[Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ittheclown

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:24

Ik vind het jammer dat er zoveel verhaalen over cambridge versprijd worden over darm probleemen etc... je leeft echt niet alleen op shakes en als je een goede consulent hebt kan je echt niks gebeuren er is niks voor niks verplichte begeleiding bij. Dat verhaal van die darmen geloof ik niet.. aangezien je met cambridge een keer in de 3 weken een eetweek heb, dan eet je s avonds vlees of een vleesvervanger met groente.. dit is juist om je darmen wakker te houden .. al moet ik zeggen ik eet elke dag een reep en dat is behoorlijk wat werk voor je darmen hoor.. dus dat van die darmen lijkt me niet. en natuurlijk als je veel gewicht kwijt moet zal je altijd op je eten moeten letten na cambridge, het blijft levenslang opletten als je aanleg hebt om aan te komen.. de meeste mensen die na cambridge aankomen.. die doen de afbouw en opbouw naar normaal eten niet.. of nauwlijks volgen ze de regels op tja dan zit het er zo weer bij .. maar ja natuurlijk mag iedereen zijn menign hebben maar ik ben super blij met cambridge en zelfs met mijn luie darmen nergens last van, en ook ben ik in 5 weken al 12 kilo kwijt wat voor mij echt iets is wat ik met aanpassen van levensstijl etc nog nooit gehaald heb... zelfs niet met dieetiste.. kwam volgens hun omdat ik altijd te weinig at dus hoop na camrbdge weer normaale hoeveelheden te leren eten.. zal nog wel minimaal 2 maanden duren voor ik aan opbouw en afbouw kan denken maar ik sta er zeer positief tegenover ^-^

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 23:46

Heb twee goede dagen achter de rug, fijn gevoel! :D

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 02:18

Bonjoy schreef:
Heb twee goede dagen achter de rug, fijn gevoel! :D

en nu volhouden he.

ik moet zondag er weer aan geloven :j

ik ben benieuwd hoeveel ik kwijt ben dan :o

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 10:19

Zeker! Heb weer heel veel motivatie, dus dat komt goed :) Ik ga over twee weekjes even wegen denk ik.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 11:44

Ik heb ook mijn motivatie weer helemaal teruggevonden. Lekker :D Ik hoop dat snel die zomer komt voor korte broeken etc. Als je nog meer buiten bent dan normaal gaat het voor mij altijd nog net even makkelijker! Daarnaast heb ik met het warme weer altijd veel minder honger en is water drinken no problemo :)

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 12:41

Ik stond vanochtend op de weegschaal en ben 1,2kg kwijt! komt vast door het lange hardlopen van gister!! en ik vervang nu 1 maaltijd per dag met een shake.
Vanavond ga ik de nachtdiensten in en weeg ik altijd wat zwaarder. Dus ik ga me ook pas weer over een week wegen.

Ketaki ik ben benieuwd of je wat kwijt ben zondag. Wat denk je zelf?

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 17:42

ik heb me vanmorgen voor de grap effe gewogen, want ik hoef zondag pas weer, maar was nu alweer een kilootje kwijt :)

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 01:16

gaat goed *\o/*

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 07:03

Ik heb zondag een familiedag van mijn vriend zijn kant, en daarbij zit ook een barbeque. Jullie nog tips wat betreft vlees etc. met wat minder calorieeën?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 09:04

Kip, hamburger. Geen karbonades en speklappen, die zijn toch vies ;)
Spare ribs zijn op zich wel slank, maar zitten vaak in een suikerrijke marinade.

Mag je wat groenten meenemen?
Ik hou absoluut niet zo van vlees op de BBQ, ik heb liever tomaatjes die ik even door een lepel pesto met olijfolie rol.
Kun je makkelijk een bakje meenemen voor jezelf.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 10:14

spareribs slank? Die zijn zoooo lekker:D maar idd vaak gemarineerd:P ik wil eig mijn streefgewicht van 60 naar 55 maken. Wat vinden jullie, gaat dat te ver voor 1.68? Volgens het berekenen van het bmi moet dat nog kunnen

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 10:23

Ik houd ook heel erg van spareribs, maar dan uiteraard wel die met die zoete marinade, dus dat schiet niet op :P

Lastig te zeggen, Pinuts! Dat hangt ook heel erg af van je bouw en hoe veel spieren je hebt! Ik zou je dus niet te veel focussen op gewicht, maar eerder op kledigmaten of je spiegelbeeld ;)

Ik ben gister stout geweest := Patat gegeten en verder de hele dag niets := Voelde me de hele dag niet lekker (was 's ochtends echt zwaar beroerd), dus de hele dag niets kunnen en willen eten :n Tot m'n vriend 's avonds patat gingen halen, toen voelde ik me wel weer wat beter en had ik toch wel honger en er was verder vrijwel niets in huis. Maargoed, wel onwijs ongezond, de hele dag niets eten en dan 's avonds patat :o

Doet jullie partner trouwens ook mee met diëten, voor de samenwonenden?

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 10:25

af en toe moet je ook ff zonigen yelly. Ik heb deze week ook patat gehad, en gewoon afgevallen:) Ik woon niet samen, maar mijn partner is regelmatig bij mij thuis.. dan eet hij wel gewoon chips etc.. dat is wel lastig, maar ga hem echt niet vragen om mee te doen. Ik had deze week wel een momentje van trots:D ik paste in een s shirtje en jurkje:D wat nog mooi zat ook:D

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 10:34

Trouwens, even off-topic, heb nu al drie dagen dat ik 's ochtends of al 's nachts onwijs duizelig wakker word, echt totaal niet prettig :n Zo duizelig, dat ik niet eens normaal naar de badkamer kan lopen. Gisteren was het het ergst, toen werd ik enorm duizelig wakker, zat ik helemaal te trillen en te zweten, had ik last van hartkloppingen en was ik kotsmisselijk (moest ook overgeven). Na dik een uur voelde ik me alweer een stuk beter, maar lekker wakker worden was het niet :n Ik moest en zou per se naar mijn paard (zadelpasser kwam) en eenmaal buiten ging het wel weer :)

Vanochtend werd ik weer zo duizelig wakker, evenals eergister, maar het duurde wel wat minder lang (voel me wel nog steeds heel licht in m'n hoofd) en er waren niet van die nare bijverschijnselen.

Iemand enige idee waardoor dit kan komen? Ik eet normaal gewoon vijf porties op een dag en drink weinig tot geen alcohol momenteel. Een paar maanden eerder heb ik hier ook eens een week lang last van gehad (duizeligheid in bed, zodra ik ging liggen). Afgelopen maand ben ik wel vrij hard van een paard gevallen (op m'n hoof en nek), daaraan hield ik een hersenschudding over. Maargoed, hier heb ik de laatste drie weken verder ook geen last van gehad in de zin van duizeligheid, ik had alleen wat meer hoofdpijn en de eerste week veel spierpijn!

Iemand een idee :)? Als het aanhoudt ga ik wel naar de dokter, maar ik ben niet iemand die onmiddellijk naar de huisartsenpost rent ;)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 10:40

Ik heb geen idee Yelly.

Sorry, ik heb mij vergist (ik zit niet zo in het varkensvlees lustnie) met hamlappen.
Spare ribs bevatten 20gram vet per 100gram.

Ik maak altijd mijn eigen bbq vlees, kipfilet door de pesto en andere marinades en rundergehakt smaakjes geven en kleine burgertjes van slaan.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 10:44

Wij gaan geregeld bij mijn vader plaatgrillen, dan neem ik altijd voornamelijk kip, daarnaast een paar stukjes ander vlees en ik gooi wat groenten op de plaat :) Verder eet ik dan een salade :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 10:51

Eigen vlees meenemen is niet handig, want vlees is allemaal al ingekocht, en daar heb ik voor betaald. Ik neem zo ie zo wat appels van huis mee, zodat ik me niet laat verleiden door chippies etc. :P Kip en spareribs vind ik erg lekker! Speklap ook heeel erg, maar dan moet ik die maar even skippen. Ik neem zelf een fles water mee, dus kan mooi veel drinken zondag.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 12:19

is er geen vis op de bbq? Dat zou een super optie zijn! Verder misschien meer salade eten, en brood ipv vlees. ( niet dat brood zo goed is, maar beter dan veel vlees. Toch zou ik een stukje vlees niet onthouden. Maar gewoon niet teveel.. Ligt er ook een beetje aan hoe streng je aan het diëten bent en hoe snel je wilt afvallen. je kan ook zeggen,. ik eet gewoon normaal op die bbq en dan eet ik de volgende 2-3 dagen geen vlees.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 12:28

Ik eet altijd met een bbq 2 stukken mager vlees weinig brood en een berg sla en komkommer. Je kan het natuurlijk zo goed of slecht maken als je zelf wilt

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 13:13

Ik lust geen vis, anders was dat ook een optie geweest.

@LynnDenise: Ik ben ook gek op salade/rauwkost etc., dus dat scheelt!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 13:35

Bonjoy, kijk anders eens bij de AH naar tonijnsteak. Het is vis, maar het smaakt meer naar vlees en zo ziet het er ook uit.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 13:37

pinuts schreef:
spareribs slank? Die zijn zoooo lekker:D maar idd vaak gemarineerd:P ik wil eig mijn streefgewicht van 60 naar 55 maken. Wat vinden jullie, gaat dat te ver voor 1.68? Volgens het berekenen van het bmi moet dat nog kunnen

Ik ben 1.70, maar bij 55 kg begin ik er echt mager uit te zien. 53 kg is bij mij ondergewicht volgens de BMI index.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 16:01

Ik heb hongerrrr!!!! Gelukkig mag ik over een uurtje lekker eten.. (Niet heel gezond.. Maar ach het is weekend..) Een minestrone soep uit zak en een brood met kruiden en tomaten voor in de oven.. Lekker lekker!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 16:06

ik ga over een uurtje een kant en klaar bakje bami eten. Ook niet heel gezond.. maar geloof ook niet dat ik er dik van ga worden..

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 17:06

Lous schreef:
Bonjoy, kijk anders eens bij de AH naar tonijnsteak. Het is vis, maar het smaakt meer naar vlees en zo ziet het er ook uit.

Bedankt voor de tip! Ik ga er eens naar kijken. Heb ook ergens een recept gezien met zalm, philadelphia en kruiden. Klinkt ontzettend lekker, maar weet niet of ik zalm wel op die manier lust := Ga het gewoon eens proberen.