Haar/Haarverf deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JamieShanin

Re: Haar/Haarverf deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 18:35

Ik had een vraagje, hebben er hier mensen ervaring met Bleken van donkerblond haar, en dan verven met Manic Panic??

Ik wil zo graag een rand turqois :D
zeg maar bij zo'n schuine pony die ik nu ook heb...

crazy_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 19:07

Beste bokkers,

Ik heb bruin krulhaar tot ongeveer aan mijn schouders ( beetje korter). (http://tinypic.com/r/a2dqqa/6). Ik wil er graag een leuk kapsel hebben en anders dan het nu is, alleen heb ik geen idee wat leuk is bij krulhaar ( en wat mogelijk is zonder dat het er geëlektrocuteerd uitziet :+ ). Er mag best een flink stuk vanaf. Zijn er bokkers die toevallig enkele toffe kapsels weten?

Alvast bedankt

crazy_horses

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 19:16

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 19:16

Ik wilde ook zulkes gaan zoeken ja, vind ik zo mooi bij mensen met krullend haar!

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 19:33

Als trouwens mensen nog een leuk kapsel weten voor mij.. laat het maar weten!

Ik heb op het moment erg lang haar, met name ook erg dik.
Zelf heb ik best een bol gezicht, en ben dus bang dat ik met een te kort kapsel een 'dik gezicht' krijg.
Daarnaast komt bij mij zo'n korte pony (boven de wenkbrauwen) niet naar beneden te hangen maar gaat een beetje rechtop staan, ik denk omdat mijn haar gewoon te dik ervoor is..

Dit is even de beste foto die ik kon vinden :+

https://lh4.googleusercontent.com/-PtH_ ... 520022.jpg

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 19:38

Wauw je hebt echt prachtig dik haar :oo

Ik zou er vooral een verfje in gooien, dat het iets minder peper en zout is. :j

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 19:40

Als ik het zou verven zou ik het sws donkerder doen denk ik, maar ik ben zo bang dat het er niet leuk uit ziet, en dan moet ik blijven verven, omdat je mijn natuurlijke haar kleur natuurlijk zo erdoor heen ziet, of valt dat nog wel mee?

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 19:44

Ik zou als ik jou was juist gaan highlighten :)
zie trouwens geen bol gezicht hoor haha

NeverGiveUp

Misschien wat lichte highlights?
Of een beetje licht goud bruin..

Dat het niet zoveel verschil is met je eigen haar, maar net is stralender zeg maar.

Laurie

Zou er ook highlights in laten zetten. :j

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 19:48

Hmm, ik weet nog niet, ik durf nooit zoveel met mijn haar :=
En los van de kleur, wat voor model / kapsel zou nog kunnen?

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 20:30

Janedieene schreef:
Als ik het zou verven zou ik het sws donkerder doen denk ik, maar ik ben zo bang dat het er niet leuk uit ziet, en dan moet ik blijven verven, omdat je mijn natuurlijke haar kleur natuurlijk zo erdoor heen ziet, of valt dat nog wel mee?

niet knippen |( wat je kan doen is een spoeling nemen dat is er na verloop van tijd uit daarna kan je altijd nog verven

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 21:25

Spoeling is inderdaad een optie, maar knippen zal zo nu en dan sowieso wel moeten, maar ik loop al een paar jaar met dit kapsel, en heb nooit iets anders durven nemen.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 21:36

Janedieene schreef:
Spoeling is inderdaad een optie, maar knippen zal zo nu en dan sowieso wel moeten, maar ik loop al een paar jaar met dit kapsel, en heb nooit iets anders durven nemen.

haha ja dat snap ik maar niet kort iig. Waarom laat je er geen lagen in knippen?

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 21:39

Heb ik wel eens laten doen, maar die zijn er zo weer uit, zoals je ziet :+

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 09:15

Janedieene: Ondanks dat iedereen roept: NIET KNIPPEN, denk ik toch dat een (lange) boblijn (zonder de punten vooraan langer dus), oid. jou heel mooi zou staan :j Ik vind trouwens dat je echt heel mooi haar (en absoluut geen bol gezicht) hebt :D Heb je ook een foto van voren?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 10:01

Neee geen boblijn dat is eeuwig zonde! Voor je het weer zo hebt ben je jaren verder. Ik zou vooral voorin veel lagen doen zodat het een beetje naar binnen valt.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 16:18

JamieShanin schreef:
Ik had een vraagje, hebben er hier mensen ervaring met Bleken van donkerblond haar, en dan verven met Manic Panic??

Ik had ook donkerblond, en heb me pony ook gebleekt (geblondeerd met blondeerpoeder en 9% waterstof, vriendin is kapper dus die heeft dat aangeraden), en de rest van mijn blonde gedeelte, als je het niet heel vaak doet is het niet zo heel erg. Het hoeft voor turqoise ook niet superlicht, dat is wel makkelijk, want anders kan het zijn dat je haar zo dood is dat het amper pakt.

Mag ik een tip geven? Koop Directions verf van La Riche! ik heb ook een hele tijd manic panic gebruik, en ging op zoek naar iets beters, en La riche is perfect!
Blijft langer zitten, vervaagt veel minder snel en is gewoon mooier. Je kan me altijd pb'en als je vragen hebt.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 16:33

Ik vind Directions en Manic Panic beiden fijne merken :)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 17:26

Is hier iemand die misschien de Color Bug kent? Ze zijn best duur, 20 euro, maar ik wil er eigenlijk wel 1 uitproberen. Helaas bijna nergens verkrijgbaar := Ze hebben de kleuren paars, roze en oranje en het werkt ook op donker haar.

Edit: hier voor 15 euro http://www.mhoom.com/webshop/hair/nieuw ... -roze.html

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 17:35

Appelmoes_11 schreef:

ik zeg toch ook niet dat manic slecht is? iemand vraagt om een tip en die geef ik gewoon.
Ik vind persoonlijk directions gewoon beter, ik heb me haar nu al zooo vaak geverfd, en heb gewoon uit mijn ervaring ervaren wat ik fijner vind.

Alhoewel ik hier niet zo vaak kom, ik heb m"n haar laatst geverfd en ben er superblij mee!
weet niet meer hoe je ookalweer foto's plaatste
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-VQFWO6ZT.jpg

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 17:42

Ghostattack schreef:
Is hier iemand die misschien de Color Bug kent? Ze zijn best duur, 20 euro, maar ik wil er eigenlijk wel 1 uitproberen. Helaas bijna nergens verkrijgbaar := Ze hebben de kleuren paars, roze en oranje en het werkt ook op donker haar.

Edit: hier voor 15 euro http://www.mhoom.com/webshop/hair/nieuw ... -roze.html

Ik heb gelezen op internet dat als je 't niet goed doet, je hele kleding onderzit als 't bijv geregend heeft.
Van te voren moet je altijd mouse in doen, daarna haarlak en '' droog '' deppen. Het is er wel snel uit, na één á twee wasbeurten of een aantal keer je haar kammen.

Ik ga voor de kleurspoeling denk ik. :+
Maar jij kan 't wellicht proberen ivm je ouders xd

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 18:21

XxJustinexX schreef:
Appelmoes_11 schreef:

ik zeg toch ook niet dat manic slecht is? iemand vraagt om een tip en die geef ik gewoon.
Ik vind persoonlijk directions gewoon beter, ik heb me haar nu al zooo vaak geverfd, en heb gewoon uit mijn ervaring ervaren wat ik fijner vind.

Alhoewel ik hier niet zo vaak kom, ik heb m"n haar laatst geverfd en ben er superblij mee!
weet niet meer hoe je ookalweer foto's plaatste
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-VQFWO6ZT.jpg

Ik reageerde eigenlijk helemaal niet zozeer op jou := ik verfde mijn haar eerst altijd met manic panic, toen met directions en nu wissel ik die twee af. De kleuren van manic panic vind ik persoonlijk beter uitkomen (in ieder geval op mijn eigen haar) maar directions houdt stukken beter.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:07

XxJustinexX schreef:
JamieShanin schreef:

Ik had ook donkerblond, en heb me pony ook gebleekt (geblondeerd met blondeerpoeder en 9% waterstof, vriendin is kapper dus die heeft dat aangeraden), en de rest van mijn blonde gedeelte, als je het niet heel vaak doet is het niet zo heel erg. Het hoeft voor turqoise ook niet superlicht, dat is wel makkelijk, want anders kan het zijn dat je haar zo dood is dat het amper pakt.

Mag ik een tip geven? Koop Directions verf van La Riche! ik heb ook een hele tijd manic panic gebruik, en ging op zoek naar iets beters, en La riche is perfect!
Blijft langer zitten, vervaagt veel minder snel en is gewoon mooier. Je kan me altijd pb'en als je vragen hebt.

super bedankt voor de tip zeg!!, ik wil het doen na ik naar de kapper ben geweest ;)
Ik wil het graag lekker a symetrisch ;)
waar kan je eigenlijk de beste bleek kopen?? weet u dat?

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:09

Ik ga denk ik mijn haar helemaal zwart verven... Heb geen zin meer om telkens de gebleekte stukken bij te werken :=