Nagellaktopic 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 14:02

stef schreef:
Lamp en al mee naar de zaak? :P

Jep :j

Kijken ze op mijn vorige dienst ondertussen niet meer van op :+

Edit: en nagels vijlen achter mijn bureau :')

Lisette1987

Re: Nagellaktopic 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 18:05

ik heb een vraagje aan jullie,
ik heb lange sterke nagels, die erom vragen om een mooi kleurtje te hebben,
als ik mijn nagels lak, doe ik eerst een base coat, dan de kleur, en dan een topcoat,
als ik vervolgens een week later ofzo de lak eraf haal met een remover, hebben mijn nagels een viezige gele kleur,
weten jullie waar dit door komt? ik heb verschillende removers gebruikt, omdat ik eerst dacht dat het daar aan lag, maar dat maakt niet uit...

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 18:15

Je basecoat werkt dan niet goed. :)
Je kunt twee laagjes basecoat proberen, of een hele nieuwe basecoat aanschaffen.

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 18:49

Een peel off basecoat is ook handig. Die hect zich niet megasterk aan je nagels.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 18:54

Die werkt dus echt waardeloos

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 18:56

Welke heb je? Ik heb die van essence limited edition ready for boarding. Die werkt efht heel goed met een goede dikke laag en veel geduld.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:02

Essence -weet niet uit mijn hoofd-. Zo ongeveer elke recensie die je leest is ook negatief.
Ik moest het er echt af pulken...

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:05

Mijn totaal is nu 125 potjes. Hoe veel hebben jullie?

Trouwens, je kan ook nagelverharder ale basecoat gebruiken met basecoat eroverheen.

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:22

stef schreef:
Essence -weet niet uit mijn hoofd-. Zo ongeveer elke recensie die je leest is ook negatief.
Ik moest het er echt af pulken...

Bij mij werkt die van Essence dus echt geweldig! Nagellak blijft veel langer zitten en het gaat er ook hartstikke makkelijk af. Klinkt tegenstrijdig, maar is echt zo. Van er af pulken heb ik geen last, hoekje losmaken en je trekt het er zo af.
Ben erg blij dat hij nu in de vaste collectie zit van Essence, want ik kan niet meer zonder.
Dus ik vind het zeker een aanrader als je nieuwe basecoat nodig hebt.

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:07

Vind ik ook!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:34

En ik vind van niet :)
Heb alles volgens de beschrijving gedaan, de volgende dag wilde ik het eraf halen en het werd een rommel. Toen ik daarna maar met remover aan de slag ging werd het 1 grote plakzooi.
Wil het gerust nog een keer proberen, maar als ik zo de recensies lees, ben ik alles behalve de enige.

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:42

stef schreef:
En ik vind van niet :)
Heb alles volgens de beschrijving gedaan, de volgende dag wilde ik het eraf halen en het werd een rommel. Toen ik daarna maar met remover aan de slag ging werd het 1 grote plakzooi.
Wil het gerust nog een keer proberen, maar als ik zo de recensies lees, ben ik alles behalve de enige.

Je hoeft het van mij niet nog een keer te proberen, maar smaken verschillen.
En voor sommige mensen werkt hij blijkbaar wel goed. Voor dat geld valt het allicht te proberen in elk geval.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:47

Dat ie het bij de ene persoon wel doet en bij de ander niet is toch raar?

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:55

stef schreef:
Dat ie het bij de ene persoon wel doet en bij de ander niet is toch raar?

Ik denk dat het te maken heeft met je eigen nagels en misschien ook wel het potje (op een andere dag geproduceerd, productiefout of juist niet)

Bij mij bijvoorbeeld valt China Glaze nagellak er binnen een paar uur in zijn geheel af, terwijl ik overal lees dat het zulke goede kwaliteit nagellak is! Ik heb regelmatig met half gelakte nagels in de kroeg gestaan, terwijl ik leuk dacht van tevoren nog even mijn nagels te lakken :+
(met die peel-off basecoat blijft het trouwens zeker 2 dagen zitten, wat een verschil he?)
Dus misschien is het wel normaal dat nagellak bij iedereen anders werkt.

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:56

Ik heb hem nu ook gebruikt met de precious stones Diamont Dust erover. Dat is een heel mooi glitterlakje van Rimmel. Ik kijk wel want volgens mij werkt hij ook beter met een laag glitter die volledig is uitgehard en een paar dagen heeft gezeten. Want bij mij werkt hij ook minder met een normaal lakje die ik er dezelfde dag nog afhaal. Maar bedoelen jullie nou wel of niet de Limited Edition? Die bedoel ik wel.

Hebben jullie ook veel Limited Editions?

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:58

_Apple_ schreef:
Ik heb hem nu ook gebruikt met de precious stones Diamont Dust erover. Dat is een heel mooi glitterlakje van Rimmel. Ik kijk wel want volgens mij werkt hij ook beter met een laag glitter die volledig is uitgehard en een paar dagen heeft gezeten. Want bij mij werkt hij ook minder met een normaal lakje die ik er dezelfde dag nog afhaal. Maar bedoelen jullie nou wel of niet de Limited Edition? Die bedoel ik wel.

Hebben jullie ook veel Limited Editions?

Ik bedoel ook die limitied edition (hij is pas sinds kort in de vaste collectie geloof ik).
Met glitter werkt hij echt top ja, maar ik gebruik bijna alleen maar glitter nagellak :')

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:59

Eigenlijk raar dat een peel-off basecoat langer blijft zitten dan een normale basecoat? Ik heb inderdaad ook niet echt positieve reacties erover gelezen, maar ga voor die anderhalve euro denk ik toch een flesje aanschaffen, omdat ik nogal vaak glitterlakjes gebruik en die er soms echt voor geen meter af te krijgen zijn.

Apple_ : Ik heb zelf een stuk of wat indies en (V)HTF's, vallen niet onder LE's, maar zijn wel vrij moeilijk te krijgen.
Verder heb ik een paar LE's van Essence, had er een paar van Catrice en heb er nog eentje van Gosh.
Meestal zijn het de drogisterijmerkjes die aan LE's doen, maar die vind ik over het algemeen niet zo fijn.

Grappig Mereltje, bij mij blijft chg zitten als een huis, ik heb juist problemen met OPI.

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 23:02

Yv_ schreef:
Eigenlijk raar dat een peel-off basecoat langer blijft zitten dan een normale basecoat? Ik heb inderdaad ook niet echt positieve reacties erover gelezen, maar ga voor die anderhalve euro denk ik toch een flesje aanschaffen, omdat ik nogal vaak glitterlakjes gebruik en die er soms echt voor geen meter af te krijgen zijn.

Apple_ : Ik heb zelf een stuk of wat indies, vallen niet onder LE's, maar zijn wel vrij moeilijk te krijgen.
Verder heb ik een paar LE's van Essence, had er een paar van Catrice en heb er nog eentje van Gosh.
Meestal zijn het de drogisterijmerkjes die aan LE's doen, maar die vind ik over het algemeen niet zo fijn.

Grappig Mereltje, bij mij blijft chg zitten als een huis, ik heb juist problemen met OPI.

Met glitter werkt hij bij mij dus top! Ik vind het ook best raar dat hij beter blijft zitten, het klinkt ook onlogisch. Toch is het bij mij zo. Nagellak hecht aan mijn nagels slechter dan normaal heb ik het idee, dus misschien deze samenstelling juist weer wel.

OPI blijft bij mij redelijk zitten, beter dan China Glaze in elk geval! Toch best raar he?
Laatst bijgewerkt door Mereltje op 30-11-12 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 23:04

die nagellak vind ik echt VERSCHRIKKELIJK!!
ik heb m van de week weggegooid volgens mij.

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 23:09

Wat bij glitterlak ook goed werkt is eventjes in heel koud water doen. Werkt bij glitterlak echt heel goed. Kleine glitters zijn soms ook zo irritant, die blijven gewoon zitten. Deze LE's heb ik:
- Rimmel precious stones 001Diamond Dust
- Rimmel precious stones 002 Ruby Crush
- Catrice Who Are Blue c03
- Essence Ready For Boarding peel off basecoat 01 carry me home!
- Miss Sporty Sparkle Touch 3

Dat zijn mijn LE's. Ik wil ook nog graag van Rimmel iets met twee in een kleuren. Die zag ik vanmiddag ook maar toch gekozen voor de Precious Stones want die waren net wat toepasselijker. Ik bedoel rode glitter doet het vooral nu wel goed!
Moet ook zeggen dat Diamond Dusk mooier is dan dat hij in het potje lijkt.

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 23:21

_Apple_ schreef:
Wat bij glitterlak ook goed werkt is eventjes in heel koud water doen. Werkt bij glitterlak echt heel goed. Kleine glitters zijn soms ook zo irritant, die blijven gewoon zitten. Deze LE's heb ik:
- Rimmel precious stones 001Diamond Dust
- Rimmel precious stones 002 Ruby Crush
- Catrice Who Are Blue c03
- Essence Ready For Boarding peel off basecoat 01 carry me home!
- Miss Sporty Sparkle Touch 3

Dat zijn mijn LE's. Ik wil ook nog graag van Rimmel iets met twee in een kleuren. Die zag ik vanmiddag ook maar toch gekozen voor de Precious Stones want die waren net wat toepasselijker. Ik bedoel rode glitter doet het vooral nu wel goed!
Moet ook zeggen dat Diamond Dusk mooier is dan dat hij in het potje lijkt.

Grappig detail trouwens, maar die Diamond Dust en Ruby Crush van Rimmel zijn bijna precies hetzelfde als Some like it haute en Love Marilyn van China Glaze

China Glaze Some like it haute:
Afbeelding
Rimmel Diamond dust:
Afbeelding

En China Glaze Love Marilyn:
Afbeelding
Rimmel Ruby Crush:
Afbeelding

Niet echt nuttige info, maar viel me op! Ik heb beide lakjes van china glaze en ik vind ze erg mooi! Draag ze ook erg vaak :) (zijn wel al iets ouder dan die van Rimmel, want ik heb ze al een aantal maanden denk ik)

Misschien had ik toch beter die van Rimmel kunnen kopen, aangezien China Glaze dus niet blijft zitten bij mij :')

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 23:27

Die lijken echt heel erg ja! Leuk :)
Waar kopen jullie CG en hoeveel kost het?

Gytrash24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 23:29

Hoe komt het dat ik dit topic nu pas zie o.o
anyways :o groote nagellak fan hier. Jaja het dierenmeisje lakt haar nagels. Ondanks dat ik vaak heb dat het beschadigd ik vind het toch prachtig om te doen.

hier wat dingetjes die ik gedaan heb :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 23:29

Op internet. :)
De prijzen verschillen heel erg per site. Zelf koop ik China Glaze altijd op eBay.

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 23:31