De ziekte van lyme nummer twee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:32

Hoe is het bij jullie?

Hier heb ik vorige week 4 knetter heldere dagen gehad. Alsof ze met een stofzuigen m'n brain hadden schoon gezogen! Ik denk echt dat we wat procentjes gewonnen hebben met antibiotica. Nu weer terug op de bodem. En alle hoop op de nieuwe huisarts.

Bezig met de Rizolen en zeoliet enzo. Ik heb echt weer verschrikkelijk pds-krampen de dag door. Weet even niet of dat van de Rizolen is of de zeoliet. Morgen ff zeoliet weglaten. Ik dacht van de Rizolen en ben weer enorm froggy en m'n bed en binnenshuis zijn m'n dagen.
Klusje van de aankomende week: met krijtverf de eettafel schilderen. Zou toch vet zijn als dat gelukt is zondag!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 21:27

Super dat je vorige week zo'n goede dagen hebt gehad!! Ik hoop dat je die steeds meer krijgt, en dat komende week dat schilderen gaat lukken!

Ik heb vorige week teveel gedaan (5 keer 1 uur gereden dus wel heeel blij dat ik dat goed volgehouden heb!!) dus deze week ben ik heel moe, slappe spieren etc. maar kwa pijn viel het me nog alles mee. Eergisteren heb ik perongeluk langer gestaan dan bedoeld (1 uur) dus daardoor had ik 's avonds en gisteren wel flink veel pijn. Gisteren toch gereden want dat had ik me voorgenomen omdat Mel al 2 weken stil stond, we hadden echt bakken regen maar ze deed het wel goed :D

Vandaag ging het weer beter, viel ik vanmiddag over mijn eigen voeten. Languit door de schuur heen, knie op een trap en onderweg de ren ook nog meegenomen. Heel handig weer :')

Komende week wil ik eigenlijk een keer naar de Primark, ik wil daar al maanden heen omdat ik broeken nodig heb maar ik vind het zo'n verschrikkelijke winkel. Veel te groot en druk, maar het moet toch een keer.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 22:19

Hahahahaha stumpie! Gaat het een beetje?

Wat fijn dat je zoveel gereden hebt!
Petje af.. Naar de primark.. Mij niet gezien. Eventueel bestellen?

Op welke medicatie sta jij op dit moment?

Ik hou het nu even bij:
- silicium VSM druppels
- nystatine
- Rizol gamma
- Rizol zeta
- zeoliet en chlorella
- vit C veel
- methyl b12 injecties 10.000 Mg 2 x per week
- liver detox Now
- basic b thorne
- l-glutamine
- en soms nog wat selenium, foliumzuur, probiotica enz maar niet elke dag

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 22:43

Ja nu wel, alleen wat schaafplekken en een gedeukt ego :+

Ik ga er ook liever niet heen := Ik vind kleren-winkelen sowieso al niks en met Lyme al helemaal niet. Maar ze hebben geen online winkel.. Naar andere sites heb ik wel zitten kijken en daarmee kwam ik bij Lesara uit, maar ik moet bepaalde stoffen hebben anders zit het niet fijn (knieën zijn echt super gevoelig) dus dan toch maar zo.. Maar ik stel het dus wel al maanden uit :P

Ik heb nog hetzelfde:
- Rifampicine
- Zinnat
- DTC Plus
- TBB Plus
- Pure and Fulvic (fulvinezuur)
- Fauna mana (bahbahbah)
- Huma Soak
- Magnesium olie
- Argentyn 23 (tot de fles op is)

Ik vond jouw lijst heel lang maar zo te zien heb ik niet eens veel minder :=
Hoe het nu gaat ben ik heel tevreden, het lijk wel aan te slaan! Alleen overschat ik het regelmatig.
Bartonella werd even veel actiever met veel opvliegers maar dat is nu juist minder. Alleen mijn bovenbenen staan vol met littekens en van die blauwe/rode streepjes, dat is volgens mij ook daardoor want dat zat er niet zo veel.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 23:07

Hannanas, ik vind je een kanjer! Melody natuurlijk ook!

Hier gaat het erg wisselend.
Zal het straks ff uittypen, best positief al is het erg moeilijk nu. :o

melody7

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 23:11

Jij ook! :D

Balen dat het moeilijk is nu :(:) Positief is wel goed!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 00:39

Nouja ok.. Beetje beladen..
Waarschuwing, heel lang verhaal maar ik moet het even kwijt. #) :o
Ik heb om en om de letters dik gemaakt voor je Hannanas, hopelijk leest dat makkelijker voor je qua overzicht. :o

Laatste weken heb ik het gewoon zwaar, ik krijg mijn supplementen niet ingesteld.
Ik kan de ene dag vrij veel, waarna ik echt gesloopt was en niet meer sliep.
Om de andere dag echt kapot te zijn en veel pijn te hebben.
Mijn hoofd lijkt op dat van een adhd'er, en dat trekt mijn lichaam dus niet en mijn hoofd ook gewoon niet.

Mijn altijd hoognodige schildklierhormoon en B1 moest ik afbouwen want ik raak echt zwaar overactief, met de gevolgen psychisch en lichamelijk.
Een wrak dus.
Nu slik ik eens per 3/4 dagen nog 1/6 capsule schildklierhormoon, en dan functioneer ik zowaar, de B1 hoeft ook niet meer elke dag.
Vandaag 10 mg geprikt ipv eerder altijd 30, en dat voelt al als teveel.
Ondanks de bonken stress lijken mijn hormonen ook op orde, eisprong was echt stipt op tijd wat ik deze maand niet had verwacht.

Van de week zat ik er totaal doorheen, depri, teveel pijn, erg slecht slapen en gewoon geen rust in mijn hoofd en lichaam.
Toen besloten de B1 stop te zetten, 5 htp toegevoegd en begonnen met cbd olie afgelopen vrijdag.
Magnesium en acupunctuur hebben ook zeker enorm bijgedragen, eerder bleef ik constant hangen op die rotspieren en wervels, en dat cirkeltje kwam ik niet uit.
Dat is nu gelukt lijkt, hoe lastig ook soms.
Conclusie, ik slaap nu redelijk en de pijn is aardig onder controle.
Mijn hoofd gaat iets beter nu, maar heeft nog veel nodig.
Ik moet echt enorm opletten dat ik mezelf niet voorbij ren.

Maar het positieve.. Ik heb van mezelf ADHD trekken, en ik heb een diagnose Asperger, maar die waren al heel lang behoorlijk weg omdat ik gewoon zo ziek was.
Dat die dus terugkeren is nu echt heel positief maar wel moeilijk, juist omdat mijn lichaam nog zo kwetsbaar is en ik gewoon niet teveel kan.
Dat resulteert dus in pieken en dalen, en echt vaak moet ik echt zwaar op de rem, terwijl mijn hoofd ontzettend druk is.

Het is wel echt ontzettend positief dat mijn B1 en schildklierhormoon zo drastisch omlaag gaat nu, dat houdt in dat mijn schildklier weer aardig werkt.
Een werkende schildklier houdt in werkende bijnieren, en hormonaal in balans. :wow:
Dat is dus echt de opstap naar mogelijk ooit genezing.
Het is alleen de vraag hoe het komende tijd gaat, blijft dit zo of niet, en in hoeverre ga ik straks last houden van de Asperger met de ADHD achtige klachten..
Ooit ben ik daar op afgekeurd, toen speelde de Lyme ook wel al mee maar het zegt wel wat natuurlijk.
Ofwel, ik ben enerzijds echt blij dat er op dit moment echt bijzondere dingen gebeuren, anderzijds worstel ik er echt enorm mee.
Het valt gewoon echt niet mee, en ik weet soms niet hoe ik er mee om moet gaan.

Maar ik ben wel happy met het feit dat er dingen veranderen, als er niks veranderd is het natuurlijk ook klote en weet je ook niet waar je het voor doet.
Het lijkt erop dat de keuze om verder te gaan op vooral GcMAF, B1, magnesium, en acupunctuur/dry needling niet verkeerd uitpakt.
Nu afwachten wat er gaat gebeuren, ik zit nu net na mijn eisprong dus er kan deze cyclus nog veel gebeuren.
Het kan zo zijn dat ik straks de B1 en schildklierhormoon echt weer nodig heb als ik in de buurt kom van mijn menstruatie en weer verrot ben straks.
Eigenlijk best spannend.

Ik voel me ook onwijs rot naar lotgenoten, voel me ontzettend schuldig dat ik nu zo vreselijk worstel met de problemen..
Jullie zouden het graag willen denk ik, en ik zit echt ontzettend in de knoop en heb voor mijn gevoel geen seconde rust.
Daar moet echt wat aan gebeuren.
Beetje dubbel dus, ik ben enerzijds ontzettend opgewonden en blij en anderzijds word ik knettergek. -O-

Nu echt even een diepe zucht, fijn om het even weg te schrijven.
Zit gewoon te janken hier nu. :\

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 01:18

Wat trouwens ook leuk is is dat ik weer contact heb met mijn ex.
Heb kort wat met hem gehad, door omstandigheden van zijn kant was het over.
Nu hebben we weer contact op app, en het is gewoon gezellig.
Het lijkt erop dat ik binnenkort weer daar heen ga, dat is al een soort afgesproken al zelfs en dat vind ik erg fijn.
Beiden hebben we geen ruimte voor 7 dagen iemand om ons heen en ik denk dat we daarin gewoon super matchen.
Zou het echt heerlijk vinden als ik al is het 1x per week daar een avond en nacht kan zijn, gewoon samen zijn en relaxen, zonder s'nachts terug te hoeven rijden.
Voel me bij hem gewoon heel relaxed en happy, ik kijk er erg naar uit.
Ik snak gewoon naar een bankhangmaatje waar ik lekker tegen aan kan kruipen.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 10:40

Je hoeft je daar toch niet schuldig om te voelen!! :(:)
We weten allemaal dat zo'n behandeling heel zwaar kan zijn, en dat het een goed teken is wil niet meteen zeggen dat het fijn aanvoelt.

Het is gewoon lastig als je energielevel/hersenactiviteit oid. omhoog gaat maar je lichaam gaat niet mee.

Wat fijn dat je weer contact met hem hebt!

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 12:09

Ik ben nu gestopt met de antibiotica, krijg nu alleen nog vitamine d en heb erg weinig pijn eigenlijk op het moment. mn vitaminde d waarde is nu 61.

Verder slik ik er zelf magnesium supplement bij.
In september moet ik terug naar dr meyer, als de klachten dan er nog zijn gaat hij over op doxi met plaquenil en uiteindelijk als dat niet werkt gaan ze over op infusen. hij werkt samen met nog iemand maar daar ben ik de naam van vergeten.. In september moet ik dan ook hertest worden in weert of oss

Ik zit er aan te denken om toch contact op te nemen met meerendonk in epe
Ik voel me nu wel goed maar ben bang dat de bacterie nu alleen slaapt...

@Moonfish daar hoef je je toch niet schuldig om te voelen.. hoop dat het voor jullie allemaal snel de goede kant op gaat

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 12:34

Moonfish, het is toch af en toe gewoon fijn om even je gevoelens uit te storten. Hier kan je het dan even van je af schrijven. Bij mensen die wat dichter bij je staan is dat moeilijker, omdat die ook te maken hebben met jouw ziek zijn. Wij zitten allemaal in hetzelfde schuitje en snappen heel goed hoe lastig het allemaal is. Ook als het wel beter gaat.

Melody, nog wat over gehouden aan je schuiver of alleen wat schaafwondjes?

Ik ben door de huisarts naar de fysiotherapeut gestuurd om begeleiding te krijgen bij het opbouwen van mijn conditie. Vorige week vrijdag voor de eerste keer geweest. Helaas heeft hij me veel te ver over mijn grenzen heen geduwd. De rest van de dag helemaal niets meer kunnen doen. Voelde me zo slecht erna. Ook de rest van het weekend er nog last van gehouden. Nu wil hij morgen nog een stapje verder gaan. Ik denk dat ik maar het gesprek aan ga dat dit niet gaat werken. Ik wil niet weer terug tussen vier muren terecht komen. Ik ben net zo blij dat ik eindelijk weer wat kan. Hebben jullie hier ook ervaring mee?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 21:52

Eloya, super dat je nu weinig pijn hebt! Hopelijk hoef je niet aan de infusen. Volgens mij werkt hij samen met Den Hollander, die combi zie ik vaak voorbij komen.

van Meerkendonk is ook een goede voor zover ik weet. Hannanas gaat daar geloof ik nog naartoe?

Nee gelukkig is het daarbij gebleven :)

Ja dat ken ik helaas ook, de fysio bij de revalidatie overschatte mij ook heel erg waardoor het alleen maar erger werd.. Ik bouw het nu liever zelf op, uiteindelijk ben ik de enige die de grenzen voelt.

Ik heb de Primark vandaag maar meteen gedaan, na maanden uitstellen ben ik er nu vanaf :+ Het blijft een verschrikkelijke winkel. Heb ook echt maar één broek gevonden en verder niks.. Ja een fluffy kleed voor de cavia's :')

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 02:28

Jullie zijn lief. :)

Melody: primark is vreselijk. :') :Y)

Sussie85, zo is het inderdaad wel, gewoon even lotgenoten onder elkaar.
Klote van de fysio, ik heb zelf gesport op aangepast schema bij de sportschool, maar hoe licht ook toen ik werd zo beroerd elke keer, zoveel pijn!
Ik heb ook gemeld dat dit hem niet ging worden zo, knuffel! :(:)

Eloya, ik snap je angst. :j

Hier vandaag iets te overmoedig geweest geloof ik.
Vandaag kwam ik op stal en toen waren ze nog met de laatste rij stallen met de grote schoonmaak bezig, 8 stuks zijn het er.
Alles was al drooggetrokken in de stallen, en eigenlijk moest er enkel nog stro in, en bij eentje zaagsel.
Verder wat water wegtrekken ervoor, nou ik dacht dat kan ik wel eens proberen.
Gaat het niet weet ik dat ook weer, maar ik doe mijn best dat kan niemand ontkennen.
Dus ik de strokar gehaald en stro erin gedaan.
Zaagsel in die ene stal, en de 2 balen zaagsel in de kruiwagen vervoerd.
Na afloop nog heel bewust geholpen met de voertonnen, maar echt strikt echt niks zwaar tillen en goed opletten op mijn houding.
Als ik al wat tilde was het licht en/of samen met iemand.
Daarna moesten de paarden naar binnen, dus dan moeten de draadjes open zodat ze zelf over een afgezet pad naar stal gaan.
Omdat het nog best goed ging heb ik dat gedaan, twee keer 300 meter heen en weer lopen over het pad naar de wei.
Na afloop wel moe, maar ok het ging nog.
Verder is mijn pony vrij omdat hij van zijn ijzers af is, en hij slecht stond.
Ik geef hem nu tijd om bij te groeien zonder extra belasting.
ik heb een borstel over hem gehaald en zijn schimmel in zijn achterhoefjes behandeld, ff schoonpeuteren en watjes met spul erin.
Verder zijn voorhoeven kort bijgevijld, maar alles zodat ik niet hoef te tillen en zijn hoeven zijn niet hard ook nog.
Hij geeft braaf voetjes, en ik kan zelfs zijn knie op een 50 cm hoog krukje leggen of zijn hoef erop zetten zodat ik niet zijn been omhoog hoef te houden.

Je kunt het al raden misschien, maar ik lig nu in bed met veel pijn.
Ik voel me gewoon serieus ziek van de belasting, grieperig, hoofdpijn, mijn benen, bekken, rug, nek, kniën en scheenbenen doen zeer en ik ben doodmoe, en toch niet kunnen slapen.
Echt ontzettend balen, ik ben wel weer even met beide benen op de grond gezet. _-:(

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 10:19

Moonfish, helaas voel ik me sinds gistermiddag precies hetzelfde. Vrijdag ging het helemaal niet meer na de fysio. Zaterdag ging het enigszins dus toch mee gegaan naar het CHIO Rotterdam en daar eigenlijk alleen maar op een stoel gezeten. En zondag een paar combinaties Bixie gejureerd. Helaas is dat in combinatie met de fysio vrijdag toch allemaal veel te veel geweest. Nu kan ik jouw stukje een op een kopiëren want met mij gaat het precies hetzelfde. De fysio voor vandaag maar afgebeld. Ik zou al niet weten hoe ik er moet komen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 14:49

Apart altijd dat lotgenoten altijd zo hetzelfde reageren op dat soort dingen.
Rustig aan nu he?? :(:)
Ik ben met mijn oma en moeder een weekend weg, voel me of ik geraakt ben door een vrachtwagen. :Y)
Had zorgvuldig alles ingepakt en ook mijn medicijnen, ook naalden enzo voor de magnesium.
Kom ik hier ben ik de ampullen zelf vergeten, juist terwijl ik het nu zo hard nodig heb. :+
Maarja ik heb geen recept voor de magnesium, de huisarts weet niet eens dat ik het prik. :')
Dus ik de assistente gebeld, uitgelegd dat het prik en ik ze uit duitsland bestel, maar ik ze vergeten ben en ze toch echt nodig heb.
Had een vragenvuur verwacht omdat het in een ader moet.
Het antwoord: Hoevaak gebruik je het? Antwoord gegeven, en daarna was het
nou dat lijkt me geen enkel probleem, hoeveel wil je er en welke dosering?
Nou top, ik mag zelfs een herhalingsrecept bestellen straks. *\o/*

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 20:40

WoW! Gewoon magnesium ampullen via de huisarts? Dat ze dat überhaupt kennen ;)

Balen moonfish.. Maar eerlijk gezegd als ik je verhaal hoor over die stal dag dan heb je jezelf wel de paasei in geholpen! Je bleef bezig. Hopelijk kom je dit weekend een beetje bij met oma en mams.
Thnx voor t dik gedrukte tussendoor, dat hielp!

Hoe is t me je pony z'n hoeven? Mij lijkt dat klusje met vijlen en watjes erin en pony wat voer geven al de marathon voor t lijf

Vandaag huisarts geweest, ze heeft Meerendonk nog niet gesproken. Dus over drie weken weer terug: ze vroeg nog wel hoe ik dacht over cgt in Nijmegen..
Wel prikken op toxoplasmose cmv en ebv

Rizolen doen pijn aan m'n buik met ontploffingsgevaar zo opgezet :( vandaag niet genomen om te kijken of dat helpt: ja

Hoe was je les melody?

Eloya edit sussie jammer dat je je niet goed voelt na bixie en fysio. Wat doe je bij de fysio?

Ben ik nog iemand vergeten?
Ja
Eloya, klinkt toch gek bij Meyer hoor..
En als je infusen krijgt, niet enkelvoudig zoals je doxy!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:06

Dat is ook wel vrij zwaar om te doen Moonfish :(:)

Balen dat je nu zoveel pijn hebt, hopelijk is dat snel weer wat beter. En bij jou ook Sussie :(:)

Super dat je het gewoon kon krijgen!!

Balen dat ze van Meerendonk nog niet gesproken heeft Sanne!
En die opgezette buik ken ik, dat is echt niet fijn :( Ik krijg dat vaak zomaar of van bepaald eten. Lijk soms net zwanger terwijl dat toch echt niet kan :+

De les is morgenochtend, (of bedoel je die springles laatst? Dat ging prima! Wel meer pijn maar dat was toen logisch) maar ik heb vandaag wel buiten gereden met Mel! Het ging echt onwijs goed, ik heb zonder ook maar iets te forceren een uur gereden *\%/* Het ging zo goed dat ik voor het eerst in bijna een jaar een heel rondje wilde rijden, maar de twee paden die ik heb geprobeerd zaten heel veel dazen dus daar was Mel het niet mee eens. Ze had helemaal gelijk dus ik heb het vrij snel opgegeven, we waren toch al een heel eind en het moet voor haar natuurlijk ook leuk blijven!

Ik heb er de hele weg met een mega grijns opgezeten en toen we terug kwamen kon ik gewoon normaal afstappen zonder door mijn benen te zakken en afzadelen/borstelen/insmeren en naar huis fietsen ging ook allemaal prima :D Dat rondje zou dus zeker weten ook gekund hebben, de volgende keer probeer ik gewoon een andere route. Ik krijg zo echt wel hoop dat we deze zomer nog in het bos terecht komen :):)

Mel was ook super braaf, op de terugweg hebben we ook gewoon gedraafd en gegaloppeerd want ze kwam netjes terug als ik het vroeg :D Ze was zelf ook super blij, dat is zo heerlijk om te zien!

Het beste uitzicht van de hele wereld <3
Afbeelding
Die buitenrit was natuurlijk wel gewoon met zadel en hoofdstel, zo haal ik haar vaak uit de wei :+

Nu ben ik wel moe en mijn spieren liggen een beetje te vervelen maar dat maakt allemaal niks uit! Ik ben heel benieuwd hoe het rijden morgen ochtend gaat, ik heb het idee dat dat nu gewoon zonder problemen kan.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 22:01

Hannanas:
Ja ze kenden het zowaar! :')
Ik heb inderdaad teveel gedaan, maargoed ik heb het geprobeerd.
Normaal doe ik dit soort dingen echt nooit, maar ik wilde het weer een kansje geven.
Moet ook zeggen dat ik het durf omdat ik het weer om kan keren zonodig.
Vandaag uiteraard verrot, maar de pijn kon ik vandaag overdag controleren.
Magnesium erin en acupunctuur, en dat scheelde.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het het waard vond psychisch.
Eindelijk heb ik mezelf een klein beetje nuttig gevoeld gisteren. :o
De reactie is nu in elk geval redelijk onder controle, toch weer verbetering.
Voordat ik startte met de magnesium en acupunctuur had ik een week mogen boeten.

Pony zijn hoeven gaan goed, het zit bij zijn achterhoeven bij zijn hielen.
Hij is gelukkig maar 1,32 en heel erg braaf met voetjes.
Ze groeien goed door en de hoefsmid verwacht met 8 weken dat het weg is.
Ik moet de plekjes schoonkrabben met een hoevenkrabber, dan een watje imaverol.
Gelukkig geen geschrob of een lastige pony.

Ik ga duimen dat ze van Meerendonk snel spreekt, heeeele dikke knuffel. :(:)
Echt ik vind je zo vreselijk stoer.

Melody:
Jeutje, jij gaat goed! *\o/* Heeerlijk joh! *\o/*
Springen.. Dat vond ik vroeger toch zo gaaf! :D

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 22:39

Ach weetje, als het het waard is is het ook goed :D Ik doe ook wel eens dingen die over mijn grens gaan, maar soms is het de pijn gewoon hartstikke waard!

Ideaal dat je pony zo braaf is!

Ja fijn he! Ik ben er echt heel erg blij mee :D Het gaat allemaal wel super langzaam, maar het wordt steeds duidelijker dat het wel echt vooruit gaat!
Ik vind dat ook echt super gaaf, maar heb helaas nooit de kans om er meer mee te doen bij gebrek aan een bak en hindernissen :P Mel's eigenaar heeft gezegd dat hij een hindernis voor ons gaat maken dus dan kan het wel vaker!

Vroeger heb ik een tijdje met haar in een bak gereden waar ze wel 2 hindernissen hadden, ze kan het echt super goed. Ze gaat vaak wel gestoord hoog omdat ze het zo leuk vind :+
En we sprongen vaak in het bos over boomstammen, dat is ook gaaf! Over waterplassen springt ze ook vaak, vanmiddag zag ik het een keer niet aankomen, zo'n mega sprong voelt heel apart als je niet in verlichte zit zit :')

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 00:23

Daarom, weet je, dit was het echt waard.
Een van de twee die nog aan het werk was zit aan zware pijnstilling.
Ik zag dat hij flink op was, en hij had waarschijnlijk degene geweest die het anders had gedaan.
Ik was op dat moment vrij fit, en dan ga ik het proberen.
Uitmesten of ander zwaar werk zou ik nooit doen trouwens, gewoon geen optie.
Hij heeft ontzettend veel voor mij betekend toen ik van de winter zo slecht was en niks kon, mijn pony werd als vip behandeld. :)
Als ik het dan denk te kunnen met een kansje dat het niet resulteert in een drama dan probeer ik het.
Meestal gaat het om iets als even een emmer uit een stal halen, een paard meenemen of ergens een lintje dicht doen, dat soort kleine dingen en dat is echt niet dagelijks.
Voor mij is dat al best heel wat. :Y)
Het gaat om de intentie, dat je je best doet.
Als ik gewoon niks kan mag ik het ook echt niet doen, zelfs al bied ik het aan.

Ik vind trouwens niet dat je zo negatief moet denken hoor Melody, qua langzaam.
Dat paardrijden vind ik nog best heel rap gaan zo. :j
Geniet er van, en leg de lat -letterlijk :') - niet te hoog.
Maar ik herken je gedachtes wel hoor, ik merk tegenover maart ook verbetering, en toch valt het tegen als iets niet lukt wat je wel wilde. :')

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 09:35

Hannanas, Ik moest van de fysio 15 minuten fietsen (op standje 3), terwijl ik na 10 minuten al aangaf dat ik aan mijn max zat. Volgens hem zat ik met 15 minuten nog maar op 70% en moest ik dus gewoon doorzetten. Ik wilde niet meteen opgeven en heb dus doorgezet. Daarna moest ik nog een paar krachtoefeningen doen. Die heb ik met veel moeite weten te volbrengen. Met als gevolg dat ik nu nog steeds in de prak zit.
Hopelijk spreekt je huisarts snel met van Meerendonck. Echt fijn dat je huisarts dat wil doen.

Melody, fijn dat je zo lekker hebt kunnen rijden!

Moonfish, goed dat het je lukt om wat kleine dingen op te pakken op stal. Zij zullen je inzet ook zeker wel waarderen (als ze tenminste weten waar je vandaag komt). Fijn dat je er nu maar één dag last van hebt als je te veel hebt gedaan. Dat is bij mij helaas niet zo.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 13:34

Ik denk totaal niet negatief hoor, ik ben mega blij met alles wat ik kan :D Maar het is wel gewoon zo dat het veel langzamer gaat dan we (ook de arts) hadden verwacht toen we met de medicijnen begonnen. De laatste maanden gaat het inderdaad wel vrij snel, dus daar ben ik natuurlijk heel erg blij mee!
In maart begon ik weer met af en toe opzadelen en 10-15 minuten rijden en nu zit ik op +/- 3 keer per week 30-60 minuten rijden dus dat is wel heel netjes!
Dat het vaak toch tegen valt ken ik, zeker als het net na een terugval weer beter gaat. Dan overschat ik vaak behoorlijk :+

Die les vanochtend ging opzich wel goed maar nu had ik wel meer pijn, wat niet heel gek is na gisteren. Maar we hebben toch lekker gereden :D Ik denk 20 minuten en daarna 10 minuten gestapt. Ik reed weer op een heel leuke pony en de instructrice zei dat het er heel netjes uit zag dus dat is ook fijn!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 14:19

Sussie, zo simpel was het hier ook niet hoor.
Maar pijnstilling heeft een hoop verstopt, voor dat moment prima. :)
Vannacht weer slecht geslapen van de pijn en nu weer blegh, maar het is wel te doen en dat was eerder echt totaal ondenkbaar.
Krachtoefeningen durf ik trouwens echt niet aan, daar heb ik zulke slechte ervaringen mee laatste jaren!
Echt zoals jij zegt zoveel pijn achteraf, en dat terwijl ze zeiden dat ik er echt geen spierpijn van zou kunnen krijgen.
Ja amehoela! Ik doe het niet meer! :+
Als ik wat doe probeer ik dagelijkse dingen te doen waar ik wat mee kan.
Ik kon eerst amper mijn pony borstelen en dan miste ik kracht en puf, dat lukt nu eigenlijk wel goed.
Op die manier pak ik het nu op, fiets fysio en sportschool, het moet functioneel zijn.
Weet je wat ik fijn vond Sussie?
Aquafysio, bij voorkeur in extra warm water van 1.20 diep.
Dan lekker wandelen door het water, wat knieheffen als het kan en dat kun je enorm uitbouwen en dat is mijn ervaring qua napijn minder erg.
En daar zijn heel veel dingen op te bedenken, je kunt in later stadium zelfs sit ups doen door je benen op de kant te leggen.
Met de steun van het water is dat veel minder heftig, maar toch super nuttig.
Je zal vast niet in de buurt wonen, maar ik ken een fysio die ook sessies geeft in het zwembad 1 op 1. Ze zitten in een sportschool.

Je kunt kijken of het bevalt om bij een zwembad in de buurt te gaan wandelen in het water, eerst wandelen en niks geks.
Als dat goed gaat verder kijken, ik weet iemand die je eventueel tips kan geven.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 14:45

Lig nu trouwens wel plat, slecht er van geslapen maar de extra rust is ook welkom, maar daar kan ik me wel bij neerleggen nu hoor.
Ik heb gezelschap. :+
Afbeelding

:')
Afbeelding

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 21:25

whahaha vogel onder dekens! Fijn dat je een beestje hebt om je gezelschap te houden. Ik ben ook heel blij met mijn siamees. Tenminste niet alleen tussen vier muren.

Aquafysio lijkt me op zich wel fijn, maar mijn longen kunnen meestal niet tegen de chloordampen in een binnenzwembad. Maar ik kan met mooi weer wel hier mee naar het verwarmde buitenzwembad en dan zelf wat oefeningen in het water doen. Ik weet even niet wat ik nu wil met de gewone fysio. Of ik het gesprek met hem aanga en dan nogmaals proberen of zelf gewoon thuis proberen conditie op te bouwen door steeds wat meer te gaan doen. Maar eerst nog maar herstellen. Hopelijk gaat het morgen weer zo goed dat ik even een klein boodschapje kan doen.