week

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 13:58

Vandaag vetpercentage laten meten. Zit aan 20%
Vandaag meer cardio gedaan en vooral veel buikspieroefeningen en beenspieroefeningen.

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 17:26

Dat is netjes Kirrr!!! Hoe is het met je bespiering dan?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 18:02

Ja ik schrok er best wel van. Had er niet echt een idee van, hoeveel het zou zijn.
Ik ben best wel gespierd, maar heb vooral vet op mijn buik.
Ik ben zeker niet dik, ook nooit geweest.
Ik heb een tijdje rond de 67kg gewogen en eigenlijk gewoon door gezond te eten en een actieve (niet sportende) levensstijl. Ben ik stilaan al een aantal maanden rond de 61kg.
Alle mijn broeken zijn te groot. Aangezien mijn vet zich vooral op mijn heup/achterwerk/onderbuik situeerde, zit daar alles nu te los.
Heb vooral sterke buik en beenspieren. Komt vooral door het werk met de paarden denk ik.
Arm en borst zijn zeer zwak, heb borst vandaag ook overgeslagen omdat de spieren nog pijn doen van vorige week.
Moet ook serieus terug op conditie werken.
Ik kom er ook achter dat ik eigenlijk veel te weinig eet, dus dat moet ik echt beter opvolgen. Kan alleen maar beter zijn als voeding voor mijn spieren.
Zit nog wel wat te sukkelen met voedingsschema, vooral verhouding e/k/v vind ik erg moeilijk.
Dus als iemand daar nog goede tips voor heeft.

Basisvoeding ziet er zo ongeveer uit
*Havermout+volkoren boterham
*Banaan (of ander stuk fruit)
*Pasta met tonijn en groenten
*Yoghurt met fruit of noten
*Rijst of aardappelen met kip/kalkoen en groenten
*Pudding/rijstpap/yoghurt

Ik begin stilaan helemaal gek te worden op KT, ik ga met plezier naar de fitness en begin te houden van de spierpijn :D

Mag ik vrage hoe oud jij bent missfitness?

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 19:22

Dat mag je gerust vragen hoor. Ik ben 26.

Ik neem aan dat je schrok omdat het vet% mee viel! Je hebt een mooi figuur volgens mij en die vetjes op de onderbuik, dat is meestal het probleem bij ons vrouwen. Daar gaat het vet altijd verzamelen. Toch is het er af te krijgen hoor, maar daar is veel tijd en training voor nodig. Je hebt sterke buikspieren, er zit nog een laagje vet over heen.

Probeer voor de krachttraining altijd koolhydraten in te nemen voor de benodigde energie en na de training eiwitten om de spieren weer te laten herstellen. Daarnaast moet je voldoende eten om de krachttraining te kunnen voltooien. Voor ieder persoon is dit weer anders. Er zijn allemaal rekenmodellen die dit voor jou uit kunnen rekenen, maar uiteindelijk moet je door te proberen en ervaring uitvogelen wat het beste voor jezelf werkt.

Krachttraining is ook leuk!! Iedereen die begint vind het meestal wel leuk, alleen het grote probleem is dat het niet volgehouden wordt. (Dit geldt niet voor iedereen hoor, want hier zitten dames die regelmatig trainen). Maar omdat er niet snel genoeg resultaat wordt geboekt, daalt de motivatie. Probeer altijd te letten op de kleine dingetjes, verdiep je in de krachttraining hoe het werkt en waarom iets wel of niet werkt. Ga er niet vanuit dat je binnen 2 weken resultaat ziet, maar neem er eerst maar eens een half jaar de tijd voor. Probeer regelmatig te meten en eventueel foto's te maken om later het verschil te kunnen zien. Door verschil krijg je meer motivatie en zo wordt het steeds leuker en ga je ook je grenzen verleggen. Neem een schema en ga er voor!

Het is zeer bijzonder dat je je eigen lichaam kan vormen!

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 21:54

Dat is denk ik het voornaamste probleem bij iedereen. het niet zien van resultaten! meet eens wat meer en maak foto's inderdaad.. dat scheelt zoveel :D ik zie nu eindelijk weer, dat ik na mn dipje weer wat vorm begin te krijgen.
Net een super zware bootcamp gehad.. was echt heerlijk!! Morgen paardrijden en heel misschien hardlopen.. vrijdag weer fitnessen en zaterdag weer bootcamp :D lekker druk dus!
kwa voeding gaat het ook weer beter..!

Froukje van harte gefeliciteerd met je verjaardag :)

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:01

Ik ben weer een beetje fitter, de pijn is overdag sowieso onder controle en 's avonds eigenlijk ook wel te doen. Ik ga morgen weer een halve dag werken en wil ook super graag weer sporten maar wil ook niet te snel beginnen, zeker omdat ik al moet uitkijken met wat ik doe om geen terugval te krijgen. Hebben jullie tips? Ik ga sowieso om tafel in de sportschool hoor maar wil ook jullie mening wel graag horen! Voordat ik uitviel deed ik dit:

-12 minuten fietsen op vrij lage weerstand
-Rondje krachtparcours voor mietjes noem ik het altijd maar := Dr staat een parcoursje waarin je alles bij langs gaat, allemaal 'kleine' apparaten
- Abdominal crunch 15 kg 2x20
- Rotation rotary torso 15 kg 2x20
- Crosstrainer 10 minuten lage weerstand
- Loopband heuvelprogramma 5,3 km/h 15 minuten

Dus ik deed al niet zo heel veel maar op deze manier kon ik het wel 3 keer per week volhouden en ik zou net weer evalueren en kijken of het schema aangepast kon worden. Sowieso wil ik pas volgende week beginnen, eerst morgen en overmorgen proberen een halve dag te werken.. Hoe doen jullie dat? Ben ruim 3 weken behoorlijk ziek geweest met meerdere opnames :=

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:31

Ik ga (wanneer ik mijn B12 heb gehad) weer sporten ik ben te slap nu om te sporten
En ik ga naast het sporten in de sportschool ook nog in de avonden aquasporten met een vriendin
E misschien zo nu en dan sqashen dat lijkt me zo gaaf om te doen
Heb het nog nooit gedaan
En als dat allemaal niet werkt om mijn vetjes kwijt te raken dan geef ik het op :+

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:04

Hallo allemaal! Na een tijdje hier niet meer gepost te hebben en ook niets tot weinig meer aan cardio en krachttraining te hebben gedaan ga ik nu toch weer beginnen! De laatste tijd had ik het erg druk met school en de paarden en was dan savonds zoo moe dAt ik geen zin meer had om te sporten. Heb nu een week of 5/10 weinig gedAan. Gister nieuwe gewichtjes gekocht en een matje en dan kunnen we weer gaan beginnen!!

mathilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 18:19

Heee allemaal!
Ik heb goed en slecht nieuw..
Eerst maar het goede nieuws, ik krijg over een week een nieuw schema van een heel ervaren instructeur en niet van een stagaire die zijn mening in mijn schema legt. En ook gaat hij met mij en mijn vriend een voedingsschema opstellen *\o/* . Ik ben er super blij mee dat ik nou eens kan doen wat ik echt wil.

En nu het slechte nieuws
Ik ben vanmorgen getrapt door mijn verzorg fries op mijn boven been. Ik was hem aan het longeren en ik stuurde hem weer weg vanuit het midden en toen maakte hij een vreugde sprongetje. Ik stond op de moment op de verkeerde plek. Ik kan niet meer goed op mijn been staan en ben naar de huisarts gegaan. Ik heb een flinke bloeduitstorting en mijn bot en spieren zijn gekneusd. Mijn spieren hebben de grootse klap opgevangen en hebben ook flink op hun donder gekregen. Ik moet morgen zowizo rust nemen en daarna mag ik alles weer doen op eigen gevoel doen. En zijn ijzer staat ook mooi in mijn been gedrukt. Maar toch hou ik nog wel van hem. Dus mijn benen trainen gaat hem even niet worden.